Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet työpaikasta, jossa on tällaiset säännöt?

Vierailija
05.05.2025 |

Jos myöhästyt aamulla töistä minuutinkin, niin pomo huomauttaa siitä. Työpäivä on aikataulutettu melkein minuutin tarkkuudella jonkun muun aikatauluttamana, sinun tehtäväsi on pysyä kiinni sinulle laaditussa aikataulussa. Välillä on pari minuuttia väliä käydä vessassa. Ruokatauko on tasan 30 min ja tiettyyn kellonaikaan. Työt pitää lounaan jälkeen aloittaa minuutilleen sen 30 min tauon jälkeen. Lomien ajankohdat päättää esimies, saat toivoa ajankohtaa mutta toivettasi ei huomioda. Palkattomia vapaita et saa. Sairauspoissaoloihisi suhtaudutaan nihkeästi, voi kyllä olla sairaana pois mutta joudut tekemään ne kasautuneet työt muiden töiden päälle sitten kun palaat. Jos sinulla on joku oma meno keskellä päivää vaikka kiireetön aika hammaslääkärille niin et saa mennä sinne koska vapaata ei myönnetä, sanovat että mene illalla. 

Mitä mieltä olet tällaisesta työpaikasta?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tällaiset työpaikat ovat myös niitä, joissa liitto-oravat pitävät suurinta ääntä "oikeuksistaan".. Omassa: päätän itse työaikani, keskellä päivää voi vapaasti käydä vaikka kampaajalla, palkatonta saa tietenkin, lomat voi pitkälti päättää itse, sairaana järjestelen itse vähän töitä ja loput teen, kun ehdin. Ja joku minuutin myöhästymistä kukaan ei edes huomaa.. 

Vierailija
42/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia aloittaa työt ajallaan ja eikä ruokatauolla olla pitempään kuin sen 30 minuuttia. Sen sijaan, en ymmärä ettei lomatoiveita kuunnella. 

Minustakin on normaalia aloittaa työt ajallaan. Kyse ei ollut siitä. Vaan siitä, että jos yhden kerran työssäolon aikana myöhästyy minuutin yllättävän liikenneruuhkan takia, niin siitä saa huomautuksen. Ap

Miten teillä tuo aika tsekataan? Pomo on kellon kanssa ovella vai teillä on kortti, joka leimataan sisään tullessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tympeää, jos ei pusty sopimaan vapaata asioiden hoitamista varten.

Vaimoni ei saanut vapaata minun mummoni hautajaisiin...

Oman äitinsä hautajaisiin sentään sai, mutta muuten oli vain 3 päivää poissa töistä äitinsä kuoleman johdosta. 

Vierailija
44/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä perseestä. Meillä aamulla ja iltapäivällä kahden tunnin liukuma, ruokatauko 30 min mutta ei niin justiinsa moneltako se pidetään. Kukaan ei kyttää, toisaalta kukaan ei lintsaakaan.

Vierailija
45/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiselle duunarille oikeinkin hyvä.

T: kokoomuslainen

Vierailija
46/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman äitinsä hautajaisiin sentään sai, mutta muuten oli vain 3 päivää poissa töistä äitinsä kuoleman johdosta. 

Yleensä syy löytyy peilistä, jos ei vapaata saa. Jos ei itse koskaan jousta, naama on aina mutrulla ja pomo on ilkein ihminen maailmassa, niin silloin yleensä kohtelu on toiseen suuntaan samanlaista. 

Vierailija
47/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tällaiset työpaikat ovat myös niitä, joissa liitto-oravat pitävät suurinta ääntä "oikeuksistaan".. Omassa: päätän itse työaikani, keskellä päivää voi vapaasti käydä vaikka kampaajalla, palkatonta saa tietenkin, lomat voi pitkälti päättää itse, sairaana järjestelen itse vähän töitä ja loput teen, kun ehdin. Ja joku minuutin myöhästymistä kukaan ei edes huomaa.. 

Meillä yksi valittava liitto-orava tuhosi kaiken jouston työnantajan puolelta omalla valituksellaan. 

Vierailija
48/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla työnantajan version noista säännöistä ja perustelun niille, sitten voin ottaa kantaa

Vierailija
49/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perussettiä monella työpaikalla. 

Vierailija
50/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sillä on perustelu, niin ok. Mutta minusta lähtökohtaisesti työhön tullaan ajoissa. Itse olen aina 10 min etuajassa ja moikkaan työkavereita ym. Ei minusta mihinkään työhön tulla myöhässä, minuuttiakaan. 

No joskus bussi voi juuttua ruuhkaan kolarisuman takia tms. Ei joku yksittäinen myöhästyminen ole aina oma syy. Ap

Bussikuski mulla tuli mieleen tosta sun aloituksesta Ap.

Vierailija
51/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan normaalia esim. opettajalle tai vaikka hammaslääkärille. Ei maisterin koulutus sitä tarkoita, että töissä voisi käydä milloin huvittaa ja pitää jotain omia vapaita.

Vierailija
52/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuulostaa koulumaailmalta tuo. Tosin lounaaseen on aikaa se 20 min joskus vähemmän jos tulee joku tilanne päälle.

Vierailija
53/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä syy löytyy peilistä, jos ei vapaata saa. Jos ei itse koskaan jousta, naama on aina mutrulla ja pomo on ilkein ihminen maailmassa, niin silloin yleensä kohtelu on toiseen suuntaan samanlaista. 

Ei todellakaan ole tällaisesta kyse. Jotkut työnantajat joustavat vain yhteen suuntaan.

Vierailija
54/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa kun työpaikalla on säännöt. Ai kauheeta. 

Ei säännöt sinänsä kai ihme ole. Kyselin mielipiteitä juuri noista säännöistä. Itse en esimerkiksi päässyt yksiin läheisen ihmisen hautajaisiin perjantaina iltapäivällä, koska ei myönnetty palkatonta vapaata siihen. Ap

No jo on paska paikka!

Kauanko olet tuolla ollut?

Vierailija
55/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no eka lähtökohta on: töihin TULLAAN AJOISSA, ei minuutti-viis minuuttia työajan alkamisen jälkeen!

Lounasaika on lounasaika ja pomo saa määritellä...

Palkatonkin vähän riippuu, lue työehtosopimus!

Nuorilla on kuulema tapana pyytää "lomaa koska poikaystävälläkin on" ja "voinko tulla vasta ysiin ja lähteä kolmelta?"

Yhtälailla ei sitten myöskään tulla liian ajoissa. Klo 11.00 on 11.00, eikä 9.35. Tällainen ei tunnu monille menevän jakeluun, vaikka kuinka monta kertaa niille sanoisi.

Tämä on muuten joissakin paikoissa vaikea ymmärtää. Jos palkka alkaa juosta kasilta ja työehtosopimuksessa on määritelty että klo 08.00 pitää olla työvaatteet päällä työnantajan käytettävissä, niin sitten se tarkoittaa että ollaan klo 8.00 valmiita. Jos itse haluaa tulla paikalle jo 7.40-7.45 ja aloittaa työnteko leppoisasti palkattomana aikana niin siitä vaan mutta muilta ei sitä kannata odottaa :D 

Vierailija
56/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ihan normaalia esim. opettajalle tai vaikka hammaslääkärille. Ei maisterin koulutus sitä tarkoita, että töissä voisi käydä milloin huvittaa ja pitää jotain omia vapaita.

Hahmo mitä skeidaa!😆

Juuri olin viime viikolla hammaslääkärillä joka myöhästyi 13 minuuttia koska koko porukka valuivat kaikessa rauhassa kahvilta. Eikä ollut eka kerta vaan ihan normisettiä. Eikä siinä mitään, mua ei häirinnyt mutta ei siis kannata puhua vastoin parempaa tietoasi. Myöskin opettajat myöhästyilee tunneilta.

Vierailija
57/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia aloittaa työt ajallaan ja eikä ruokatauolla olla pitempään kuin sen 30 minuuttia. Sen sijaan, en ymmärä ettei lomatoiveita kuunnella. 

Minustakin on normaalia aloittaa työt ajallaan. Kyse ei ollut siitä. Vaan siitä, että jos yhden kerran työssäolon aikana myöhästyy minuutin yllättävän liikenneruuhkan takia, niin siitä saa huomautuksen. Ap

Miten teillä tuo aika tsekataan? Pomo on kellon kanssa ovella vai teillä on kortti, joka leimataan sisään tullessa. 

Tapahtui vuonna 2005.

Olin kerran toista päivää työpaikassa, jossa pomo odotti ovella aamuisin ja kun kello löi 8.00, hän laittoi oven lukkoon. Jos joku halusi tämän jälkeen töihin, piti soittaa pomolle anteeksipyytelevä puhelu ja hän suuressa armossaan nuhtelun jälkeen avasi oven.

Mulla ei luonto antanut periksi moiselle nöyristelylle, lopetin siihen paikkaan ja menin muualle töihin.

Vierailija
58/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla työnantajan version noista säännöistä ja perustelun niille, sitten voin ottaa kantaa

Onneksi osalla ihmisistä on varaa valita ja boikotoida tuollaisia paikkoja. Mikromanagerointi on aivan perseestä.

Vierailija
59/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon pitäisi saada vapaata sinun mummosi hautajaisiin?

No huh huh, mä en edes tiedä mun mummon nimeä!

Vierailija
60/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimon pitäisi saada vapaata sinun mummosi hautajaisiin?

No huh huh, mä en edes tiedä mun mummon nimeä!

No huh huh että joku kehtaakin ylpeillä sillä että on huonot välit omaan sukuun. Minä lähtisin lätkimään jos työnantaja estäisi minua menemästä _puolisoni tueksi_ kun hänelle rakas ihminen kuolee.