Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marja Kihlström syyllistää miehet seksuaalirikoksista

Vierailija
05.05.2025 |

Marja Kihlström syyllistää kaikki miehet naisia kohtaan tehtävistä seksuaalirikoksista:

Mitä te miehet ajattelette, oletteko vaistonvaraisesti toimivia eläimiä, joita pitäisi varoa yllyttämästä hyökkäykseen naisia kohtaan vaate-, juhlimis- tai käyttäytymismalleja kontrolloimalla? Millaisen viestin haluatte antaa pojille miehuudesta? Toivoisin miesten astuvan esiin ja ottavan tähän kantaa. Tiedän, että teitä on siellä!

https://www.is.fi/viihde/art-2000011210619.html

Tietysti seksuaalirikoksen uhriksi joutuminen ei ole koskaan uhrin vika, mutta miksi naiset suuttuvat, jos joku sanoo, että seksuaalirikoksen uhriksi joutumisen riskiin voi itse vaikuttaa esim. sillä, ettei mene yksin tuntemattomien luo umpikännissä? Eikö tuo ole ihan maalaisjärkeä? 

Kommentit (667)

Vierailija
241/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisen ei kannata olla tinderissä eikä käydä treffeillä, baarissa tai jatkoilla miesten kanssa. Ovatko muut naiset mukana? Minimoidaan nyt sitten riskejä.

No meidän porukoissamme on tähänkin saakka noudatettu linjaa, että treffeille mennessä jokku kaveri tietää tarkan paikan ja henkilön kenet ollaan tapaamassa ja ensimmäinen tapaaminen on aina julkisella paikalla, missä on muitakin ihmisiä. Baarissa vahditaan toisten juomia, tavaroita ja kuntoa. Ja selkeän humalaista kaveria ei päästetä poistumaan sen enempää yksin kuin vieraan miehenkään kanssa ja illan päätteeksi kaikki ilmoittavat viestillä kotiin pääsystään. Moni jakaa myös keskenään sijaintinsa.

Jollekin voi aina käydä jotakin pahaa, ja siinä tapauksessa varmasti muutamme toimintaa vielä tarkemmaksi Sen sijaan että vain todettaisiin, että olipa rumasti tehty, ja voimaannuttaisiin kulkemaan entistäkin vapautuneemmin.

Vierailija
242/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasta se miehenä oleminen teettää: ensin alistetaan naisia ja sitten ulistaan

Vihapuhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku kasvattais naiset ja tytöt

Osa 2

"Naisten väkivalta on yhä tabu, vaikka äidit kohtelevat lapsia kaltoin useammin kuin isät Uusi väitös osoittaa, että apua saa vertaistuesta" (https://yle.fi/a/3-10216732)

Vierailija
244/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä enää miehen luo eikä miestä omille kämpille missää olosuhteissa. Liikaa riskejä! Kyllä jämpti on näin.

Kyllä meidän naisten täytyy nyt ottaa vastuu. Ei mitään kanssakäymistä miesten kanssa. Siitä on turvallisin lähteä. Koskaa ei voi tietää kuka on se mätämuna. Ei kannata ottaa turhia riskejä.

Vierailija
245/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyttekö miehet muiden miesten naisiin kohdistaman väkivallan? Jos kyllä, olette osa ongelmaa ja ylläpidätte aktiivisesti toiminnalle väkivallan kulttuuria.

Vierailija
246/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on selvää, että miesten kollektiivisesti pitää ottaa enemmän vastuuta muiden miesten tekemistä rikoksista. Naiset puhuvat näistä jo niin paljon kuin mahdollista, mutta mitään ei tapahdu. Valitettavasti monelle muiden miesten kunnioitus on huomattavasti tärkeämpää kuin vaikka oman kumppanik ja siksi muiden miesten osoittama epähyväksyntä väkivallalle on tehokkaampi keino saada väkivalta ilmiönä vähenemään.

Minun ei miehenä tarvitse enkä aio ottaa kollektiivista syyllisyyttä yhtään kenenkään rikoksista.

En puhunut mitään syyllisyydestä. Puhuin vastuusta. Jos hyväksyt muiden miesten naisiin kohdistuvan väkivallan, olet osa ongelmaa. Tietysti olet. Pahempaa vielä on, jos vähättelet koko asiaa. Seuraava taso on jo aktiivinen toimijuus

Minä en ota vastuuta muiden tekemistä rikoksista.

Etkä selkeästi myöskään luetunymmärtämisestä :D 

Vierailija
247/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkä selkeästi myöskään luetunymmärtämisestä :D "

En ota vastuuta myöskään sinun luetunymmärtämisestäsi.

Vierailija
248/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän ihan itsestään selvyytenä ettei raiskaus oo kenenkään oma syy ja luulin ettei mun tarvis sitä erikseen kertoa.

t.m

Minulla on oikeus jättää uusi maastopyöräni lukitsematta parkkiin. Ja kun lähden lomalle pariksi viikoksi, jätän etuoven auki. Siihen on minulla oikeus.

Vierailija
249/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on selvää, että miesten kollektiivisesti pitää ottaa enemmän vastuuta muiden miesten tekemistä rikoksista. Naiset puhuvat näistä jo niin paljon kuin mahdollista, mutta mitään ei tapahdu. Valitettavasti monelle muiden miesten kunnioitus on huomattavasti tärkeämpää kuin vaikka oman kumppanik ja siksi muiden miesten osoittama epähyväksyntä väkivallalle on tehokkaampi keino saada väkivalta ilmiönä vähenemään.

Me naiset kuulumme johonkin ihme siskojen kerhoon ja ollaan kaikesta samaa mieltä? 

Vierailija
250/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta naisen ei kannata olla tinderissä eikä käydä treffeillä, baarissa tai jatkoilla miesten kanssa. Ovatko muut naiset mukana? Minimoidaan nyt sitten riskejä.

No meidän porukoissamme on tähänkin saakka noudatettu linjaa, että treffeille mennessä jokku kaveri tietää tarkan paikan ja henkilön kenet ollaan tapaamassa ja ensimmäinen tapaaminen on aina julkisella paikalla, missä on muitakin ihmisiä. Baarissa vahditaan toisten juomia, tavaroita ja kuntoa. Ja selkeän humalaista kaveria ei päästetä poistumaan sen enempää yksin kuin vieraan miehenkään kanssa ja illan päätteeksi kaikki ilmoittavat viestillä kotiin pääsystään. Moni jakaa myös keskenään sijaintinsa.

Jollekin voi aina käydä jotakin pahaa, ja siinä tapauksessa varmasti muutamme toimintaa vielä tarkemmaksi Sen sijaan että vain todettaisiin, että olipa rumasti tehty, ja voimaannuttaisiin kulkemaan entistäkin vapautuneemmin.

Mutta useimmat raiskikset tapahtuu kotona. Ette kai te aio sentään sängyn vieressä tarkkkailla tapahtumia? Ei, ei vaan kannata ottaa riskejä. Minä ainakin jätän nyt treffailut ja seurustelut ja liityn naisten lukupiiriin. Se on turvallisinta, sinullekin.

Vierailija
251/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku kasvattais naiset ja tytöt

"Naiset pahoinpitelevät puolisoaan yhtä usein kuin miehet"

https://www.ess.fi/paikalliset/360430

"Naiset syyllistyvät väkivaltaisiin tekoihin puolisoaan kohtaan yhtä usein tai useammin kuin miehet. Uhreina ovat miehet, jotka eivät itse ole väkivaltaisia. Koska miehet eivät kerro uhrikokemuksistaan, suurin osa naisten teoista jää piiloon.

Tätä mieltä ovat pitkään Vanhan Vaasan oikeuspsykiatrisessa sairaalassa väkivaltaisia naisia hoitaneet ja naisten väkivaltaisuutta tutkineet psykologit Ghitta Weizmann-Henelius ja Monica Gammelgård."

Vierailija
252/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyttekö miehet muiden miesten naisiin kohdistaman väkivallan? Jos kyllä, olette osa ongelmaa ja ylläpidätte aktiivisesti toiminnalle väkivallan kulttuuria.

Hyväksyttekö naiset muiden naisten miehiin kohdistaman väkivallan? Jos kyllä, olette osa ongelmaa ja ylläpidätte aktiivisesti toiminnalle väkivallan kulttuuria.

Vierailija
253/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi sukupuoliin niin kovasti takerrutaan. En minä kehota poikaanikaan menemään yksin kenenkään vieraiden kämpille tai tytärtäni ventovieraan naisporukan kanssa jatkoille. Ylipäätään humalassa oleminen on vähän sellainen että mieluummin ei.

Vierailija
254/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei miehenä tarvitse enkä aio ottaa kollektiivista syyllisyyttä yhtään kenenkään rikoksista.

Samoin. Tulen taistelemaan kaikin keinoin pakkosyyllistystä vastaan.  Feministejä pidän alhaisimpana pohjasakkana kollektiivisten vihaideologioiden roskaämpärissä.

Vierailija
255/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän ihan itsestään selvyytenä ettei raiskaus oo kenenkään oma syy ja luulin ettei mun tarvis sitä erikseen kertoa.

t.m

Minulla on oikeus jättää uusi maastopyöräni lukitsematta parkkiin. Ja kun lähden lomalle pariksi viikoksi, jätän etuoven auki. Siihen on minulla oikeus.

Voisko naisen pillun jotenkin lukita? Tai vielä mieluummin miehen munan?

Vierailija
256/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku kasvattaisi naiset ja tytöt

(Onko osa 4 jo?)

Hannu Lauerma: Nuori tai keski-ikäinen mies joutuu kaksi kertaa naista todennäköisemmin puolisonsa pahoinpitelemäksi

https://www.ess.fi/paikalliset/360430

Vierailija
257/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta useimmat raiskikset tapahtuu kotona. Ette kai te aio sentään sängyn vieressä tarkkkailla tapahtumia? Ei, ei vaan kannata ottaa riskejä. Minä ainakin jätän nyt treffailut ja seurustelut ja liityn naisten lukupiiriin. Se on turvallisinta, sinullekin.  

Kyllä me kieltämättä kerromme toisillemme myös ihan suoraan, jos uusi tapailumies vaikuttaa epäilyttävältä. Harvemmin näin on, kun emme jänniksistä niin perusta.

Vierailija
258/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen kaupungilla yksin viihteellä ja näen räyhäävästi käyttäytyvän joukkion niin minä vaihdan kadun toiselle puolelle tai valitsen toisen reitin. Minun oikeuteni olisi voida kulkea heidän ohitseen kaikessa rauhassa, mutta jos saan siitä huolimatta turpaani, menetän legoja tai päädyn lasarettiin tai helvetin pitkälle saikulle niin siinä kohtaa ei lämmitä huitsiakaan, että käytin oikeuttani tekemättä riskiarviota. Kyllä se riskien arviointi kannattaa aina, oli sitten selvä tai juovukkeessa.

En ikinä lähtisi yksin juhlimaan kaupungille, enkä ikinä kävelisi yöllä yksin kadulla. Ja on ihan naurettavaa, että tulis edes mentyä ohi toiselta puolelta katua, ellei ole Mannerheimintien levyinen katu. Oikeasti vaihtaisin katua ja kävelisin pidemmän reitin.

Siirtymiset/kotiutumiset on jo sovittu ennalta kavereiden kesken ja kotiin pääsemiset kuitataan. En tule iltavuorostakaan kotiin enää julkisilla, koska pysäkki siirtyi 5 min pidemmän kävelymatkan päähän. 

Vain 16% raiskauksista on uhrille tuntematon tekijä. En usko, että Pikkaraisen uhri (vanha perhetuttu) oli kuvitellut illan päättyvän niin.

Eli pitäiskö jatkossa kutsua vain naisia ja verifioituja homoja juhliin, jotta ei tulis oltua liian huolimaton oman turvallisuuden suhteen?

Vierailija
259/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me naiset kuulumme johonkin ihme siskojen kerhoon ja ollaan kaikesta samaa mieltä? 

Sekä sen kerhon että sen mielipiteen nimi on feminismi.

Vierailija
260/667 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vi tt ua minä just luin? Miehet hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan saadakseen muilta miehiltä kunnioitusta? Suomalaisten miesten hierarkiassa siellä ihan pohjalla on ne jotka kohdistaa väkivaltaa lapsiin, naisiin, jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi