Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko pyytää rahaa lainaan

Vierailija
05.05.2025 |

Olen nyt seurustellut nykyisen miesystävän kanssa reilut 2 vuotta. Minulla on todella huono rahatilanne, koska vanha kotini on menossa myyntiin parin viikon sisään ja asun nyt muualla vuokralla eli pitää vielä jonkun aikaa maksaa kuluja kahdesta paikasta. Tarvitsisin 500-1000 euroa pahimpaan hätään. 

Miesystävä tietää tiukan tilanteeni ja on sanonut, että on valmis lainaamaan rahaa eikä ole mitään kiirettä takaisinmaksulla. Itsellä kuitenkin ylpeys sotii vastaan. Hävettää pyytää lainaa mistään. Vanhempani ovat jo auttaneet enkä kehtaisi heiltäkään pyytää. 

Mietin nyt, onko liian noloa pyytää rahaa lainaan miesystävältä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kallistua sen kannalle, että en pyydä. Kysyn, jos vanhemmat voivat auttaa. Tiedän, että heidänkin taloudellinen tilanne sallii auttamisen. Maksan kaiken korkoineen takaisin viimeistään, kun talo on saatu myytyä. Kiinteistönvälittäjä uskoi, että talo menee kaupaksi nopeasti. Ap

Vierailija
22/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lainannut aikoinaan miesyställe ja myöhemmin vaikeassa elämäntilanteessa lainannut vanhemmiltani ja lapseltani. Sain takaisin lainaamani rahat ja maksoin myös sovitusti. Onhan se nöyryyttävää pyytää, mutta kun oli pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kysyä mutta ei pidä vetää hernettä nenäänsä jos ei noin isoa summaa lainaa. 

Kyseessä on sen verran pieni summa, että hoitaisin luottorajan nostolla. 

Tämä tilanne on aiheuttanut sen, että luottokortti on lukittu. Ap

Tyhmää jättää maksut rästiin kun ne on niin helppo sopia myöhemmin erääntymään. Kokeile hakea Norwegianilta uusi kortti tonnin luottorajalla. Mutta vain jos sulla on aikomus hoitaa raha-asiat ja myös kykenet siihen.

Riittääkö kertalaina vai tuleeko sama eteen joka kuukausi? Jos tulee älä velkaannu lisää. Ollenkaan. Soita ja sovi maksuaikaa.

Vierailija
24/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan kallistua sen kannalle, että en pyydä. Kysyn, jos vanhemmat voivat auttaa. Tiedän, että heidänkin taloudellinen tilanne sallii auttamisen. Maksan kaiken korkoineen takaisin viimeistään, kun talo on saatu myytyä. Kiinteistönvälittäjä uskoi, että talo menee kaupaksi nopeasti. Ap

Niin ne kaikki välittäjät väittää...

Vierailija
25/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin miesystäväsi asemassa niin antaisin sen rahan, jos se ei ole summa eikä mikään. Mun mielestäni on ihan kummallinen "sääntö", ettei omia rahoja saisi muiden hyväksi käyttää ja kaikkien pitäisi raha-asioissa leikkiä olevansa yksin täällä. Ennemmin pitäisi sitten hankkia ITSELLEEN jotain turhanpäiväistä romua ja paskaa, vaikka toisella on ihan oikea tarve.

Juuri tuohon perustuu amerikkalaisen upseerin rakkaushuijaus: totta kai omia rahojaan käyttää toisen hyväksi, olemmehan me rakastuneita ja ihan kohta myös oikea pariskunta. Jos todella olisit suurisydäminen ihminen, niin lainaisit rahaa!

Vierailija
26/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hiton takia olet muuttanut vuokralle? 

Vierailija
27/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin miesystäväsi asemassa niin antaisin sen rahan, jos se ei ole summa eikä mikään. Mun mielestäni on ihan kummallinen "sääntö", ettei omia rahoja saisi muiden hyväksi käyttää ja kaikkien pitäisi raha-asioissa leikkiä olevansa yksin täällä. Ennemmin pitäisi sitten hankkia ITSELLEEN jotain turhanpäiväistä romua ja paskaa, vaikka toisella on ihan oikea tarve.

Raha-asioissa ei pidä luottaa kuin itseensä.

Vierailija
28/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska erosin miehestäni. Toki olisin voinut jäädä siihen asumaan vängän väkisin, mutta sekä oman että lasten mielenterveyden vuoksi oli muutettava pois sieltä. Ja nyt, jos joku tulee sanomaan, että lapset voisivat paremmin, jos oltaisiin jääty niin tiedoksi, että lapset itkivät mulle, että haluavat pois sieltä. Sen verran huonosti voitiin. Nyt voidaan henkisesti 100% paremmin, vaikka taloudellinen tilanne onkin väliaikaisesti huonompi. Kaikkea ei voi mitata rahassa. Ap

Vierailija
29/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska erosin miehestäni. Toki olisin voinut jäädä siihen asumaan vängän väkisin, mutta sekä oman että lasten mielenterveyden vuoksi oli muutettava pois sieltä. Ja nyt, jos joku tulee sanomaan, että lapset voisivat paremmin, jos oltaisiin jääty niin tiedoksi, että lapset itkivät mulle, että haluavat pois sieltä. Sen verran huonosti voitiin. Nyt voidaan henkisesti 100% paremmin, vaikka taloudellinen tilanne onkin väliaikaisesti huonompi. Kaikkea ei voi mitata rahassa. Ap

Olet ollut nykyisen miehesi kanssa pari vuotta, eikä taloa ole vieläkään laitettu myyntiin...

Vierailija
30/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vielä jonkun aikaa...älä ole naiivi. 

Vierailija
31/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitää vielä jonkun aikaa...älä ole naiivi. 

Sinun pitää miettiä pysyvämpi ratkaisu tilanteeseen kuin lainailu. Myynti on aika nihkeää tällä hetkellä. 

Vierailija
32/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut nykyisen miehesi kanssa pari vuotta, eikä taloa ole vieläkään laitettu myyntiin...

Entinen mies ei halunnut myydä ja sai minutkin uskomaan, että nykyinen tilanne huomioon ottaen, myyntiä kannattaa siirtää. Hän on siis asunut talossa tämän ajan. Hän on parhaansa mukaan yrittänyt selvitä kuluista ja minä tietty kanssa maksanut omaa lainaosuuttani ym. kuluja. Nyt alkaa taloja mennä paremmin kaupaksi ja nyt sitten ollaan myymässä. Ap

Vierailija
33/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis maksanut 2 vuotta lainaa vaikka et ole asunut talossa? Istu nyt alas ja laita omat talousasiat kuntoon! 

Vierailija
34/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot siis maksanut 2 vuotta lainaa vaikka et ole asunut talossa? Istu nyt alas ja laita omat talousasiat kuntoon! 

Meillä kävi silloin 2 vuotta sitten pari kiinteistönvälittäjää, jotka antoivat sellaiset hinta-arviot, että tuli aika järkytyksenä negatiivisessa mielessä. Nyt, kun tänä keväänä kävi välittäjä, arvio olikin jo paljon järkevämpi. Jos nyt saadaan kaupaksi, saadaan toivottavasti parempi hinta kuin olisi saatu silloin 2 vuotta sitten. Jälkikäteen ajateltuna olisi varmasti ollut parempi toimia nopeammin, mutta meillä on ollut muutakin kriisiä perheessä kuin tämä ero, eikä olla osattu välttämättä toimia kaikkein loogisimmin. Ap

Vierailija
35/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi silloin 2 vuotta sitten pari kiinteistönvälittäjää, jotka antoivat sellaiset hinta-arviot, että tuli aika järkytyksenä negatiivisessa mielessä. Nyt, kun tänä keväänä kävi välittäjä, arvio olikin jo paljon järkevämpi. Jos nyt saadaan kaupaksi, saadaan toivottavasti parempi hinta kuin olisi saatu silloin 2 vuotta sitten. Jälkikäteen ajateltuna olisi varmasti ollut parempi toimia nopeammin, mutta meillä on ollut muutakin kriisiä perheessä kuin tämä ero, eikä olla osattu välttämättä toimia kaikkein loogisimmin. Ap

Voi hyvänen aika. Tuolla menolla ette saa ikinä myytyä. Nythän on juuri huonointa aikaa kun asunnot ei liiku ja hinnat laskee. Tottakai välittäjä antoi yläkanttiin arvion että sai teidät asiakkaikseen. Jos olette noin persaukisia ettei sulla ole tonnia ylimääräistä rahaa, suosittelen että myytte ensimmäiselle joka jotain tarjoaa. 

Vierailija
36/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no en tiedä, miten kauan täällä muiden talous kestäisi, jos alkaisitte maksaa 850€ kuussa vuokraa ja, jos entisen puolison tulot putoaisi noin 1500€ kuussa, kun hän jää sairaslomalle. Sitten maksaisitte kuluja sekä tästä vuokra-asunnosta että omakotitalosta. Että, miten monta tonnia ylimääräistä teillä olisi. Tiedän kyllä ilman teitäkin, että taloudellinen tilanne on nyt todella huono. Tosiaan oman ja lasten mielenterveyden vuoksi oli pakko lähteä. Tilanne helpottaa onneksi välittömästi kunhan talo saadaan myytyä. Itse olen onneksi töissä ja palkka on aivan normaali eli ei mikään kovin matala, jos nyt ei mikään korkeakaan. Tullaan kyllä toimeen jatkossa. Kiitos kaikille vastauksista! Ap

Vierailija
37/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lainannut 25 vuoteen rahaa keltään. En kehtaa mutta onneksi ei ole montaa kertaa ollut rahat edes loppu. Kerran olin 2 viikkoa ilman rahaa mutta en lainannut rahaa silloin keltään ja siitä on jotain 10 vuotta. Sen jälkeen olen aina säästänyt pahan päivän varalle. Nyttenkin olen työtön ollut pitkään mutta aina ollut rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän