Kehtaisitko pyytää rahaa lainaan
Olen nyt seurustellut nykyisen miesystävän kanssa reilut 2 vuotta. Minulla on todella huono rahatilanne, koska vanha kotini on menossa myyntiin parin viikon sisään ja asun nyt muualla vuokralla eli pitää vielä jonkun aikaa maksaa kuluja kahdesta paikasta. Tarvitsisin 500-1000 euroa pahimpaan hätään.
Miesystävä tietää tiukan tilanteeni ja on sanonut, että on valmis lainaamaan rahaa eikä ole mitään kiirettä takaisinmaksulla. Itsellä kuitenkin ylpeys sotii vastaan. Hävettää pyytää lainaa mistään. Vanhempani ovat jo auttaneet enkä kehtaisi heiltäkään pyytää.
Mietin nyt, onko liian noloa pyytää rahaa lainaan miesystävältä?
Kommentit (37)
Aina voi kysyä mutta ei pidä vetää hernettä nenäänsä jos ei noin isoa summaa lainaa.
Nostaisin luottokortin luottorajaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kysyä mutta ei pidä vetää hernettä nenäänsä jos ei noin isoa summaa lainaa.
Noin isoa? Mitä te olette, teinejä?
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on sen verran pieni summa, että hoitaisin luottorajan nostolla.
Vierailija kirjoitti:
viimeiseen asti välttäisin.
Näin mäkin tän ajattelen. Nyt vaan mietin, että onko nyt se "viimeiseen asti". Vanhan kodin lyhennys on erääntynyt ja pitäisi lisäksi tilata kuntoarvio ja sekin maksaa sen 1000€. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva ensin itse aikuiseksi ja auo päätäsi vasta sitten. Tuo voi olla suhteellisen iso summa tänäpäivänä kenelle tahansa lainata vaikka töissä kävisikin ja toimeen tulisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tilanne on aiheuttanut sen, että luottokortti on lukittu. Ap
Kehtaisin.
Olen kehdannut pyytää erilaisissa käänteissä rahaa äidiltä, kavereilta, miesystävältä. Kahdeksan tuhatta taitaa olla isoin summa minkä olen pyytänyt ja saanut. Tarvitsin sen, kun piti päästä eroon jossain määrin uhkaavasta suhteesta ja lunastaa ex ulos yhteisestä asunnosta.
Esitän aina pyynnön mukana maksusuunnitelman ja ehdotan myös kirjallista, allekirjoitettavaa sopimusta asiasta. Hoidan takaisinmaksut aina ihan ehdottomasti ajallaan.
Oon nyt ihan kahden vaiheilla. Inhottava tilanne. Tiedän, että miesystävälle tuo ei ole summa eikä mikään. On sen mulle pariinkin otteeseen painottanut, että voin häneltä pyytää rahaa lainaan ilman mitään paineita. Tottakai otan joka tapauksessa paineita :D Ap
Jos olisin miesystäväsi asemassa niin antaisin sen rahan, jos se ei ole summa eikä mikään. Mun mielestäni on ihan kummallinen "sääntö", ettei omia rahoja saisi muiden hyväksi käyttää ja kaikkien pitäisi raha-asioissa leikkiä olevansa yksin täällä. Ennemmin pitäisi sitten hankkia ITSELLEEN jotain turhanpäiväistä romua ja paskaa, vaikka toisella on ihan oikea tarve.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin miesystäväsi asemassa niin antaisin sen rahan, jos se ei ole summa eikä mikään. Mun mielestäni on ihan kummallinen "sääntö", ettei omia rahoja saisi muiden hyväksi käyttää ja kaikkien pitäisi raha-asioissa leikkiä olevansa yksin täällä. Ennemmin pitäisi sitten hankkia ITSELLEEN jotain turhanpäiväistä romua ja paskaa, vaikka toisella on ihan oikea tarve.
Kukin on oikeutettu käyttämään omat rahansa mihin haluaa, toisten auttamiseen tai vaikka itsensä hemmotteluun, eikä siinä ole persaukisilla mitään nokankoputtamista. Ei se miesystävä ole niitä ongelmia aiheuttanut joten mitään velvollisuuttakaan hänellä ei ole viskellä rahojaan muiden hyödyksi. Itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva ensin itse aikuiseksi ja auo päätäsi vasta sitten. Tuo voi olla suhteellisen iso summa tänäpäivänä kenelle tahansa lainata vaikka töissä kävisikin ja toimeen tulisikin.
Tonni ei ole suuri rahasumma. :D On täällä ihme porukkaa. Lainaa mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni ei ole suuri rahasumma. :D On täällä ihme porukkaa. Lainaa mieheltä.
Ehkei sinulle mutta jollekin voi olla. Ihme vähättelyä. Tuleeko se ns. "hyväosaiselta" vai "persaukiselta" ei niin väliä.
Pyydä apua. Teette vaikka velkakirjan. Sinullahan on siihen ihan hyvä syy ja kun maksat sen pois niin lojaalisuus vain välillänne vahvistuu eli sopimus on pidetty.
Kehtaisin, ja olen kehdannutkin tosin tilanteeni oli erilainen ja summa oli vaan noin 300 euroa ja kyseessä oli ystävä jolta lainasin.
Tehtiin siitä oikein paperitkin ja maksoin pikkuhiljaa takaisin joka kuukausi pienellä summalla vaikka ystäväni sanoikin että ei tarvitse sitä takaisinmaksua niin murehtia, että kyllä sen ehtii.
Onko luottotiedot palaneet jos et voi noin pientä summaa kattaa luottokortilla? Vai luotot jo tapissa?
Pyytää rahaa lainaan? Siis lainata suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tilanne on aiheuttanut sen, että luottokortti on lukittu. Ap
Oletko kertonut tämän miehelle? Jos et, niin älä pyydä lainaa ainakaan. Parempi että tietää mihin on ryhtymässä.
en kehtaisi