Emirates tarjoaa työmahdollisuuden työttömille
Emiratesin laajentaessa reittiverkostoaan se palkkaa lisää cabin crew- henkilöstöä. Ilmoitus tuli duunitorille.
Nyt vaan työttömät tätä duunia hakemaan. Minimipituus pitää olla 160 cm, kokemusta mielellään aspa-duunista, kielitaitoa pitää olla ja vaikka hakemuksessa ei sanota, niin riittävän hyvä ulkonäkö. Mitään tatuointeja ei saa olla näkyvissä ja pitää pukeutua Emiratesin uniformuun tietysti.
Virallisesti asuinpaikaksi pitää muuttaa Dubai, mutta yhtiö on aloittamassa reitit Hki-Dubai välille, joten suomalaiset saa olla myös kotimaassa ihan riittävästi.
Palkka on 2710 euroa kuussa ja sen päälle tulee tietysti ilmaiset ruokailut lennoilla, erinäisiä päivärahoja ym. Veroprosentti on tasan 0, koska Arabiemiraateissa ei veroteta lainkaan ulkomailta muuttaneiden ansiotuloja, myyntivoittoja, perintöjä eikä lahjoja. Kaikki tulot on siis puhtaana käteen.
Jos olisin itse 20 vuotta nuorempi ja perheetön, niin varmaan hakisin tätä. Saisi uusia kokemuksia. Yhtiö hakee muuten nyt ensimmäistä kertaa julkisesti lentohenkilökuntaa Suomesta, joten tuo Hki-Dubai reitti saattaa aueta jo loppuvuodesta.
Kommentit (142)
Ei, älkää palkatko suomalaisia Emirates. Haluan jatkossakin nauttia kauniista ja ystävällisistä lentoemännistä. Pahoin pelkään, että suomalaiset lentoemännät olisi suomalaisia asiakkaita kohtaan tympeitä.
Pitäisiköhän hakea? Ikää 50, mutta olen tosi hyvässä kunnossa ja uskon näyttäväni nuoremmalta. Olen Finskin entinen emo, mutta jäin pois lasten tultua, nyt taas kun ovat jo teinejä, olisi aikaa ja hyvä chance lähteä :)
Vierailija kirjoitti:
Neganega.
Menkää ihmeessä hakemaan töitä te oikean ikäiset.Itse ollut lentolalalla ja siellä pesämunani rakensin. Nyt on hyvä elää ja ihanat muistot lentoalalta.
Tuohon kun saa vielä päivärahat niin rikastutte todella .
Mikä on oikean ikäinen? Itse ala ei houkuta ja minulla on ahtaan paikan kammo. Lentokoneessa olo on aina yhtä tuskaa.
On muuten paska liksa maailman rikkaimmalla lentoyhtiöllä.
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin verotonta tuloa, joten sikäli ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työttömänä kohta vuoden ja ikää on 42v. Ei ne taida enää tämän ikäistä naista palkata, vaikka ulkoisesti olen ihan hyvässä kunnossa.
Sen saat selville vain kokeilemalla. On totta, että varmaan hakevat nuorempia, mutta kannattaa silti koittaa. Jos sinussa on yhtään milf:n fibaa, niin saat siitä varmasti lisäpisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän hakea? Ikää 50, mutta olen tosi hyvässä kunnossa ja uskon näyttäväni nuoremmalta. Olen Finskin entinen emo, mutta jäin pois lasten tultua, nyt taas kun ovat jo teinejä, olisi aikaa ja hyvä chance lähteä :)
En tiedä kuinka korkealle Emiratesilla arvostetaan työuraa finskillä? Veikkaan kuitenkin, että kun ikä alkaa vitosella, niin eivät sinua rekrytoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanottiinko, kuinka pitkiä miesten pitää olla?
Aika harva lentoyhtiö palkkaa alle 180cm miehiä. KLM:llä pitää olla 185+ eikä saa olla kaljuuntumista tai iho-ongelmia. Käytännössä miespuoliset FA:t ovat lähes miesmalleja etenkin isoissa lentoyhtiöissä.
Olen itse (naisena) ollut FA:na Finnairilla, Ryanairilla ja Air Balticilla. Painoa/rasvaprosenttia on vahdittu vaikka julkisesti hyvesignaloidaan kehopositiivisuudella.
Minua ei haittaa, vaikka mulle kaataa kahvin lentokoneessa pulska lentoemo tai lyhyt ja kalju stuertti, jolla on aknearpia... Että pikkuisen hymyilyttää nuo heidän "vaatimukset".
Vierailija kirjoitti:
Paha paikka suomalaisille, kun niin monen iho on täyetten hakattu tatskoja. Menee hyvä työmahdollisuus sivu suun.
Ai ai, samaa mieltä. Kuvien perusteella noiden uniformu peittää ihoa kuitenkin aika hyvin. Tietysti jos on säärissä tai pohkeessa tatuointeja, niin niitä ei saa peittoon sukkahousujen alle
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin? Mutta nuo sikarikkaat multimiljardöörit maksaa aika paskaa palkkaa suurimmalle osalle palkollisistaan. Eihän ne sitten enää itse olisi sikarikkaita multimiljardöörejä, jos maksaisivat isoa palkkaa isolle porukelle. Itaria ihra persehiä lienevät rahakasojensa päälllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako olla gay?
En tiedä, mutta ehkei ole ongelma lentoyhtiölle, jos ei ole sitä julkisesti? Kunhan arvailen...
Kyllä tuossa maassa kaikenlainen aakkostelu on kiellettyä.
Pitäisikö suositella tyttärelle? Hän puhuu ihan sujuvaa englantia, on luonnostaan oljenvaalea tukka ja siniset silmät. Tasainen hammasrivistö ja erinomainen iho. Tällä hetkellä vaatekoko 38, mutta varmaan siitä pitäisi hieman nipistää täyttääkseen heidän vaatimuksensa. Mutta se ei ole 20+ ikäiselle isokaan juttu laihduttaa se 5-8kg pois. Käy salilla jo valmiiksi, joten sen puolesta on timmi.
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa hakea. Olen vapaa ja en ole sidoksissa tänne. Sitä en sitten tiedä, että täytänkö ulkonäkö kriteerit?
Tuo palkkaluokka koskee economy-luokkaa. Business-luokassa työskentelevien palkka on suurempi. Ilmeiseti kaikkien pitää kuitenkin aloittaa ensin economystä ja sitten nousta hierarkian mukaisesti ylöspäin.
Liksaan vaikuttaa myös kielitaito. Eli mitä useammalla kielellä voit keskustella asiakkaiden kanssa, sitä suurempi liksa. Ja ura on aloitettava economy-luokasta. Bisnekseen ei päästetä keltanokkia, jossa on lähtökohtaisesti myös vaativampia asiakkaita.
Se mitä tuossa haussa ei ilmoiteta, on se, että vapaa-aikanaan saa matkustaa oman yhtiönsä koneissa minne päin maailmaa tahansa ilmaiseksi. Rajattoman määrän, kunhan vain koneessa on tilaa. Ihan ässä etu sinkulle ja matkailua rakastavalle.
Ja eihän tuossa hommassa mene rahaa työpaikkaruokailuun eikä työvaatteisiin, ne tarjoaa talo. Ja sekin, että palkan saa verottomasti puhtaana tilille on melkoinen bonus. Kunhan vain on kirjoilla Dubaissa.
Työtä vieroksuvat alapeukuttivat tätäkin aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö suositella tyttärelle? Hän puhuu ihan sujuvaa englantia, on luonnostaan oljenvaalea tukka ja siniset silmät. Tasainen hammasrivistö ja erinomainen iho. Tällä hetkellä vaatekoko 38, mutta varmaan siitä pitäisi hieman nipistää täyttääkseen heidän vaatimuksensa. Mutta se ei ole 20+ ikäiselle isokaan juttu laihduttaa se 5-8kg pois. Käy salilla jo valmiiksi, joten sen puolesta on timmi.
Ehdottomasti. Tiedä vaikka pääsee vielä rikkaisiin naimisiin jonkun sheikin viidenneksi vaimoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa passata jotain a rabeja? Yöök.
Et ole vissiin Emiratesille aiemmin lentänyt? Mainitsemasi asiakasryhmä on vain pieni vähemmistö. Enemmistö matkustajista on eurooppalaisia ja aasialaisia.
Myös amerikkalaisia asiakkaita on paljon. Dubain kenttä on melkoinen hub tätä nykyä. Emirates on suurin operaattori maailman suurimpien lentokoneiden (Airbus A380) osalta. Sillä on pelkästään tätä konemallia ainoana yhtiönä maailmassa yli 100 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Työtä vieroksuvat alapeukuttivat tätäkin aloitusta.
Mulla ainakin on tarkoituksena vieroksua kaikenlaista työtä Arabiemiraateissa!
Emirates on hyvä palkanmaksaja, mutta samalla vaativa työnantaja. Henkilöt joilla on ongelmia itsekurin kanssa, ei kannata edes haaveilla noista hommista Emiratesilla. Cabin crew:n ulkonäköön todella kiinnitetään siellä huomiota. Välillä tuntuu, että se on jopa tärkein kriteeri henkilöä palkatessa.