Emirates tarjoaa työmahdollisuuden työttömille
Emiratesin laajentaessa reittiverkostoaan se palkkaa lisää cabin crew- henkilöstöä. Ilmoitus tuli duunitorille.
Nyt vaan työttömät tätä duunia hakemaan. Minimipituus pitää olla 160 cm, kokemusta mielellään aspa-duunista, kielitaitoa pitää olla ja vaikka hakemuksessa ei sanota, niin riittävän hyvä ulkonäkö. Mitään tatuointeja ei saa olla näkyvissä ja pitää pukeutua Emiratesin uniformuun tietysti.
Virallisesti asuinpaikaksi pitää muuttaa Dubai, mutta yhtiö on aloittamassa reitit Hki-Dubai välille, joten suomalaiset saa olla myös kotimaassa ihan riittävästi.
Palkka on 2710 euroa kuussa ja sen päälle tulee tietysti ilmaiset ruokailut lennoilla, erinäisiä päivärahoja ym. Veroprosentti on tasan 0, koska Arabiemiraateissa ei veroteta lainkaan ulkomailta muuttaneiden ansiotuloja, myyntivoittoja, perintöjä eikä lahjoja. Kaikki tulot on siis puhtaana käteen.
Jos olisin itse 20 vuotta nuorempi ja perheetön, niin varmaan hakisin tätä. Saisi uusia kokemuksia. Yhtiö hakee muuten nyt ensimmäistä kertaa julkisesti lentohenkilökuntaa Suomesta, joten tuo Hki-Dubai reitti saattaa aueta jo loppuvuodesta.
Kommentit (142)
Iik olen 159 cm pitkä. Ja takuulla liian vanha trolley Dollyksi
Lentokonepöperöt nyt ei ole varsinaisesti mikään etu. Emiratesilla on aika kovat ulkonäkövaatimukset lentoemännille. Yksikään pullukka hakija ei kelpaa. Miestenkin on täyettävä tietyt komeuskriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuosta ihan hyvin jää käteen, mutta saa sitten vastapainoksi taistella koko ajan jet lagia vastaan. Se ei pidemmän päälle ole ihan tervettä.
Ja paljonko sitten asunnon ylläpito Dubaissa maksaa? Tuskin on ihan halpaa sekään.
Dubai on sika kallis paikka. Asunto pitäisi jakaa monen muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuosta ihan hyvin jää käteen, mutta saa sitten vastapainoksi taistella koko ajan jet lagia vastaan. Se ei pidemmän päälle ole ihan tervettä.
Ja paljonko sitten asunnon ylläpito Dubaissa maksaa? Tuskin on ihan halpaa sekään.
Mutta toisaalta enemmän niitä majoituksia tulisi kuitenkin hotelleissa eri puolilla maailmaa. Suomalaiset lentoemot tod.näk ensisijaisesti pantaisiin Hki-Dubai reitille, joten tulisi niitä majoittumisia myös Suomessa aika paljon.
Yksi vaatimuksista on High school graduate (Grade 12). Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Olen ollut työttömänä kohta vuoden ja ikää on 42v. Ei ne taida enää tämän ikäistä naista palkata, vaikka ulkoisesti olen ihan hyvässä kunnossa.
Taidanpa hakea. Olen vapaa ja en ole sidoksissa tänne. Sitä en sitten tiedä, että täytänkö ulkonäkö kriteerit?
Tuo palkkaluokka koskee economy-luokkaa. Business-luokassa työskentelevien palkka on suurempi. Ilmeiseti kaikkien pitää kuitenkin aloittaa ensin economystä ja sitten nousta hierarkian mukaisesti ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sielläkin sijainti ratkaisee. Siinä lentokentän lieppeillä olevat kerrostalot on tehty juuri Emiratesin henkilökuntaa varten. Niissä kaksioissa ja kolmioissa vuokrat ei ole mitenkään järjettömiä. Ne on suhteutettu juurikin lentohenkilökunnan ansiotason mukaiseksi.
Toki jos haluaa asua siellä missä on ns. actionia, niin vuokrat on sitten sen mukaiset.
Emiratesilla, kuten muissakin lentoyhtiöissä, palkka nousee myös sillä perusteella, kuinka montaa kieltä osaa puhua? Suomalaiset on yleensä aika kielitaitoisia, joten ovat rinnan mitan edellä monia kanssasisariaan tässä asiassa.
Sanottiinko, kuinka pitkiä miesten pitää olla?
En muuta mihinkään täältä maalta eikä tuo työnä kiinnosta eli jatkan kokoaikatyön hakemista mulle sopivan matkan päästä kotoa.
Vierailija kirjoitti:
En muuta mihinkään täältä maalta eikä tuo työnä kiinnosta eli jatkan kokoaikatyön hakemista mulle sopivan matkan päästä kotoa.
Ja muutenkin haluan olla yöni aina kotona eli töiden jälkeen aina kotiin.
Jokusen kerran olen lentänyt Emiratesilla ja onhan se yksi parhaista lentoyhtiöistä maailmassa laadultaan. Lentoemännät on toinen toistaan kauniimpia ja ovat hyvin ystävällisiä. Tekevät kyllä miellyttävän lentokokemuksen.
Kyllä Suomestakin näihin hommiin kaunottaria varmasti löytyy, sitä en epäile. Mutta tietyt asiakaspalvelukriteerit on täytettävä joka ikinen kerta, vaikka itsellä olisi kuinka huono päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta pituus tarkistetaan haastattelussa. Varaudu esittelemään kikulisi.
Ja finnair hakee kielitaidottomia thaimaasta
Vierailija kirjoitti:
Aika harva lentoyhtiö palkkaa alle 180cm miehiä. KLM:llä pitää olla 185+ eikä saa olla kaljuuntumista tai iho-ongelmia. Käytännössä miespuoliset FA:t ovat lähes miesmalleja etenkin isoissa lentoyhtiöissä.
Olen itse (naisena) ollut FA:na Finnairilla, Ryanairilla ja Air Balticilla. Painoa/rasvaprosenttia on vahdittu vaikka julkisesti hyvesignaloidaan kehopositiivisuudella.
Miksi lentoemäntien pitää olla hyvännäköisiä? Ja aina tosi vahvat meikit naamalla?
Näyttäisin ihan narrilta tuohon Emiratesin uniformuun pukeutuneena. Miten tuollainen hattu edes pysyy päässä, kun joutuu kumartamaan ahtaissa tiloissa?
No olenkin jo yli viisikymppinen, eli mennyttä kalua noihin hommiin.