IL: Talousasiantuntijat tyrmää kritiikin suurituloisten veronalennuksia koskien - "kansalaiset ei ymmärrä"
Liittyen HS galluppiin:
"Kun suurituloisilla verotus kevenee ensi vuonna vuositasolla 5 250 euroa, maksavat silti lähes saman verran veroja kuin 10 keskituloista. Kuinkahan moni gallupin vastaaja hahmotti tämän? hän kyselee päivityksessään."
"Nämä tuloluokat hyötyneet suhteellisesti eniten, vaikka ylimpien marginaalien kevennys otetaan huomioon. Vielä riittää tekemistä, että tässä maassa ymmärrettäisiin yksityisen, kotimaisen pääoman merkitys, jos edes palkansaajan verotuksen keventäminen ylimmissä tuloluokissa ei saa suomalaisten laajaa hyväksyntää, hän jatkaa."
"Kun me alennamme veroja ylimmissä tuloluokissa, me saamme itse asiassa enemmän veroeuroja julkiseen talouteen. Melkein uskaltaisin sanoa, että itserahoitusaste on yli 100 prosenttia, koska tehdään myös muita toimia.
Jos haluamme lisää rahaa käytettäväksi esimerkiksi varhaiskasvatukseen, puolustukseen ja vanhusten hoivaan, meidän kannattaa tällainen toimenpide tehdä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/aff9f6d4-fd86-4b29-af95-d6092c64b…
Kommentit (167)
Juu juu, tyhmä kansa, mutta kun meillä pitäisi olla semmoinen kuin demokratia.
Onko Suomessa kohta pelastajilla pitkät kiharahiukset ponnarilla?
Kun naisilla ei ole rahaa parturiin.
Niin miesten täytyy sitten käydä.
Kohta on Suomessa kaikilla miehillä Tarzan tukka.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on hyvät yritysjohtajat. Siellä yritystukia käytetään yrityksen kehittämiseen ja luodaan uusia työpaikkoja.
Suomessa yritystuet jaetaan osinkoina ulos omalle perheelle. Laiskat yritysjohtajat.
Juurikin näin.Lisäksi helvetin huonot insinöörit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on hyvät yritysjohtajat. Siellä yritystukia käytetään yrityksen kehittämiseen ja luodaan uusia työpaikkoja.
Suomessa yritystuet jaetaan osinkoina ulos omalle perheelle. Laiskat yritysjohtajat.
Juurikin näin.Lisäksi helvetin huonot insinöörit.
Koulut on käyty eikä mitään uusia ideoita.
Ei uutta Nokiaa?
No. Mitä tyhmältä kansalta nyt voisi odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan 10 euron hiusvärin kaupasta niin voiko joku tulla laittamaan sen mun päähän tänne kotiin?
Tulisi vähän tasaisempi väri, kun joku toinen laittaa eikä itse.
Jos puhutaan seurustelusta niin yksi edellytys miehelle on, että osaa laittaa hiusvärin naisen päähän.
Muuten ei voi seurustella.
Kysyin yhdeltä mieheltä, että onko se laittanut kenellekään naiselle hiusväriä päähän ja se tyhmänä vastasi kuinka niin
Oon mä meisselin nokasta hiuksiin ruutannu.Lasketaanko sitä?
Etkö sä osaa miehenä maala
Jos kerihtimellä vedettäs kaljuksi ja samalla korvan taakse...
Lyhyt tukka miehellä on tylsä.
Ei herätä mitään mielenkiintoa.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt tukka miehellä on tylsä.
Ei herätä mitään mielenkiintoa.
Suomi on köyhä maa eikä ole edes komeita miehiä.
Lyhyet tukat ja vanhat rääsyt miehillä.
Menisivät nyt sitten edes vaatekauppaan, jos kaikki rahat pitää itselle ahnehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa.
Pitäisi mennä 48% sama kuin suurituloisilta se olisi tasa-arvoista ja REILUA.
Vastaavalla tavalla samaa logiikkaa käyttäen, olisi REILUA, jos työttömätkin voisi kotejansa remontoida ja kunnostaa verotuettuna (kotitalousvähennys). Ja se toteutettaisiin vaikka negatiivisella verotuksella. Parempituloiset (ansiotuloina) repii kirstusta itselleen leijonanosan muutenkin. Työterveyshuoltona, kalliimpina sairastajina (sairauslomakorvaukset, laajemmat ja paremmat tarjonnat hoidoissa ja kuntoutuksessa, virkistys- ja viihdepasseina, työsuhde-etuina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa
Kesätyössä meni 2% veroa...
Opiskelijat, joiden koulutus (pelkkä koulu ja opetus) maksaa veronmaksajille parisataa tuhatta euroa/tutkinto (+tuet ja lainaetuudet, halpuutettu terveydenhoito, halpuutettu ruoka), saa ansaita toistakymmentätuhatta verottomana joka vuosi. Työttömien työmarkkinatuki on n. 8500 brutto/vuosi, ja siitä menee 20% veroa valtiolle (+muut kulut).
Nainen joutuu maksamaan lääkärin 595 työmarkkinatuella ja vuokraa ja ruokaa.
Ei työttömillä ole työterveyshuoltoa eikä kaikki saa toimeentulotukea.
Monella naisella ei ole ehkäisyä, koska ei ole rahaa. Ei saa toimeentulotukea.Että kannattaa miettiä se, kun naisia treffailette.
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella ei ole ehkäisyä, koska ei ole rahaa. Ei saa toimeentulotukea.Että kannattaa miettiä se, kun naisia treffailette.
No, poliisit varmaan selvittää kuka on lapsen isä, jos niikseen tulee. Naisiin ei kannata koskea, jos ei halua elatusmaksuja. Ei edes kännissä.
Minulla ei ole työttömänä mitään lääkkeitä.
En käy lääkärissä. En saa toimeentulotukea joten ei ole rahaa käydä.
Kyllä ambulanssi korjaa sitten jostain, jos taju lähtee.
Naisilla ei ole rahaa ehkäisyyn, että se on nykyään miesten tehtävä huolehtia siitä.
En syö mitään lääkkeitä eikä ole rahaa mihinkään 150 euron kierukoihin ja gynekologi käynteihin.
Suomi on Romaniaan verrattava maa.
Naisilla ei ole ehkäisyä eli miehet ei uskalla koskea.
Elatusmaksut voi tulla miehelle kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
En ota jälkiehkäisypilleriä.
Vierailija kirjoitti:
Normituloinen palkansaaja saa myös n. 300€/vuosi veron alennusta, mutta koska hyvätuloinen saa enemmän niin sosialisti-suomalainen vastustaa rankasti tätä.
Ei lämmitä keskituloista etätyöläistä. Riikkuli poistaa multa työhuonevähennyksen sekä ammattiliiton jäsenmaksun veronvähennysoikeuden.
Minä tietty pärjään vyötä kiristämällä, mutta kuinka pärjää naapurin lapsiperhe, jossa molemmat vanhemmat jäivät työttömiksi?
Olen vankka vihervassari. En vastusta hallituspolitiikkaa itseni takia. Haluaisin, että tässä maassa kaikilla olisi hyvä elää. Vastustan VM:ä, joka nauraa saksia heiluttaessaan. Tästä hallituksesta puuttuu sivistys, kristillisiltä myös se kristillisyys.
KATEUSKORTIN HEILUTTELU: noloa, lapsellista, sivistymätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota jälkiehkäisypilleriä.
Olen aina käyttänyt varmojapäiviä kaks gummia päälekkäin ja jättänyt hommat tekemättä.
Etkö sä osaa miehenä maalata edes seinää.
Kannattaisi harjoitella.
Sun kanssa ei välttämättä seurustella, jos et osaa värjätä naisen hiuksia eli et saa lykätä meisseliäsi enää ikinä mihinkään.