IL: Talousasiantuntijat tyrmää kritiikin suurituloisten veronalennuksia koskien - "kansalaiset ei ymmärrä"
Liittyen HS galluppiin:
"Kun suurituloisilla verotus kevenee ensi vuonna vuositasolla 5 250 euroa, maksavat silti lähes saman verran veroja kuin 10 keskituloista. Kuinkahan moni gallupin vastaaja hahmotti tämän? hän kyselee päivityksessään."
"Nämä tuloluokat hyötyneet suhteellisesti eniten, vaikka ylimpien marginaalien kevennys otetaan huomioon. Vielä riittää tekemistä, että tässä maassa ymmärrettäisiin yksityisen, kotimaisen pääoman merkitys, jos edes palkansaajan verotuksen keventäminen ylimmissä tuloluokissa ei saa suomalaisten laajaa hyväksyntää, hän jatkaa."
"Kun me alennamme veroja ylimmissä tuloluokissa, me saamme itse asiassa enemmän veroeuroja julkiseen talouteen. Melkein uskaltaisin sanoa, että itserahoitusaste on yli 100 prosenttia, koska tehdään myös muita toimia.
Jos haluamme lisää rahaa käytettäväksi esimerkiksi varhaiskasvatukseen, puolustukseen ja vanhusten hoivaan, meidän kannattaa tällainen toimenpide tehdä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/aff9f6d4-fd86-4b29-af95-d6092c64b…
Kommentit (167)
Ansiosidonnaista leikattiin 400 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
" Veronalennuksia on painotettu systemaattisesti pieni- ja keskituloisille vuosikymmenten aikana. Nyt sitten tehdään korjaava liike. Pitäisi nähdä myös se pidempi kaari, minkä takia nyt pitää näin tehdä, hän (Pakarinen) toteaa puhelimessa."
Tuloerot on kyllä Suomessakin kasvaneet jatkuvasti. Mutta hyvä että tuli se totuus sieltä omiensakin joukosta niin menee vielä enemmän pohja Purran ja Orpon selityksiltä että tässä nyt jotenkin painotettaisiin pieni- ja keskituloisia veronalennuksessa.
Taikasana on näköjään tänä päivänä "dynaamiset vaikutukset". Niitä ei voi nähdä eikä todistaa, niihin pitää vaan uskoa. Silloin sekin että verotulot vähenee niin nostaa jotenkin verotuloja. Ja kuulemma on sitten tulevaisuudessa mahdotonta sanoa että mikä oli näiden uudistusten ansiota. Näin A-Studiossa valtiovarainministeriön edustaja meille kertoi. Kätevää. Olisipa minullakin työ jossa voisin vaan toistella epäjohdonmukaisu
Mikä uutisarvo näillä on muutenkaan, että EK:sta kehutaan EK:n tekemän hallitusohjelman päätöksiä? Pakarinen siis EK-pomo. No kaipa niillä on läheiset suhteet iltapäivälehtien omistukseen niin voi koittaa mainostaa omia toimiaan helposti, ja palstatilaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin 400 kuukaudessa.
Ei voi ostaa kuin halpaa ruokaa.
2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 800 ja siitä menee osa vuokraan.
Pakko koittaa töissä ollessa säästää palkasta ruokarahaa työttömyysaikaan.
Kaljut miehet, joilla on vakituinen työ käy naisten puolesta ottamassa parturissa 160 euron permanennttikiharat, muuten parturi joutuu työttömäksi.
Hopi hopi, parturiin miehet ottamaan kestoväriä, raitoja ja kiharoita.
Noin 60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja partureilla asiakkaat senkun vähenee.
Hopi hopi parturiin miehet ottamaan 160 euron kestoväriä, raitaa ja kiharoita.
Naisilta leikattiin ansiosidonnainen.
Pitkien hiusten kestoväri tai kiharat maksaa 160 euroa.
Ei parturi pysty elättämään itseään millään 30 euron miesten hiustenleikkauksella.
Hopi hopi parturiin miehet. Kasvatatte pitkät hiukset ja niihin parturissa 160 euron kiharat.
Hallitus lupasi varmat työpaikat armeijalle, poliiseille, rajavartiolaitokselle, nyt parturiin siitä ottamaan kestoväriä, raitoja ja permanenttikiharoita miehet.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. Me naiset leikataan itse hiukset kotona ja tehdään vessapaperilla kiharoita.
Tiesitkö, että vessapaperilla voi tehdä itse kiharoita.
Tiesitkö, että vessapaperilla voi tehdä itse kiharoita?
Kansalaiset eivät ymmärrä.Eikä Ben Zyskowicz ymmärrä.Mutku Riikka ymmärtää.
Jos ostan 10 euron hiusvärin kaupasta niin voiko joku tulla laittamaan sen mun päähän tänne kotiin?
Tulisi vähän tasaisempi väri, kun joku toinen laittaa eikä itse.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan 10 euron hiusvärin kaupasta niin voiko joku tulla laittamaan sen mun päähän tänne kotiin?
Jos puhutaan seurustelusta niin yksi edellytys miehelle on, että osaa laittaa hiusvärin naisen päähän.
Muuten ei voi seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Trump yrittää upeasti poistaa verot kaikilta alle 150000 tienaavilta, siksi Trumpia mustamaalataan Suomessa ja EU:ssa ettei tästä otettaisi mallia missään
Ei se ole mitään verojen poistamista, että muuttaa verotuksen nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan seurustelusta niin yksi edellytys miehelle on, että osaa laittaa hiusvärin naisen päähän.
Kysyin yhdeltä mieheltä, että onko se laittanut kenellekään naiselle hiusväriä päähän ja se tyhmänä vastasi kuinka niin
Vierailija kirjoitti:
Uusi ilmestys: Hiusvärihullu.
Suomi on köyhä maa.
Turkissa kotiäideillä on rahaa käydä usein parturissa, elokuvissa jne.
Suomessa hiukset värjätään itse.
Suomessa maata ei osata johtaa ja tämä on uusi Romania.
Vierailija kirjoitti:
Uusi ilmestys: Hiusvärihullu.
Riikkulin wappuränni jatkuu lauteiden alla.
Ruotsissa on hyvät yritysjohtajat. Siellä yritystukia käytetään yrityksen kehittämiseen ja luodaan uusia työpaikkoja.
Suomessa yritystuet jaetaan osinkoina ulos omalle perheelle. Laiskat yritysjohtajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin yhdeltä mieheltä, että onko se laittanut kenellekään naiselle hiusväriä päähän ja se tyhmänä vastasi kuinka niin
Oon mä meisselin nokasta hiuksiin ruutannu.Lasketaanko sitä?
Turkissa kotiäidit käy joka viikko elokuvissa.
Turkki on mennyt jo taloudessa Suomen ohi.
Suomi on sama kuin Romania.
Olisi mukava saada jonkinlainen kollaasi, että mitä nämä asiantuntijat todellisuudessa ymmärtävät? Länsimaissa on iät ja ajat kaikenlaiset asiantuntijat perustelleet näkemyksiään sillä, että täytyyhän heidän olla oikeassa, kun ovat kouluja käyneet ja kaikkea, mutta ne tulokset ei ole olleet kovinkaan mairittelevia niille, jotka eivät kuulemma ymmärrä niitä hyötyjä mitä näistä päätöksistä seuraa.
Mulla on 15 % eikä ole tullut mätkyjä. On vissiin kuntakohtaista.