Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nelikymppiset äidit näyttää siltä että ne on luovuttaneet

Vierailija
04.05.2025 |

Kävin lapseni kanssa Hoplopissa ja huomasin taas saman ilmiön. Naiset istuvat tuijottamassa kännykkää, tukka likaisena, päällä kulahtaneet leggarit ja huppari, joka viestii että elämä on pysähtynyt. Ei meikkiä, ei ryhtiä, ei mitään mikä kertoisi että omasta itsestä enää välitettäisiin.

Tämä ei ole ulkonäkökommentti vaan havainto. Kun katson itseäni peilistä, haluan näyttää siltä että olen edelleen hereillä. Että elämä ei loppunut synnytykseen tai siihen että joku mies joskus lähti. Että vaikka olen äiti, olen yhä oma itseni.

En puhu luksuksesta. Tarkoitan ihan perusasioita: puhtaat vaatteet, hiukset harjattuna, katse joka ei ole sammunut. Miksi se on niin monelle suomalaiselle naiselle liikaa? Ulkomailla köyhätkin naiset pitävät huolta itsestään.

Ja ennen kuin joku mainitsee burnoutin tai ruuhkavuodet, kysyn vain: onko se todella ylpeyden aihe, että elämästä on tullut pelkkää selviytymistä?

Ehkä jotkut ovat tyytyneet olemaan vain äitejä. Minä en aio olla.

Kommentit (312)

Vierailija
261/312 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että ap päättelee havainnoistaan muiden äitien luovuttaneen. Minusta havainnot todennäköisemmin kertovat vain siitä, että henkilöt priorisoivat elämässään eri tavoin. Ap antaa ymmärtää kysyvänsä asiasta täällä neutraalisti, mutta sanavalinnoissaan kertoo, että "vain äitinä" oleminen olisi tyytymistä ja liian vähäistä. Äitinä oleminen on lapsen kannalta jotain perustavanlaatuista, sanoo psykologiakin. Joillekin äiti-ihmisille se on kaikkein merkityksellisin asia maailmassa. En valittaisi, jos olisin heidän lapsi siitäkään huolimatta, että äiti ei kovin edustavalta näyttäisi.  

Näin. Itse halusin olla läsnä lapsille. Tiedän, miltä lapsesta tuntuu, jos äitiä kiinnostaa eniten se onko huulipuna hyvin.

Mitä helvettiä ny

Kenellä menee vain 5min meikkiin, hiuksiin jne?

Kun se ihohan pitää pohjustaa, levittää kasvovoiteet, silmänympärysvoiteet, primeri jne. Ja sitten vasta päästään siihen itse meikkaamiseen.

Kasvo- ja silmänympärysvoidetta laitetaan iholle siitä huolimatta, että meikkaako vai ei. Peitevoiteeseen, ripsiväriin ja kulmien meikkaamiseen riittää hyvin 5 minuuttia. Itselläni ainakin on niin hyvä iho, etten tarvitse primereita tai edes meikkivoidetta.

Vierailija
262/312 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/312 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriani suurimpana syyllisenä tähän ilmiöön niin miehillä kuin naisillakin netti ja some. Ei pelkästään se aika joka siihen menee eli tunteja päivässä, vaan se informaatio, hukattu energia ja fokus jonka se vaatii. Sekä somen vaikutukset ajatteluun, itsetuntoon ja se tekee ihmisen usein tosi passiiviseksi. 

Vierailija
264/312 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20vuotiaana nuorena äitinä tärisin leikkipuistossa tiukat pillifarkut,lyhyt paita ja tekonahkatakki joka on yhtä lämmin kuin muovipussi,päällä. En päässyt kunnolla edes kyykkyyn kun poikaa piti auttaa hiekkakakuissa. Ja meikit piti olla naamassa huulipunaa myöten. 

Nyt 45vuotiaana en todellakaan hienostele iltatähden kanssa! Kollarit tai legginsit ja pitkä löysä neuletakki,meikkiä puuterin ja ripsarin verran  jos sitäkään. Meikkamattomuus ei tarkoita,etten käy suihkussa!

Tässä ketjussa tosiaan koko ajan jankutetaan jostain suihkussa käymättömyydestä, jos sanoo ettei itse jaksanut lapsiarjessa meikata.

Siis ihanko tosissaan jossain ei pääse suihkuun, jos ei meikkaa? Vai miten nämä asiat mitenkään liittyvät toisiinsa?

Meikkaamattomuus on sitä paitsi jopa hygienisempää. Puhdas iho.

Mulla on niin rasvainen ja hikinen iho, että vaikka olisin edellispäivänä käynyt suihkussa niin aamulla on pakko päästä uudestaan suihkuun tai olen oikeasti likainen ja olo on nihkeä. Hiuksetkin menevät pitkin päätä ja päänahka kutisee. Inhottavaa on silloin jos ei pääse suihkuun.

Vierailija
265/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olisin tyytyväinen jos rakkaus ymmärtäisi ja sallisi myös muita laiminlyöntejä kuin naisen ulkonäösta huolehtimisen. 

- Ei meillä tarvitse siivota joka päivä, koska rakastamme toisiamme

- lopetimme keskiluokkan esittämisen duunari palkalla, koska rakkaus on se tärkein. 

- mieheni jäi työttömäksi, mutta rakastan silti. 

Miksi vain nainen on saanut luvan rupsahtaa ilman seurauksia?

Vierailija
266/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa joku meikkaa jonnekin Hoploppiin? Meikkaan kyllä töihin, juhliin ja kaupungille, mutta jalkapallotreeneihin ja hoploppeihin ja vastaaviin menen todellakin meikittä ja verkkareissa....

Vierailija
267/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaminen ja sammuneet katseet :D

Jep. Välillä se on sellasta. Yleensä se liittyy johonkin, mitä ei meikillä korjata.

Vierailija
268/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman itsekin. Harmaat hiirulaisäidit ohuine rasvaisine hiuksineen, viivasuu alaspäin. Lapsen ehdoilla mennään. Huono ryhti, mitäänsanomaton ilme. Minä meikkasin silloinkin kun lapset olivat pieniä- tottakai oma olo on parempi, kun näyttää hyvältä. Mutta jokainen tavallaan- tulkaa sitten tänne kitisemään, kun mies vilkuilee muita naisia. 

Vierailija
269/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alluko se taas, ja näyttää itse luovuttaneelta ilman äitiyttä.

Vierailija
270/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo HopLop on vähän niinkuin olohuone, ei sinne mennään tekemää etätöitä kun lapset leikkii, tai ottamaan itselleen lepohetki. En todellakaan pukeudu tai meikkaa sitä varten.

Vierailija
271/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harvemmin meikkaan muutenkaan, ihan turhaa kun on hyvä iho eikä tarvitse sen virheitä piilotella. Hiukset myös on pitkät ja vahvat ja usein vaan poninhännällä.. tykkään pukeutua sporttisesti ja yleensä leikin lapsien mukana, varsinkin pienet lapset tarvitsevat usein apua noissa HopLopin telineissä...

Vierailija
272/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehetkään yleensä meikkaa, miksi naisen täytyisi? Ja miksi nainen saa meikittömyydestä huonoa palautetta, mutta mies ei? Missä on tasa-arvo?

Vierailija
273/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, ihanaa kun joku vielä jaksaa meikata Hoplopiin. Mä en nykyään ehdi, kun pitää töiden jälkeen hakea lapset, tehdä ruuat, pestä pyykit ja olla vielä edes vähän läsnä ennen nukkumaanmenoa. Mutta kiva että sulla on aikaa tarkkailla muiden leggareita.

Mä en ole luovuttanut. Mä elän oikeaa elämää, en jotain someprofiilia varten. Ja kyllä, joskus tukka on likainen ja päällä on se, mikä löytyi. Se ei tarkoita ettei olisi sisältöä. Mutta ehkä sä tarvitset kiiltävää pintaa, kun muuta ei ole?

Tsemiä jatkoon. Me muut jatketaan täällä arkea. Sä voit jatkaa katselua.

Meikkaamiseen menee aamulla 10 min. Suihkussa käymiseen menee vartti.

Ap:lle. Voi herra jestas muiden naisten vihaa, jos näyttää naiselliselta ja seksikkäältä.

Toisinaan on vapauttavaa olla ilman meikkiä, kun yleensä sitä joka paikassa käyttää. Mielestäni kotoilu lasten leikkipaikassa on täysin suotavaa. Itse voin sanoa että olen kaikki tai ei mitään- tyyppi. Olen pienipalkkainen neljän lapsen äiti. Ei ole varaa kunnon hoitotuotteisiin, ei sellaisiin vaatteisiin joita haluaisin käyttää,kuntosaliin yms. sellaiseen, jotta voisin näyttää juuri siltä kun haluaisin. Tällä hetkellä kaikki paukut menee kotiin ja lapsiin, enkä siis jaksa kokonaisuudesta välittää. Mutta ei hätää, tilanne vielä muuttuu ja rahatilanne helpottunut. Sitten voin taas loistaa iloksesi enkä kadehtia upeata seksikkyyttäsi. 

Vierailija
274/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme meikkaa lasten leikkipaikkaan?

Koominen näky jos jossain Leon Leikkimaassa tai Hoplopissa  juoksee lisäilemässä puuteria ja huulipunaa ,kuin yökerhossa  konsanaan 🤣. Meikkiä kun pitää korjailla. 

Vierailija
275/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että isät saa istua siellä pieruverkkareissa ja hiukset pystyssä,mutta naisilla pitäisi olla vaatteet kuin jollain hienolla lounaalla,hiukset laitettu ja naama tällätty.

Vierailija
276/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se fiilis siitä helpottaa kun lapset aikuistuu ja muuttaa pois kotoa. Oma oloni on keventynyt jokaisen lapsen aikuistuttua. Sitten kun lopulta jätin miehenkin niin saattoi lopettaa masennuslääkkeet. Miehet ja lapset vain tuhoaa kortisolituotannon, hormonituotannon, kaiken. 

Vierailija
277/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman itsekin. Harmaat hiirulaisäidit ohuine rasvaisine hiuksineen, viivasuu alaspäin. Lapsen ehdoilla mennään. Huono ryhti, mitäänsanomaton ilme. Minä meikkasin silloinkin kun lapset olivat pieniä- tottakai oma olo on parempi, kun näyttää hyvältä. Mutta jokainen tavallaan- tulkaa sitten tänne kitisemään, kun mies vilkuilee muita naisia. 

Minä taas näytän hyvältä ilman meikkiä ;) Ei huolittelu tarkoita että ei saa näyttää itseltään.

Mulla on rennotkin vaatteet kivan näköiset ja hyvin istuvat, voin ihan hyvin mennä kotivaatteissa ja ilman meikkiä näyttäen huolitellulta. Rentous taas tuo iloa, hymy kaunistaa enemmän kuin kiristävä nuttura.

Enkä tarkoita että vastustaisin meikkiä, joskus se on ihan kivaa. Mulle se on enemmän yhteinen ihana tyttömäinen rituaali, jos on tilaisuus yhdessä ystävän kanssa valmistautua iltaan. Paljon tärkeämpää on että saa tarpeeksi unta ja ehkä sitä kuuluisaa liikuntaakin välillä. Väsyneenä ja huonossa ryhdissä ei meikit paljon pelasta. Ja toisaalta pikkulapsiaikana kyllä monia väsyttää, sille ei voi mitään.

Vierailija
278/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sehän onki  hieno näky ku ripsarit poskilla tukka huulikiilotoiseen suuhun tarranneena laskee lasten kanssa liukumäkeä ja se seksikäs tiukka toppikin on hiestä märkä. Ja sitten kun käytte vetäisemässä hamppiateriat leikin välissä ni maha turpoaa ja farkut kiristää etkä voi edes avata nappia.

Siinä vaiheessa iskee kateus siihen meikittömään äitiin joka on gollegehousut jalassa ja huppari päällä ja nauttii olostaan.

Vierailija
279/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuttanut mistä? Itse koetusta velvollisuudesta olla kauhean nätti, kun vahtii muksuja hoplopissa? Eikös se ole ihan tervettä luovuttamista?

Aika narsistista, jos ihminen joka paikkaan pynttäytyy kuin olisi jokaisen näytelmän päätähti. Siellä hoplopin penkillä on aika kornia kuule vilkuilla kännykän ja vahdittavien lastensa sijaan koko ajan ympärilleen, että huomaahan nyt kaikki, miten MULLA tässä on tukka hyvin ja vimpan päälle mietitty nämä värit ja asusteet. 

Narsistista? Toisille huoliteltu ulkonäkö on ihan perusarkea. 

Aloittajalle, varmaan riippuu mitä ne naiset tekevät muuten. Itselle meikeistä, vaatteista ja muusta huolehtiminen tulee selkärangasta, kun sitä odotetaan toimistossa. Joten meikkaan automaattisesti joka aamu, vaikka olisi sunnuntai ja suunnitelmissa vain sali ja leikkikenttä. Mutta noin muuten, ennemmän huolestuttaa nelikymppisten miesten ja naisten ylipaino kuin meikin puute.

Vierailija
280/312 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan nauttisi suunnattomasti kun joku ylipainoinen mamma  ryömisi siellä iso maharöllö ja  jenkkakahvat farkuista ulos pursuten,kireä olkaintoppi kainaloihin hilautuneena ja kajalit hikoilusta levinneenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi