Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tabu, josta Suomessa ei haluta puhua: koiria on aivan liikaa ja todella useat niistä vieläpä huonosti koulutettuja räksyttäjiä.

Vierailija
04.05.2025 |

Siis ihan oikeasti:  3-4 koiraa kerrostaloasunnossa ei ole normaalia.  Ei myöskään se, että koira saa hepulin kun kävelyllä kohdataan vastaantulija.

Kommentit (416)

Vierailija
341/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä käyvä ihminen, enkä jankkaa aamusta iltaan koirista. Olen silti sitä mieltä että koiria on liikaa, koska valtaosa ottaa niitä lemmikiksi johannatukiainen-kriteerein.

Koska koiranpennut ovat niin kivoja ja söpöjä. 

Vierailija
342/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen kyllä että koiria on liikaa ihmisillä ja paikoissa jossa ei pitäisi koiria olla.

Ja minä pidän koirista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa eniten se, että kun käyn paljon kävelylenkeillä, vastaani tulee aivan liikaa sellaisia koiria, joita ei ole koulutettu. Koko ajan saa olla varuillaan, hyökkääkö se päälle vai mitä tekee. Omistajat ovat yleensä aivan ummikkoja näiden elukoittensa kanssa. Minusta ei ole oikein, että pitää pelätä kävelylenkillä näitä koiria. 

Monille se näyttää olevan tapa saada sosiaalisia kontakteja kun päästetään se kouluttamaton koira pitkällä hihnalla tutustumaan vieraisiin ihmisiin ja leperrellään "ei meidän Rekku mitään tee, se vaan haluaa tutustua".  

Jep. Sillä ei tunnu olevan merkitystä, että mä en halua tutustua rekkuun. 

Vierailija
344/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen työmatkani takia usein läpi ostarin jossa viettää aikaa paljon erinäisiä nistejä sun muita. Muutamankin kerran olen joko kiehunut vihasta tai itkenyt kun näen koiria näiden notkujien joukossa. Ei ketään kiinnosta pelastaa niitä. Nämä ulkomailta koiria pelastavat voisi käyttää rahansa ja energiansa johonkin millä tehdä tämä ongelma päivänvaloon.

Vierailija
345/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä musiikkia korville kun aikuinen ihminen itkee ja kiukuttelee aamusta iltaa jostain hiton koirista.

mites olis töihin meno ?vai oletko liijan tyhmä mihinkään työhön.

En ole ennen tässä ketjussa kirjoitellut. Mutta koko päivän on tässä kerrostalossa haukkunut koirat, aina jossakin alkaa. Tai kadulla. 

Niin, töitä olen silti tehnyt, etäpäivä. 

Vierailija
346/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on koiran pökäleellä kadulla verrattuna ihmisen pökäleeseen kadulla? Tai virtsalammikoilla?

Koiran pökäleitä ja virtsaa on paljon enemmän ja hengitämme niitä, varsinkin keväisin. Miksi toisten pitää hyppiä toisten lakkojen yli ja hengittää kuivunutta kakkaa? 

Entä jos ihmistenkin pökäleitä olisi kadulla samalla tavalla? Haittaisiko se ketään?

Vierailija
347/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suurin osa on hyvin hoidettuja ja hoivattuja, mutta nämä tatuoitujen wt-pariskuntien hankkimat taistelukoirat ja seropitaistelukoirat, jotka sitten hyökkäävät ihmisten ja muiden koirien kimppuun, ovat iso ongelma. OIkeasti nämä pariskunnat tuntuvat hankkivat ison ja aggressiivisen koiran, kun haluaisivat käsiaseen

Vierailija
348/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suurin osa on hyvin hoidettuja ja hoivattuja, mutta nämä tatuoitujen wt-pariskuntien hankkimat taistelukoirat ja seropitaistelukoirat, jotka sitten hyökkäävät ihmisten ja muiden koirien kimppuun, ovat iso ongelma. OIkeasti nämä pariskunnat tuntuvat hankkivat ison ja aggressiivisen koiran, kun haluaisivat käsiaseen

JEP en ymmärrä miksi tollaisia vaarallisia rotuja saa olla suomessa hyökkää ihmisiin ja muihin koiriin.

mun beagle ei ole vielä hyökännyt kenenkään paitsi ruokaa saattaa varastaa eikä räksytä koskaan.

Vierailija
349/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema koiralle 

Siinä sitä sun sivistynyttä keskustelua .

Vierailija
350/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää mikään tabu aihe ole. Ihan itsekin koiranomistajana olen sitä mieltä, että koiria on ihan liikaa ja TÄYSIN VÄÄRILLÄ IHMISILLÄ. Just niillä joiden ei pitäisi ottaa koiraa. 

Kyllä järkevät koiranomistajat on sitä mieltä, että koiriin pitäisi oikeasti olla joku erityislupa. Persaukisille niitä ei saa antaa, eläinlääkärit maksaa tähtitieteellisiä summia.

Nuo kouluttamattomat koirat tappaa muita koiria joka vuosi. 

Kyllä on tabu. Yritäppä ottaa puheeksi vaikkapa työpaikan kahvihuoneessa. Normaalia keskustelua ei synny, vaan saat lähinnä ikävän ihmisen maineen. SIIS ET SÄ TYKKÄÄ KOIRISTA??!  MIKS??1

Tämän takia en käy töissä. En voisi olla hetkeäkään moisessa lammaskarsinassa, onnellisten määkijöiden keskellä.

mut onneksi sun tuet on leikattu minimiin !.varmaan kiva olla perseauki itsemurha yksiössä kun muut harrastaa ja tekee kaikkee kivaa.

Vierailija
351/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat minusta ihania. Olen itse allerginen ja matkustelen paljon, joten en voi saada omaa koiraa, mutta kävellessäni Marjaniemessä ihailen ihmisten koiria. On laumoja, joissa on sekaisin viisi erirotuista hauvaa shetlanninpaimenkoirasta perhoskoiraan, sitten on pari westietä, on kolmen italianvinttikoiran lauma, on kolmen borzoin lauma, on yksi iäkkäämpi pörröinen corgi, jonka kulku on jo jäykkää, on yksi yltiösosiaalinen husky, joka heiluttaa häntäänsä kaikille, ja monia muita. Niitä on mukava seurata, ja niistä näkee, että niitä rakastetaan ja niistä huolehditaan.

Vierailija
352/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä musiikkia korville kun aikuinen ihminen itkee ja kiukuttelee aamusta iltaa jostain hiton koirista.

mites olis töihin meno ?vai oletko liijan tyhmä mihinkään työhön.

Kirjoitustyyli paljastaa sun älykkyyden. 

Vierailija
353/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koiraihmisiä ja minulla on ollut kolme eri koiraa. Olen täysin samaa mieltä ap:n kanssa. Koiria on nyt liikaa ja todella moni niistä on huonosti koulutettu. Ärsyttää nähdä tämä. Koiran kouluttamatta jättäminen kertoo ihmisen laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä. Se vaatii aikaa ja energiaa. 

Todellakin tarvitaan kunnollinen koiravero ja jonkunlainen koulutuspakko kaikille koirien omistajille. Nyt tämä homma on lähtenyt ihan lapasesta. 

Vierailija
354/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano se naapurin naiselle. Hänellä on 8 pientä koiraa. Ensin hän ulkoiluttaa 6 koiraa ja sitten 2. Mutta kun hommana on oleskelu tässä yhteiskunnassa, niin rahaa ja aikaa on. Niin ja koirille tulee hoitaja, kun hän lähtee taksilla ostoksille. Kerrostalossa asuu minun naapurissa.

Vierailija
355/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano se naapurin naiselle. Hänellä on 8 pientä koiraa. Ensin hän ulkoiluttaa 6 koiraa ja sitten 2. Mutta kun hommana on oleskelu tässä yhteiskunnassa, niin rahaa ja aikaa on. Niin ja koirille tulee hoitaja, kun hän lähtee taksilla ostoksille. Kerrostalossa asuu minun naapurissa.

Kahdeksan? Ymmärrän määrän jos on juuri tullut pentuja. Kämpässä varmasti tosi raikas aromi.

Vierailija
356/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen työmatkani takia usein läpi ostarin jossa viettää aikaa paljon erinäisiä nistejä sun muita. Muutamankin kerran olen joko kiehunut vihasta tai itkenyt kun näen koiria näiden notkujien joukossa. Ei ketään kiinnosta pelastaa niitä. Nämä ulkomailta koiria pelastavat voisi käyttää rahansa ja energiansa johonkin millä tehdä tämä ongelma päivänvaloon.

Itseasiassa nuo koirat saattaa voida paremmin, kuin jonkun uraohjuksen koira, joka on 10 - 12 h päivässä yksin kotona. 

Vierailija
357/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä mainitsemaan, että koiria on liikaa. Jopas alkaa selittelyt, mutku, mutku, seuralainen, tarpeellinen, näkövammainen tarvitsee(kyllä), poliisikoira jne...Suomessa ei näihin töihin tarvita 700 000 koiraa. Ihmisten lihansyöntiä rajoitetaan, mutta nämä "isin ja äidin mussukat" ahmivat suuria määriä lihapitoisia ruokia, koskas näihin tulee rajoitus 2 pakettia/talous? 

Vierailija
358/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti koulutettuja koiria on usein huonoja elämäntapoja noudattavilla ihmisillä. Näissä on selvä syy-yhteys.

Vierailija
359/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille ei edes kokemus koirista tuo osaamista. Mun anopilla on ollut koiria aina. Yksi koira sai haukkua yksikseen pienessä häkissä, lenkille pääsi joskus ja juhannuksena. Turkki oli niin takussa, että se piti leikata. Nykyinen koira saa olla sisällä, on niin lihava että melkein viistää maha maata. Lenkille pääsee pihaan tekemään tarpeensa. Piha siis täynnä pskkasoja. Koira ei osaa käskystä mitään. Ei ole opetettu. Koiraa ei voi laittaa laihikselle, koska anoppihan ei koiraansa nälässä pidä. Lenkille ei voi mennä, kun sataa, on kylmä, kuuma, tuulee... eikä koira tykkää. No, ei varmaan, kun kunto on surkea. 

Ei tuollaisille pitäisi koiraa antaa. Joo, on tehty ilmoitus eläinsuojeluun, ihan itse tein. Eipä siitä seurauksia ollut, suositus syöttää koiraa vähemmän ja lenkittää enemmän.

Vierailija
360/416 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eläkkeellä, velaton ja tulen mielestäni kohtuullisen hyvin toimeen. Silti minulla ei ole varaa kuin yhteen koiraan. En ymmärrä, miten ihmisten rahat riittävät usean koiran tai jonkin sekalaisen eläinlauman pitämiseen, en ymmärrä sitä mitenkään muuten, kuin että eläinten vaivat jäävät hoitamatta.

Koirallani on vakuutus, mutta silti tänäkin vuonna olen jo maksanut monta sataa esim. silmä- ja tassutulehduksen hoitamisesta. Tässä kuussa koiralle tehdään leikkaus, joka tulee maksamaan noin 500 euroa ja siitä vakuutus ei korvaa mitään.