Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50v naiset iltasanomissa

Vierailija
04.05.2025 |

Vastaavatko nämä naiset sinun mielestäsi tavallisia 50v naisia Suomessa?

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011121820.html

Kommentit (228)

Vierailija
181/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivan näköisiä tavallisia 50-vuotiaita naisia. Jutun kun luin, ihmettelin vaan että miten kaikilla on jo jotain kremppaa ja kroppa ei palaudu ja ties mitä. Itse täytän 51 kesällä, enkä ole huomannut vielä mitään muutoksia terveydessä tai jaksamisessa. Ulkonäössä toki, mutta sepä ei minua haittaa ollenkaan, en minä miesten huomiota enää haluaisikaan, en varsinkaan pinnallisten miesten. Olen ollut kasvissyöjä 16-vuotiaasta, mietin onko mahtanut auttaa että vaivoja ei vielä ole. Tai sitten se on vaan geenit. On ne mun vanhemmatkin vielä 80 veenä hyvin toimeliaita ja skarppeja.

Sinulla ei ilmeisesti ole alkanut vielä vaihdevuodet tai käytät hormonikorvaushoitoa. Vaihdevuosien lähestyminen saa aikaan kremppoja.

Minulla alkoi ihan rytinällä järkyttävät krempat 51 v. Kuukauden etsin syitä asialle ja kun selvisi vaihdevuodet, aloitin hormonikorvauksen heti. En haikaile lonkkaleikkaukseen. En tajua, miksi joku antaa kehonsa hajota tahallaan ihan vaan periaatteesta.

Itse ja ystäväni vaikutamme nuorekkaammilta, mutta kai me olisimme näyttäneet samalta laitettuina studiokuviin.

Vierailija
182/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kakaroita ja joku 4 kierros parisuhteissa. Kaikki vielä tylsiä "nautin sohvalla lötköämisestä ja herkuista lässyti lää". Siis ihan paskaa ja tädin vaatteet päällä. Mikä ihmeen villitys on nämä pussihousufarkut? Hirveän näköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloja nämä itseään kehuvat ja muita alentavat naiset. Oikeasti kyllä se ikä näkyy meidän kaikkien naamasta. Myös niiden nättien ja urheilullisten. Itse asiassa pieni pyöreys vanhenevan naisen naamassa on jopa hieman armollista, se hieman nuorentaa. 

Ja joo, tottakai nuo naiset olivat keskimäärin kaikkia naisia hoikempia. Koska keskimäärin tuon ikäiset naiset ovat reilusti ylipainoinen puolella, ja lihavia noista ei ollut kukaan. 

Ja naisen tehtävä ei ole näyttää nuorelta, eikä missään tapauksessa näyttää miesten silmiin viehättävältä. Naiset ovat ihmisiä siinä missä miehetkin, ja saavat näyttää sellaisilta kuin itse haluavat. Erityisesti 50v nainen alkaa tämän ymmärtää, mikä tekee tästä iästä juuri mahtavan iän naiselle. 

Olen samaa mieltä siitä, että naisten tehtävä ei ole näyttää kauniil

Osa todennäköisesti ylipainoisia, osa selvästi ei. Mutta mitä väliä?

Vierailija
184/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu 20 v naisista --> ulkonäkö, paino, kroppa, vaatteet, meikit, hiukset

Juttu 30 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 40 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 50 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 60 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 70 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 80 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 90-100 v naisista --> kuka oli eläessään kaunis, hoikka ja tyylikäs 

🥱

Vierailija
185/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttu 20 v naisista --> ulkonäkö, paino, kroppa, vaatteet, meikit, hiukset

Juttu 30 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 40 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 50 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 60 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 70 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 80 v naisista --> samat kuin edellä 

Juttu 90-100 v naisista --> kuka oli eläessään kaunis, hoikka ja tyylikäs 

🥱

Elämä on NYT. 

Vierailija
186/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäistään vanhempia tätejä. Onko heidät stailattu sellaisiksi? En yleensäkin näe tuon tyyppisiä naisia missään, edes peilistä. 

N52.

Vierailija
187/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivan näköisiä tavallisia 50-vuotiaita naisia. Jutun kun luin, ihmettelin vaan että miten kaikilla on jo jotain kremppaa ja kroppa ei palaudu ja ties mitä. Itse täytän 51 kesällä, enkä ole huomannut vielä mitään muutoksia terveydessä tai jaksamisessa. Ulkonäössä toki, mutta sepä ei minua haittaa ollenkaan, en minä miesten huomiota enää haluaisikaan, en varsinkaan pinnallisten miesten. Olen ollut kasvissyöjä 16-vuotiaasta, mietin onko mahtanut auttaa että vaivoja ei vielä ole. Tai sitten se on vaan geenit. On ne mun vanhemmatkin vielä 80 veenä hyvin toimeliaita ja skarppeja.

Sinulla ei ilmeisesti ole alkanut vielä vaihdevuodet tai käytät hormonikorvaushoitoa. Vaihdevuosien lähestyminen saa aikaan kremppoja.

Kuukautiskierron vaihtelu alkoi jo 42-vuotiaana, ja nyt on 8 kk edellisistä menkoista, eli tässä odotellaan, että tulee 12 kk täyteen ja voi sanoa menopaussin tapahtuneen. Mitään vaihdevuosivaivoja mulla ei ole ollut missään vaiheessa. Ensin vaan menkat tiheni, sitten harveni, ja nyt katsellaan joko ne loppui kokonaan.

Vierailija
188/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onko jollain vaivoja, sairauksia tai vaikeat vaihdevuodet, ei tee hänestä huonompaa ihmistä. Ja kääntäen: se, että ei esimerkiksi ole vaivoja ja vaikeita vaihdevuosia, ei tee paremmaksi ihmiseksi.

Vierailija
189/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaisilta ne näyttää keskimäärin. Olen asiakaspalvelussa ja joudun katsomaan ihmisten henkkareita. Ainoastaan kuusikymppiset erottuu kuusiymppisiksi niissä alkaa olla jo mummomaisuutta.

Vierailija
190/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verratkaa samanikäisiin ruotsalaisiin. Siellä vielä 70 v pukeutuu trendikkäästi ja voi käyttää jotain rihkamakoruja ja tennareita. Oikein hätkähdän kuk tuki joku ohjelma Ruotsista seniorikeskuksesta tms jossa asui suomalaisia,,heidän tyylistään. Vanhoillakin oli pitkät hiukset, meikkiä, modernit silmälasit,trendikäs tyyli. Ja oli suomalaiset geenit kaikilla. Ehkä se on se raha,,Suomessa on niin kallista että täällä naiset rapistuvat kun ei ole varaa hoitaa itseään.

Vierailija
191/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu ketään mun tyylistä; pitkät hiukset, bändihuppari ja tiukat stretchfarkut joissa polvissa reiät. Kaveripiirissäni yleisiä vaatteita.

White trash.

Tuo oli jotain rok rok tyyliä, varmaan käy Tuska-festareilla. 

WT sen sijaan on löysät pieruverkkarit (myös ihmisten ilmoilla) ja linttaan astutut crocsit. 

Vierailija
192/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen yli 50 v nainen:

https://images.app.goo.gl/c2z7V

Miksi Suomessa muutetaan tädeiksi,leikataan tukka ja pukeudutaan kuin 80 v muualla? Espanja ja Italia voisivat olla myös esimerkkejä. 50 on uusi 30, jolloin  tämä tätityyli alkoi Suomessa aikaisemmin.

Vaikuttaako maamme historia edelleen niin paljon?

Vierailija
193/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa muutetaan tädeiksi,leikataan tukka ja pukeudutaan kuin 80 v muualla? Espanja ja Italia voisivat olla myös esimerkkejä. 50 on uusi 30, jolloin  tämä tätityyli alkoi Suomessa aikaisemmin.

En halua hiuslisäkkeitä ja kumihuulia.

Vierailija
194/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia 50-vuotiaita naisia, jotka matkivat teinityyliä, pidetään noloina, mutta ruotsalaisia siis ilmeisesti vain aikaansa seuraavina.

Vierailija
195/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus. Näitä näkee iskelmäfestareilla. Kaikilla hiukan ryppyiset, väärän kokoiset farkut. Yläosat hirveitä mummotunikoja, mukavia graafisen printein koristeltuja Polan paitoja joita en pukisi päälleni vaikka minua uhattaisiin kirveellä. Tuosta puuttuu vielä se lampaiden kantama Marimekon logolla varustettu kassi ryntäiden välistä. Niin massaa, harmaata massaa. 

Vierailija
196/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus. Näitä näkee iskelmäfestareilla. Kaikilla hiukan ryppyiset, väärän kokoiset farkut. Yläosat hirveitä mummotunikoja, mukavia graafisen printein koristeltuja Polan paitoja joita en pukisi päälleni vaikka minua uhattaisiin kirveellä. Tuosta puuttuu vielä se lampaiden kantama Marimekon logolla varustettu kassi ryntäiden välistä. Niin massaa, harmaata massaa. 

Miten sitten esimerkiksi 45-vuotiaan tai 55-vuotiaan naisen pitäisi pukeutua, jotta olisi upea mielestäsi? Millaiset hiukset, meikit, kengät ja laukku yms?

Vierailija
197/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia 50-vuotiaita naisia, jotka matkivat teinityyliä, pidetään noloina, mutta ruotsalaisia siis ilmeisesti vain aikaansa seuraavina.

No kun käytte Ruotsissa seuraava  kerran katsokaa naisten tyyliä. Suomalaiset erottaa kyllä juuri tätityylistä. Mieheni on 41 v ja minä 49 v, hän juuri ihmetteli kun sanoin etten enää kehtaa pitää converseja tai vansseja kesällä. Aloin itsekin miettiä syytä tähän. Sopivat jalalleni hyvin miksi en voisi niitä käyttää ja sitä biker nahkatakkia tai farkkutakkia? 

Vierailija
198/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten esimerkiksi 45-vuotiaan tai 55-vuotiaan naisen pitäisi pukeutua, jotta olisi upea mielestäsi? Millaiset hiukset, meikit, kengät ja laukku yms?

Sieltä ensimmäinen täti hermostui. No ei ainakaan mummotunikaan, eikä siihen Marimekon kassiin.

Vierailija
199/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä ensimmäinen täti hermostui. No ei ainakaan mummotunikaan, eikä siihen Marimekon kassiin.

Itse asiassa en hermostunut ollenkaan, vaan esitin toiveen, että voisi(t) kertoa, miten kannattaa pukeutua, jotta olisi (edelleen) upea.

Vierailija
200/228 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun käytte Ruotsissa seuraava  kerran katsokaa naisten tyyliä. Suomalaiset erottaa kyllä juuri tätityylistä. Mieheni on 41 v ja minä 49 v, hän juuri ihmetteli kun sanoin etten enää kehtaa pitää converseja tai vansseja kesällä. Aloin itsekin miettiä syytä tähän. Sopivat jalalleni hyvin miksi en voisi nii

Kuka sua estää? Minä kuljen hupparissa ja tennareissa muista välittämättä ja suurin osa saman ikäisistä tekee samoin. Töihin pitää joskus vetää joku tätivaate päälle, jos on virallisempi tilaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme