Katson Sinkkuelämää ja herranjestas kun ysärillä oltiin laihoja!
Minusta ne oli silloin aikoinaan kun katsoin niin ihan normaalin näköisiä, Miranda ehkä jopa tanakka. Ei nykyisin naiset (nuoretkaan) näytä tuolta.
N43
Kommentit (112)
No se on TV-sarja. Kyllä nykyäänkin näyttelijät vastaavissa tuotannoissa laihoja, esim. Emily in Paris.
Minusta Miranda ja Carrie varsinkin on aina näyttänyt nääntyneiltä. Charlotte ja Samantha ok.
Ysäri, tuo syömishäiriöiden ja alipainon ihannoinnin kulta-aika
Peruspirkot ei muistaakseni ysärillä kyllä näyttäneet aivan samalta kuin sinkkuelämää-naiset.
Mutta juu olihan ihanne eri, laihuus oli kaunista. Nyt on kaunista terveys ja treenattu kroppa.
Kauhein oli se anorektinen lakinainen se allu mäcbelly.
90-luvulla olisi ollut omituista palkata tuhteja tätejä ison profiilin TV-sarjaan. Pääosiin. Sehän olisi ollut poliittinen ja ideologinen tempaus. Siihen aikaan kukaan ei kaivannut politiikkaa viihteeseen.
Vierailija kirjoitti:
No se on TV-sarja. Kyllä nykyäänkin näyttelijät vastaavissa tuotannoissa laihoja, esim. Emily in Paris.
Oltiin me tuollaisia oikeastikin. Laihuus oli tosi tärkeää silloin.
t. 90-luvun nuori
Kyllä oli Ally McBealissa myös sellaisia kuikeloita että oksat pois. Muitakin kuin Calista Flochart. Ja Frendit oli myös hirmuisen hoikkia.
Hoikkia ne on tän päivän tv-tähdetkin, mutta ehkä enemmän sellaisia sporttisia ja vähän lihaksikkaita kuin ihan vain supersuperlaihoja.
Kyllä ysärillä lihava nuori tai nuori aikuinen oli poikkeus. Ei baareissakaan sellaisia juuri näkynyt.
Fredit-Lisa Kudrow
Sinkkuelämää-Cythia Nixon
💖💕💖💕💖💕💖💕💖
Kyllä silloin ihmiset oli muutenkin laihoja, ei vaan telkkarissa.
No mä kyllä muistan pitäneeni heitä tosi laihoina jo tuolloin. Ei me tavikset oltu kaikki laihoja, mutta kuitenkin normaalipainossa.
Itekin pidin itseäni läskinä, vaikka painoni oli normaali, mutta kun vertasin itseäni noihin tähtiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli Ally McBealissa myös sellaisia kuikeloita että oksat pois. Muitakin kuin Calista Flochart. Ja Frendit oli myös hirmuisen hoikkia.
Hoikkia ne on tän päivän tv-tähdetkin, mutta ehkä enemmän sellaisia sporttisia ja vähän lihaksikkaita kuin ihan vain supersuperlaihoja.
Aniston ja Cox oli älyttömän laihoja jossain vaiheessa, nyt kun on uusintoja satunnaisesti katsonut niin huh, huh. Cox on kyllä itsekin jossain haastattelussa sanonut, että oli liian laiha. Kudrow oli tuntenut itsensä lihavaksi näiden kahden rinnalla!
Frendeissä vasta laihoja oltiinkin narutopeissaan. Nyt vasta sen tajusin. Olin kyllä itsekin tuolloin tosi hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäri, tuo syömishäiriöiden ja alipainon ihannoinnin kulta-aika
Ennemmin alipaino ja tiukat reijät naisilla kuin lihapulla!
M55
Aivan ohis. Olen ymmärtänyt, että ylipainoisilla on noin keskimäärin tiukempaa. Ainakin olisi loogista noin päin.
-normaalipainoinen nainen.
Minusta 90-luvulla ihainnoitiin isoja tissejä ja muotoja. Tietysti laihojakin ihmisiä oli, mutta sellainen barbie-vartalo ja Pamela Anderson olivat silloin muotia. 2010 muotia olivat isot tissit, iso perse ja törröhuulet. Nyt 2020-luvulla muotiin on tullut mielestäni enemmän tuo hoikkuus ja pienirintaisuus tyyliin Sanna Marin.
Eli tämä keskustelu kuvastaa ennemminkin nykyisiä kauneusihanteita kuin 90-luvun ihanteita.
Siinä vaiheessa, kun muodissa oli supermatalat lantiofarkut, näki, kun joillain oikein törrötti ne suoliluut. Ne housut ei antaneet grammaakaan anteeksi.
Olin 20-30-vuotias ysärillä ja olin laiha juuri kuten mainitut näyttelijätkin. Ikinä en laihduttanut ja söin kun oli nälkä. Laihuus tuli kuin luonnostaan, en tiedä miten. Toki olin nuorikin silloin, mutta ehkä syömiseen ei keskitytty niin paljon. Kokkiohjelmat tuli myöhemmin, ja vielä myöhemmin Wolt.
En muista et oltaisiin ihmeemmin rajoitettu syömistä. Joskus käytiin pitsalla ja koko illan läpi pää märkänä tanssitun yökerhoillan jälkeen haettiin nälissään snägäriltä hampurilainen tai makkaraperunat. Sen jälkeen pyöräiltiin kotiin yli 10 km.
Onhan ne hoikkia. Nykyään nuoret naiset on joko ylipainoisia tai sitten lihaksikas, treenattu vartalo.