Miten ruokavaliosta saa riittävästi omega-3:a, kun ei ole varaa ostaa lohta montaa kertaa viikossa?
Ilmeisesti tutkimusten mukaan lisäravinteena otetuilla vitamiineilla ja rasvahappolisillä ei ole samoja terveysvaikutuksia kuin ruokana syötynä ja jopa joidenkin syöpien riski lisääntyy vitamiinilisillä.
Eli pitäisi saada ravinnon mukana syömällä nuo rasvahapot.
Miten voi toteuttaa helposti ja edullisesti? En juurikaan käytä öljyä ruoanlaitossa
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Osta sardiineja tölkissä.
Eikö niissäkin ole hurja kilohinta? Paketti maksaa noin 2 euroa
Lorautapa sitä öljyä salaattiin. Ei tule kovin kalliiksi.
Syö lihaa ja eläinrasvaa. Sian rasvassa on paljon omega-3:sta.
Lidlistä saa ruodottomia ja nahattomia sardiineja, jotka ovat hyvin halpoja. Niissä on runsaasti omega 3:ea.
Margariineista ja öljyistä saa, saksanpähkinät, pellavansiemenet, tyrni.
Vierailija kirjoitti:
Margariineista ja öljyistä saa, saksanpähkinät, pellavansiemenet, tyrni.
Kasviperäistä paskaa ei kannata suuhunsa laittaa. Omega-3:set saa parhaiten eläinperäisestä ravinnosta: EPA & DHA!
Vierailija kirjoitti:
Syö lihaa ja eläinrasvaa. Sian rasvassa on paljon omega-3:sta.
Näin se vaan on alapeukuttajista huolimatta. Eläinperäisestä ravinnosta saa omega-3:t parhaiten hyödynnettävässä muodossa.
Häh? Norjan lohi on jatkuvasti halvempaa kuin naudan jauheliha. Oletko Ap täysin kokkaustaidoton, etkä ymmärrä edes ruokien kilohintoja? Kotimainen kirjolohi on myös yleensä edullista ja on parempilaatuista kuin norjanlohi. Nytkin oli paikallisessa K-Marketissa loppuviikon tarjouksena savustettu kotimainen kirjolohi 9,90 kilo, eli mitä helevettiä sinä yrität provoilla? Tuo ei mene läpi normaaliälyä käyttävillä ihmisillä.
Rypsiöljyä 1 ruokalusikka päivittäin. Riittää kattamaan minimin. Saksanpähkinää lisänä 2-3 ruokalusikallista. Helppoa. Kalanmaksaöljy on enemmän a-vitamiinin saantiin, sitä joku täällä ehdotti.
Mä otan suosiolla purkista krilliöljykapseleita.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan suosiolla purkista krilliöljykapseleita.
Tutkimusten mukaan ravintolisät ei usein tuo ollenkaan niitä samoja vaikutuksia ja osa voi lisätä jopa sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä saa ruodottomia ja nahattomia sardiineja, jotka ovat hyvin halpoja. Niissä on runsaasti omega 3:ea.
Mitä ne Lidlissä maksaa?
Minä syön muikkuja. Yleensä 7,90€/kg ja erinomainen rasvaprofiili, kotimaista, itsenäisesti kasvanutta, ei keskitysleirituotantoa.
Kyse on tasapainosta, eli vähentämällä omega-6 saantia boostaat kolmosta, ne syövät toisiaan.
Parhaiten tämä toteutuu vähentämällä siemenöljyjen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on tasapainosta, eli vähentämällä omega-6 saantia boostaat kolmosta, ne syövät toisiaan.
Parhaiten tämä toteutuu vähentämällä siemenöljyjen käyttöä.
Noita ei elimistö itse ollenkaan tuota eli jos omega 3 saanti on liian pientä niin toisen rasvan saannin vähentäminen ei korjaa sen puutosta. Ainoa keino korjata puute on lisätä saantia.
Osta sardiineja tölkissä.