Onko totta että miehet välttelevät ja ujostelevat liian kauniita naisia?
Jos tämä on totta, niin mistä tiedän vältteleekö ja ujosteleeko joku mies minua siksi että olen liian kaunis, vai siksi että olen hänestä liian hänen liigaansa liian ruma? Saako se että satsaan ulkonäkööni yhä enemmän, hänet vain välttelemään minua vähän enemmän? Ja ei en aio mennä kysymään häneltä itseltään.
Kommentit (50)
*siis ei vähän enemmän vaan yhä enemmän. T. ap
Kyllähän se kynnystä miehellä nostaa aloitteen tekemiseen mutta sitä en tiedä miksi välttelisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen miettinyt tätä. Itselläni ei ole aavistustakaan olenko kaunis vai ruma. Keskiverto en voi olla, koska keskimääräisiä naisia lähestytään baareissa jne.
Voi olla kyse myös sellaisesta, että sun energia baarissa ei ole lähestyttävää.
Minua ei lähestytä baareissa ja kun asiasta on puhuttu tyttökavereiden kanssa (heitä kaikkia lähestytään) niin he ovat sanoneet, että vaikutan baarissa siltä, ettei kannatakaan lähestyä. Että minulla on jokin etäinen ja torjuva energia, vaikka olenkin ystävällinen ym.
Ja totta se kyllä onkin, etten erityisemmin halua lähestymisiä baarissa, eli en haluakaan vaikuttaa lähestyttävältä. Jos haluan, niin voin tehdä sen. Kerran näin baarissa hyvännäköisen miehen jolta halusin lähestymisen, niin menin yksin tiskille nojailemaan, vilkaisin häneen niin että katseet kohtasi ja sitten odotin, että hän kävelee luokseni. Muutama minuutti meni.
En näe mitään syytä, miksi haluaisin olla mikään kärpäspaperi miehille baarissa tai oikein missään. Jos näkee jonkun itseä miellyttävän, niin sitä voi sitten vilkaista ja katsoa tuleeko silmäpeliä jne.
Ainakin minä ujostelen. Tulee olo, että kaikki yrittävät iskeä sitä liian kaunista ja hänellä on järkyttävän kovat kriteerit miehelle, koska valinnan varaa on loputtomasti.
Kyllä koska mies ihastuu. Sinäkin ahdistut ihastuessasi.
Todellakin välttelee. Kauniiksi itseään epäilevien naisten kannattaa lähestyä miehiä.
No mutta on tämä aika paha paikka naiselle kun ei tiedä onko liian kaunis vai liian ruma. Jonkun tietyn miehen liigaan. Varsinkin jos itseäkin ujostuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen miettinyt tätä. Itselläni ei ole aavistustakaan olenko kaunis vai ruma. Keskiverto en voi olla, koska keskimääräisiä naisia lähestytään baareissa jne.
Minua ei lähestytä baareissa ja kun asiasta on puhuttu tyttökavereiden kanssa (heitä kaikkia lähestytään) niin he ovat sanoneet, että vaikutan baarissa siltä, ettei kannatakaan lähestyä. Että minulla on jokin etäinen ja torjuva energia, vaikka olenkin ystävällinen ym.
Itsekin nuorempana yritin selitellä itselleni jotain lohduttavaa siitä, miksei kukaan minua ikinä lähestynyt. Hetken aikaa minuun upposi myös tämä "liian kaunis" -selitys.
Jossain kohtaa sitä vaan suostui näkemään tosiasiat. Todella kauniita tuttujani lähestyttiin ihan koko ajan. Tavallisia, nättejä lähestyttiin ehkä vähän vähemmän, mutta paljon silti.
Jos joku näistä oli joskus baarissa pahalla tuulella ja murjotti, niin ei mennyt kauaa kun joku jo istui viereen kyselemään, että onko kaikki hyvin. Ja jääden siihen juttelemaan ja kuuntelemaan niitä toisen murjotuksen syitä.
Lopulta oli se hetki, kun oli tehtävä itselleni tunnustus. Minua ei lähestytty ja syynä se, etten ole lainkaan viehättävä.
Myöhemmin sitten muutama parisuhde tuli koettua niin, että olin itse aloitteellinen ja lähestyin. Ja toinen lähti kanssani suhteeseen ajatuksella "parempaa odotellessa".
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä ujostelen. Tulee olo, että kaikki yrittävät iskeä sitä liian kaunista ja hänellä on järkyttävän kovat kriteerit miehelle, koska valinnan varaa on loputtomasti.
Tämä. Naiset sitä vastoin ei ujostele. Rumakin akka luulee usein että hänellä on saumaa itseään selkeästi parempaan mieheen 😄
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin nuorena miehenä koin. Sittemmin muutamaan kaunottareen tutustuin ja huomasin, että ihmisiä hekin vain ovat, useimmat ihan tavallisia ihmisiä. Joillain on kriteerit pilvissä, eikä kukaan kelpaa, ja suuri osaa vähän katsoo, kenet lähelleen päästää, mutta noin seitsemän kymmenestä osaa keskustella ihan sivistyneesti. Ja niistä kolmesta ylimielisestä tuskin kannattaa kenenkään välittää.
Älä yritä päästä miesten pään sisälle. Ihan oman hyvinvointisi vuoksi. Siellä ei ole kaunista.
Jos mies osoittaa sinua kohtaan vihaa tai välttelyä, anna olla. Mene eteenpäin. Simple as that.
Juurihan oli se ketju, miten äiti oli tuskissaan kun hänen kaunista tytärtään häiritään silloinkin, kun hän on mukana. Sitten tuli keskusteluun paljon oman todistuksensa mukaan kauniita naisia, joita on häiritty suunnattoman paljon elämänsä aikana. Ja vanhempia joita pelottaa kauniiden tyttäriensä vuoksi. Yksi sentään kiitteli Jumalaa siitä, että tytär on ruma ja siten häirinnältä pelastunut.
Joten en usko että miehet pelkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan oli se ketju, miten äiti oli tuskissaan kun hänen kaunista tytärtään häiritään silloinkin, kun hän on mukana. Sitten tuli keskusteluun paljon oman todistuksensa mukaan kauniita naisia, joita on häiritty suunnattoman paljon elämänsä aikana. Ja vanhempia joita pelottaa kauniiden tyttäriensä vuoksi. Yksi sentään kiitteli Jumalaa siitä, että tytär on ruma ja siten häirinnältä pelastunut.
Joten en usko että miehet pelkäävät.
Ahdistelijat eivät pelkää ketään. Normaalit miehet ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit kaunis niin olisit kyllä miehiltä sen kuullut baari-ikään mennessä. Toisaalta kyllä myös sen, jos olisit ruma. 🤔
Vältän, en ujostele.
Siinä on iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin nuorempana yritin selitellä itselleni jotain lohduttavaa siitä, miksei kukaan minua ikinä lähestynyt. Hetken aikaa minuun upposi myös tämä "liian kaunis" -selitys.
Jossain kohtaa sitä vaan suostui näkemään tosiasiat. Todella kauniita tuttujani lähestytti
Varmaan syitä on monia, kuten ihmisiäkin. Joillain voi olla kuten sinulla, eli ettet vaan ole kovin viehättävä ulkoisesti.
Energia ja olemus vaikuttaa paljon, ja sitä voi ohjailla hyvin mikä se energia on.
Minua lähestytään selvästi enemmän ihan vaikka vaan kaupassa tai muissa arkisissa tilanteissa, kuin baarissa. Lapsen tai lemmikin kanssa liikkuessa on kaikista lähestyttävimmät energiat, luonnollisesti. Varmaan myös jos autettavan vanhuksen kanssa kulkisi, niin yhtälailla helpommin lähestyttävä energia päällä.
Sama koskee molempia sukupuolia. Jos on itsestään epävarma, niin ei lähesty kovin herkästi mallinnäköistä ihmistä. Tai ihmistä joka vaikuttaa saavan kenet vain.
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee molempia sukupuolia. Jos on itsestään epävarma, niin ei lähesty kovin herkästi mallinnäköistä ihmistä. Tai ihmistä joka vaikuttaa saavan kenet vain.
Jos taas on itsestään yli-itsevarma, ja lähestyy kaikkia, niin en tiedä, onko sekään kovin hyvä.