Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni tammikuussa ostama auto on pysäytetty poliisien toimesta jo noin 6 kertaa tänä vuonna, syy selvisi viime kerralla

Vierailija
04.05.2025 |

Autoa on käytetty jossain rikosten sarjassa.

Lapseni puolisoineen oli alkanut ihmetellä asiaa, rohkaistuivat viimein kysymään miksi heitä pysäytellään kokoajan, niin vihdoin oli kerrottu, että auto liittyy johonkin (vanhaan) rikosten sarjaan.

Edelliskertainen poliisi joka oli pysäyttänyt, oli luvannut että laittaa sinne mihin lie niiden tietokantaan tiedon, että auto on rehellisissä käsissä nykyään mutta eipä näy ainakaan vielä mitään tapahtuneen kun taas oli pysäytetty. 

Ja ettei asia olisi liian yksinkertainen, MINÄ olen sen kriminaaliauton omistaja, lapseni avopuolisoineen haltijoita, (siksi että vakuutusmaksut tulevat halvemmaksi, maksavat itse kyllä vakuutuksen summan minulle). Lyön vaikka vetoa että minunkin nimi on nyt laitettu ylös johonkin poliisien järjestelmään, ihan vain varmuuden vuoksi, jos vaikka olisinkin joku rikollisliigan alfamamma. 

Lastani asia vain alkanut naurattaa jo, itseäni ei naurata yhtään. Pelkään että ollaan kaikki jo pelkän auton takia poliisien kirjoissa ja kansissa. Mitähän uusi rekisterikilpi maksaa, vai auttaisiko sekään? Auton halvalle hinnalle ainakin tuli selitys, mutta eipä myyjä sitä ollut kertonut kun nuoripari auton osti. 

Onko täällä poliisia, joka voisi kertoa, että voitteko te poistaa kriminaalien autot sieltä järjestelmästänne, kun ne eivät enää ole kriminaaloen käsissä, vai jääkö ne sinne ikuisiksi ajoiksi? 

Nimim. Tyrmistynyt

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä valitus. Tuo ei ole enää ok. Ei poliisillakaan ole oikeutta vainota ihmistä, joka ei ole mitään tehnyt.

Vierailija
102/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin samaa eräältä ihmiseltä, joka oli ostanut auton ja tuli sen jälkeen jatkuvasti pysäytetyksi, puhallutetuksi ja tarkistetuksi. Hänelle olivat poliisit itse kertoneet, että auto on ollut seurannassa ja ilmeisesti jokin piippaa poliiseilla, kun ajavat tällaisen auton ohi. Mutta merkitsivät sen uudestaan neutraaliksi ja sen jälkeen ei ole tullut häiriöitä.

Hyvä vain että poliisit valvovat, jos sillä saisi edes jotakin kriminaaliväkeä pois liikenteestä.

Niin oli edelliskerralla minunkin lapselle kertoneet juuri ton syyn, että auto liittyy johonkin rikosten sarjaan. Olivat luvanneet korjata asian, mutta sen jälkeen on edelleen pysäytetty. 😩

Ap

Eli eivät ole korjanneet tietoja.

Edellinen omistaja kiertää uudella autolla kaikki ratsiat ja virkavalta käytännössä tuhlaa ai

Hämärähemmojen autot ovat harvoin heidän omilla nimillään, aina löytyy joku tuttu tai sukulainen kenen nimiin auto laitetaan. Eli näinollen vaikka ap ja lapsensa ovat ihan lainkuuliaisia kansalaisia, niin auto pysyy tarkkailussa todennäköisesti jonkin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadonneen tai turmeltuneen kilven voi uusia katsastuskonttorilla. Yksilöllinen erityiskilpi on sitten 750 euroa. 

Vai halusitko rekisteröidä auton uudelleen eri tunnuksella? 

Vierailija
104/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuosta silloin tällöin pysäyttelystä mitään haittaa, katsota että kaikki kunnossa ja turvallista matkaa ja se oli siinä?

Tietysti on. Ei kai kukaan halua olla viranomaisten jatkuvan toimenpiteiden kohteena syyttömänä. 

Vierailija
105/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda rekkarit suosiolla! Poliisien hupia on pysäytellä ihmisiä vaikka sata kertaa tutulla ja pienelläkin paikkakunnalla ihan vaan kiusatakseen! Kyllähän ne näkee heti nykyisen omistajan ja onko vakuutukset ja verot pystyssä.

Mitöhön sellainen lysti maksaisi, siis rekkarien vaihto? 

Ei kovin paljon, jos ei tuu toivo rekisterotunnusta. Hinnasto löytynee traficomin sivulta.

Vierailija
106/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda rekkarit suosiolla! Poliisien hupia on pysäytellä ihmisiä vaikka sata kertaa tutulla ja pienelläkin paikkakunnalla ihan vaan kiusatakseen! Kyllähän ne näkee heti nykyisen omistajan ja onko vakuutukset ja verot pystyssä.

Ei kovin paljon, jos ei tuu toivo rekisterotunnusta. Hinnasto löytynee traficomin sivulta.

Vierailija
107/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuosta silloin tällöin pysäyttelystä mitään haittaa, katsota että kaikki kunnossa ja turvallista matkaa ja se oli siinä?

Tietysti on. Ei kai kukaan halua olla viranomaisten jatkuvan toimenpiteiden kohteena syyttömänä. 

No ei syyllisenäkään haluta olla toimenpiteiden kohteena

Vierailija
108/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusmaksu tulee aina haltijalle. Aika outo selitys, että sinä siksi olisit omistajana, että he maksavat itse vakuutusmaksut.

Hankalammaksi tosiaan menisi siinä vaiheessa, jos auto merkittäisi perukirjaasi, koska sinä olet omistaja. Nyt ei enää kannata vaihtaa omistajaa, koska siitä voisi mennä lahjavero. Mutta seuraava auto voi olla todellisen käyttäjän nimissä.

Kyllä vakuutuslasku tulee minulle, olen omistaja. En tiedä mistä vakuutuksesta sinä puhut, minä puhun liikennevakuutuksesta. 

Ap

Ihanko totta? Ei minun autoni liikennevakuutus ole mennyt rahoitusyhtiölle, joka oli omistajana vaan ihan minulle itselleni.

Vierailija
109/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta mitään seuraa. 

Minuakin seurattu ja pysäytelty kun olen yhden tutun autolla ajanut, mutta eihän sillä mitään väliä sinänsä ole. Näyttää vaan ajokortin ja rekisteriotteen ja kertoo kenen auto, kun kysyvät kenen auto on. 

Vierailija
110/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme tyyppejä täällä! Eihän auton ajaja aina ole omistaja tai edes haltija! Mikään pakko olla autoa luovuttamatta perheenjäsenille. Sen saa todellakin luovuttaa käyttöön omistajan vastuulla. 

Ei ole kysymys ajamisesta vaan siitä, kuka on sen pääasiallinen käyttäjä.  Auto voi olla jonkun ajokortittoman ihmisen omistama ja hän voi olla myös sen haltija. Siitä voi tulla sanomista, jos se on kokonaan jonkun muun käytössä eikä omistajalla. Jollakin voi olla sama henkilö aina autonkuljettajana, vaikka auto on hänen omassa käytössään.

Vierailija
111/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusmaksu tulee aina haltijalle. Aika outo selitys, että sinä siksi olisit omistajana, että he maksavat itse vakuutusmaksut.

Hankalammaksi tosiaan menisi siinä vaiheessa, jos auto merkittäisi perukirjaasi, koska sinä olet omistaja. Nyt ei enää kannata vaihtaa omistajaa, koska siitä voisi mennä lahjavero. Mutta seuraava auto voi olla todellisen käyttäjän nimissä.

Kyllä vakuutuslasku tulee minulle, olen omistaja. En tiedä mistä vakuutuksesta sinä puhut, minä puhun liikennevakuutuksesta. 

Ap

Ihanko totta? Ei minun autoni liikennevakuutus ole mennyt rahoitusyhtiölle, joka oli omistajana vaan ihan minulle itselleni.

En tiedä mistä rahoitusyhtiöstä puhut. Auto maksettiin kokonaan ostohetkellä, nuoripari sen kävi ostamassa ja vakuutusasiat hoidettiin minun luona netissä. Minä omistan auton ja nuoret ovat sen haltijoita. Minä maksan liikennevakuutuksen, koska se on halvempi niin. Nuoret maksavat sen summan minun tilille. 

Montako kertaa tämä pitää vielä toistaa. 

Ap

Vierailija
112/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, enpä tiennytkään että autolla voi olla "rikosrekisteri" :D

Kukapa pystyisi tietämään auton "rikollisesta menneisyydestä" ostohetkellä, sehän on vain esine eikä itsessään tee mitään rikoksia. Meinaako poliisit että tämä esine kulkeutuisi aina vain rikollisten keskuudessa ja pysäyttelevät "poliisin vanhaa tuttua" autoa omistajasta riippumatta?

Mieleen tuli vielä se tapaus kun poliisit oli vissiin hakeneet tutkittavaksi vanhan henkirikoksessa käytetyn farkku - Volvon nykyisen omistajan käsistä, varmaan melko yllätys ollut nykyiselle omistajalle.

Minkä vuotinen/värinen farkku-volvo mahtoi olla kyseessä, kyselen  ihan "muuten vaan". 🙄

Vierailija
113/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noita voi netistä tilata parilla kympillä ja saa sellaiset rekisterikilvet kuin haluaa. Omaan mersuun olen miettinyt hankkia sellaiset kilvet kun on tullut vastaan ihan samanlainen auto kun on itsellä alla. Voisin saada pysäköintirikkeet siirrettyä jonkun toisen maksettavaksi.

T. Mertsi

😂

Vierailija
114/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo romaanit ajelevat Oulussa ruotsinkilpisillä autoilla? Eihän se ole sallittua. Asuvat kyllä ihan Oulun keskustassa, sossu ja kela avittavat kun auto niiden edessä seisoo usein. Ilmeisesti laki ei ole sama kaikille. Jotkut saavat ajaa ruotsinkilpisillä ilman veroja, toiset ei.

Vierailija
115/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kilvet ei ei maksa kuin kymppejä. Tosin, jos nimenomaan se auto on tarkkailussa, niin kait se kilpienkin vaihto sitten siirtyy tiedostoihin. Epäilenpä, ettei kuitenkaan siirry, vaan niissä kilpitutkissa on tiedosto tarkkailtavista autoista ja sitä ei usein päivitetä, vaan lisätään siihen uudet ja siksi kilpien vaihto olisi järkevä ratkaisu.

Vierailija
116/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli "äidin"  pano kumpanit tehneet rikoksia sitten auto siirretty äidin nimiin joka avoimin vituin ottanut vastaan. SUOMEN POLIISI TOSIAAN TOIMII KIITOS

Kyllä taas mielikuvitus laukkaa.

En ole edes nähnyt auton entistä omistajaa, eikä ollut ennestään tuttu nuorillekaan. 

Ap

Vierailija
117/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hem metissä voi poliisi toimia näin!!! Traficomista näkee auton omistajavsihdokset. Heidän tehtävä on päivittää tiedot, eikä piinata rehellisiä kansalaisia enää kun auto on vaihtanut omistajaa!

Kerro, milloin olisit tavannut lukutaitoisen poliisin!

Vierailija
118/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten virkarikos ja seuraavalla kerralla lähtee konstaapelien virka ja asia tutkitaan paikan päällä.

Vierailija
119/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten virkarikos ja seuraavalla kerralla lähtee konstaapelien virka ja asia tutkitaan paikan päällä.

Näinkö muka on? Tuskin.

Vierailija
120/135 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No saatana, eikö tämä ole jo selvä. Vakuutuksen voi ottaa joka omistaja tai haltija. Ihan sama kumpi, kunhan on vakuutus voimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi