Mitä naisille tapahtuu 45-50 vuotiaana ?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estrogeeni laskee eli pää selviää, eikä ole enää tarvetta miellyttää.
Monesti vaan tuntuu, että se pää menee sekasin tuossa iässä. Monet fiksun tuntuiset ihmiset alkaa flippailemaan.
Molemmat sukupuolet alkavat tajuta oman elämänsä rajallisuuden tuossa iässä. Kaikenlaisia kremppoja alkaa tulla lisää, peilistä katsoo takaisin joku tuntematon jolla on ryppyjä, heltta leuan alla ja harmaita hiuksia, omat vanhemmat ja vanhat sukulaiset alkavat siirtyä ajasta ikuisuuteen, lapset on lähtemässä kotoa, vastakkainen (tai oma) sukupuoli ei enää osoita kiinnostusta samalla lailla kuin aiemmin, tajuat olevasi työpaikallasi sieltä vanhemmasta päästä jne. Ei se keski-iän kriisi tuulesta temmattu ilmiö ole. Ne jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä luovivat karikoissa ketterämmin kuin ne, jotka eivät ole.
Mitähän sitä on rakennettu pitkään? Elämää missä ei viihdy, ihmissuhteita jotka kuluttaa mutta ei anna mitään? Oltu hyvä tyttö ja kiltti, ihan vain siksi että muiden on helpompi kävellä yli. Kutistettu itseään, että muut saa näyttää isommalle. Oltu hiljaa, että joku muu saa loistaa? Niin mitä on rakennettu? Valeminää, taas yhtä marttyyriä pitkään ketjuun suvun naismarttyyrejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä alkaa! Siitä alkaa paras aika naisen elämässä. Ja siis tarkoitan tätä oikeasti.
Miksi pitää alkaa haukkumaan, juoruilemaa ja vähättelemään muita? En minä ole nuoremmilta vastaavaan käytökseen törmänny.
Minä olen ja niin on kaikki muutkin. Ei liity ikään vaan luonteeseen.
Kaikki muutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä alkaa! Siitä alkaa paras aika naisen elämässä. Ja siis tarkoitan tätä oikeasti.
Miksi pitää alkaa haukkumaan, juoruilemaa ja vähättelemään muita? En minä ole nuoremmilta vastaavaan käytökseen törmänny.
Aijaa. Mä törmäsin tuollaiseen käytökseen jo peruskoulun ala-asteella. Ja varmaan sitäkin aiemmin, mutta niin pitkälle en paljoa muista.
Itse olen tehnyt hoitoalalla keikkaa ja monessa työpaikassa tähän törmänny. Joko mulle tullaan juoruumaan/selän takana haukkumaan tai sit kerrotaan jostain juorukellosta.
En tiedä. Mulle ei ole tapahtunut mitään uutta tai erikoista, samalla tavalla elämä soljuu kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eroavat,ja kuka pystyy,lypsää jätetyltä ukolta kaikki rahat ja elatusmaksut,minkä vaan irti saa
Elatusmaksut? Tuossa iässä naisen lapset ovat pääsääntöisesti jo täysi-ikäisiä.
Tulevat järkiinsä ja silmät avautuu.
Valheet ei mene enää läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estrogeeni laskee eli pää selviää, eikä ole enää tarvetta miellyttää.
Monesti vaan tuntuu, että se pää menee sekasin tuossa iässä. Monet fiksun tuntuiset ihmiset alkaa flippailemaan.
Molemmat sukupuolet alkavat tajuta oman elämänsä rajallisuuden tuossa iässä. Kaikenlaisia kremppoja alkaa tulla lisää, peilistä katsoo takaisin joku tuntematon jolla on ryppyjä, heltta leuan alla ja harmaita hiuksia, omat vanhemmat ja vanhat sukulaiset alkavat siirtyä ajasta ikuisuuteen, lapset on lähtemässä kotoa, vastakkainen (tai oma) sukupuoli ei enää osoita kiinnostusta samalla lailla kuin aiemmin, tajuat olevasi työpaikallasi sieltä vanhemmasta päästä jne. Ei se keski-iän kriisi tuulesta temmattu ilmiö ole. Ne jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja itseensä luovivat karikoissa ketterämmin kuin ne, jo
Joo, laitoinkin tossa, et ihmiset, etten tarkottanu pelkästään naisia. Enemmän mie kritisoin tota pään selvenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroavat,ja kuka pystyy,lypsää jätetyltä ukolta kaikki rahat ja elatusmaksut,minkä vaan irti saa
Tarkistahan tietos. Ensisynnyttäjien keski-ikä on noussu huimasti tässä viime vuosikymmenten aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2024 synnyttäneiden naisten keski-ikä nousi 31,9 vuoteen ja ensimmäistä kertaa synnyttäneiden keski-ikä 30,4 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistahan tietos. Ensisynnyttäjien keski-ikä on noussu huimasti tässä viime vuosikymmenten aikana.
Olkoon. On myös meitä joiden lapsillakin on jo lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tulevat järkiinsä ja silmät avautuu.
Valheet ei mene enää läpi.
Tulevat järkiinsä? Ei ole siltä näyttäny.
Parisuhteessa olevan miehen on siedettävä ja mukauduttava siinä vaiheessa kun vaimon hedelmällinen aikakausi päättyy, eli menopaussissa, keskimäärin 51 vuoden iässä, tai käytännöllisesti katsoen jo useita vuosia aikaisemmin, jopa 10 vuotta aiemmin, kun vaimon vaihdevuosivaivat alkavat. Mikäli mies ei mukaudu, niin parisuhteessa ole mitään tasa-arvoa.
Ei siinä muuta tapahdu kuin että miehiä alkaa pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Estrogeeni aiheuttaa hoivavietin ja miellyttämishalun. Kun estrogeeni vähenee niin naisista tulee enemmän miesten kaltaisia. Hoivavietti ja miellyttämishalu vähenevät oleellisesti. Tämä on tietysti ikävää sellaisten miesten kannalta jotka ovat tottuneita olemaan palveltavina tai asuneet kuin hotellissa. Tällaiset miehet laitetaan yleensä pihalle kun vaihdevuodet alkavat. Entisten sukupolvien naiset jäivät velvollisuuden tunteesta mutta nykyään ei enää tarvitse.
Minulla ei ole mitään tarvetta laittaa miestä pihalle vähentyneen hoivavietin takia kun me olemme aidosti yhdessä rakentaneet elämämme, mieheni osallistuessa tasavertaisena kumppanina ihan kaikkiin töihin ja juttuihin mitä lapsiperheen elämään kuuluu.
Näinhän se menee. 😂
Vierailija kirjoitti:
Alaston mies lähinnä huvittaa.
Etenkin sellainen keski-ikäinen tai vanhempi. Niissä on enemmän komiikan aihetta kuin himoittavaa. Mutta ehkä se on vapautus myös miehelle, ettei enää ole ilo naisen silmälle eikä kukaan nainen ahdistele.
141, jos ei ole puolisoa, kyllä ne himot on silloin ihan turha riesa. Irtoseksi ei mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Alaston mies lähinnä huvittaa.
Vau miten kiihkeää. Miehet varokaa! Ottakaa nuorempi!!!
Aika surullista, että seksi on ollut murhe elämässä.