Mitä naisille tapahtuu 45-50 vuotiaana ?
Kommentit (184)
Ketjussa olen oppinut, että kauniina ja nuorena nainen on onneton ja tällä on surkea itsetunto. Mutta vanhaksi ja ryppyiseksi valaaksi rupsahtaessaan tästä tulee onnellinen ja itsevarma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järki astui kuvioon? Kana-aivojako te olette aikaisemmin olleet?
Estrogeeni tekee mukautuvaksi ja epäitsekkääksi. Kun sen vaikutus lakkaa, alkaa järkevämmin ottamaan itseään huomioon.
Vauva.fi:n taattua "tiedettä", lähteestä "trust me bro".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järki astui kuvioon? Kana-aivojako te olette aikaisemmin olleet?
Estrogeeni tekee mukautuvaksi ja epäitsekkääksi. Kun sen vaikutus lakkaa, alkaa järkevämmin ottamaan itseään huomioon.
Vauva.fi:n taattua "tiedettä", lähteestä "trust me bro".
Älä viitsi olla lapsellinen. Moni tämänikäinen on hormonikorvauksella, ja sen kanssa voi estrogeenin annotusta nostaessa ja laskiessa huomata eron sekä omassa ajattelussa että toiminnassa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat epärehellisiä... minä minä minä
Eikö se ole ihan rehellistä jos pistää itsensä esim. väkivaltaisen tai muuten paskan suhteen edelle?
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa olen oppinut, että kauniina ja nuorena nainen on onneton ja tällä on surkea itsetunto. Mutta vanhaksi ja ryppyiseksi valaaksi rupsahtaessaan tästä tulee onnellinen ja itsevarma.
Niin, jossain kohtaa keski-ikää ne palaset loksahtavat useimmilla siihen asentoon, ettei näe vaivaa muiden mielipiteistä ja lakkaa olemasta ulkoa ohjautuva. Siitä se onnellisuus ja itsevarmuus kumpuaa.
Vanheneminen vaihtoehto on kuolema, jotkut valitsevat senkin.
Vierailija kirjoitti:
Estrogeeni laskee eli pää selviää, eikä ole enää tarvetta miellyttää.
Tämä. Naisenkin hallitsevaksi hormoniksi muuttuu testosteroni, eli nainen saa miehille tyypillistä itseluottamusta ja oman tilan ottohalua. Ei enää suostu nöyristelemään. Itse, kun olin ennen sairaalloisen ujo ja miellyttämishaluinen, pääsin tästä täysin esivaihdevuosien aikana, kun estrogeenit laski. Ai että elämä on ihanaa, kun ei enää koko ajan jännitä ja pelkää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Raskaudenpelko loppuu. Voi naida paljaalla sekä omaa että vieraita, varsinkin naapuria ja vävyä. Ei kuukautisia, siistimpi olo
Myös naisen himot loppuvat silloin. Naisen seksuaalinen funktio päättyy vaihdevuosien takia jossain 40-49 ikävuosien välillä. Naisilla himot (libido) vähenee naisilla vuosi vuodelta, koska pääasialliset naishormonien lähteet, munarakkulat, vähenevät ovulaatio ovulaatiolta, kunnes loppuvat, siinä vaiheessa mm. vakina lakkaa reagoimasta seksuaalisesti siten kuin se reagoi naisilla joilla seksuaalinen funktio vielä on toiminnassa, se ei kostu, se ei saa lisää pituutta miehen meisselille (kohtu ei vetäydy joten kohdunkaula ei siirry meisselin tieltä), litoris ja äpyhuulet eivät paisu. Ym.ym.
Massiivisessa tutkimuksessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project ' seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä sellaisia naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Tulosten yhteenvetoa:
- Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
- Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen laskuun.
LÄHDE: Ilmainen, katso ainakin himograafi joka osoittaa naisen libidon putoavan kuin kivi jo 8 vuotta ennen menopaussia, Figure 1: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality' - https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext
Vierailija kirjoitti:
Niin, aika monella meistä menee noin. Ei se itsetunto ulkonäöstä ole kiinni, se on mielensisäinen asia. Keski-iässä se tuppaa nousemaan sekä pidemmän elämänkokemuksen, aidosti sekä henkisesti että taloudellisesti omilla jaloillaan seisomisen (ei oikeastaan tarvi ketään mihinkään, tietää pärjäävänsä yksinkin), että noiden hormonaalisten seikkojen myötä. Ulkonäölle ainakin tämä 50-v nainen antaa ihan piut paut, sitä stressasin nuorena kyllästymiseen asti, nyt ei enää kiinnosta pätkääkään miltä näytän. Ei mun tarvi miellyttää ketään ulkonäölläni, saan olla sellainen kuin olen, koska en kaipaa ihmisiltä mitään. Miestäkään en enää edes halua.
Itsevarmuutta tulee lisää sen minkä ulkoisesti menettää. Ei lähde kaikkeen enää mukaan, tietää arvonsa.
Ap:llä ei ole koskaan naista ollutkaan eikä tuollaisella käytöksellä tule olemaankaan. Että onnea vaan valitsemallasi tiellä.
Mitä vanhemmaksi tulen sitä himokkaampi olen, kai olen ainut poikkeus jos miehiä ja tutkimuksia on asiassa uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Rupsahtavat ja lihoavat. Sitten tuhoamisvietti.
Aika pitkä prosessi kun rupsahdus ja lihoaminen tapahtuu siinä 21-25 välissä ja tuhoamisvietti vasta tosiaan siellä 50v paikkeilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaudenpelko loppuu. Voi naida paljaalla sekä omaa että vieraita, varsinkin naapuria ja vävyä. Ei kuukautisia, siistimpi olo
Myös naisen himot loppuvat silloin. Naisen seksuaalinen funktio päättyy vaihdevuosien takia jossain 40-49 ikävuosien välillä. Naisilla himot (libido) vähenee naisilla vuosi vuodelta, koska pääasialliset naishormonien lähteet, munarakkulat, vähenevät ovulaatio ovulaatiolta, kunnes loppuvat, siinä vaiheessa mm. vakina lakkaa reagoimasta seksuaalisesti siten kuin se reagoi naisilla joilla seksuaalinen funktio vielä on toiminnassa, se ei kostu, se ei saa lisää pituutta miehen meisselille (kohtu ei vetäydy joten kohdunkaula ei siirry meisselin tieltä), litoris ja äpyhuulet eivät paisu. Ym.ym.
Massiivisessa tutkimuksessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project ' seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla.
Tämähän on ihan hirveän järkevää. Lasten kasvattaminen on ihan järkyttävän työläs homma, ei siitä ottaisi mitään riskejä ilman arvostelukykyä hämmentäviä himohormoneja. Ihan syystä nuorena himottaa ja hoivattaa, nyt on hoiva loppu, mihin himoja siis tarvittaisiin? Seksi on kivaa edelleen, muttei pakottava tarve. Luojan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys. Kirjoitin tämän sarkastisesti, mutta ilmeisesti kyseiset vanhat, ryppyiset ja lihavat valaat todellakin ovat uponneet näin syvään itsepetoksen suohon.
Vierailija kirjoitti:
Itsevarmuutta tulee lisää sen minkä ulkoisesti menettää. Ei lähde kaikkeen enää mukaan, tietää arvonsa.
Ei ole enää arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Massiivisessa tutkimuksessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project ' seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla.
Estradioli ei naisella vaan ole todellakaan mikään haluhormoni, testosteroni sen halun naisellakin saa aikaan. Siksi osa naisista, joilla on naiseksi iso testosteronin eritys, muuttuu jopa aiempaa halukkaammaksi vaihdevuosien jälkeen. Kaikille ei näin käy toki, ja varsinkin silloin jos päällä on vaikeita vaihdevuosioireita kuten unettomuutta, väsymystä, paikat kuivat, ärsyttää kaikki, niin ei varmaan tee seksiä mieli - joillakin alkaa kuitenkin sitten taas tehdä, kun vaihtarit on ohi. Itsellä kävi näin, olen pitänyt itseäni jopa aseksuaalina, koska nuorenakin seksuaalinen halu oli niin vähäistä ja seksi tuntui lähinnä tylsältä kotityöltä. Mutta auta armias 50 jälkeen, himottaa kuin jotain teinipoikaa, ihan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estrogeeni laskee eli pää selviää, eikä ole enää tarvetta miellyttää.
Osittain ihan oikein. Merkittävämpää on kuitenkin se, että estrogeenin laskiessa testojen suhteellinen määrä nousee. Naisista tulee kaikin tavoin käytökseltään miehekkäämpiä.
Sen takia varmaan elämä on nyt paljon helpompaa. Vielä kun menkat loppuu niin sittenhän se on pelkkää juhlaa, sitä mitä miehillä on ollut koko ajan.
Alaston mies ei enää kiinnosta.
Miehet katselkoot nuorempia naisia.
Kuulostat syvästi vastenmieliseltä ja vihaiselta ihmiseltä. Hakeudu terapiaan. Äärimmäinen nais- TAI miesviha ei ole terveellistä.