Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naisille tapahtuu 45-50 vuotiaana ?

Vierailija
03.05.2025 |

Tuhovat kaiken mitä on rakennettu pitkään... 

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa olen oppinut, että kauniina ja nuorena nainen on onneton ja tällä on surkea itsetunto. Mutta vanhaksi ja ryppyiseksi valaaksi rupsahtaessaan tästä tulee onnellinen ja itsevarma. 

Lisäys. Kirjoitin tämän sarkastisesti, mutta ilmeisesti kyseiset vanhat, ryppyiset ja lihavat valaat todellakin ovat uponneet näin syvään itsepetoksen suohon.

Tätä vanhaa, ryppyistä naista taas säälittää, että et pysty näkemään sen oman uskomuksesi ohi, että SINUSTA ulkonäöllä ja itsetunnolla tai onnellisuudella on tai pitäisi olla joku vahva korrelaatio. Kun ei välttämättä ole ollenkaan. Oma kokemukseni, ja monen muunkin on, että nuorena sitä ulkonäköä stressasi ja murehti, vaikka objektiivisesti oli paljon paremman näköinen, vanhana evvk koko ulkonäkö, näillä mennään ja nautitaan niin kauan kuin elämää ja terveyttä riittää.

Vierailija
122/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa olen oppinut, että kauniina ja nuorena nainen on onneton ja tällä on surkea itsetunto. Mutta vanhaksi ja ryppyiseksi valaaksi rupsahtaessaan tästä tulee onnellinen ja itsevarma. 

Lisäys. Kirjoitin tämän sarkastisesti, mutta ilmeisesti kyseiset vanhat, ryppyiset ja lihavat valaat todellakin ovat uponneet näin syvään itsepetoksen suohon.

Koitan ajatella välillä oman pikku päärynäsi ulkopuolelta. Eivät kyseiset vanhat ryppyiset ja lihavat valaat millään lailla häiriinny siitä, mitä heistä ajattelet, heillä on ihan omat, mukavat elämänsä. Onhan sinullakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu nyt jo ihmeessä miesseuraan, kun sitä salaa halajat. Ogay?

Vierailija
124/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin se itselläni meni. Hassuahan se on, miksei ihminen ole onnellinen silloin kun sillä on kaikki hyvin? Siitähän saisi pidemmänkin keskustelun aiheen.

Vierailija
125/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni laskee eli pää selviää, eikä ole enää tarvetta miellyttää. 

Osittain ihan oikein. Merkittävämpää on kuitenkin se, että estrogeenin laskiessa testojen suhteellinen määrä nousee. Naisista tulee kaikin tavoin käytökseltään miehekkäämpiä. 

Sen takia varmaan elämä on nyt paljon helpompaa. Vielä kun menkat loppuu niin sittenhän se on pelkkää juhlaa, sitä mitä miehillä on ollut koko ajan. 

Juuri sen takia. On ollut jännä huomata, että kotona voi tosiaan hyppiä kaikenlaisten kasojen yli, olla välittämättä siitä, onko ruokaa ja minkään juhlapäivien vietto ei vähempää voisi kiinnostaa. Mies on onneksi muuttunut oma-aloitteisemmaksi ja sopeutuvaisemmaksi, tasapainottaa kivasti.

Vierailija
126/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu nyt jo ihmeessä miesseuraan, kun sitä salaa halajat. Ogay?

Ei. Tykkään nuorista kauniista naisista, kiitoksia vain. :)

Vierailija
127/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaudenpelko loppuu. Voi naida paljaalla sekä omaa että vieraita, varsinkin naapuria ja vävyä. Ei kuukautisia, siistimpi olo

Myös naisen himot loppuvat silloin. Naisen seksuaalinen funktio päättyy vaihdevuosien takia jossain 40-49 ikävuosien välillä. Naisilla himot (libido) vähenee naisilla vuosi vuodelta, koska pääasialliset naishormonien lähteet, munarakkulat, vähenevät ovulaatio ovulaatiolta, kunnes loppuvat, siinä vaiheessa mm. vakina lakkaa reagoimasta seksuaalisesti siten kuin se reagoi naisilla joilla seksuaalinen funktio vielä on toiminnassa, se ei kostu, se ei saa lisää pituutta miehen meisselille (kohtu ei vetäydy joten kohdunkaula ei siirry meisselin tieltä), litoris ja äpyhuulet eivät paisu. Ym.ym.

Massiivisessa tutkimuksessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project ' seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla.

Himojen loppuminen on pelkkää plussaa sekin. Taas yksi murhe pois elämästä, kun ei tarvitse miettiä mitään seksiä.

Vierailija
128/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Naisenkin hallitsevaksi hormoniksi muuttuu testosteroni, eli nainen saa miehille tyypillistä itseluottamusta ja oman tilan ottohalua. Ei enää suostu nöyristelemään. Itse, kun olin ennen sairaalloisen ujo ja miellyttämishaluinen, pääsin tästä täysin esivaihdevuosien aikana, kun estrogeenit laski. Ai että elämä on ihanaa, kun ei enää koko ajan jännitä ja pelkää jotain.

Tämä. Ja lisäksi se valtava seksi-itseluottamus ja halu panna on jotain ihan järjetöntä. Sai kokonaan uuden elämän, kun pääsi eroon ylimäärästä naishormoneja.

Vierailija
129/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni aiheuttaa hoivavietin ja miellyttämishalun. Kun estrogeeni vähenee niin naisista tulee enemmän miesten kaltaisia. Hoivavietti ja miellyttämishalu vähenevät oleellisesti. Tämä on tietysti ikävää sellaisten miesten kannalta jotka ovat tottuneita olemaan palveltavina tai asuneet kuin hotellissa. Tällaiset miehet laitetaan yleensä pihalle kun vaihdevuodet alkavat. Entisten sukupolvien naiset jäivät velvollisuuden tunteesta mutta nykyään ei enää tarvitse.

Minulla ei ole mitään tarvetta laittaa miestä pihalle vähentyneen hoivavietin takia kun me olemme aidosti yhdessä rakentaneet elämämme, mieheni osallistuessa tasavertaisena kumppanina ihan kaikkiin töihin ja juttuihin mitä lapsiperheen elämään kuuluu.

Vierailija
130/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaudenpelko loppuu. Voi naida paljaalla sekä omaa että vieraita, varsinkin naapuria ja vävyä. Ei kuukautisia, siistimpi olo

Myös naisen himot loppuvat silloin. Naisen seksuaalinen funktio päättyy vaihdevuosien takia jossain 40-49 ikävuosien välillä. Naisilla himot (libido) vähenee naisilla vuosi vuodelta, koska pääasialliset naishormonien lähteet, munarakkulat, vähenevät ovulaatio ovulaatiolta, kunnes loppuvat, siinä vaiheessa mm. vakina lakkaa reagoimasta seksuaalisesti siten kuin se reagoi naisilla joilla seksuaalinen funktio vielä on toiminnassa, se ei kostu, se ei saa lisää pituutta miehen meisselille (kohtu ei vetäydy joten kohdunkaula ei siirry meisselin tieltä), litoris ja äpyhuulet eivät paisu. Ym.ym.

Massiivisessa tutkimuksessa 'Melbourne Women's Midlife Health Project ' seurattiin 13 vuoden ajan 438 kpl naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla.

Ja tuossa tutkimuksessa nimettiin suurimmaksi tekijäksi naisten parisuhteen laatu. Se ihan erikseen mainittiin hormonaalisia tekijöitä suuremmaksi halujen tappajaksi. Luitkohan vähän valikoivasti? ;)

Vierailija
131/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurimmalla osalla kuukautiset on. Itse olen 49v ja on kuukautiset.

Voi olla kuukautiset mutta ei raskaudenpelkoa. 49- vuotiaan munasarjat ovat jo heikossa kunnossa eikä ovulaatiota enää tapahdu juuri ollenkaan. Ja tämän voit tarkistaa ihan keneltä vain gynekologilta. 

Mutta riski on silti olemassa ja raskauden riskit ovat suuremmat kuin nuoremmalla.

Niinpä. On täysin järkevää jatkaa ehkäisyä.

Vierailija
132/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulen sitä himokkaampi olen, kai olen ainut poikkeus jos miehiä ja tutkimuksia on asiassa uskominen.

Mitähän tutkimuksia olet oikein lukenut, jos noin luulet?

Vierailija
133/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, aika monella meistä menee noin. Ei se itsetunto ulkonäöstä ole kiinni, se on mielensisäinen asia. Keski-iässä se tuppaa nousemaan sekä pidemmän elämänkokemuksen, aidosti sekä henkisesti että taloudellisesti omilla jaloillaan seisomisen (ei oikeastaan tarvi ketään mihinkään, tietää pärjäävänsä yksinkin), että noiden hormonaalisten seikkojen myötä. Ulkonäölle ainakin tämä 50-v nainen antaa ihan piut paut, sitä stressasin nuorena kyllästymiseen asti, nyt ei enää kiinnosta pätkääkään miltä näytän. Ei mun tarvi miellyttää ketään ulkonäölläni, saan olla sellainen kuin olen, koska en kaipaa ihmisiltä mitään. Miestäkään en enää edes halua.

"Ei se itsetunto ulkonäöstä ole kiinni, se on mielensisäinen asia." Näin juuri. Säälittää nuoret tytöt, jotka epätoivoisesti virittelee kaikenmaailman tekoripsiä ja hiuksia ja kynsiä ja hirveesti meikkiä, vaikka mitään niistä eivät oikeasti tarvitse, ovat jo valmiiksi kauneimmillaan.

Mutta pidin minäkin itseäni nuorena  rumana, vaikka olin ihan tavallinen perusnätti ja hyväkroppainen tyttö. Koskaan en ollut itseeni tyytyväinen ja roskapussiakaan ei voinut viedä ilman pakkelikerrosta ja hienoja vaatteita. Surullista aikaa se oli, miettiä ja analysoida niin paljon itseään ja mitä muut minusta ajattelee.

Tällä hetkellä ei kiinnosta tuon taivaallista mitä muut minusta ajattelee. Pitäkööt vaikka hulluna! Ei ki.

Vierailija
134/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet sen mitään itsepetosta olevan? On aivan suunnaton helpotus menettää ulkonäkönsä. Sen jälkeen ei ole enää väliä miltä näyttää, kun ei elä enää muiden katsetta varten. Vallan tunne on valtava. Voi tehdä mitä ikinä haluaa, millään ei ole enää väliä.

ps. Women dont owe you pretty. 

Vierailija
135/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti vaan tuntuu, että se pää menee sekasin tuossa iässä. Monet fiksun tuntuiset ihmiset alkaa flippailemaan.

Vierailija
136/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä alkaa! Siitä alkaa paras aika naisen elämässä. Ja siis tarkoitan tätä oikeasti.

Miksi pitää alkaa haukkumaan, juoruilemaa ja vähättelemään muita? En minä ole nuoremmilta vastaavaan käytökseen törmänny.

Vierailija
137/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä alkaa! Siitä alkaa paras aika naisen elämässä. Ja siis tarkoitan tätä oikeasti.

Miksi pitää alkaa haukkumaan, juoruilemaa ja vähättelemään muita? En minä ole nuoremmilta vastaavaan käytökseen törmänny.

Minä olen ja niin on kaikki muutkin. Ei liity ikään vaan luonteeseen.

Vierailija
138/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet sen mitään itsepetosta olevan? On aivan suunnaton helpotus menettää ulkonäkönsä. Sen jälkeen ei ole enää väliä miltä näyttää, kun ei elä enää muiden katsetta varten. Vallan tunne on valtava. Voi tehdä mitä ikinä haluaa, millään ei ole enää väliä.

ps. Women dont owe you pretty. 

Eipä sitä tiedä ennen kuin kokee itse. Varmaan jokainen isorintainen nainen tietää sen helpotuksen, kun et ole enää vain tissipari vaan ihan kokonainen, vakavasti otettava ihminen. Sitä vapautta ei vaihtaisi ulkonäköön.

Vierailija
139/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, tulee vanhaks? En ole tuhonnut vielä mitään, mutta tulee välillä sellaisia oloja, että oon syyttä suotta kauhean vihainen. Tuli jopa työpaikalla sanottua pahasti työkaverille, mitä en ole koskaan elämässäni tehnyt.

Täytyy nyt tarkkailla itteäni.. En ole mitään hormonihoitoa vielä hakenut, pyrin pärjäämään ilman. Mutta jos ihan hirveät oireet ja vitutukset tulee, hyvä tietää mistä se johtuu ja että siihen saa lääkkeet.

Vierailija
140/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Mä törmäsin tuollaiseen käytökseen jo peruskoulun ala-asteella. Ja varmaan sitäkin aiemmin, mutta niin pitkälle en paljoa muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi