Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naisille tapahtuu 45-50 vuotiaana ?

Vierailija
03.05.2025 |

Tuhovat kaiken mitä on rakennettu pitkään... 

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautuminen. Ei kiinnosta enää pätkääkään mitä muut ajattelevat.Ja se on ihanaa!!!😊

Vierailija
82/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järki astuu kuvaan, kun itsetunto löytyy vihdoin. 

Jännä miten se "itsetunto" löytyy yhtäkkiä monen vuosikymmenen jälkeen kun rupsahtaa. Ettei olisi vain kyse luovuttamisesta ja epätoivoisesta coping-mekanismista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee raja vastaan ukon perseilylle. Sitten nainen lähtee "yllättäen". 

Tuskin. Tekevät kärpäsestä härkäsen.

Itseä kiukuttaa olemattomat asiat.

Ei minusta ole kärpäsestä härkäsen tekemistä, jos kyllästyy olemaan miehen palvelija.

Mutta miehen pitäis olla naisen palvelija?

Yhdessä ei voida jostain syystä mielestäsi hoitaa tasapuolisesti, miksi?

Samasta syystä kuin lentokoneissa ja laivoissa on vain yksi kapteeni joka tekee päätökset.

Nainen lentokapteena pudotti matkustajakoneen katolleen Kanadassa.

Taisi kuvata Tiktokiin videota.

Vierailija
84/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias nainen. Tässä iässä sitä tajuaa oman elämänsä rajallisuuden ja pyrkii iloitsemaan jokaisesta päivästä. Työelämässä onnistuminen ei ole minulle enää samalla tavalla tärkeää kuin vielä viisi vuotta sitten. On kova halu nähdä ja kokea vielä monia uusia asioita, oppia uutta, liikkua ja elää. 

Aikaa ja omaa tilaa on paljon, kun ruuhkavuodet ovat ohi. Olen siitä onnellisessa asemassa, että kroppani on terve ja pystyn liikkumaan juuri niin kuin tahdon. Olen myös kiitollinen siitä, kuinka hyvin hormonikorvaushoito minulla pelittää.

Enpä muista koskaan aiemmin nauttineeni elämästäni samalla tavalla kuin nyt. Ehkä joskus lapsena. Ihmisten kanssa olen kuitenkin tosi kranttu; olen introvertimpi kuin koskaan ennen. Ei ihmisiä: ei draamaa, ei selkkauksia, ei ongelmia.

Vierailija
85/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko luiskaan, alkaa voimaantuminen ja muka elämä. Lol.

Vierailija
86/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten se "itsetunto" löytyy yhtäkkiä monen vuosikymmenen jälkeen kun rupsahtaa. Ettei olisi vain kyse luovuttamisesta ja epätoivoisesta coping-mekanismista. 

Kommenttisi osoittaa, miten huonosti ymmärrät naisen elämänkaarta. Tässä kun puhutaan 45+ naisista, jotka kasvoivat siihen malliin, jossa nainen käy palkkatyössä ja hoitaa sen lisäksi lapset ja valtaosan kotitöistä. Urbaanissa yhteiskunnassa ns. miesten töitä on melko vähän, mutta "naisten" kotityöt ei jakaudu tasapuolisesti. Lisäksi monet 45+ miehet ovat kiintymyssuhdehäiriöisiä ja/ tai mieslapsia.

Keskivertonainen on koko ikänsä totellut, miellyttänyt, tasoitellut, kantanut kaiken vastuun. Lasten vuoksi. Nainen ei ole saanut toteuttaa itseään, kasvaa ja kehittyä avoimesti. Kun lapset aikuistuu, naisen todellinen minuus tulee esiin.

Miehet harvemmin kasvaa ja kehittyy tässä elämänkaaressa. Tämän huomaa mm. siitä, miten mies ei ymmärrä miksi nainen "muuttui". Nämä miehet eivät kykene itsereflektioon.

Vierailija
87/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni laskee eli pää selviää, eikä ole enää tarvetta miellyttää. 

Osittain ihan oikein. Merkittävämpää on kuitenkin se, että estrogeenin laskiessa testojen suhteellinen määrä nousee. Naisista tulee kaikin tavoin käytökseltään miehekkäämpiä. 

Vierailija
88/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hormoneista. Tämä on ihan pelkkää biologiaa. 

Vierailija
89/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki astui kuvioon? Kana-aivojako te olette aikaisemmin olleet?

Vierailija
90/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni tekee mukautuvaksi ja epäitsekkääksi. Kun sen vaikutus lakkaa, alkaa järkevämmin ottamaan itseään huomioon.

Vierailija
91/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni tekee mukautuvaksi ja epäitsekkääksi. Kun sen vaikutus lakkaa, alkaa järkevämmin ottamaan itseään huomioon.

Sä olet vieläkin tyhmä.

Vierailija
92/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenevat.

Vierailija
93/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko kaikkea ajatella miehen ja parisuhteen kautta? Mielestäni ei. Ehkä riippumattomuus onkin omanikäisteni naisten onnen salaisuus. Ei sitä ukkoa tarvitse panna luiskaan, eikä elämän tarvitse noin muutenkaan pyöriä jonkun toisen ihmisen ympärillä. Elämässä on aika paljon muitakin kivoja asioita kuin miehet. Oma elämäni on todella alkanut uudella tavalla 50-vuotispäivieni jälkeen. Liikun, ihailen värejä, kuuntelen musiikkia, harrastan kivoja juttuja. Onnea ei tarvitse millään muotoa ripustaa muihin ihmisiin. Eikä joka asialle tarvitse antaa nimilappuja (voimaantuminen, itsetunnon paraneminen tms.). Voihan sitä vain elää. 

Vierailija
94/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ukko?

Vierailija
95/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaudenpelko loppuu. Voi naida paljaalla sekä omaa että vieraita, varsinkin naapuria ja vävyä. Ei kuukautisia, siistimpi olo

Kyllä suurimmalla osalla kuukautiset on. Itse olen 49v ja on kuukautiset.

Voi olla kuukautiset mutta ei raskaudenpelkoa. 49- vuotiaan munasarjat ovat jo heikossa kunnossa eikä ovulaatiota enää tapahdu juuri ollenkaan. Ja tämän voit tarkistaa ihan keneltä vain gynekologilta. 

Vierailija
96/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaudenpelko loppuu. Voi naida paljaalla sekä omaa että vieraita, varsinkin naapuria ja vävyä. Ei kuukautisia, siistimpi olo

Kyllä suurimmalla osalla kuukautiset on. Itse olen 49v ja on kuukautiset.

Voi olla kuukautiset mutta ei raskaudenpelkoa. 49- vuotiaan munasarjat ovat jo heikossa kunnossa eikä ovulaatiota enää tapahdu juuri ollenkaan. Ja tämän voit tarkistaa ihan keneltä vain gynekologilta. 

Mutta riski on silti olemassa ja raskauden riskit ovat suuremmat kuin nuoremmalla.

Vierailija
97/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihoavat oikein kunnolla

Miksi pitäisi olla laiha?? Tuota minä sanon aina miehelleni joka naisia netissä katselee, että onhan sinulle siellä netissä niitä laihoja joita ihailla ihan mielin määrin. Salassa ru*kkaa aina kun olen poissa. Luulee etten tiedä.

Vierailija
98/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikasvu on toivottavasti jo muuttanut kotoa pois. Aikaa itselle ja parisuhteelle.

Vierailija
99/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuu noidaksi. No ei pahaksi kuitenkaan. Mitä miehille tapahtuu?

Miehet kuulemmat muuttuvat velhoiksi, jos ovat neitsyitä 30-vuotiaaksi.

Vähänks siistii, kohta pääsen siis noidaksi! Saako siitä jotain erikoisvoimia tai edes kuponkitarjouksia?

Vierailija
100/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kokenut tämän ns vapautumisen! Elämän parasta aikaa, lapset aikuisia, avioliitto hyvä ja vakaa. En jaksa enää välittää muiden mielipiteistä, pukeudun kuten haluan eikä mahamakkara ja jenkkakahvat ahdista yhtään. Esim 20 vuotta ja 20 kiloa sitten olin huomattavasti kriittisempi itseäni kohtaan kuin nyt. Aina piti meikatakin ennen kuin lähti ihmisten ilmoille. Elämä on ihanaa! Tosin en tiedä mitä sitten kun ne vaihtarit iskee että onko sitten enää niin hauskaa,  mutta sekin on sitten ohimenevä vaihe.

N49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan