Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se kuvien otto omasta naamasta on niin tärkeää nykyään?

Vierailija
03.05.2025 |

Itse olen 50 vuotias nainen ja minusta ei ole yhtään vauva kuvaa, vain muutama lapsuus kuva ja pari itse otettua teini kuvaa. Siihen ne on sitten oikeastaan loppuneetkin. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman selfien kuvaaja = NARSISTI

Vierailija
22/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan päivittää someen fressin kuvan itsestäni. En tee sitä joka päivä enkä viikko, mutta haluan vain. Ihminen muuttuu kuitenkin melkein joka vuosi ulkonäöllisesti tai jos värjää hiuksensa, kiva laittaa uusi kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa romahtaa tää instagram hoopoilu melko vinhaan siinä vaiheessa, kun ihan peruspirkon identiteettejä aletaan varastaa deep fake kiristysvideoihin ym. kivaan.

Vierailija
24/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan välillä tutun nuoren ig-tiliä. Samasta tilanteesta saattaa olla kymmeniä kuvia. Käsi "luontevasti" hiuksissa tai jalka ilmassa tai kämmenselkä leuan alla. Olisi kiva nähdä, mitä nuorelle kuuluu, ja mitä touhuaa, mutta aina saan vastaan samat lukuisat poset. 

Sen ainakin olen kuvien kautta oppinut, että miksi naisten vessoihin on aina jonoa. Iso osa kuvista on julkisten vessojen peilien kautta otettuja. 

Vierailija
25/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somessa seuraajille on tärkeää nähdä nimenomaan se seurattu ja siihen joku tarina, eikä jotain kuvaa Eifel-tornista, minkä miljoonat muut turistit ovat jo ottaneet.

Kipeetä touhua. Onko ihmiset muuttuneet jotenkin tyhmemmiksi, vai mitä helv ettiä oon tapahtunut? Fanitetaan jotain random nobodya, joka laittaa jatkuvalla syötöllä kuvia itsestään esille, ja kirjoittelee jotain random juttuja ja omia mielipiteitään. Mikä saa ihmiset menemään mukaan tuollaiseen? Miksi kiinnostaa? Eikö ihmisillä ole omaa elämää, ja omia tuttavia kenen kanssa vaihtaa mielipiteitä?

Vierailija
26/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, miksi taidemaalarit ovat kautta aikain maalanneet omakuvia?

Jos nyt ihan somea mietitään, niin somen algoritmithan palkitsee niistä naamakuvista eli selfieiden kanssa vuorovaikutetaan enemmän kuin esimerkiksi maisemakuvien. Tämä on esim. vaikuttajille tärkeää, koska siinähän on kyseessä markkinointi, jolloin on tietysti tavoitettava mahdollisimman suuri yleisö sille markkinoitavalle jutulle. Mutta myös ei ammattivaikuttajille tämä toimii ja somehan on rakennettu koukuttamaan käyttäjänsä juuri sen vuorovaikutuksen avulla. On siis ihan ymmärrettävää, että niitä selfieitä aika paljon eetteriin tuutataan nykyään.

Itse harrastan valokuvausta ja kuvaan 99,99 % ajasta muuta kuin omaa naamaani/itseäni, mutta eipä ne juurikaan kenenkään tietoon missään perinteisessä somessa tule, mun kuvilla voi päteä korkeintaan valokuvaukseen erikoistuineilla alustoilla ja sielläkin se on työlästä :'D

Paskat se mitään vuorovaikutusta on että katsotaan kuvia toisen pärstästä. Vuorovaikutus toimii molempiin suuntiin. Muuten se ei ole vuorovaikutusta. 

Vierailija
27/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, miksi taidemaalarit ovat kautta aikain maalanneet omakuvia?

Jos nyt ihan somea mietitään, niin somen algoritmithan palkitsee niistä naamakuvista eli selfieiden kanssa vuorovaikutetaan enemmän kuin esimerkiksi maisemakuvien. Tämä on esim. vaikuttajille tärkeää, koska siinähän on kyseessä markkinointi, jolloin on tietysti tavoitettava mahdollisimman suuri yleisö sille markkinoitavalle jutulle. Mutta myös ei ammattivaikuttajille tämä toimii ja somehan on rakennettu koukuttamaan käyttäjänsä juuri sen vuorovaikutuksen avulla. On siis ihan ymmärrettävää, että niitä selfieitä aika paljon eetteriin tuutataan nykyään.

Itse harrastan valokuvausta ja kuvaan 99,99 % ajasta muuta kuin omaa naamaani/itseäni, mutta eipä ne juurikaan kenenkään tietoon missään perinteisessä somessa tule, mun kuvilla voi päteä korkeintaan valokuvaukseen erikoistuineilla alustoilla ja sielläkin se on t

No joo, vuorovaikutus on vähän huono sana tähän, englanniksi puhutaan sellaisesta termistä kuin engagement, joka kääntyy aika huonosti suomeksi, mutta yleisesti sillä tarkoitetaan tykkäyksiä ja kommentteja muuta sellaista ja tässä selfiet toimivat hyvin, paremmin kuin muunlaiset kuvat ja siksi niitä käytetään. Tämä engagement on ammattisomettajille tietysti tärkeää, mutta kyllähän tuo engagement sen suurenkin yleisön siellä someissa pitää. Kyllähän siinä aina aivojen palkkiomekanismi aktivoituu, kun joku tykkää kuvasta ja tietysti sitä haluaa lisää. Ja kyllä varmaan osa suhteista on somessakin vuorovaikutteisia, vaikka suuri osa taitaakin olla yksipuolisia ns. parasosiaalisia suhteita. Vai eikö sinulla ole yhtään oikeasta elämästä tuttua ystävää somessa?

Itse en ymmärrä, miksi kukaan jaksaa hiiltyä kenenkään somesisällöistä. Itse ajattelen, ettei yhtään kukaan ole velvollinen tuottamaan minulle mieluista sisältöä enkä minä puolestaan ole velvollinen seuraamaan ketään enkä tykkäämään tai kommentoimaan yhtään kenenkään sisältöä. Tämä kaikki toki pätee minunkin julkaisemaani sisältöön. Teen niin vain minua aidosti kiinnostavalle sisällölle, ja kas, kummasti vapautuu aikaa mielenkiintoisemmille asioille, jonkun jonkun somekäytöksen pohdiskelulle.

Mutta oikeastihan tässä keskustelussa haluttiin vain yhdessä närkästyä ja kuorossa haukkua pinnallisia nykynuoria ja siten nostaa omaa arvoa (ainakin omissa silmissä). Edelleenkin, omakuvat ovat vain yksi (valokuva)taiteen muoto, välineet ja julkaisukanavat ovat vain aiempaa useamman saavutettavissa.

-se, jolle vastasit

Vierailija
28/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotokuvat ovat ei pelkästään valokuvataiteen vaan kuvataiteen klassisin genre. Luonnon ohella. 

Vierailija
29/29 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykällä käsi ojennettuna pyöristää ihmisen kasvoja ikävästi koska niiden kameroiden linssi on hyvin laajakulmainen.

Jos haluat lisää kiloja kasvoihin niin siitä vaan käsi ojoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi