Työllistymisestä! Asiallista keskustelua.
Kysyn teiltä onko työllistyminen oikeasti niin vaikeaa kuin tällä palstalla annetaan ymmärtää? Puhutaan että työtä ei saa jos on yli 50-vuotias tahmatassu tai kokematon alle 25 vee hemuli. Kuka täällä siis työllistyy? 30-vuotiaatko on parhaassa iässä? Entäs se jauhelihatyyppi joka on tätä ikähaitaria ja lähettänyt tuhansia hakemuksia.
Suurin osa työikäisistä kuitenkaan ei ole työttömiä.
Kommentit (81)
On se oikeasti todella vaikeaa saada työpaikkaa. Jopa sen nuoremman ja koulutetunkin, jolla saattaa olla vaikka ihan työkokemustakin jo. Niin entäpä sitten vanhemman. Ja alueellisesti myös on haasteita. Pääkaupunkiseudulta saa töitä helpommin, maakunnista ei. Mutta kun ei koko Suomen kansaa voi sinne pääkaupunkiseudulle asuttaa, ei edes niitä kaikkia työttömiä. Se on sitten taas sitä aluepolitiikkaa ja ongelmat sen kanssa. Niin että jokaiselle teille, jotka onnistutte saamaan työpaikan, niin isot onnittelut, voitte olla tyytyväisiä!
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu niin monesta asiasta. Oman kokemuksen perusteella ehdotan, että kannattaa hankkia koulutusta ja hakea hyvin ennakkoluulottomasti paikkoja. Minulla tärppäsi eläkeiän kynnyksellä. Siinä vaiheessa suurin ansio oli se, että työttömänä sain suurimmat työllistämistuen - siis työnantajani sai - ja toiseksi pystyi aloittamaan heti, työtön kuin olin. Työpaikka oli sellainen, että ensimmäisessä hakuvaiheessa pidin vitsinä enkä tullutkaan valituksi.
Nykyään ei saa enää noita työllistämistukiakaan. Se oli silloin. Moni asia on muuttunut.
"No siis minun pointtini on että Onko todella? Onko työntarvetta merkittävästi vähemmän kuin työntekijöitä?"
No totta kai työtä riittää. Jokainen voi vaikka kotonaan siirrellä huonekaluja paikasta toiseen. Palkanmaksu on se, jota tarvitaan. Haaveiletko ilmaisesta työvoimasta?
Vierailija kirjoitti:
"No siis minun pointtini on että Onko todella? Onko työntarvetta merkittävästi vähemmän kuin työntekijöitä?"
No totta kai työtä riittää. Jokainen voi vaikka kotonaan siirrellä huonekaluja paikasta toiseen. Palkanmaksu on se, jota tarvitaan. Haaveiletko ilmaisesta työvoimasta?
Orjatyön kaipuuhan se on monella mielessä. Älkäämme antako periksi näille kansallissosialisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on varmasti lapsena leikkinyt tuolileikkiä, jossa on ringissä tuoleja yksi vähemmän kuin niitä kiertäviä pelaajia. Kun musiikki loppuu, kaikki ryntäävät tuoleille. Yksi jää ilman.
Tällä hetkellä tuoleja eli työpakkoja on noin 30 000 ja pelaajia noin 300 000. Kuinka vaikeaa on saada tuoli?
Nuo luvut ei pidä paikkaansa jos ne on te-keskuksen tilastoista tms. Työntarvetta on eri määrä kuin noita molissa ilmoitettuja avoimia työpaikkoja. Haluaisin selvittää mikä on todellinen työntarve tässä maassa. Sekin on selvää että jos tarvitaan laskentaekonomia niin sitä tarvetta ei paikkaa 20 levyseppähitsaajaa. Näitä suhdelukuja yritän etsiä. ap
Onhan noista vaikka kuinka paljon ollut uutisia millä aloilla tarvitaan lisää työntekijöitä ja millä aloilla on liikaa.
On ollut, joo, mutta siitä on aikaa. Tällä hetkellä tarve on enää lääkäreille, hitsaajille, puhelinmyyjille, tai jos haluat alkaa franchising-yrittäjäksi, niin ketju mielellään ottaa sinulta kiinteän maksun joka kuukausi, riippumatta saatko yrittäjänä tuloja vai et. Lisäksi on vielä jonkin verran kesätyöpaikkojen ilmoituksia, lähinnä hoitoalan sijaisille, joilla riittävästi alan opintoja ja ehkä jo lääkeluvatkin tehtynä.
Kolme ammattia, mutta ei yhtään työpaikkaa. Satojen hakemusten jälkeen olen saanut huomata
Ettei Suomessa ole enää käyttöä yli 56 vuotiaalle työntekijälle.
Entisenä duunarina, nykyisenä väliportaan pomona ja ihmisten rekrytoijana ihmettelen yhtä asiaa.
Miksi se puolen minuutin videoesittelyn tekeminen itsestä työnhakulomakkeen kylkeen on ylitsepääsemättömän vaikeaa?
Kuulemma linkedinistä voi löytää töitä. Esim. IT-ammattilaisille on paljon töitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma linkedinistä voi löytää töitä. Esim. IT-ammattilaisille on paljon töitä tarjolla.
Avoimien tehtävien ilmoituksia sieltä löytää, mutta hakijoita on niihin valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
En haaveile ilmaisesta työvoimasta. Palkanmaksukyvykkyyttä syntyy kun on tarve työsuoritteelle, joka tuottaa arvoa toiselle. Etsin kohtaa missä täällä menee vikaan. Mistä putki vuotaa t. ap
Vierailija kirjoitti:
Entisenä duunarina, nykyisenä väliportaan pomona ja ihmisten rekrytoijana ihmettelen yhtä asiaa.
Miksi se puolen minuutin videoesittelyn tekeminen itsestä työnhakulomakkeen kylkeen on ylitsepääsemättömän vaikeaa?
Hei hr-ammattilainen, Oletko huomannut että monilla hakijoilla tyssää hakuprosessi puuttuvaan videoesittelyyn? Jos saa udella kuinka suuria osuuksia nämä prosentuaalisesti on hakijamäärästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haaveile ilmaisesta työvoimasta. Palkanmaksukyvykkyyttä syntyy kun on tarve työsuoritteelle, joka tuottaa arvoa toiselle. Etsin kohtaa missä täällä menee vikaan. Mistä putki vuotaa t. ap
Ulkopuolisten rekryfirmojen käyttö ja työpaikanvaihtajien metsästäminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä ihmettelen, mihin ihmeeseen sellaista tarvitaan. Karsimiseen ulkonäön perusteella???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä ihmettelen, mihin ihmeeseen sellaista tarvitaan. Karsimiseen ulkonäön perusteella???
Niin! Mihin sitä videota käytännössä tarvitaan? Miksei pelkkä kirje ja cv enää riitä?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen alalla, jossa ei harrasteta tuota pelleilyä.
Itse valitsin alan pelkästään työllisyyden näkökulmasta, eli terveydenhuollon. Ei sen työn tarvitse olla mikään unelmien täyttymys ja aina kivaa. En ole koskaan hakenut töitä vaan aina soittanut suoraan työpaikkaan ja kysynyt onko töitä, useimmiten vastaus on ollut myöntävä. Nyt olen jo useamman vuoden ollut samassa työpaikassa, pitkät vapaat, palkka yli 50k vuodessa ja 11 tunnin työvuorosta ehkä 3 tuntia menee töiden tekemiseen ja loppuajan soittelen kitaraa, opiskelen kieliä, katson leffoja ym.
Vierailija kirjoitti:
Etsitkö näyttelijöitä elokuvaan vai miksi video olisi työn kannalta oleellinen?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pass-ka ja konkkakypsä maa
Pitää paikkansa, liikaa työtä vieroksuvia elätettäviä.
Yrityksillä ei ole palkanmaksukykyä. Kauppa ei käy, asiakkailla ei ole rahaa. Tuotteita ei voi loputtomiin vain varastoon tehdä. Palvelujakaan ei voi tuottaa, jos asiakkailla ei ole rahaa ostaa.