Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievästi ylipainoisen päällä löysät vaatteet näyttää kyllä karmeilta

Vierailija
03.05.2025 |

Tilasinpa tässä netissä vaatteita. Ovat kai jotenkin muuttaneet kokotaulukkoja eli kaikki vaatteet ovat isompia nyt. Kaikki vaatteet olivat liian löysiä ja isoja minulle, vaikken ole yhtään laihtunut ja samasta kaupasta olen aiemminkin tilaillut samankokoisia vaatteita samankokoisena ollessani.

No, mutta tuo ei nyt ollut tarinan pointti vaan se, että näytin ihan karsealta liian löysissä paidoissa ja hameissa. Kaikki lähti palautukseen.

Olen siis lievästi ylipainoinen, BMI on 26. Tiukoissa vaatteissa näytän ihan siedettävältä, mutta nyt kokeillessani noita telttavaatteita, tuntui, että painoa tuli heti 20 kiloa lisää. En näyttänyt lähellekään siltä, miltä ne katalogin mallit näyttivät kyseisissä vaatteissa.

Ei mulla muuta, kuin että jos olet ylipainoinen, löysät vaatteet eivät sovi. Ainakaan mulle. Mutta hoikille näköjään sopii.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti karmeammat ovat kireät vaatteet ylipainoisilla.

Vierailija
22/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisessa pääasia ei ole näyttää mahdollisimman hoikalta, vaan valita vaate, joka yllään näyttää hyvältä: hyvin moni vaate on mitoitettu siten, että siinä on tarkoitus olla väljyyttä. Olipa ihminen miten hyvävartaloinen tahansa, on tiukka yleensä ikävän näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiiko tuhdille ihmiselle sitten paremmin tiukat vaatteet?

Vierailija
24/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on niin erilaisia. Jos mietit vaikka t-paitaa, jossa on neliön muotoinen kaava, se pömpöttää varmasti. Mutta jos katsot pitkällä kaavalla tehtyä paitaa, siis pitkäselkäiselle, se on erilainen. Slim fit kuulostaa hurjalta, mutta jos vaikka sovitat miesten isoa esim xxl kokoista slim fit paitaa, se ei ole tiukka, mutta peittää pyllyä.

Kyse on mittasuhteista, pystysuora pitkä hoikentaa. Sama idea oikeissakin paidoissa, pidempi ei kuitenkaan tarvi olla leveämpi.