Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievästi ylipainoisen päällä löysät vaatteet näyttää kyllä karmeilta

Vierailija
03.05.2025 |

Tilasinpa tässä netissä vaatteita. Ovat kai jotenkin muuttaneet kokotaulukkoja eli kaikki vaatteet ovat isompia nyt. Kaikki vaatteet olivat liian löysiä ja isoja minulle, vaikken ole yhtään laihtunut ja samasta kaupasta olen aiemminkin tilaillut samankokoisia vaatteita samankokoisena ollessani.

No, mutta tuo ei nyt ollut tarinan pointti vaan se, että näytin ihan karsealta liian löysissä paidoissa ja hameissa. Kaikki lähti palautukseen.

Olen siis lievästi ylipainoinen, BMI on 26. Tiukoissa vaatteissa näytän ihan siedettävältä, mutta nyt kokeillessani noita telttavaatteita, tuntui, että painoa tuli heti 20 kiloa lisää. En näyttänyt lähellekään siltä, miltä ne katalogin mallit näyttivät kyseisissä vaatteissa.

Ei mulla muuta, kuin että jos olet ylipainoinen, löysät vaatteet eivät sovi. Ainakaan mulle. Mutta hoikille näköjään sopii.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaateet on isompaa kokoa nykyisin. Itselläni s/m vaikka lievästi ylipainoa nykyisin...

Vierailija
2/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään löysistä vaatteista varsinkin kesällä, en välitä siitä miltä näyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysät vaatteet saavat lievästi ylipainoisen näyttämään 30 kg painavammalta, kun se löysä kangas hämää. Ei näe, missä vartalon rajat menee oikeasti.

Vierailija
4/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein näytä missään hyvältä ja oon tosi hukassa miten mun pitäis pukeutua. Oon kans lievästi ylipainoinen, bmi taitaa olla kans 26, mutta kilot on kertyneet mulle tosi oudosti ja rumasti. Vyötärö suhteessa muuhun kroppaan on kapea, mutta jos korostan sitä, korostuu myös järjettömän leveä ja sivumuhkurainen lantio. Käsivarret ovat tosi pyöreät, jonka takia siluettini näyttää lihavemmalta kuin onkaan. Ja hartiatkin ovat aika leveät.

Jos pukeudun löysiin vaatteisiin, muhkurat ei niin näy, mutta näytän valtavalta, kiloja tuntuu tulevan 15 lisää. 

Ja jos pukeudun myötenmenevästi, erottuu vyötärö mutta sen lisäksi sitten ihan hirveä siluetti, kauheat sivu-ulokkeet alalantiolla ja pyöreät käsivarret jne. 

Melkein haluaisin pukeutua burkhaan :D

Vierailija
5/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset ostavat helpommin pienempää kokoa olevan vaatteen ja siksi vaatekoot suurenevat. Olen käyttänyt S tai M / 36 tai 38 koon vaatteita koko aikuisikäni, nyt pitää ostaa XS tai 34, ärsyttää mutta myyjien selitys oli tuo. Kaikista malleista ei saa edes XS kokoa saatikka vielä pienempää 

Vierailija
6/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein näytä missään hyvältä ja oon tosi hukassa miten mun pitäis pukeutua. Oon kans lievästi ylipainoinen, bmi taitaa olla kans 26, mutta kilot on kertyneet mulle tosi oudosti ja rumasti. Vyötärö suhteessa muuhun kroppaan on kapea, mutta jos korostan sitä, korostuu myös järjettömän leveä ja sivumuhkurainen lantio. Käsivarret ovat tosi pyöreät, jonka takia siluettini näyttää lihavemmalta kuin onkaan. Ja hartiatkin ovat aika leveät.

Jos pukeudun löysiin vaatteisiin, muhkurat ei niin näy, mutta näytän valtavalta, kiloja tuntuu tulevan 15 lisää. 

Ja jos pukeudun myötenmenevästi, erottuu vyötärö mutta sen lisäksi sitten ihan hirveä siluetti, kauheat sivu-ulokkeet alalantiolla ja pyöreät käsivarret jne. 

Lukiessani noin tarkkaa analyysia kropastasi, musta vähän tuntuu, että oot kyllä ihan liian kriittinen vartalostasi. En usko, että on noin "paha" mitä annat ymmärtää.

Vierailija
7/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoiset ostavat helpommin pienempää kokoa olevan vaatteen ja siksi vaatekoot suurenevat. Olen käyttänyt S tai M / 36 tai 38 koon vaatteita koko aikuisikäni, nyt pitää ostaa XS tai 34, ärsyttää mutta myyjien selitys oli tuo. Kaikista malleista ei saa edes XS kokoa saatikka vielä pienempää 

Mä käytin H&M:ltä kokoa L, kun olin kokoluokkaa 62-65 kiloa ja pituutta 168 cm. Se oli noin 20 vuotta sitten.

Kiloja mulle on tullut 12 lisää, mutta silti mulle sopii se L uusissa vaatteissa. Mutta kun kaapistani tongin niitä 20 vuotta vanhoja L vaatteita, ne ovat tosi pieniä. Ei mahdu.

Vierailija
8/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
9/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten logiikalla se lieväkin ylipaino voi olla 15 kg

Vierailija
10/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut ne vasta kauheilta näyttää tukevan päällä. 

Vierailija
11/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän työasussani siltä, että minulla olisi kaljamaha, koska taskut täynnä hanskoja :D

Vierailija
12/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiessani noin tarkkaa analyysia kropastasi, musta vähän tuntuu, että oot kyllä ihan liian kriittinen vartalostasi. En usko, että on noin "paha" mitä annat ymmärtää.

Kyllä se on paha. Täällä palstalla joskus valitin kropastani, ja monet vastasivat ettei voi olla niin paha ja kuvittelen, ja että valitan turhaan, ja itse painavampana ja omenavartaloisena vaihtaisi mielummin kroppansa mun kroppaan hoikan vyötärön takia jne. Postasin sitten kuvan kropastani, niin kummasti hiljenivät. Kukaan ei enää halunnutkaan tehdä vaihtokauppoja, tai syytellyt turhasta valittamisesta :D

Vierailija
13/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä edes läpällä sano tuota viimeistä.

Vierailija
14/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiessani noin

Voitko laittaa sen kuvan myös nyt?

Miten sulle sopii väljempi vaate, mikä on vyötärötä kapeampi? Tai väliä vaate ja vyö vyötäröllä?

Vierailija
15/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahemman näköistä on, kun ylipainoinen tunkee liian pieniin vaatteisiin. Itsekin ylipainoisena valitsen mielummin vähän ison kuin vähän pienen, vaikka kumpikaan kovin kaunista ei olekaan. Pukeuduttava kuitenkin on.

Vierailija
16/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo aloitus on. Alussa kun olin laihtunut merkittävästi, mutta edelleen läski, niin vanhat vaatteet lopetti istumasta päälle.

Nyt kun olen normimitoissa, niin voin taas pitää niitä läskiajan vaatteita, jotka eivät vähän läskinä istuneet nätisti päälle.

Vierailija
17/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että niissä pinkeän kokoisissa vaatteissa näytät kyllä pahemmalta.

Vierailija
18/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko muutaman kuvan mikä olisi hyvä vaatetus. Mietin juuri tätä, kun tuntuu, että aina pukeudun väärin.

Vierailija
19/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos keskitytään vaan omiin vaatteisiin ja karmeuksiin. Mitä väliä mitä toisella on päällä, ellei ole tunteja sen seurassa ja väärä väri.

Vierailija
20/24 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto