En ymmärrä suomalaista puhumattomuuden ja itsepärjäämisen kulttuuria
Kommentit (24)
Minä taas en ymmärrä sitä kulttuuria, jossa pyydetään kaikkeen apua, mutta itse ei tehdä mitään.
Asiat on helppo hoitaa itse. En yhtään jaksa sellaista lässyttelyä jos joku tulee "auttamaan" = paljon turhaa puhetta, vähän tekoja.
ei suominaisilla ainakaan ole mitään itsepärjäämistä. Miehen siivellä, elatusmaksuilla ja kelan tuilla naiset elävät.
Vierailija kirjoitti:
Asiat on helppo hoitaa itse. En yhtään jaksa sellaista lässyttelyä jos joku tulee "auttamaan" = paljon turhaa puhetta, vähän tekoja.
"Auttaminen" ei tarkoita sitä, että kaikissa asioissa pitää auttaa. 95% joutuu kuitenkin itse tekemään. On kuitenkin tilanteita ja asioita, jossa apu on hyödyllistä.
Suomen kansa tarvitsee hengellisen herätyksen muutoin tienä on primitiivinen hedonismi päihteineen ja mielenterveysongelmineen.
Tarpeeksi monta kertaa kun saa turpaansa, fyysisesti ja/tai henkisesti, kun avaa suunsa, kyllä siinä lakkaa puhumasta ja alkaa vain pärjäillä itsekseen.
En ole huomannut tuollaista. Nykyäänhän ollaan niin sosiaalista, että..
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sitä kulttuuria, jossa pyydetään kaikkeen apua, mutta itse ei tehdä mitään.
Missäs semmoista kulttuuria on?
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi monta kertaa kun saa turpaansa, fyysisesti ja/tai henkisesti, kun avaa suunsa, kyllä siinä lakkaa puhumasta ja alkaa vain pärjäillä itsekseen.
Tämä se onkin, että väkivallan takia joko puhuu tai vaikenee, riippuen henkilöstä
Itselleni taas se sopii mainiosti. En ole ikinä kokenut, että puhuminen juuri mihinkään auttaisi, ja olen lapsesta asti ollut sellainen, että olen sanonut mielelläni että osaan ite, enkä halua vanhempia auttamaan. Lapsena olin kasarin "avainkaulalapsi", koulun jälkeen yksin kotona ekaluokalta alkaen kunnes vanhemmat tuli töistä, ja nautin siitä valtavasti.
Tykkään olla omissa oloissani, piste. En ole velkaa kenellekään mitään. Oikeasti hyviksi osoittautuneille ihmisille olen hyvä.
Jos saa joltakulta ilmaista apua, niin sitten jää kiitollisuuden velkaan. Niin kauan kuin mulla on sen verran rahaa, ostan palvelut ja avut kotiin. On selkeämpää, kun maksaa asioista määrätyn hinnan eikä vaivaa ketään avunpyynnöillä. Voihan niitä tuttavia kutsua kotiin kahville ilman työvelvoitteita. Tällä hetkellä ainoa apu, jota tarvin ja pyydän, on kaupan ylähyllyltä jonkun tuotteen ottaminen, jos en ylety itse.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansa tarvitsee hengellisen herätyksen muutoin tienä on primitiivinen hedonismi päihteineen ja mielenterveysongelmineen.
Se on heille helpompaa 😂
En minäkään. Enkä sanatonta gang stalkingia.
Vierailija kirjoitti:
Perrrrkele miten osuva kuvaus!
Vierailija kirjoitti:
ei suominaisilla ainakaan ole mitään itsepärjäämistä. Miehen siivellä, elatusmaksuilla ja kelan tuilla naiset elävät.
Vali-vali miehenvätys kirjoittaa mamman peräkammarista.
Lyhyt, mitäänsanomaton aloitus, niin suomalaista, nii perin ehta suomalaista etäosallistumista itselle tärkeään aiheeseen.
Se on seurausta häpeäkasvatuksesta.