Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette? Mitä Musiikkia tuputetaan tuleville vanhuksille?

Vierailija
03.05.2025 |

Olin muutama vuosi sitten reissussa jossain itä-suomen torilla ja sinne oli kärrätty mummoja ja vaareja laulamaan "sinisiä punaisia ruusunkukkia".

Sanoin serkulleni siinä kahvitellessa jotain "edgya" tyyliin: "mut saa tappaa, ennenkuin tollaseen kärrätään". Olin/olen siis henkeen ja vereen rock/heavy ihminen. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. 

Ikää jo plus 40v. Jos tässä saa vanhaksi elää niin lauleskellaankohan mekin sitten jotain typeriä lauluja? Tai laulatetaanko meillä oikeammin?.Ei voi olla kaikilla vanhuksilla sama musiikkimaku millään. Eihän?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sitä meidän nuoruuden musiikkia.

Vierailija
2/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oi beibe mä rakastan sua oikein kovasti miksi ihmeessä isäsi on rovasti"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oi beibe mä rakastan sua oikein kovasti miksi ihmeessä isäsi on rovasti"

No ehkä.

Vierailija
4/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä isoja ongelmia.

Vierailija
5/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on sitä musiikkia, mistä pitivät nuorena. Voi olla siis mitä genrejä hyvänsä.

Vierailija
6/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut tästä paljon hoitajakollegoiden kanssa. En kestä jos joudun kuuntelemaan iskelmää tai mainosradioita. Epäilen lukeeko kukaan hoitotestamenttiakaan. 

Vierailija
7/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitå se kullakin oli?

Vierailija
8/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puhunut tästä paljon hoitajakollegoiden kanssa. En kestä jos joudun kuuntelemaan iskelmää tai mainosradioita. Epäilen lukeeko kukaan hoitotestamenttiakaan. 

Ei ne sen ajan hoitajatkaan mistään humpasta tykkää.

Vierailija
9/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että vanhusten musiikkiohjelmaa suunnittelevatkaan eivät aina ole ihan täysin kartalla siitä, mikä sitä heidän nuoruutensa musiikkia oikeastaan olisi. Nykyiset kasikymppiset ovat kuitenkin syntyneet 40-luvun puolella eivätkä mitään sota-aikaa muista. Heidän nuoruutensa on ollut noin 60-lukua. Elvis ja Beatles!

Vierailija
10/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te löylynlyömät kuuntelette Antti Tuiskua, jotain aivovammaista Cheekiä tai Ezkimoa.

Onneksi olen jo vainaja siinä vaiheessa kun radiossa alkaa soimaan entisten nuorten räppiradio.

Vierailija
11/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ongelma on tiedostettu!:D

Tuntuu kuin vanhuksissakin katoaisi se yksilöllisyys. Katoaako muka vai tungetaanko ne vaan samaan muottiin?

Pitääkö tatuoida johonkin käteen lempibändit, vaikka en muuten tatuointeja haluakaan.. ;)

Ap

Vierailija
12/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on sitä musiikkia, mistä pitivät nuorena. Voi olla siis mitä genrejä hyvänsä.

Hoivalaitokset ovat jämähtäneet johonkin virsi ja kultainen nuoruus ei jää unholaan -aikaan. Kysyivät, mitä telkkariohjelmaa äiti tykkää katsella? Olisko se salatut elämät? No ei helkkarissa ole mitään kultaisianuoruuksia hoilannut. Rollareita, Led Zeppelin, Queen ja manserokkia. Ajankohtaisohjelmia, uutisia ja jotain kettua tms. Hoitajat ovat itse keikkalevia eläkeläisiä ja elävät ilmeisesti uudelleen sitä aikaa, kun nuorena hoitivat silloisia vanhuksia.

Vierailija
13/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mitå se kullakin oli?

Kysymällä ei olettamalla.

Vierailija
14/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te löylynlyömät kuuntelette Antti Tuiskua, jotain aivovammaista Cheekiä tai Ezkimoa.

Onneksi olen jo vainaja siinä vaiheessa kun radiossa alkaa soimaan entisten nuorten räppiradio.

Eiihhhhh. En todellakaan halua kuunnella mitään räppiäkään.. pois lukien joku raptori ;)

Vierailija
15/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti soitetaan kasari ja ysärihittejä.

Vierailija
16/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että vanhusten musiikkiohjelmaa suunnittelevatkaan eivät aina ole ihan täysin kartalla siitä, mikä sitä heidän nuoruutensa musiikkia oikeastaan olisi. Nykyiset kasikymppiset ovat kuitenkin syntyneet 40-luvun puolella eivätkä mitään sota-aikaa muista. Heidän nuoruutensa on ollut noin 60-lukua. Elvis ja Beatles!

Samaa ihmettelen. Oma äitini kuunteli Rollareita.

Vierailija
17/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Jos itse haluavat, sitten. Osa stressaantuu tapahtumista, melusta ja musiikista. Jokaisen pitäisi itse valita mitä jaksaa tai haluaa, ei niin että joku muu kärrää sinne tänne kuin objektia. Vanhuksia on helppo ohjailla jos ei sano vastaan, joku voi käyttää sitä johonkin tarkoitukseen. Pitää aina kuunnella muita tarkemmin ja tuntemuksia.

Vierailija
18/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani 75-vee kuunteli palvelukodissa DVDltä Irwiniä, Kari Tapioa, Esko Rahkosta.

Vierailija
19/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla hoitokodissa tulee olemaan korvakuulokkeet, joista kuulee juuri sitä mitä vanhus haluaa. Problem solved.

Vierailija
20/23 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvun nuori mutta en voinut sietää Abbaa enkä voisi kuvitellakaan että menisin johonkin saatanan 50+ diskoon jossa soitetaan sen ajan diskohittejä.

Nuoruus oli nuoruutta ja nyt kuuntelen vain Rammsteinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan