Lähihoitajat,miten tarkkaan työpaikoillanne syynätään lääkevarastot?
Huomataanko, jos jotain insuliinia puuttuu?
Ja oletteko sairaalassa, terv,keskuksessa vai jossain muualla töissä?
Kommentit (7)
mutta ei se ainakaan kaikkialla kovin vaikeaa ole, jos työntekijöillä on tapana pitää illanistujaisia joissa vedetään sitten sekaisin kaikkea kivaa mitä työpaikan lääkekaapista on napattu mukaan=(
mun työpaikalla hoitajien lääkekaapin sisällöstä pidetään aika tarkkaa vaaria, mut lääkärien työhuoneissa pyörii ties mitä lääkenäytteitä joilla sais helposti muutaman epämiellyttävän potilaan hengiltä eikä kukaan varmaan kaipais
Olipa vastenmielinen kommentti, toivottavasti edes tajuat hävetä.
Meillä on kameravalvonta nykyään. Useampi lähäri löydetty tiedottomassa tilassa, kun vetäneet voimakkaita kipulääkkeitä.
Sh
En itse ole lähäri mutta äitini työpaikalla vanhustenhoidossa syynättään todella tarkkaan.
Oletko aikeissa varastaa lääkkeitä vai miksi kyselet?
mutta mun työpaikalla sairaalassa meidän lähi- ja perushoitajat huolehtii koko lailla itsenäisesti potilaiden verensokeriseurannoista sekä insuliinin antamisesta. Vaikka meillä lääkekaapit käydään läpi päivittäin niin väitän että esim. insuliinikynän säiliöistä jos yksi häviää, siihen ei kiinnitä kukaan huomiota. Jos taas kyse olisi kokonaisesta Protaphane-pullosta josta pistetään monelle potilaalle, niin sellaisen katoaminen saattaisi pistää silmäänkin. Mutta ainahan näille selityksiä löytyy... tippui lattialle esim.
Kyllähän sitä huumeitakin (morfiinia, oksikodonia ym. pistettäviä huumeläkkeitä) varastetaan jatkuvasti, eikä se ole edes vaikeaa.