Onko varastamista jos ottaa punalaputetun tuotteen toisen asiakkaan kärrystä, joka ei vielä maksettu?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele jos joku hädässään ottaisi toisen kärrystä. Nyt on oikeasti paljon pienituloisia jotka venyttävät senttiä äärirajoilla. Myös pienipalkkaisia työssäkäyviä.
Köyhät ovat yleensä solidaaraisia toisilleen. Köyhä ymmärtää, että toinen köyhä on yhtä köyhä. Köyhällistön koodiin ei kuulu varastaa köyhältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet minun kärryssäni punalaputetun tuotteen, jonka haluaisit, niin voit tulla ihan reilusti kysymään, saisitko sen. Minä voin ottaa sitten siihen tilalle ihan normaalihintaisen. Mutta se harmittaisi, että kotona huomaisin, että tuote puuttuu kokonaan.
Tai jos et oikeasti tarvitse punalappua, niin voisit jättää sen suosiolla minulle hyllyyn.
Rahat loppu
En tarvitse välttämättä, mutta ei se halvemmalla saanti haitaksikaan ole. Ja oikeastaan ostan punalappuisia siksi, jotta ne eivät menisi hävikkiin, koska monesti näkee Prismoissa isoja rivejä palvelutiskeistä rasioihin pakattua ruokaa laputettuina ja mietin, että saavatkohan kaikkea myytyä laputettuinakaan. Niin ostan sitten niitä. Mutta ehkä jätän sitten ensi kerralla hyllyyn.
Se tulisi tarpeeseen, kiitos. Punalappujen ilta-alejoukko on kasvanut tukileikkausten myötä ja kilpailu ilta-aletuotteista on kovaa. Joka illaksi ei riitä punalappuja, on ihan tuurissaan milloin niitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielistä persukäytöstä.
Ikävää, ettei sinua kasvatettu kotona.
Vassarithan ne on toisten laukuilla jatkuvasti, niiden koko talous perustuu siihen että joku muu maksaa.
Ei ainakaan mun kun on muhkea salkku.
Oletkö pöllinyt tavarat muhkeaan salkkuusi.
Tavallaan se on ostopäätös. Tuote on otettu kylmästä lämpimään.
En tiiä ,mutta lapsena oli huvina pistellä lestojen kärryihin kortsupaketteja kaupassa.
Pikkukylällä sitä tiesi kuka on ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet minun kärryssäni punalaputetun tuotteen, jonka haluaisit, niin voit tulla ihan reilusti kysymään, saisitko sen. Minä voin ottaa sitten siihen tilalle ihan normaalihintaisen. Mutta se harmittaisi, että kotona huomaisin, että tuote puuttuu kokonaan.
Tai jos et oikeasti tarvitse punalappua, niin voisit jättää sen suosiolla minulle hyllyyn.
Rahat loppu
En tarvitse välttämättä, mutta ei se halvemmalla saanti haitaksikaan ole. Ja oikeastaan ostan punalappuisia siksi, jotta ne eivät menisi hävikkiin, koska monesti näkee Prismoissa isoja rivejä palvelutiskeistä rasioihin pakattua ruokaa laputettuina ja mietin, että saavatkohan kaikkea myytyä laputettuinakaan. Niin ostan sitten niitä. Mutta ehkä jätän sitten ensi kerralla hyllyy
Kertaan vielä,Marinin hallituksen aikana köyhyysrajan alle putosi 300tuhatta suomalaista lisää entisten 600tuhannen lisäksi,elintaso putosi 90-luvun tasolle pari faktaa tästä.Googleta ja totea näinhän siinä kävi.
Onko varastamista ottaa toisen ostoksista ilmaistuote eli hän maksoi kaksi ja sai kolmannen. Rikollisen narsistin mielestä ei ja on hyvin hauska jekku vain, kiusaaja kun on.
On.
Mä olen ilkeä ja käyn ostamassa noita tuotteita jo aamuisin. Mulle riittää 30 % alennus. Näin saa ne parhaat. Niitä otan mitä on jemmailtu, se ei ole vielä varaus jos ei ole kärryynsä ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarithan ne on toisten laukuilla jatkuvasti, niiden koko talous perustuu siihen että joku muu maksaa.
Kyllä laukuilla tällä kertaa ovat KOK+PS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele jos joku hädässään ottaisi toisen kärrystä. Nyt on oikeasti paljon pienituloisia jotka venyttävät senttiä äärirajoilla. Myös pienipalkkaisia työssäkäyviä.
Köyhät ovat yleensä solidaaraisia toisilleen. Köyhä ymmärtää, että toinen köyhä on yhtä köyhä. Köyhällistön koodiin ei kuulu varastaa köyhältä.
Ei se noin mene kun on kyse rahasta niin kyllä köyhä varastaa myös toiselta köyhältä.
Vierailija kirjoitti:
Vtun idari.. Toisten kärryistä pölliminen moukkamaista ja voi johtaa kipeään nenään..
Pahempaankin. Ap:n kohdalla se johti täydelliseen syrjäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Teille kommunisteillehan kaikki on yhteistä, joten miksi ihmeessä vedit tähänkin persut mukaan?
Minun on pakko varastaa muiden kärryistä, sillä en ylety ylähyllyn punalappuihin.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole varastamista, koska tuote on edelleen kauppiaan, kun siitä ei ole kumpikaan maksanut. Huonoa käytöstä se silti on.
Aikalailla yksin taidat tämän mielipiteesi kanssa olla. Ei kärryihin kerätyt tuotteet ole enää vapaita. Samalla logiikalla voisi ajatella, että ravintolassakin voit vapaasti kulkea pöydästä toiseen muiden ruokia syömässä, kun eihän niitäkään ole kukaan vielä maksanut.
Kärryt on kylläkin kaupan omaisutta.
Mielenkiintoinen juridinen kysymys toisaalta on, perustaako kauppaan käveleminen hallintasuhteen kärryihin, ja onko kärryistä anastus hallinnan loukkaamista.
Juristiiit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry nyt yleensä PS:n äänestäjät ostavat normihintaista ja jättävät alennetut punakaartin köyhdyttämille asiakkaille.Elintaso 90-luvun tasolle näin muistutuksena.
Eivät osta normihintaisia jos alennettuja on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole varastamista, koska tuote on edelleen kauppiaan, kun siitä ei ole kumpikaan maksanut. Huonoa käytöstä se silti on.
Aikalailla yksin taidat tämän mielipiteesi kanssa olla. Ei kärryihin kerätyt tuotteet ole enää vapaita. Samalla logiikalla voisi ajatella, että ravintolassakin voit vapaasti kulkea pöydästä toiseen muiden ruokia syömässä, kun eihän niitäkään ole kukaan vielä maksanut.
Juridksesti se ei varkaus ole ja vain sillä on merkitystä. Varkaus tapahtuu jos henkilö poistuu kaupan tiloista maksamasta.
Erittäin moukkamaistahan tuollainen käytös on mutta ei laitonta.
T. OTM
Jos kaupan omistama tavara sijaitsee kaupan seinien sisäpuolella missä tahansa, se on yhä kaupan omaisuutta. Ei sen kärryihinsä keränneen omaisuutta.
Kärry on kaupan omistama mekaaninen apuväline
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry nyt yleensä PS:n äänestäjät ostavat normihintaista ja jättävät alennetut punakaartin köyhdyttämille asiakkaille.Elintaso 90-luvun tasolle näin muistutuksena.
Persut on matalimmin koulutettu, rikollisin ja työttömin alkoholistimiesten kööri.
(KAKS: TUTKIMUS ERI PUOLUEIDEN ÄÄNESTÄJISTÄ)
Itsepetos liittyy vahvasti aiheeseen. Tehän olette kaikki mielikuvituksessanne suurituloisia nettomaksajia, vaikka puolet persuista elää sosiaaliturvalla ja vain joka neljäs käy (matalapalkka) töissä.
Vihreät tienaa 600 €/kk enemmän kuin te, vaikka Vihreissä on paljon opiskelijoita.