Onko varastamista jos ottaa punalaputetun tuotteen toisen asiakkaan kärrystä, joka ei vielä maksettu?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielistä persukäytöstä.
Ikävää, ettei sinua kasvatettu kotona.
Vassarithan ne on toisten laukuilla jatkuvasti, niiden koko talous perustuu siihen että joku muu maksaa.
Melkein vanhoja tuotteita. Kait ne persuille kelpaa.
Spd
Spd? Avaa vähän tätä?
Vierailija kirjoitti:
On. Jännä että tätä tarvii edes kysyä.
Se on kaupan omaisuutta, eikä kummankaan asiakkaan tuossa vaiheessa! Eli kyseessä ei ole varastaminen. Toki röyhkeää käytöstä, mutta ei varastamista! Vasta jos kassan jälkeen nappaisi tuotteet toisen kärrystä, niin kyse olisi varastamisesta!
Ei kärryä tarvitse asiakkaan maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kaupan omaisuutta, eikä kummankaan asiakkaan tuossa vaiheessa! Eli kyseessä ei ole varastaminen. Toki röyhkeää käytöstä, mutta ei varastamista! Vasta jos kassan jälkeen nappaisi tuotteet toisen kärrystä, niin kyse olisi varastamisesta!
Juuri näin.
Tämä on vakava asia. Oikeasti. Olen käynyt ilta-alen aikaan kaupassa ja miettinyt, ottavatko ihmiset toisten kärryistä? Nimittäin ilta-alessa ei enää ole niin hyvä tarjonta ollut enää vuosiin. Jos joudut laskemaan vähistä rahoistasi mihin ne riittäisivät etkä saa esim 60% juustopakettia kun joku toinen on sen jo ehtinyt ottaa, niin houkutus napata se siitä kärrystä on varmasti suuri! Rahat ei riitä normaalihintaiseen juustoon. Lapsille olisi kuitenkin hyvä saada juustoa sen aleleivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta joku alkaa inistä, että kylläpä olet törkeä tyyppi kun viet muiden kärryistä tavaroita :D
Sama juttu kaikissa keskusteluissa, joissa pohditaan onko joku laillista vai ei. Mullekin on raivottu julkisilla paikoilla valokuvaamista käsittelevissä ketjuissa, että olen sairas pervo, kun kerron että kuvaaminen on hyvin useasti täysin laillista.
Ihan sairasta ottaa toisen kärrystä.
Meidän kaupalla on ammattilaisia eli ilta alessa kävijöitä. Viimeistään klo 19 on kärryssä lastattuna saalis. Sitten odotetaan klo 20. Heillä tämä on varmasti pakon sanelema juttu. Muuten ei rahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta ottaa toisen kärrystä.
Sitähän ei tässä kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vakava asia. Oikeasti. Olen käynyt ilta-alen aikaan kaupassa ja miettinyt, ottavatko ihmiset toisten kärryistä? Nimittäin ilta-alessa ei enää ole niin hyvä tarjonta ollut enää vuosiin. Jos joudut laskemaan vähistä rahoistasi mihin ne riittäisivät etkä saa esim 60% juustopakettia kun joku toinen on sen jo ehtinyt ottaa, niin houkutus napata se siitä kärrystä on varmasti suuri! Rahat ei riitä normaalihintaiseen juustoon. Lapsille olisi kuitenkin hyvä saada juustoa sen aleleivän päälle.
Olen käynyt useamman kaupungin ilta-aleja kiertelemässä vuosikausia, eikä missään viedä toisten kärryistä. Olemme kyllä varautuneita toisten haukkakatseisiin ja käsirysyhän siitä tulisi, jos joku yrittäisi omia löytöjä viedä. Itse laitan normiostoja alelaputettujen päälle, etteivät laput näy. Ei tule kokoomukselle houkutusta tulla varastamaan köyhältä.
Ei ole varastamista, eikä todennäköisesti ole mikään muukaan rikos.
Tavara oli kuitenkin sinun hallussasi, ja jos sinulle aiheutuu vahinkoa siitä että hän ottaa sen sinun kärrystäsi niin sinä voit haastaa kyseisen henkilön oikeuteen sekä vaatia vahingonkorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että lapsilta puuttuu sen jälkeen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielistä persukäytöstä.
Ikävää, ettei sinua kasvatettu kotona.
Vassarithan ne on toisten laukuilla jatkuvasti, niiden koko talous perustuu siihen että joku muu maksaa.
Vassarit sitä ja vassarit tätä. Onko mennyt jo vähän liikaa tunteisiin? Onko sulla muuta elämää kuin öyhötys vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupalla on ammattilaisia eli ilta alessa kävijöitä. Viimeistään klo 19 on kärryssä lastattuna saalis. Sitten odotetaan klo 20. Heillä tämä on varmasti pakon sanelema juttu. Muuten ei rahat riitä.
Joo, sori siitä. Ja rahat eivät muuten tosiaan riitä.
En ihmettele jos joku hädässään ottaisi toisen kärrystä. Nyt on oikeasti paljon pienituloisia jotka venyttävät senttiä äärirajoilla. Myös pienipalkkaisia työssäkäyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole varastamista, koska tuote on edelleen kauppiaan, kun siitä ei ole kumpikaan maksanut. Huonoa käytöstä se silti on.
Aikalailla yksin taidat tämän mielipiteesi kanssa olla. Ei kärryihin kerätyt tuotteet ole enää vapaita.
Olen eri, enkä missään nimessä hyväksy moista toimintaa tai itse niin toimisi mutta miten se voitaisiin tulkita varkaudeksi, koska eihän sitä tuotetta kukaan ole vielä maksanut? Varkaudeksi se muuttuisi vasta siinä vaiheessa, jos sen vie kassan ohi maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet minun kärryssäni punalaputetun tuotteen, jonka haluaisit, niin voit tulla ihan reilusti kysymään, saisitko sen. Minä voin ottaa sitten siihen tilalle ihan normaalihintaisen. Mutta se harmittaisi, että kotona huomaisin, että tuote puuttuu kokonaan.
Tai jos et oikeasti tarvitse punalappua, niin voisit jättää sen suosiolla minulle hyllyyn.
Rahat loppu
En tarvitse välttämättä, mutta ei se halvemmalla saanti haitaksikaan ole. Ja oikeastaan ostan punalappuisia siksi, jotta ne eivät menisi hävikkiin, koska monesti näkee Prismoissa isoja rivejä palvelutiskeistä rasioihin pakattua ruokaa laputettuina ja mietin, että saavatkohan kaikkea myytyä laputettuinakaan. Niin ostan sitten niitä. Mutta ehkä jätän sitten ensi kerralla hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele jos joku hädässään ottaisi toisen kärrystä. Nyt on oikeasti paljon pienituloisia jotka venyttävät senttiä äärirajoilla. Myös pienipalkkaisia työssäkäyviä.
Eikö tuu mieleen että se toinen saattaa myös kärsiä rahapulasta? Huonosti käyttätyvä idi ootti!!!
Kiinnostava kysymys ja sanoisin, ettei kyse ole varkaudesta, mutta jos kauppiasta/myyjää tai vartijaa pyytää asiaa selvittämään, niin hänen olettaisi asettuvan tuotteen ensin kärryynsä valinneen puolelle.
Ravintolassa maksetaan pöytäkohtaisesti ne tilatut tuotteet, joten lasku menee pöytään. Kaupassa maksetaan vain ne tuotteet, jotka viet itse kassalle eikä kukaan laskuta tuotteesta joka on ollut kärryssäsi, mutta ei enää ole. Huono vertaus siis. Eri asia tietenkin, jos tuote viedään toisen kärrystä sen jälkeen, kun se on maksettu.