Tunnetko ihmisen, joka tekee itse elämästään kauhean vaikeaa?
Mutta ei itse ymmärrä sitä, vaan kokee että hänelle vaan aina käy huonosti tai että muiden vika.
Olen seurannut jo pitkään tällaisen henkilön taistelua, lähinnä parisuhteisiin liittyen, mutta myös muihin asioihin. Sabotoi itseään ja omaa elämäänsä. Omilla valinnoilla ja käytöksellä aiheuttaa aina katastrofin. Mutta ei todella näe omaa osuuttaan näihin juttuihin.
Voiko tällaista ihmistä jotenkin auttaa näkemään sen oman osuuden? Joskus olen vähän yrittänyt vihjata, mutta suuttuu siitä helposti ja menee puolustuskannalle.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hitto, kirjoitinko tämän itse?
Mulla yks pitkäaikainen "kaveri", jonka tuntenut teinistä asti, nyt olemme jo keski-ikäisiä.
Tällä ihmisellä on AINA vaikeaa. Siis oikeasti, aina. Kun yhdestä ongelmasta pääsee, tulee uusi tilalle välittömästi.
90% ongelmansa ovat täysin kuviteltuja, hän on hyvin herkästi ahdistuva ihminen ja ihan oikeasti luulen että hänellä on luulosairaus, mikä sen nykyinen nimitys onkaan... On juossut lääkäreissä ihan kaikesta mahdollisesta, epäillyt itsellään monia erilaisia syöpiä, sydänsairauksia, tuki- ja liikuntaelinsairauksia, harvinaisia diagnooseja jne. Ja aina todettu täysin terveeksi.
Ottaa itseensä todella, todella pienistä asioista, vähän väärään sävyyn sanotusta harmittomasta lauseesta tms. ja märehtii sitten niitä iäisyyden.
On todella joust
Mä yritin olla yhdelle ystävälle tämmöinen hyvä ystävä ja hän on todennut monesti että olet aina niin kiltti ja ystävällinen, mutta silti en kelpaa hänen ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä! Ei vaiskaan. Väitän että kenenkään miuun suomalaisen elämää ei ole sabotoitu, manipuloitu ja tehty jopa rikoksia, jotka vaikuttavat ratkaisevasti elämänkulkuun, niin paljon kun omaani. 70-luvulta lähtien tähän päivään asti.
100% faktaa.
Jos et tiedä niin et tiedä, mutta voit lähestyä asiaa esim. googlaamalla gang stalking. Kaikki on tehty.
Sinä se pieni murmeli löydät tiesi aina joka keskusteluun aivopesujupinoinesi. Nyt kaikki ulottuu jo peräti 70-luvulle saakka. Aikuiset keskustelee täällä, mene vaikka pihalle leikkimään gangstalkkaajia ja poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään jaksoin yrittää auttaa, mutta tuollainen ihminen on ihan sokea toiminnalleen. Hän kokee vain itsellään olevan huono tuuri, kaikki on vain epäonnea tai jonkun muun vika. Ei jotenkin yhtään hahmota asioiden seurauksia. Ei, vaikka toiminta ja seuraukset toistuvat hyvin samanlaisina kerta toisensa jälkeen.
Tämä menee hiukan ohi aiheen, mutta mistä se mahtaa johtua, että tyypillisesti miehet jäävät vellomaan omaan kurjuuteensa, kun taas naiset pyrkivät aktiivisesti parantamaan tilannettaan?
Monesti esimerkiksi työtön mies komeroituu neljän seinän sisälle voivottelemaan epäonneaan, kun taas nainen saattaa nähdä työttömyyden mahdollisuutena muille projekteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Adhd -ystäväni on tuon tyyppinen, yleensä näissä on nepsyys takana.
Tätä olin tulossa kertomaan. Kaikki tuntemani ADHD tyypit on tuollaisia.
Tällainen käytös kartoitetaan testeissä erikseen kysymyksillä. Sen lisäksi paljon muita. Ohjaa avun piiriin.
Suurimmalla osalla ihmisistä ongelmat on itse aiheutettuja, ei mitään ihmeellistä tuossakaan. Next keskustelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään jaksoin yrittää auttaa, mutta tuollainen ihminen on ihan sokea toiminnalleen. Hän kokee vain itsellään olevan huono tuuri, kaikki on vain epäonnea tai jonkun muun vika. Ei jotenkin yhtään hahmota asioiden seurauksia. Ei, vaikka toiminta ja seuraukset toistuvat hyvin samanlaisina kerta toisensa jälkeen.
Tämä menee hiukan ohi aiheen, mutta mistä se mahtaa johtua, että tyypillisesti miehet jäävät vellomaan omaan kurjuuteensa, kun taas naiset pyrkivät aktiivisesti parantamaan tilannettaan?
Monesti esimerkiksi työtön mies komeroituu neljän seinän sisälle voivottelemaan epäonneaan, kun taas nainen saattaa nähdä työttömyyden mahdollisuutena muille projekteilleen.
Jaa, mä taas tunsin naisen jolla oli aina rahat loppu ja terveyskremppoja, mutta itse tilanteen parantamisen sijaan odotti muiden apua tai että tilanne parantuisi itsestään
Tunnen kaksi, molemmat ovat vapaaehtoistyöttömiä ja ovat todella katkeria elämäänsä, sekä kateellisia jopa pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä taas tunsin naisen jolla oli aina rahat loppu ja terveyskremppoja, mutta itse tilanteen parantamisen sijaan odotti m
Ymmärrätkö sanojen "tyypillisesti" ja "monesti" merkityksen?
Palstapöljä löysi tiensä tähänkin keskusteluun. Kiusaa aikansa, sitten poistattaa, ettei jäisi todisteita pöljyydestään. Olisit vain pystynyt poissa, onko käynyt koskaan mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, olen jo nuoresta asti kuunnellut ja ymmärtänyt ja auttanut, ja taas kuunnellut ja ymmärtänyt ja auttanut tällaista ihmistä. Nyt olen alkanut pitää huolta omista rajoistani ja vähentänyt "tukipalveluita".
Tällä ihmisellä kaikki on aina muiden vika, mikään ei koskaan ole seurausta omista vääristä valinnoista. Minäkin olen saanut osani haukkumisista, vaikka olen ollut vain lapsi, silloin kun nuo asiat tapahtuivat. Ikivanhoja asioita valvotaan vuodesta toiseen ja henkilö on itse aina uhri ja marttyyri. Ei ole auttanut pitkä terapia, ei mikään.
Ymmärrän, että ihmisellä voi olla hyvin rankkaa elämässään, mutta kaikilla.meillä on omat murheemme ja vastoinkäymiset, harva selviää ilman niitä. Ei niitä voi koko ajan kaataa jonkun toisen niskaan ja vaatia, että toinen on tukihenkilö koko elämän ajan.
Työtön alkoholisti, jolle mikään työ ei kelpaa, koska ei ole se TÄYDELLINEN, loppuelämän kiinnostusta herättävä juttu. Totuus on, että haluaa yhteiskunnan rahoilla keskittyä vaan ryyppäämään.
Kaikki ihmiset on syvältä, koska hänen olemistaan KRITISOIDAAN.
Ts. läheiset toivoo juomisen loppuvan, työpaikan löytyvän, kaverin tulevan mukaan sosiaalisiin tapahtumiin jne.
Kaikki on syvältä, koska MUUT, mutta omaa osuuttaan asioihin ei myönnä millään tavalla. Sanomattakin kai selvää, että päivittäinen alko myös vaikuttaa aivotoimintaan ja tekee selvinpäin kivasta ihmisestä ihan kamalan kännispäissä.
Koko maailma mättää, kun hän itse on täysin syytön mihinkään.
"Ymmärrätkö sanojen "tyypillisesti" ja "monesti" merkityksen?"
Ymmärrätkö, että sun perustelut pohjautuu sun omaan kokemusmaailmaan, ja mun taas mun omaan, eikä kumpikaan ole tieteellisesti yhtään sen pätevämpi. Aika egoistista väittää, että omat kokemukset olisi juuri niitä tosia ja oikeita
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että sun perustelut pohjautuu sun omaan kokemusmaailmaan, ja mun taas mun omaan, eikä kumpikaan ole tieteellisesti yhtään sen pätevämpi. Aika egoistista väittää, että omat kokemukset olisi juuri niitä tosia ja oikeita
Missä kohdassa sanoin, mihin mun perusteluni pohjautuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli heität täällä mutua, jolla ei ole mitään totuuspohjaa? Taidat itse olla niitä oman elämän ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli heität täällä mutua, jolla ei ole mitään totuuspohjaa? Taidat itse olla niitä oman elämän ongelmia
Mitä sinä oikein haet tästä keskustelusta. Menepä pois, aikuiset keskustelevat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä oikein haet tästä keskustelusta. Menepä pois, aikuiset keskustelevat täällä.
Huokaus, haastoin sun näkökulmaa, koska koin, että olet väärässä, mutta sä et ole edes sillä kypsyystasolla, että voisit objektiivisesti tutkailla sanomisiasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vaihtoehdot perusteluille siis sinun mielestäsi mutu tai kokemukset omasta tuttavapiiristä? Keskusteluun ei voi osallistua esimerkiksi hoitoalan ammattilainen, jolla on vastaanotolla tapahtuvan työnsä puolesta näkemystä sukupuolille tyypillisistä toimintamalleista. Tai esimerkiksi kyselytutkimuksia aiheesta tehnyt asiantuntija.
P.s. Kyselytutkimukset tuottavat tieteellistä tietoa.
Kyllä, ja tärkeä pointti. Mutta asia ei ole näin mustavalkoinen. Ei ole vain tervepäisiä ja onnekkaita ja sitten näitä parkoja. Vaan vaikka kuinka paljon väkeä siinä välissä. Ja ehkä erityisesti jos on itselläkin haasteita eikä niille ole koskaan tilaa, niin kyllä lippuu ymmärrys sitä läheistä kohtaan, joka tuntuu tarvittaessa vaikka itse järjestävän itsensä ongelmiin. Ja kyllä, hänellä on hankala tausta. Mutta minullakin on, ollaan siskokset
Se ei todista yhtään mitään, että olette siskoksia. En tiedä mitä teidän lapsuudessa tapahtui, mutta ihan samassa perheessä sisarukset voivat tulla kohdelluksi ja kasvatetuksi aivan eri tavoin. Myös sisarusten ikä voi vaikuttaa siihen, miten on lapsuudessa tapahtuneet asiat käsittänyt ja miten ne vaikuttaa. Toinen on voinut olla niin pieni, ettei ole tajunnut, toinen kriittisesti juuri sen verran vanhempi, että muistaa tapahtumat jne. Tai vaan persoona on erilainen ja reagoi eri tavalla.
Meitä on kolme sisarusta ja kahdella meistä on aivan eri käsitys lapsuudesta kuin yhdellä. Tämä yksi oli suosikki ja toisaalta hän on myös persoonaltaan sellainen "huoleton", ei oikein aina tajua mitä ympärillä tapahtuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaus, haastoin sun näkökulmaa, koska koin, että olet väärässä, mutta sä et ole edes sillä k
Olen eri kuin hlö, jonka kanssa keskustelet.
Autistimies räkyttää läheisilleen hautaansa asti. Eikä tule koskaan ymmärtämään omaa osuuttaan. Ihan tv:ssä asti nähty. Erittäin raskas ihminen.