Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla ns. "kilttimiehet" kuvailevat/määrittelevät kiltteyttään, paitsi sillä että eivät ole väkivaltaisia (vielä)?

Vierailija
03.05.2025 |

Vuosia täällä on kilttimiehet itseään kehuneet kiltiksi, mutta selitykset miten he eroavat normaaleista miehistä on olleet hyvin epämääräisiä ja ontuvia. Ylipäätään normaalit ihmiset, miehet ja naiset, ovat melko kilttejä, mutta eivät mitään täysin kynnysmattoja ole, eli pitävät puoliaan jos sille on tarvetta, mutta se ei ole mitään epäkiltteyttä.

Toki kyse voi olla myös siitä että mies käyttää hametta, eli kilttiä. 

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puhekielessä kiltteys ei välttämätttä tarkoita sitä, että on hyvä ihminen, vaan piirteitä, jotka on perinteisesti määritelty feminiiniseksi: kiltti pelkää loukkaavansa toisen tunteita ja aiheuttavansa pahan mielen, hän on hoivaava ja huolta pitävä, hän ei ole erityisen kilpailuhenkinen eikä kunnianhimoinen, vaan yhteistoiminnallinen. Mikäli miehellä on paljon tällaisia ominaisuuksia, hän ei vetoa kovasti naisiin. Kyllä perinteiset rooliajatukset ovat edelleen voimissaan."

Tässä hyvin tiivistettynä.

Niin oli. Tunnisan tuosta täysin veljeni joka jää varmaan ikisinkuksi. Ei ole yhtään katkera vaikka kelpaa lähinnä kaveriksi naisille. Auttaa todella paljon meitä muita perheellisiä sisaruksia.

Vierailija
122/126 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nousee aina vähän karvat pystyyn jos joku erikseen mainostaa olevansa "kiltti". Tulee mieleen että se kiltteys ei tule automaattisesti vaan että aina joutuu skarpata vähän ekstraa ollakseen kiltti. Ei kiltti ihminen erikseen tarvitse mainita olevansa kiltti kun sen huomaa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nousee aina vähän karvat pystyyn jos joku erikseen mainostaa olevansa "kiltti". Tulee mieleen että se kiltteys ei tule automaattisesti vaan että aina joutuu skarpata vähän ekstraa ollakseen kiltti. Ei kiltti ihminen erikseen tarvitse mainita olevansa kiltti kun sen huomaa muutenkin.

Ei kai kukaan mainosta sitä F2F tai omalla nimellään netissä tms? Itse ajattelen että olen kiltti, jopa poikkeuksellisen good catch. Omahyväistä ehkä, mutta jos olisin sinkku, niin haluaisin kumppanikseni paljolti itseni kaltaisen naisen.

Vierailija
124/126 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oletko miettinyt, miksi juuri tuo termi saa karvat nousemaan pystyyn?

Jos mies kertoo olevansa kunnianhimoinen tai määrätietoinen, jostain syystä ei tulekaan vastaavaa reaktiota.

Vierailija
125/126 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se muilta on kuultu, että olen kiltti. Omasta mielestäni ennemmin kohtelias, avulias ja hyväkäytöksinen.

Herra S. Mies

Vierailija
126/126 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aikaisempi osuu myös minuun. Pelasin tosi varman päälle, etten loukkaisi naisia.

Sitten aloin ottamaan riskejä. Meni överiksi useaankin otteeseen, mutta alkoi tulla onnistumisiakin. Sitä kautta sitten pääsin poikuudesta ja sain parisuhteen.