Millä tavalla ns. "kilttimiehet" kuvailevat/määrittelevät kiltteyttään, paitsi sillä että eivät ole väkivaltaisia (vielä)?
Vuosia täällä on kilttimiehet itseään kehuneet kiltiksi, mutta selitykset miten he eroavat normaaleista miehistä on olleet hyvin epämääräisiä ja ontuvia. Ylipäätään normaalit ihmiset, miehet ja naiset, ovat melko kilttejä, mutta eivät mitään täysin kynnysmattoja ole, eli pitävät puoliaan jos sille on tarvetta, mutta se ei ole mitään epäkiltteyttä.
Toki kyse voi olla myös siitä että mies käyttää hametta, eli kilttiä.
Kommentit (126)
Minulle nousee aina vähän karvat pystyyn jos joku erikseen mainostaa olevansa "kiltti". Tulee mieleen että se kiltteys ei tule automaattisesti vaan että aina joutuu skarpata vähän ekstraa ollakseen kiltti. Ei kiltti ihminen erikseen tarvitse mainita olevansa kiltti kun sen huomaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle nousee aina vähän karvat pystyyn jos joku erikseen mainostaa olevansa "kiltti". Tulee mieleen että se kiltteys ei tule automaattisesti vaan että aina joutuu skarpata vähän ekstraa ollakseen kiltti. Ei kiltti ihminen erikseen tarvitse mainita olevansa kiltti kun sen huomaa muutenkin.
Ei kai kukaan mainosta sitä F2F tai omalla nimellään netissä tms? Itse ajattelen että olen kiltti, jopa poikkeuksellisen good catch. Omahyväistä ehkä, mutta jos olisin sinkku, niin haluaisin kumppanikseni paljolti itseni kaltaisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Ja oletko miettinyt, miksi juuri tuo termi saa karvat nousemaan pystyyn?
Jos mies kertoo olevansa kunnianhimoinen tai määrätietoinen, jostain syystä ei tulekaan vastaavaa reaktiota.
Kyllä se muilta on kuultu, että olen kiltti. Omasta mielestäni ennemmin kohtelias, avulias ja hyväkäytöksinen.
Herra S. Mies
Tuo aikaisempi osuu myös minuun. Pelasin tosi varman päälle, etten loukkaisi naisia.
Sitten aloin ottamaan riskejä. Meni överiksi useaankin otteeseen, mutta alkoi tulla onnistumisiakin. Sitä kautta sitten pääsin poikuudesta ja sain parisuhteen.
Niin oli. Tunnisan tuosta täysin veljeni joka jää varmaan ikisinkuksi. Ei ole yhtään katkera vaikka kelpaa lähinnä kaveriksi naisille. Auttaa todella paljon meitä muita perheellisiä sisaruksia.