Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä vietetään äitienpäivää?

Vierailija
02.05.2025 |

Onko teillä jo suunnitelmia äitienpäivälle? Entä esimerkiksi perinteitä tai jotain tiettyä kaavaa mitä äitienpäivään kuuluu? 

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn nusasemassa lehtolapseni yh-äitiä ja vien lounaalle. Jälkiruoaksi pikapano. Sitten kotiin lapsettoman vaimon luo. 

Mikä ällöttävä ääliö! ei ole edes hauskaa...mistä näitä sikiää???+

Vierailija
42/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytän kynttilän ja käyn viemässä kukkia haudalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni perheet tulevat todennäköisesti kakkukahville. 

Vierailija
44/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tapaamaan ensimmäistä lapsenlastani ensimmäistä kertaa.  Kukkia äidin ja anopin haudoille.

Vierailija
45/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn nusasemassa lehtolapseni yh-äitiä ja vien lounaalle. Jälkiruoaksi pikapano. Sitten kotiin lapsettoman vaimon luo. 

Mikä ällöttävä ääliö! ei ole edes hauskaa...mistä näitä sikiää???+

Ehkä hän noudattaa isänsä perinteitä? 

Vierailija
46/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut, että minua juhlittaisiin yhtenä päivänä vuodessa. Miksi edes? 

- n69v -

Vierailija
47/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäivä. En ole edes yhteydessä äitiini.

Vierailija
48/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jotain hauskaa äidin kanssa

Vierailija
49/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tarjoilee minulle sampanja-aamiaisen kotona ja iltapäivällä menemme aikuisten lasten ja heidän puolisoidensa kanssa myöhäiselle lounaalle ravintolaan. Tämä on ollut perinne jo vuosia.

Outoa ,ethän ole sen ukkosi äiti.

Vierailija
50/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen ollut kotona ja saanut viettää päivän lasten kanssa, mutta tänä vuonna olen töissä. Pitkät työpäivät la ja su, niin ei siinä mitään ehdi juhlia. 

Vierailija
51/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teen kakun ja olen marttyyrina loppupäivän kun ei kukaan huomioi minua.

Vierailija
52/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitän jotain kivaa someen 

Ihan yleisesti kaikille että otattehan huomioon somessa myös nämä joille äitienpäivä ei ole mikään iloinen tai onnellinen päivä. Tuntuu pahalta kun itsekkäät tuttavat postaa somessa kaikkea ihanaa mitä ovat tehneet äitiensä kanssa vaikka tietävät että äitini kuoli kun olin lapsi. Olisikin hyvä että jokainen tarkastelisi omaa some käytöstään.

olen pahoillani että olet menettänyt äitisi lapsena. itselläni äiti oli alkoholisti ja joutui vankilaan kun olin pieni lapsi, joten minullakaan ei äitiä ole sen jälkeen ollut vaikka oli elossa pitkälle aikuisikääni asti. en tiedä missä oli tai mitä elämällään teki. en kuitenkaan koe toisten iloisia/onnellisia postauksia itselleni "uhkana" tai mitenkään kohdistuvan kurjana niitä kohtaan jolla sitä äitiä ei ole. jokaisella on oikeus omaan iloonsa tuntematta huonoa omaatuntoa siitä ettei kaikilla asiat ole hyvin ja tasapuolisesti. elämä vain on sellaista. etsi sinä omastasi ne hyvät asiat ja iloitse niistä. ja ei, minä en postaa mitään someen. Hyvää alkavaa kesää sinulle.

Vierailija
53/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tarjoilee minulle sampanja-aamiaisen kotona ja iltapäivällä menemme aikuisten lasten ja heidän puolisoidensa kanssa myöhäiselle lounaalle ravintolaan. Tämä on ollut perinne jo vuosia.

Outoa ,ethän ole sen ukkosi äiti.

Sen sijaan hän on ukon lapsen äiti. Monissa perheissä isä tekee äitienpäivätarjoilut ja vastaavasti isänpäivänä äiti tekee.

Vierailija
54/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. En ole ymmärtänyt miksi äitiä pitää muistaa yhtenä päivänä vuodessa. Kun voin häntä auttaa asioissa ympäri vuoden. Olen myös itse äiti. En halua yhden päivän hössötystä. Autan äitiäni ympäri vuoden. Joten miksi höpötän yhden päivän vuoksi?

Vierailija
55/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien äidin ja äidinäidin haudalle kukkia ja kynttilän, luultavasti jo lauantaina, niin säästyy ruuhkilta. Käyn siellä kyllä usein muulloinkin. Muuten meillä ei äitienpäivää juhlita millään tavalla, vaikka kaksi teiniä minulla on.

Vierailija
56/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme dyykata rikkaitten kakkujen jämiä sitten illemmalla.

Vierailija
57/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vietä omaa äitienpäivää, koska toinen poika on matkoilla Sloveniassa, toinen kotonaan , kauempana asuu , he vasta toissa viikolla olivat luonani, itse menen lauantaina 90v äidilleni, vien ostokset, jomme kahvit ja haastelemme. Vien kukan.

Vierailija
58/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa Kreetalla äitienpäivänä, lähtö torstaiaamuna.

Uskon, että aikuiset lapsemme muistavat minua viesteillä ja juodaan äitienpäiväkahveja sitten, kun olemme palanneet takaisin kotiin.

Omalle äidille ja anopille lähetämme sunnuntaina äitienpäiväonnittelut tuonne pilvenreunalle.

Vierailija
59/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta näkee hyvin että valtaosa vauva.fi-kirjoittajista on noin 50-75-vuotiaita. On aikuiset lapset ja omat vanhemmat todennäköisesti jo menehtyneet (siksi toistuu "kynttilä haudalle"-suunnitelma). Itse olen hieman nuorempi ja lapseni ovat kouluikäisiä. Meillä äitienpäivää vietetään perinteen mukaan niin että lasten isä ja lapset tuo mulle aamulla tarjottimella (myöhään) vuoteeseen aamukahvin, paistopisteleipää, viinirypäleitä ja jotain leivottua leivonnaista (varmaan mustikkarahkapiirakkaa). Sitten herkutellaan yhdessä. Saan varmaan myös lapsilta kortit ja puolisolta pienen lahjan. Omalle äidilleni saatan laittaa onnittelu-tekstiviestin. Paino sanalla ehkä, koska emme ole hyvissä väleissä. Mutta mielestäni äitienpäivässä on kyse omasta äitiydestäni (koska lapseni ovat vielä pieniä) eikä etäiseksi jääneestä omasta äidistäni.

Vierailija
60/158 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään äidin ja koirien kanssa koiranäyttelyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä