Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsut lapsesi varhaiskasvatuksenopettajaa hoitajaksi?

Vierailija
01.05.2025 |

Olen opettaja ja ylpeä pedagogisesta ammattitaidostani ja hoitajaksi kutsuminen kertoo siitä, että sinä et arvosta osaamistani. Parempi sekin olisi, jos kutsuisit minua nimelläni.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa 5-v. lapsi kysyi ryhmän lastenhoitajalta, että onko hän siellä töissä. Saatuaan myöntävän vastauksen, hän sanoi, että "ette te mitään töitä täällä tee... tai no, on teillä toi yksi tietokone".

Vierailija
22/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet enemmän hoitaja kuin opettaja. Koulussa sitten ope.

Tämähän ei pidä paikkansa. Opetan ryhmässäni olevia lapsia pedagogisten suunnitelmien mukaan. Kun pidämme jonkin toimintatuokion, on siinä aina jokin etukäteen mietitty tavoite. Ja muutenkin koko arjen kulku on suunniteltu tavoitteiden mukaiseksi. 

Myös kotona lapsia hoitavilla on toiminnalleen tavoitteita. Ei se silti tee heistäkään opettajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mummolaan? Isovanhemmilleko? Sellaisia ei ole, ainakaan, jotka kykenisivät huolehtimaan lapsista enää yksin

No voi voi. Sopii sitten asettua sinne moderniin päiväkotiin ja ymmärtää, että siellä nykyisin aktiivisesti opetetaan lapsia ja siellä on opettajia. Sopii arvostaa heitä asiaankuuluvasti tai jää itse kotiin mukuloitasi hoitamaan.

Mitä siellä nykyään siis opetetaan mitä ennen ei ole opetettu?

Siellä opetetaan olemaan ryhmässä ja huomioimaan kaikki, opetetaan leikkimään kaikkien kanssa ja olemaan lyömättä tai kiusaamatta. Siellä opetetaan valtavasti erilaisia asioita digitaidoista, medialukutaitoihin, käydään retkillä. Omani taisi käydä retkellä oopperassakin. Alkeita matematiikasta ja lukutaidosta, erilaisista luonnon ilmiöistä. Menkää ihmeessä katsomaan.

Vierailija
24/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin mummolaan? Isovanhemmilleko? Sellaisia ei ole, ainakaan, jotka kykenisivät huolehtimaan lapsista enää yksin

No voi voi. Sopii sitten asettua sinne moderniin päiväkotiin ja ymmärtää, että siellä nykyisin aktiivisesti opetetaan lapsia ja siellä on opettajia. Sopii arvostaa heitä asiaankuuluvasti tai jää itse kotiin mukuloitasi hoitamaan.

Hoidan kyllä niin pitkään itse kuin vain on mahdollista. Olen lastenhoitaja, joten tiedän turhankin hyvin, minkälaista päiväkodeissa nykyään on.

Vierailija
25/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu. Kutsun häntä hoitotädiksi. 

Vierailija
26/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä opetetaan olemaan ryhmässä ja huomioimaan kaikki, opetetaan leikkimään kaikkien kanssa ja olemaan lyömättä tai kiusaamatta. Siellä opetetaan valtavasti erilaisia asioita digitaidoista, medialukutaitoihin, käydään retkillä. Omani taisi käydä retkellä oopperassakin. Alkeita matematiikasta ja lukutaidosta, erilaisista luonnon ilmiöistä. Menkää ihm

Eli mitä olivatkaan ne asiat, joita opetetaan, mitä ENNEN EI OPETTU?

Vierailija
27/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko, jos kutsun sitten sinua moukaksi? -eri

Vierailija
28/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska hän hoitaa lastani työpäivien ajan. Ja by the way, myös ryhmän vakahoitaja OPETTAA lapselle asioita, ja suunnittelee sitä mitä opettaa, ei vain spontaaneja opettamistilanteita.

Vierailija
29/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko, jos kutsun sitten sinua moukaksi? -eri

Minua ei kiinnosta pätkääkään, miksi kutsut minua. 

Vierailija
30/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä opetetaan olemaan ryhmässä ja huomioimaan kaikki, opetetaan leikkimään kaikkien kanssa ja olemaan lyömättä tai kiusaamatta. Siellä opetetaan valtavasti erilaisia asioita digitaidoista, medialukutaitoihin, käydään retkillä. Omani taisi käydä retkellä oopperassakin. Alkeita matematiikasta ja lukutaidosta, erilaisista luonnon ilmiöistä. Menkää ihm

Kuinka tyhmä pitää olla, jos kuvittelee, että noita asioita ei ole opetettu jo kauan ennen tätä vakasekoilua? 

Vierailija
31/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja

Vierailija
32/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivari se on joka siellä ne työt tekee. Vakiakat istuu kahvilla ja syövät suut auki pullaa samalla nauraen.

Vierailija
33/33 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hänellä ei riittänyt kapasiteetti oikeisiin opettajan hommiin, vaan hän joutui tyytymään lasten hoitamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän