Minkälainen asuinalue on Siltamäki Helsingissä?
Harkitsen muuttoa työn perässä mutta en tiedä Helsingin alueista vielä mitään.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hel.fi/fi/uutiset/makelankadun-peruskorjaus-alkaa-syksylla
Tämä on hyvä ottaa huomioon. Itse kuljen bussilla Mäkelänkatua ja täytyy miettiä joku väliaikainen reitti tuon remontin ajaksi. Remontti ei ole ihan lyhyt; se kestää 2 vuotta.
Tuossa ei ollut sanottu jäävätkö bussit Mäkelänkadulle vai siirtyvätkö kenties Elimäenkadun tai Kumpulantien kautta Teollisuuskadulle....
No joka tapauksessa se hidastaa liikennettä. Mannerheimintielläkin on päässyt bussit kulkemaan, mutta välillä on ollut nopeampaa mennä jopa kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Ei Siltamäessä mitään moottoripyöräkerhoa ole. Tapulikaupungin teollisuusalueella, joka on ihan irrallaan Siltamäestä oli männävuosina aikoja sitten, mutta liekö enää sitäkään.
Olen asunut tällä suunnalla Suutarilassa Siltamäen kupeessa vuodesta 1985 eli 40 vuotta. Rauhallista ja vehreää, jos sellaisesta tykkää. Joen takia läpikulkuliikennettä ei Siltiksessa ole lainkaan ja kun ei ole Alkoakaan, epämääräistä porukkaa ei näe kokoontuneena oikeastaan ikinä missään.
Itse arvostan lentokentän läheisyyttä. Olen jopa mennyt ja tullut kävellen, n 3-4 kilometriä, kun suoraan menee kävelyteitä. Viimeksi muutama viikko sitten tulin taksilla, hinta 12 euroa ja aikaa kului n 10 min. Lentomelua ei kuitenkaan ole juuri koskaan enää, kun on kaksi pääkiitotietä toiseen suuntaan. Kaukojunia käytän Tikkurilan asemalta tuosta 5 km päästä. Nopeuttaa paljon, kun ei tarvitse mennä keskustaan.
Kiitos informatiivisesta kommentista. Tuo lentokentän läheisyys on minullekin tärkeä asia. Voi jopa olla että jos päädyn muuttamaan Helsinkiin, käyn yhtä usein ulkomailla kuin Helsingin keskustassa. Olikin eka kerta elämässäni kun pääsen matkan jälkeen kentältä kotiin kävellen! :D Lentomelun tilannetta tutkin jo aiemmin kun joku siitä mainitsi, ja vaikka koneet lentävät Siltamäen yli, ne ovat siinä kohdin vielä niin korkealla että melua ei mittaustietojen mukaan näy juuri esiintyvän. Käyn toki ehtiessäni vielä itse paikalla kuulostelemassa.
Tuokin on kiva tieto että Alkoa ei ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja asun yksin, ikä yli 40. Tykkään asua paikassa josta pääsee helposti ulkoilemaan. En omista autoa mutta voin tarvittaessa sellaisen hankkia.
ap
Kyllä sinulla noilla perusteilla Siltamäki voisi sopia, mutta missä tuleva työpaikkasi on?
Työpaikka olisi Vallilassa. Katsoin että bussimatka sinne olisi noin 30 minuuttia. Minusta ihan ok.
ap
Se on oikein sopiva työmatka kun Stadissa ollaan. Tervetuloa Siltikseen! Viihtynyt olen jo 45 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on tosi masentavaa ja ankeaa seutua.
Ajele vaikka siellä, ja käy sen jälkeen Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa. Niissä on aika paljon kepeämpi tunnelma.
Esimerkiksi Lauttasaaren Vattuniemi on aika kolho ja kivinen verrattuna väljään ja vehreään Siltamäkeen.
Pitää olla aika rikas että Lauttasaaresta tai Munkkiniemestä voi kämpän ostaa. Rikas tai tyhmä. Kaaliilta alueelta voi vain vuokrata, muu ei järkevää.
Rikas JA tyhmä. Laadukkaampaa ja halvempaa asumimista on muualla pk-seudulla todella paljon tarjolla. Ei kannata ostaa eikä vuokrata. Ymmärrän kyllä, että ihmisten on monesti vaikea myöntää tyhmää ratkaisuaan asua liian kalliilla alueella, sitten tullaan nettiin haukkumaan muita ja kehumaan, miten
No tietysti noin voi perustella asian itselleen, jos ei ole mitään jakoa ostaa asuntoa hyvältä alueelta. Munkkiniemi ja Laru ovat kummatkin hyviä alueita ja niiden arvo pysyy. Siltamäki ei ole hyvä alue, mutta voihan sielläkin melko alhainen asunnon arvo pysyä. Hyvillä alueilla kuitenkin on rajallisesti tilaa, joten asuntojen hinnat tuppaavat nousukausina nousemaan siellä rivakammin kuin huonoilla alueila. Itse asun Marjaniemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja asun yksin, ikä yli 40. Tykkään asua paikassa josta pääsee helposti ulkoilemaan. En omista autoa mutta voin tarvittaessa sellaisen hankkia.
ap
Kyllä sinulla noilla perusteilla Siltamäki voisi sopia, mutta missä tuleva työpaikkasi on?
Työpaikka olisi Vallilassa. Katsoin että bussimatka sinne olisi noin 30 minuuttia. Minusta ihan ok.
ap
Se on oikein sopiva työmatka kun Stadissa ollaan. Tervetuloa Siltikseen! Viihtynyt olen jo 45 vuotta.
Jatkan vielä sen verran että fillarilla ihana paikka liikkua. Varsinkin Vantaanjoen varrella Tuomarinkylän kartanomaisemiin. Itse kin olen käynyt hevostelemassa tuolla, oli tärkeää että pyörällä helposti pääsi ja maisemat kauniita ajella.
"No tietysti noin voi perustella asian itselleen, jos ei ole mitään jakoa ostaa asuntoa hyvältä alueelta. Munkkiniemi ja Laru ovat kummatkin hyviä alueita ja niiden arvo pysyy. Siltamäki ei ole hyvä alue, mutta voihan sielläkin melko alhainen asunnon arvo pysyä. Hyvillä alueilla kuitenkin on rajallisesti tilaa, joten asuntojen hinnat tuppaavat nousukausina nousemaan siellä rivakammin kuin huonoilla alueila. Itse asun Marjaniemessä."
Niin, mikä kenenkin mielestä on viisasta rahojen käytössä. Tällä hetkellä ei ole noususuhdanne, eikä sellaista ole näköpiirissä moniin vuosiin. Ainakin itse jätän kalliin asunnon ostamisen vielä toistaiseksi väliin, koska hinnat ovat vielä pitkään menossa alaspäin. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä, kun puoliso jää pois työelämästä ja muutamme maalle pysyvästi, voisi harkita kaupunkiasuntoa, jos hinnat ovat tulleet alaspäin. Sijainti on vielä avoin, koska toisaalta pitäisi olla lähellä lentokenttää ja toisaalta satamia sekä kulttuuritarjontaa kuten ooppera. Jonkinlaisen kompromissin joutuu tekemään kuitenkin.
Kannattaa tutustua Laajasaloon. Vallilaan puolisen tuntia, parin vuoden kuluttua ratikalla Kruunusiltaa pitkin. Luontoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajele vaikka siellä, ja käy sen jälkeen Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa. Niissä on aika paljon kepeämpi tunnelma.
Esimerkiksi Lauttasaaren Vattuniemi on aika kolho ja kivinen verrattuna väljään ja vehreään Siltamäkeen.
Pitää olla aika rikas että Lauttasaaresta tai Munkkiniemestä voi kämpän ostaa. Rikas tai tyhmä. Kaaliilta alueelta voi vain vuokrata, muu ei järkevää.
Rikas JA tyhmä. Laadukkaampaa ja halvempaa asumimista on muualla pk-seudulla todella paljon tarjolla. Ei kannata ostaa eikä vuokrata. Ymmärrän kyllä, että ihmisten on monesti vaikea myöntää tyhmää ratkaisuaan asua liian kalliilla alueella, sitten
Aika tympeää luokitella ihmisten kotinurkkia huonoiksi tai hyviksi neliöhinnan perusteella. Monista Siltamäen kaltainen väljä ja vehreä lähiö edustaa hyvää, vaikkapa Töölön ahdas, hämärä, dieselinkatkuinen kämppä huonoa.
"Aika tympeää luokitella ihmisten kotinurkkia huonoiksi tai hyviksi neliöhinnan perusteella. Monista Siltamäen kaltainen väljä ja vehreä lähiö edustaa hyvää, vaikkapa Töölön ahdas, hämärä, dieselinkatkuinen kämppä huonoa."
niin joku tykkää äidistä, joku tyttärestä ja kolmas ei voi sietää kumpaakaan.
Moni lentokentän alueella työssä käyvä asuu myös Kartanonkoskella. Sekin on oikein kiva alue, vähän uudempi ja kilometrin lähempänä kuin Siltamäki. On Vantaan puolella, Vantaan hyviä alueita. Kannattaa käydä ensin katselemassa ja päättää vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Moni lentokentän alueella työssä käyvä asuu myös Kartanonkoskella. Sekin on oikein kiva alue, vähän uudempi ja kilometrin lähempänä kuin Siltamäki. On Vantaan puolella, Vantaan hyviä alueita. Kannattaa käydä ensin katselemassa ja päättää vasta sitten.
Kartanonkoski on vaan aika paljon kalliimpi kuin Siltis. Ja käsittääkseni aloittaja ei ole kentällä töissä vaan Vallilassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kartanonkoski on vaan aika paljon kalliimpi kuin Siltis. Ja käsittääkseni aloittaja ei ole kentällä töissä vaan Vallilassa
Kartanonkoskelta tulee kyllä busseja Tuusulanväylää pitkin Vallilaan. Ehkä osa jopa nopeammin kuin 611 Siltamäestä. Hintaero on kuitenkin melkoinen. Kartanonkoskelta et välttämättä saa kaksiota Siltamäen kolmion hinnalla. Toki Kartanonkoski on uudempaa asuntotuotantoa. Jotenkin kuitenkin ap vaikuttaa enemmän sopeutuvan Siltamäkeen kuin Kartanonkoskelle. Tää on vaan mun intuitio.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että olen lapseton, yli nelikymppinen sinkku. Pidän luonnosta ja ulkoilusta.
ap
Siellä asui sukulaisiani, vaikutti rauhalliselta ja puistomaiselta paikalta. Tikkurila, Puistola ja Malmi lähellä. Itse Siltamäessä ei ole montaa kauppaa, siellä on ostoskeskus, kirjasto ja uimahalli. Voisin muuttaa sinne, ok paikka.
Yksi mikä kannattaa myös huomioida on, että Vallila kuului HSL:n A-vyöhykkeeseen, Siltamäki B ja kehä 3:n pohjoispuoli (esimerkiksi Tiksi ja lentokenttä) C. Toki AB/BC-lipun ero ABC -lippuun on vain pari- kolmekymppiå, mutta jos A ja C-vyöhykkille kulkee molemmille jatkuvasti, niin siihenkin on hyvä varautua, että tarvitsee ABC-lipun.
Muutin Siltämäkeen opiskeluaikoina perheasuntoon HOASille. Viihdyttiin hyvin ja ostettiin ostarin läheltä kerrostalokolmio 5v asumisen jälkeen. Nyt yhteensä asunut 11v täällä. Lapset on Siltämäen ala-asteella, joka on oikein kiva ja rauhallinen pikkukoulu.
Vaikka meidän perhe on nykyään hyvätuloinen, en näe mielekkääksi ottaa 500k€ lainaa ja muuttaa jonnekin Munkkaan vain siksi, että voisin päteä muille hyvätuloisille asuinpaikallani.
Siltämäki on todella rauhallinen alue. Täällä on mukava ulkoilla ja annan turvallisin mielin lasteni leikkiä ja seikkailla alueella.
En ole ikinä ymmärtänyt miten täällä voi olla asunnoilla sama hintataso kuin esimerkiksi rauhattomilla Itä-Helsingin alueilla. Myös kantaväestön ja ulkomaalaistaustaisten suhdeluku on täällä mielesti erittäin kohtuullinen.
Kerrostaloasuntoa ostarin alueelta ostavan kannattaa huomioida, että julkisivuremonteista tulee kulua hieman alle tonni/neliö.
Siltämäessä ei tosiaan ole paljoa palveluita. Ostarilla on lähikaupat, apteekki, ravintola, pizzeria sekä uimahalli, jonka alakerrassa on kuntosali. Uimahalli tosin poistunee kun ostari menee remonttiin. Ne, joilla on auto, asioivat Tammistossa ja Jumbossa. Jos ei omista autoa, helpointa on joko käydä bussilla Malmilla taikka polkupyörällä Tammistossa. Jumboonkin pääsee mutta matka-aika bussilla on aika pitkä. Itse pidän Tammistosta todella paljon, sieltä löytyy kauppoja joka lähtöön sekä Suomen parhaiten varusteltu kuntosali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltamäen alhaiset hinnat eivät johdu tulevista putkiremonteista vaan sijainnista ja itse alueen väestöstä. Ei esimerkiksi Etelä-Haaga ollut halpaa aluetta 20 vuotta sitten, kun 50-luvun kerrostaloihin alkoi tulla putkiremontteja. Siltamäen jo putkiremontoidut asunnotkin ovat Helsingin skaalassa hyvin halpoja. Tämä tarkoittaa sitä, että Silttiksessä asuvat he, joilla ei ole varaa asua muualla, mikä heijastuu kouluihin ja yleisesti ympäristöön.
AP:llähän ei ole lapsia, joten kouluilla ei ole väliä. Itsekin asun alueella jolla keskitulot ovat keskimääräistä pienemmät. Ei haittaa mitenkään, ellei sitten ole itsetuntovammainen kermapeppu, jonka on pakko asua kalliilla alueella.
Kuitenkin koet asialliseksi kommentoida alentuvasti ihmisiä, jotka omista syistään (sinähän et niitä tiedä) haluavat asua kalliimmilla alueilla kuin juuri sinun alueesi.
Huono alue. Todella hirveä. Halpa toki.
Kuuluu ns. huonomaineisiin alueisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä kommentti.
Asun Lauttasaaressa ja viihdyn muttei mieleenikään tulisi arvostella muita alueita noin naurettavalla tavalla. Pelkkää riidan haastamista helsinkiläisten välille.
Mitä siitäkin sitten saat.
Ei Siltamäessä mitään moottoripyöräkerhoa ole. Tapulikaupungin teollisuusalueella, joka on ihan irrallaan Siltamäestä oli männävuosina aikoja sitten, mutta liekö enää sitäkään.
Olen asunut tällä suunnalla Suutarilassa Siltamäen kupeessa vuodesta 1985 eli 40 vuotta. Rauhallista ja vehreää, jos sellaisesta tykkää. Joen takia läpikulkuliikennettä ei Siltiksessa ole lainkaan ja kun ei ole Alkoakaan, epämääräistä porukkaa ei näe kokoontuneena oikeastaan ikinä missään.
Itse arvostan lentokentän läheisyyttä. Olen jopa mennyt ja tullut kävellen, n 3-4 kilometriä, kun suoraan menee kävelyteitä. Viimeksi muutama viikko sitten tulin taksilla, hinta 12 euroa ja aikaa kului n 10 min. Lentomelua ei kuitenkaan ole juuri koskaan enää, kun on kaksi pääkiitotietä toiseen suuntaan. Kaukojunia käytän Tikkurilan asemalta tuosta 5 km päästä. Nopeuttaa paljon, kun ei tarvitse mennä keskustaan.