Minkälainen asuinalue on Siltamäki Helsingissä?
Harkitsen muuttoa työn perässä mutta en tiedä Helsingin alueista vielä mitään.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
187: Luepa ajatuksella tuon kommentoimaisi rimpsun ensimmäinen kommentti. Siinä luki lähikaupat, siis enemmän kuin yksi. Silti tälle kommentoijalle ne eivät kelpaa, pitää olla isompia kauppoja. Tuskinpa tuolla alueella asuvalla kenelläkään tulee pitkää matkaa mihinkään alueensa kauppaan, vaikka eivät nyt ihan naapuritaloissa asuisikaan. Se leipä on muuten takuulla samanmakuista, ostitpa sen sitten lähikaupasta tai hypermarketista, lähikaupassa se on usein vielä tuoreempaa, koska sinne ei varata sitä monia satoja kiloja varastoon seisomaan.
Ei hypermarketeissakaan leipää varastoida vaan kaikki mikä tulee laitetaan esille.
Vantaanjoella voi harrastaa melontaa kesäisin. Tapaninvainiolta löytyy vuokrauspiste jos ei ole omaa kanoottia. Siellä on myös hyvä uimaranta.
Vierailija kirjoitti:
Asuin opiskeluaikana. Kauhea ghetto oli jo silloin, enkä ymmärtänyt miten postiosoitteena voi edes olla Helsinki, jos Helsingin keskustaan matkustaminen vie ikuisuuden.
Monet jostain landelta muuttavat eivät ymmärrä, että isommissa kaupungeissa on erilaisia lähiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu monesta seikasta. Kehäteiden lähellä voi ahdistaa ilman autoa, mutta autolla pääsee helposti. Paikat joihin on helppo mennä kerää yhtälailla hyvää kuin huonoa. En usko että kukaan lähtisi Siltamäkeen vartavasten häiriköimään. Aiemmin se olisi voinut olla hyvä vaihtoehto juuri uimahallin takia, mutta nyt en menisi. 2-3 kerroksiset on kivoja, rauhallisia taloja, niissä vain ei ole hissiä.
Minua tuo uimahallin poistuminen ei haittaa kun tuleva työpaikka olisi uimahallin lähellä. Toiseen tai kolmanteen kerrokseen en koskaan muutenkaan mene hissillä, joten matalassa kerrostalossa ei hissittömyyskään haittaa. Muutan sitten vanhana ja raihnaisena palvelutaloon kun en jaksa enää mennä portaissa.
Kiitos sille aiemmalle kommentoijalle, joka toi esiin HSL-vyöhykerajat!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ahaa
Otapa yhteys psyk.päivystykseen asap. Olet menettänyt järkesi jo täysin.
Ketjun innoittamana kävin pyörälenkillä Siltamäessä, jonne on kotoani toistakymmentä kilometriä, enkä aluetta kovin hyvin tunne. Se on vehreää ja väljää Pohjois-Helsingin suburbiaa, jota riittää kilometrikaupalla kaupunginosasta toiseen. Aika pientalovaltaista, ostarin ympärillä matalia kerrostaloja, jotka nyt eivät ole mitenkään hienoja, mutta monet remontoituja ja remontin alla. Isot tontit, puut täysikasvuisia.
Vähän pussinperä hyvässä ja pahassa, asuinalueena varmasti rauhallinen. Ympäristön nuoriso ei varmasti kokoonnu Siltamäkeen riehumaan, vaan menee Malmille tai keskustaan. Ostarilla näin yhden vähän juopon näköisen, joka nosti ystävällisesti kättään. Pyöräilijälle ympäristön palvelut helposti tavoitettavissa.
AP:lle vinkiksi: asun itse Malminkartanossa, joka on myös aika edullinen alue. Vehreä ja hyvin suunniteltu. Malminkartanon etuna on Kehärata. Keskustaan pääsee vartissa, lentokentälle parissa kymmenessä minuutissa. Myös metsää löytyy eri tavalla kuin Siltamäessä. Ulkoilumaastoja on Keskuspuistossa ja Mätäjoen varsilla. Isommat palvelut löytyvät Myyrmäestä tai Kannelmäestä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun innoittamana kävin pyörälenkillä Siltamäessä, jonne on kotoani toistakymmentä kilometriä, enkä aluetta kovin hyvin tunne. Se on vehreää ja väljää Pohjois-Helsingin suburbiaa, jota riittää kilometrikaupalla kaupunginosasta toiseen. Aika pientalovaltaista, ostarin ympärillä matalia kerrostaloja, jotka nyt eivät ole mitenkään hienoja, mutta monet remontoituja ja remontin alla. Isot tontit, puut täysikasvuisia.
Vähän pussinperä hyvässä ja pahassa, asuinalueena varmasti rauhallinen. Ympäristön nuoriso ei varmasti kokoonnu Siltamäkeen riehumaan, vaan menee Malmille tai keskustaan. Ostarilla näin yhden vähän juopon näköisen, joka nosti ystävällisesti kättään. Pyöräilijälle ympäristön palvelut helposti tavoitettavissa.
AP:lle vinkiksi: asun itse Malminkartanossa, joka on myös aika edullinen alue. Vehreä ja hyvin suunniteltu. Malminkartanon etuna on Kehärata. Keskustaan pääsee vartissa, lentokentälle pa
Ai niin, juna Pasilaan kestää 8 minuuttia, ja sieltä pääsee kävellen läheiseen Vallilaan, tai ratikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:lle vinkiksi: asun itse Malminkartanossa, joka on myös aika edullinen alue. Vehreä ja hyvin suunniteltu. Malminkartanon etuna on Kehär
Kiitos vinkistä, laitetaan tämäkin tutustumislistalle. Työmatkan pitäisin mieluiten vaihdottomana, koska tykkään uppoutua rauhassa omiin ajatuksiini koko matkan ajaksi sen sijaan että kyttään vaihtopysäkkiä ja -yhteyttä. Olen huomannut että sillä on arjen sujuvuuden kannalta minulle iso merkitys. Jos työpaikkani olisi esim. Pasilassa, Malminkartano olisi varmasti hyvinkin houkutteleva vaihtoehto. Kiitokset myös Siltamäki-raportistasi! :D
ap
Rauhallista, turvallista, hyvät ulkoilumaastot; joenvarsi ja metsääkin, kaikki tarpeellinen suht lähellä, liikenne- ja lentomelu ei ole huomattavaa. Hyvä täällä on olla jos ed. mainittuja arvostaa.
211: Pasila ja Vallila ovat vierekkäin, eli lyhyt kävelymatka. Asuin itse aikoinaan Aleksis Kiven kadulla Pasilan puoleisessa päässä vuosittaisten henkikirjoituslomakkeiden aikaan. Niissä luki kaupunginosana Vallila.
Olen asunut siellä. Rauhallinen alue ja luonnonläheinen. En vain tykännyt siitä, että oli niin pitkä matka Helsingin keskustaan ja bussilla se matka kesti noin 40 minuuttia. Joskus menin kyllä bussilla Malmille ja siitä junalla Helsinkiin. Siltamäki on ok jos on oma auto, millä kulkea eri paikkoihin. Mutta miten jokainen asiat kokee ja mitä tärkeänä pitää, sehän se ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Itä-Helsinkiä eli voi suoraan sanoa että hyvä valinta.
Päinvastoin. Itä-Helsinki on loistoaluetta esimerkiksi kulkemisen suhteen. On metro ja muutenkin Itä-Helsinki on ihanaa aluetta varsinkin merellisissä osissa.
Olen asunut Siltamäessä ja nyt asun Vuosaaressa. Ehdottomasti Vuosaari on parempi paikka. Palvelut on lähellä, luonto ja meri on vieressä ja metro kulkee. En halua muuttaa täältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut siellä. Rauhallinen alue ja luonnonläheinen. En vain tykännyt siitä, että oli niin pitkä matka Helsingin keskustaan ja bussilla se matka kesti noin 40 minuuttia. Joskus menin kyllä bussilla Malmille ja siitä junalla Helsinkiin. Siltamäki on ok jos on oma auto, millä kulkea eri paikkoihin. Mutta miten jokainen asiat kokee ja mitä tärkeänä pitää, sehän se ratkaisee.
Tää on sellainen asia mitä syntyperäisenä Tapaninvainiolaisena en ole ymmärtänyt eli se, että miten kauan julkisilla menee keskustaan. Bussill Malmille tai Pulsuunnja siitä junalla jos haluaa päästä jouhevasti. Bussilla menee kyllä kanssa nopeasti, ei 40 minsaa ole paha aika. Jos pitää jatkuvasti päästä nopeasti ytimeen niin sitten pitää hoitaa asuminen lähemmäksi. Mutta kaikkea ei voi saada. Itsellä ei keskustassa ole mitään sellaista miksi sinne pitäisi päästä mahdollisimman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
AP:lle vinkiksi: asun itse Malminkartanossa, joka on myös aika edullinen alue. Vehreä ja hyvin suunniteltu. Malminkartanon etuna on Kehärata. Keskustaan pääsee vartissa, lentokentälle pa
Malminkartanon asema on vaan aivan hirveä. Oikeasti Malmin ja Puksun asemalla en ole ikinä törmännyt niin moniin nisteihin kuin mitä Malminkartanossa. Vuorokauden ajalla ei tunnu olevan merkitystä.
Alueena kivan väljä ja vihreä VIELÄ. Eiköhän sinnekin kohta kaavoiteta puistot täyteen kamalia kerrostaloja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Itä-Helsinkiä eli voi suoraan sanoa että hyvä valinta.
Päinvastoin. Itä-Helsinki on loistoaluetta esimerkiksi kulkemisen suhteen. On metro ja muutenkin Itä-Helsinki on ihanaa aluetta varsinkin merellisissä osissa.
Olen asunut Siltamäessä ja nyt asun Vuosaaressa. Ehdottomasti Vuosaari on parempi paikka. Palvelut on lähellä, luonto ja meri on vieressä ja metro kulkee. En halua muuttaa täältä pois.
Juu, mutta jos yhtään luit tarkemmin mitä aloittaja tarkoitti, ymmärtäisit että Itä- Helsinki ei tuke kyseeseen. Vallilassa työpaikka joten kätevän matkan päässä oltava koti
Vierailija kirjoitti:
Muutin Siltämäkeen opiskeluaikoina perheasuntoon HOASille. Viihdyttiin hyvin ja ostettiin ostarin läheltä kerrostalokolmio 5v asumisen jälkeen. Nyt yhteensä asunut 11v täällä. Lapset on Siltämäen ala-asteella, joka on oikein kiva ja rauhallinen pikkukoulu.
Vaikka meidän perhe on nykyään hyvätuloinen, en näe mielekkääksi ottaa 500k€ lainaa ja muuttaa jonnekin Munkkaan vain siksi, että voisin päteä muille hyvätuloisille asuinpaikallani.
Siltämäki on todella rauhallinen alue. Täällä on mukava ulkoilla ja annan turvallisin mielin lasteni leikkiä ja seikkailla alueella.
En ole ikinä ymmärtänyt miten täällä voi olla asunnoilla sama hintataso kuin esimerkiksi rauhattomilla Itä-Helsingin alueilla. Myös kantaväestön ja ulkomaalaistaustaisten suhdeluku on täällä mielesti erittäin kohtuullinen.
Kerrostaloasuntoa ostarin alueelta ostavan kannattaa huomioida, että julkisivuremonteista tulee kulua hieman alle tonni/neliö
Hyvä luonnehdinta alueesta.
Itse asuin tuolla nuorempana. Pyöräilin töihin juurikin Vallilaan, melko lailla kaunista reittiä Vantaanjoen vartta koko matka luonnon äärellä! Valtavan iso plussa ettei tarvitse pyöräillä työmatkoja liikenteen keskellä ja ruuhkissa.
Ahaa