Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen asuinalue on Siltamäki Helsingissä?

Vierailija
01.05.2025 |

Harkitsen muuttoa työn perässä mutta en tiedä Helsingin alueista vielä mitään. 

Kommentit (247)

Vierailija
141/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olet vielä linjoilla niin mitä tarkoittaa vanha Herttoniemi? Oikotien haulla löytyy Herttoniemi ja sitten löytyy Länsi-Herttoniemi.

ap"

"Eläintiet" ovat suurelta osin vanhaa Herttoniemeä. Esimerkiksi Kettutie, Susitie, Karhutie .. postinumero 00800. SopulitielläLänsi-Herttoniemessä on myös pari rivitaloa, tosin uudenpaa rakennuskantaa. Itse asuin vuosia vuokralla tuolla ja voin sanoa, että rehellisesti yllätti, miten rauhallinen ja viihtyisä alue on. 

Vierailija
142/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläintiet" ovat suurelta osin vanhaa Herttoniemeä. Esimerkiksi Kettutie, Susitie, Karhutie .. postinumero 00800. SopulitielläLänsi-Herttoniemessä on myös pari rivitaloa, tosin uudenpaa rakennuskantaa. Itse asuin vuosia vuokralla tuolla ja voin sanoa, että rehellisesti yllätti, miten rauhallinen ja viihtyisä alue on. 

Kiitos sinulle!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä merestä nauttivia ei kylmä tuuli haittaa yhtään. Rannoille haluaa mennä nimenomaan kotiovelta muutamalla askeleella, ja kävelymatka keskustaan on ehdoton plussa liikunnallisille - totta kai metro ja bussit ovat myös mahdollisia, mutta eivät pakollisia, kun kävellenkin pääsee.

Vattuniemessä asumme me, jotka täällä haluammekin asua. Ehdottomasti mukavin alue, jolla olen pk-seudulla asunut.

Tuskin on keneltäkään pois."

Ketjun aiheeseen kommentit Vattuniemestä ovat yhtä hyödyllisiä kuin kommentit siitä, ettei kannata muuttaa Siltamäkeen, muttei kerrota sitten sitä, miksei kannata tai mihin vastaavalle alueelle kannattaisi muuttaa. Vattuniemi tai Siltamäki ovat hyvinkin erilaisille ihmisille sopivia asuinpaikkoja hinnan suhteen. Tai miksei joku, jolla olisi varaa asua Vattuniemessä, voisi asua Siltamäessä. AP kuitenkin etsii ensisijaisesti halpaa asuntoa, joten Vattuniemi ei liene hänelle realistinen vaihtoehto.

-eri-

Vierailija
144/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vattuniemessä asumme me, jotka täällä haluammekin asua. Ehdottomasti mukavin alue, jolla olen pk-seudulla asunut.

Tuskin on keneltäkään pois. "

Kukapa sen kissan hännän nostaisi ellei kissa itse.

Vierailija
145/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kysymys Siltamäen asukkaille: onko siis lähin terveysasema tuo Suutarila? Minkälaiseksi olette kokeneet siellä asioinnin?

ap

On lähin ja itselläni on ainoastaan hyviä kokemuksia. Tosin jossain vaiheessa Suutarilankin terkka yhdistyy isompaan viritelmään, joka tullaan rakentamaan Malmille, mutta ei nyt vielä pariin vuoteen

Vierailija
146/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kysymys Siltamäen asukkaille: onko siis lähin terveysasema tuo Suutarila? Minkälaiseksi olette kokeneet siellä asioinnin?

ap

On lähin ja itselläni on ainoastaan hyviä kokemuksia. Tosin jossain vaiheessa Suutarilankin terkka yhdistyy isompaan viritelmään, joka tullaan rakentamaan Malmille, mutta ei nyt vielä pariin vuoteen

Henkilökohtaiset kokemukset Malmin päivystyksestä eivät ole pelkästään positiivisia. Paljon riippuu siitä millainen lääkäri sattuu olemaan päivystämässä. Olen asioinut ihan liikaa sekä kävelevänä että paaripotilaana...

-eri-

Vierailija
147/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä olikin hyvä tietää.

Nykyiseen paikkaan pääsisi kävellen mutta Malmille pitää sitten mennä julkisilla tai vähintäänkin pyörällä. Tuleva kollega asuu Vallilassa ja käy julkisilla Kalasataman terveysasemalla, se on kai juuri tuollainen "isompi viritelmä". Hän sanoi olevansa kyllä oikein tyytyväinen sen palveluihin. Minusta olisi kuitenkin aivan ihanaa jos pääsisin pienelle terveysasemalle kotoa helposti kävellen. Varmaan tuon varaan ei voi laskea monessa muussakaan paikassa kun toimintoja tullaan kuitenkin jatkossa keskittämään kaikkialla. Ellei sitten asu tuollaisen hiljattain perustetun isomman yksikön lähellä.

ap

Vierailija
148/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle!

ap

Tuohon Herttoniemeen vielä, että kirjasto löytyy kauppakeskus Hertsistä, terveys - ja sosiaalipalvelut Kalasatamasta päiväsaikaan, illalla päivystys Malmin arvaussairaalassa yhteispäivystyksenä. Toivoa sopii, että se yks ukko on jo jäänyt eläkkeelle tai lähtenyt takaisin Venäjälle sotilaslääkäriksi. Nopea, mutta sosiaaliset taidot puuttuvat täysin...

Vierailija
149/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Henkilökohtaiset kokemukset Malmin päivystyksestä eivät ole pelkästään positiivisia. Paljon riippuu siitä millainen lääkäri sattuu olemaan päivystämässä. Olen asioinut ihan liikaa sekä kävelevänä että paaripotilaana...

-eri-

Sairaalan päivystys on eri kuin terveysaseman. Malmille tullaan rakentamaan kokonaan uusi rakennus, jonne sitten yhdistyy ainakin Malmin, Suutarilan, Puistolan ja Pihliksen terveysasemat. Eli samanlainen hyvinvointikeskus kuin mikä on jo Kalasatamassa ja millaista rakennetaan parhaillaan Kamppiin

Vierailija
150/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

-eri-

Sairaalan päivystys on eri kuin terveysaseman. Malmille tullaan rakentamaan kokonaan uusi rakennus, jonne sitten yhdistyy ain

Malmilla on tällä hetkellä samoissa sairaalaan tiloissa sekä tk että sairaalapäivystys. Esimerkiksi kaikkien noiden ja Kalasataman sekä Vuosaaren terveysasemien iltapäivystys on jo Malmin yhteispäivystyksessä, yöllä on pelkkä sairaalapäivystys. Jatkossa tk-tason iltapäivystys on kaikkien noiden terveysasemien osalta joko tuossa uudisrakennuksessa tai sitten edelleen sairaalan puolella.

Vierailija
151/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhutan nyt silti eri asioista. Helsingissä terveysasemat "päivystää" arkisin 8-16. Malmin päivystys on sairaalapäivystys ja ovat ihan eri organisaatiotakin kuin terveysasemat Helsingissä.

Vierailija
152/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me puhutan nyt silti eri asioista. Helsingissä terveysasemat "päivystää" arkisin 8-16. Malmin päivystys on sairaalapäivystys ja ovat ihan eri organisaatiotakin kuin terveysasemat Helsingissä.

Noup. Malmin sairaalan ja Siltasairaalan yhteydessä on yhteispäivystys, joka päivystää muistaakseni 16-23, jolloin samassa tilassa on niin terveysasemien päivystys kuin HUS:n sairaalapäivystys. Jos olet tuohon aikaan iltapäivällä/illalla päivystyksessä, et välttämättä edes itse tiedä, oletko jonossa päivystävälle tk-lääkärille vai sairaalalääkärille. Jos olet päivystyksessä klo 23 tk-jonossa, sinut siirretään automaattisesti sairaalajonoon. Tästä syystä monet asiakkaat kotiutetaan klo 22-23 välillä, jos mahdollista. Näin tämä meni aikanakin vielä viime vuonna loppukesästä/alkusyksystä. Päiväsaikaan terveysasemat kyllä päivystävät alueillaan ja Malmilla sairaalan tiloissa/Silta sairaalassa on vain sairaalapäivystys.

Vierailija
153/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea tätä ketjua. Siltamäki ei ole minulle tuttu alue, mutta tykkään tosi paljon vanhoista lähiöistä. Niissä on maltillista rakentamista ja oikeat pihat.

T. Kannelmäen kasvatti

Vierailija
154/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa lukea tätä ketjua. Siltamäki ei ole minulle tuttu alue, mutta tykkään tosi paljon vanhoista lähiöistä. Niissä on maltillista rakentamista ja oikeat pihat.

T. Kannelmäen kasvatti

Itsekin tykkään vanhemmista lähiöistä enemmän kuin nykyisistä älyttömän tiiviisti rakennetuista alueista. Harmi vaan, että monet näistäkin pilataan täydennysrakentamisella, jopa Vanhaan Herttoniemeen on suunniteltu uusia kerrostaloja, vaikka kaava on suojeltu.

Vierailija
155/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noup. Malmin sairaalan ja Siltasairaalan yhteydessä on yhteispäivystys, joka päivystää muistaakseni 16-23, jolloin samassa tilassa on niin terveysasemien päivystys kuin HUS:n sairaalapäivystys. Jos olet tuohon aikaan iltapäivällä/illalla päivystyksessä, et välttämättä edes itse tiedä, oletko jonossa päivystävälle tk-lääkärille vai sairaalalääkärille. Jos olet päivystyksessä klo 23 tk-jonossa, sinut siirretään automaattisesti sairaalajonoon. Tästä syystä monet asiakkaat kotiutetaan klo 22-23 välillä, jos mahdollista. Näin tämä meni aikanakin vielä viime vuonna loppukesästä/alkusyksystä. Päiväsaikaan terveysasemat kyllä päivystävät alueillaan ja Malm

Mutta kun nyt keskusteltiin alunperin TERVEYSASEMISTA. Malmin terveysasemalla työskentelevät ovat Helsingin kaupungin työntekijöitä ja he eivät ole siellä Malmin sairaalassa vaan omassa rakennuksessaan. 

Vierailija
156/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhutarkkeja täynnä 

Vierailija
157/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hel.fi/fi/uutiset/makelankadun-peruskorjaus-alkaa-syksylla

Tämä on hyvä ottaa huomioon. Itse kuljen bussilla Mäkelänkatua ja täytyy miettiä joku väliaikainen reitti tuon remontin ajaksi. Remontti ei ole ihan lyhyt; se kestää 2 vuotta.

Vierailija
158/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hel.fi/fi/uutiset/makelankadun-peruskorjaus-alkaa-syksylla

Tämä on hyvä ottaa huomioon. Itse kuljen bussilla Mäkelänkatua ja täytyy miettiä joku väliaikainen reitti tuon remontin ajaksi. Remontti ei ole ihan lyhyt; se kestää 2 vuotta.

Tuossa ei ollut sanottu jäävätkö bussit Mäkelänkadulle vai siirtyvätkö kenties Elimäenkadun tai Kumpulantien kautta Teollisuuskadulle....

Vierailija
159/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Siltamäessä aikoinaan ysärillä, hienot ulkoilumaastot, kivat omakotitaloalueet. Kunnes heräsin tietoisuuteen, että moottoripyöräkerhon tilat oli muutaman sadan metrin päässä. Vähän väliä poliisit piiritti, sai aina pelkää kuka narkki/motari idari tulee metsässä vastaan. 

Tämä kommentti jäi minulta huomaamatta. Olen aiemmin asunut moottoripyöräkerhon lähellä (ulkomailla) enkä muuten kokenut sitä ongelmaksi, mutta olin tulla hulluksi kun ne pörisyttivät niitä tolkuttoman kovaäänisiä moottoreitaan ympäri korttelia. Voisitko kertoa tarkemmin mikä kerho ja missä se oli? Haluaisin selvittää tilannetta ennen kuin menen ostamaan tuolta asunnon.

ap

Vierailija
160/247 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kannelmäen kasvatti

Itsekin tykkään vanhemmista lähiöistä enemmän kuin nykyisistä älyttömän tiiviisti rakennetuista alueista. Harmi vaan, että monet näistäkin pilataan täydennysrakentamisella, jopa Vanhaan Herttoniemeen on suunniteltu uusia kerrostaloja, vaikka kaava on suojeltu.

Nythän on ollut paljon uutisia että monissa uudiskohteissa suurin osa asunnoista seisoo tyhjillään. Olisikohan vielä toivoa että sellaisia megahankkeita, jotka ovat vasta suunnitteluasteella, ei sittenkään vielä käynnistettäisi? Kaupunginkin näkökulmasta olisi fiksumpaa että kaupungista löytyy toisistaan poikkeavia alueita. Korkeita moderneja kerrostaloja niitä haluaville ja sitten vanhempia ja matalampia, väljästi rakennettuja alueita joihin mahtuu enemmän puistoa ja pensaita asukkaille, joita ei haittaa että palvelut ovat sitten vastaavasti kauempana kotiovelta.

Ei ole mitään järkeä rakentaa kaikkia alueita täyteen toistensa kopioiksi, varsinkin tilanteessa jossa rakennettuihin asuntoihin ei riitä asukkaita. Nämä lähiöt jotka ovat kauempana junaradasta sopisivat oikein hyvin pysyvästi väljemmän rakentamisen alueiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme