Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla se entisaikojen suomalainen nainen oli nykyistä parempi?

Vierailija
01.05.2025 |

Toistuvasti miehet heitä kaipaavat? Mitä konkreettisesti on muuttunut?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi teille miehille, että ne teidän ihannoimat entisaikojen naiset ovat/olivat meidän nykynaisten äitejä, tätejä ja isoäitejä. HE meidät opettivat valitsemaan toisin kuin he. Me olemme heidän oppilapsia.

On teillä ollut sitten kamalia isiä. Mahtavatko edes aavistaa miten paljon vihaatte?

Minun vanhemmat ainakin vihasivat toisiaan. Äiti vannotti, että hankin kunnon koulutuksen ja omat rahat, ettei tarvitse ikinä olla yhdestäkään miehestä riippuvainen. Isä jäi minulle vieraaksi. Lähinnä pelkäsin sitä raivohullua. 

Vierailija
122/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi teille miehille, että ne teidän ihannoimat entisaikojen naiset ovat/olivat meidän nykynaisten äitejä, tätejä ja isoäitejä. HE meidät opettivat valitsemaan toisin kuin he. Me olemme heidän oppilapsia.

On teillä ollut sitten kamalia isiä. Mahtavatko edes aavistaa miten paljon vihaatte?

Minun vanhemmat ainakin vihasivat toisiaan. Äiti vannotti, että hankin kunnon koulutuksen ja omat rahat, ettei tarvitse ikinä olla yhdestäkään miehestä riippuvainen. Isä jäi minulle vieraaksi. Lähinnä pelkäsin sitä raivohullua. 

Minulla ihan sama tilanne paitsi äitini ei sanonut mitään. Tajusin ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummoni synnytti 12 lasta, joista viimeisen lähes samaan aikaan esikoisensa kanssa. Ei koskaan tehnyt päivääkään kodin ulkopuolella töitä. Mummoni työskenteli tehtaalla pienellä palkalla ja teki kotiabortteja sukkapuikoilla ja henkarilla, koska ei ollut rahaa elättää enempää kuin kolme lasta ja vaariani hävetti ostaa kondomeja. Äitini oli neljän lapsen kotiäitinä yli 15 vuotta, koska isäni halusi lapsilla olevan kotiäiti. Nelikymppisenä ja 15v aukolla työkokemuksessa ei enää uraa luotu.

Itse olen saanut opiskella, matkustaa, luoda uraa, tehdä vain yhden lapsen koska halusin vain yhden lapsen, luoda vähän lisää uraa, harrastaa aikaa vieviä harrastuksia. Veikkaan, että entisaikojen nainen oli parempi joidenkin miesten mielestä, koska sillä ei ollut samoja mahdollisuuksia kuin meillä. Nuo menneiden sukupolvien naiset ovat päivä kerrallaan taistelleet sen eteen, että meillä nykynaisilla olisi näinkin paljon oikeuksia ja vapauksia kuin nyt on. Ehkä se tuntuu uhkaavalta joidenkin ummehtuneiden peräkammarin poikien mielestä. 

Vierailija
124/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisajan nainen ei ollut niin nirso, ei eronnut läheskään niin helposti, synnytti lapsia ja hoiti kodin.

Ja miksiköhän näin oli? Koska oli vähän niinkuin pakko.

Vierailija
125/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin nyt kun naisella on vaihtoehtoja, niin miehet on mäkättämässä kun ei naiset haluakaan olla heidän kanssa. Mihin nykynainen tarvitsee miestä? 

Ei mihinkään. Miehet on täysin tarpeettomia, kun keinotekoiset, miesten keksimät syrjivät esteet raivattiin pois  naisten tieltä.

Huom, me tehtiin ja tehdään se itse joka päivä.

Miehistä ei ole kuin vinkumaan ja kitisemään, kts ap. Ap ei ikinä tule olemaan tarpeellinen tai edes hyödyllinen yhdellekään naiselle.

Tässähän sitä esimerkkiä tulikin. Entisaikaan sukupuolten välinen vastakkainasettelu ja suoranainen m!esviha ei kuulunut asiaan.

Vierailija
126/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin nyt kun naisella on vaihtoehtoja, niin miehet on mäkättämässä kun ei naiset haluakaan olla heidän kanssa. Mihin nykynainen tarvitsee miestä? 

Ei mihinkään. Miehet on täysin tarpeettomia, kun keinotekoiset, miesten keksimät syrjivät esteet raivattiin pois  naisten tieltä.

Miehistä ei ole kuin vinkumaan ja kitisemään, kts ap. Ap ei ikinä tule olemaan tarpeellinen tai edes hyödyllinen yhdellekään naiselle.

Tässähän sitä esimerkkiä tulikin. Entisaikaan sukupuolten välinen vastakkainasettelu ja suoranainen m!esviha ei kuulunut asiaan.

Tässä sulle varsinaista esimerkkiä:

🍑💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩

Vierailija
127/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ilmeisesti ollut mitään lääkkeitä, nälkähormooneja,tunteisiin syömistä, stressiä, ruuhkavuosia, ferritiiniä, kilpparia...

Ennen oli helvetisti "sairaalloisia" ihmisiä, jotka kuolivat nuorena pois. 

Naiset yleensä menettivät hampaansa raskauksien myötä, sellaisia söpöliinejä. Rankka elämä myös vanhensi nopeasti.

Vierailija
128/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla olisi hyvinkin paljon ikävää kerrottavaa sukuni miehistä. En mä silti jaksa heitä vihata, enemmänkin olen surullinen. Enkä syytä pelkästään heitä, he olivat oman aikansa tuote ja esimerkiksi isoisäni muuttuivat väkivaltaisiksi vasta sodan myötä. Siihen he eivät itse voineet vaikuttaa.

Vierailija
129/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isoäiti opetti, että naisella pitää olla omat rahat ja oma asunto, että siinä vaiheessa kun mies alkaa perseilemään, voi nainen osoittaa ovea. 

Nämä on niitä entisajan naisia, joita te miehet ihannoitte😄.

Vierailija
130/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasosi kerrottuna hymiöillä :)

Vierailija
131/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasosi kerrottuna hymiöillä :)

Viesti 127.

Vierailija
132/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin oli pakko olla miehen mieleksi. Onneksi se on muuttunut.

Nainen itse päättää omasta valinnoista ja omasta elämästä.

Vierailija
133/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykynaisena ajatellaan jotain pinnallista somebimboa, niin maanläheisempi ja ystävällisempi nainen voittaa 100-0. Ennen ja nyt.

Vierailija
134/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Tässä sulle varsinaista esimerkkiä:

🍑💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩 "

😁 👏

Vierailija
135/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi, kun juoppo kummisetäni kuoli suht nuorena. Olin kerran kuulemassa, kun äiti muutaman naisen kanssa puhui asiasta. Naiset oli niin kateellisia tuoreelle leskelle, kun pääsi miehestä eroon ja pääsi nauttimaan leskeneläkettä. Kummitäti tosiaan alkoi kukoistaa sen jälkeen, osti nättejä vaatteita ja alkoi matkustella. Siinä palstamiehelle esimerkki entisaikojen onnellisista parisuhteista.

Vierailija
136/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ratkaisu on naisten koulutuksen ja työnteon kieltäminen. Isäsi oli mielestäsi ankara koska hän valvoi sinua eikä antanut juosta kylillä keimailemassa kaikenlaisille jätkille ja hamppareille. Äidillesi hän olisi voinut olla ankarampikin jotta tämä olisi oppinut kunnioitusta.

Vierailija
137/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama tilanne paitsi äitini ei sanonut mitään. Tajusin ihan itse.

Minä olin tuossa vaiheessa alle kouluikäinen, kun äiti sanoi tuon ensimmäisen kerran. En ollut osannut ajatella asiaa.

Vierailija
138/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastavassa perheessä kasvaneena sitä välillä helposti unohdan ettei kaikilla ole lapsuudesta samaa kokemusta. Taisin olla onnekas.

Vierailija
139/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisempia, laihempia, eikä viettäneet aikaa sosiaalisessa mediassa. Katsokaa nyt näitäkin kommentteja, ei mitään muuta kun vinkumista vinkumisen jälkeen.

Vierailija
140/177 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erehdyt.

Vihaa kyllä oli, naiset vain joutuivat sen nielemään. Miltä luulet naisista tuntuneen iltaisin kiivetä samaan sänkyyn pahimman vihamiehensä kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi