Jos päivittäin lämpöilyä 37,7 saakka niin olisitko sairauslomalla?
Tulehdusarvotkin vähän koholla.
Vai sinnittelisit toimistotöissä?
Kommentit (78)
Etätöissä olisin ja tekisin vain välttämättömimmät, muuten lepäisin.
Hyvin luultavasti olisin. En minä vointini tietämiseen tarvitse mitään mittaria, mutta referenssiksi voin sanoa, että normaalipäivänä lämpöni olisi kainalosta mitattuna noin 36 astetta.
37,7 asteessa olisin jo aivan vetämätön.
En osaa sanoa minkälsiset lämpötilat minulla on normaalisti tai sairaana perskolosta mitattuna.
Jos minulla olisi tuo ruumiin lämpötila päivittäin, niin olisin vuodepotilas.
Minusta kuuluisi ehdottomasti jäädä saikulle, mutta nykyisinhän oletus on, että sairaana tehdään etätöitä, jos se on mahdollista. 37,7 on jo tuntuva lämpö, itselläni 1,5 astetta yli normaalilämmön.
En ainakaan lämmön perusteella. En näet omista kuumemittaria.
No olisiko korkea aika käydä lääkärin pakeilla.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään olisi. Ei tuo ole kuumetta eikä mitään.
Se riippuu ihan yksilön normaalilämpötilasta. Jos lämpö on normaalisti 35 kieppeillä, niin 37,5 on jo kuumetta. Lisäksi riippuu muista oireista, eli onko kuumekivistystä, kaikki sattuu ihoon jne.
No kannattaa ensin varmaan selvittää, miksi on koko ajan lämpöä ja tulehdusarvot koholla..
Todellakin olisin. Kerran olin töissä kuumeessa noin viikon ja sen jälkeen viittä vaille keuhkokuume ja sydänlihastulehdus. Vaati 3viikon saikun ja 3 ab-kuuria. Kiitos, ei ikinä enää.
Etätöitä voi tehdä oman voinnin mukaan, mutta muita ei pidä mennä sairastuttamaan.
Mikä on syy mennä lääkäriin, jotka sitä ehdotatte? Lepäämällähän nuo vaivat hoituvat.
Eipä tuolla saikkua saa, mutta tutkimuksiin voisi olla aiheellista mennä.
Menisin töihin.
Varotoimenpiteenä työntäisin aamulla kuumemittarin perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olisin. Kerran olin töissä kuumeessa noin viikon ja sen jälkeen viittä vaille keuhkokuume ja sydänlihastulehdus. Vaati 3viikon saikun ja 3 ab-kuuria. Kiitos, ei ikinä enää.
Niin ja itsekästä tartuttaa muihin..
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syy mennä lääkäriin, jotka sitä ehdotatte? Lepäämällähän nuo vaivat hoituvat.
Kaikki sairaudet ei mene lepäämällä ohi. Luulisi sinun sen tietävän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihan yksilön normaalilämpötilasta. Jos lämpö on normaalisti 35 kieppeillä, niin 37,5 on jo kuumetta. Lisäksi riippuu muista oireista, eli onko kuumekivistystä, kaikki sattuu ihoon jne.
Joo ja 35 astetta nippa alilämpöä,mulla on 36.7 normi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuolla saikkua saa, mutta tutkimuksiin voisi olla aiheellista mennä.
Tottakai saa saikkua 😂 oot outo