Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalaruoka

Vierailija
30.04.2025 |

Olen kakkostyypin diabetesta sairastava ja tällä hetkellä osastolla seurattavana kun verensokeri korkealla. Ihmettelen tarjottua ruokaa: perunamuusia, sokerijogurttia, sokerirahkaa, keksejä, leipää, mehua, sokeria kahviin. Joka päivä joka aterialla. Olen aika heikossa kunnossa kun en saa syömäkelpoista ruokaa eli proteiinia ja vihanneksia. Vältän hiilihydraatteja. Miten tämä dieetti voidaan perustella, etenkin diabeetikolle? Eihän kukaan toivu tällä ruokavaliolla vaan sairastuu pahemmin. Onko joka paikassa sama typerä tapa ja pitääkö woltata jotain että paranee?

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa työnnettiin liiaksi, kun osa ei saa sitä alas, leipä ok. Kuumat lautaset, vanhuksille vaarallisen kuuma tai jos joku sekaisin. Liian pieni juomasi. Vanhukset tai muut eivät saa ehkä vettä ym tarpeeksi ellei pysty hakemaan itse. 

Vierailija
122/122 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa kannattaa kertoa ruokavaliostaan.

Itse olen ainakin saanut sellaista ruokaa mitä olen pystynyt syömään, vaikka minulla on aika laajasti ruokarajoitteita. En voi syödä punaista lihaa enkä maitotuotteita. Viljoista pystyn syömään vain kauraa.

Viimeksi kun olin sairaalassa, toivat minulle vegaanisia vanukkaita ja sosekeittoja kun en pystynyt nielemään kiinteää ruokaa. Ensimmäisinä päivinä en pystynyt syömään edes soseita ja sain sokeri- ja suolaliuokset suonensisäisesti. Ei tullut nälkä silloinkaan.

Sairaalassa pystytään toteuttamaan monenlaisia ruokavalioita. Potilaan pitää vaan kertoa rajoitteistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla