Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mineraalisuola, jossa 50% vähemmän natriumia kuin tavalllisessa suolassa. Onko laskenut teillä verenpainetta?

Vierailija
30.04.2025 |

Onko teillä vaikuttanut? Maistuuko erilaiselta?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen laittanut ruokalusikallisen jokaiseen ruokaan, ei ole verenpaine laskenut.

Ei ihme, ettei ole laskenut. Sitä on otettava teelusikallinen aamuin illoin, niinkuin muitakin lääkkeitä, jos edes kuvittelee sen alentavan verenpainetta. Muutoin on ihan turha vaiva. 

Vierailija
42/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa suolan määrää muilla mausteilla ja vähennä valmistuotteiden käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko lopettaa se leivän, juuston ja makkaran puputtaminen ja alkaa liikkumaan niin verenpainekin tykkäisi?

Onhan se idioottia luulla että elintavat voi olla mitä vaan, ongelmia kun tulee niin hokkuspokkus SUOLAMERKKIÄ VAIHTAMALLA SE OIKENEE!

Itse asiassa terveellä ihmisellä verenpaine pysyy yleensä hyvänä suolan käytöstä riippumatta. Kehopositiivisen toki kannattaa rajoittaa ylenmääräistä suolan käyttöä.

Vierailija
44/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että monissa elintarvikkeissa suola on valmiina. Esimerkiksi leipä, leikkeleet, juusto

Miksi syöt leikkeleitä? On v 2025. 

Vierailija
45/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mineraalisuolaa laskee verenpainetta, mutta sitä EI saa laittaa enemmän kuin tavallista suolaa. Sen magnesium on hyväksi. 

Vierailija
46/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mineraalisuolaa laskee verenpainetta, mutta sitä EI saa laittaa enemmän kuin tavallista suolaa. Sen magnesium on hyväksi. 

Ai siinä on magnesiumia! Auttaako lihaskramppeihin?

Vierailija
47/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kanssa pitää sitten olla varovainen, ettei saa liikaa kaliumia. Koska siinä on korvattu natrium kaliumilla ja magnesiumilla.

Kokeilin mineraalisuolaa ja verenpaineesta en tiedä, mutta sydämen muljahtelu, jota itselläni on ollut jo vuosia ja jota on lääkärissäkin tutkittu, on vähentynyt ihan todella paljon. Tietenkään mitään suolaa ei pidä käyttää liiaksi, koska se ei ole hyväksi. Jos on korkea verenpaine, niin liikunnan lisääminen ja muuten terveellinen ruokavalio on tärkeämpää eikä millään mineraalisuolalla voi niitä korvata.

Tuota mineraalisuolaa pitäisi käyttää tosi paljon, jotta saisi liikaa kaliumia. Pan suolassa on sadassa grammassa 14700mg kaliumia. Eli seitsemän kertainen päivän saanti. Teelusikallinen suolaa painaa noin 5g.

Vierailija
48/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen laittanut ruokalusikallisen jokaiseen ruokaan, ei ole verenpaine laskenut.

Siinäpä se nurinkurinen juttu onkin. Pansuolaa ainakin pitää laittaa reilusti enemmän kuin esim. Jozoa, jotta saa mieleisen suolan maun. Parempi on vähentää Jozon määrää puoleen, silti se suola maistuu sille, mille pitääkin. Minulla tämä on toiminut aina,

Vierailija
49/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todettu perheenjäsenellä juurikin kaliumin puute. Siksi käytämme mineraalisuolaa.

Suolaa lisätään aivan sama määrä kuin tavallista suolaakin. Joten kyllä se auttaa verenpaineen alenemiseen.

Vierailija
50/51 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siinä on magnesiumia! Auttaako lihaskramppeihin?

Suonenvetoon auttaa ihan tavallinen suola, olen joskus käyttänyt myös perunalastuja.

Vierailija
51/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tuo pelkästään laske verenpainetta.

Väärin.

Suolan käytön voimaakkaalla vähentämisellä, on todella merkitys, verenpaineen alenemiseen.

Joten pidä suusi supussa, ellei sinulla ole mitään, ei edes vähäisintäkään tietos, verenpaineesta js sen aiheuttamista sydän- ym. sairauksista.

Mineraalisuolan käyttö on vähän kaksipiipuinen juttu. Itselläni on liian matala kalium ja natrium sekä korkea verenpaine. Olen näiden suhteen ollut sairaalassa tiputuksessa (kaliumin ja natriumin alhaisimmillaan 2,4 ja 110) ja ongelmalliseksi se muodostuu varsinkin natriumin osalta koska sitä ei voi (tai voi kyllä jos haluaa aivovaurion) ajaa ylös hetkessä kuten kaliumin taas voi. Olen 70 kg painava 180 senttinen urheileva mies joka syö terveellisesti joten ravintoterapeutit ovat tulleet tutuksi (sekä se hirveä Kalisol). Painoa on jopa liian vähän mutta he eivät tiedä mitä asialle oikeastaan voi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän