Naiset, jotka eivät halua sitoutua suhteeseen, vaan viettää aina omaa aikaa
Yleensä saa kuulla ja lukea juttuja miehistä, jotka ovat vain sen yhden asian perässä, eivätkä halua muuten sitoutua suhteeseen tai viettää aikaa naisen kanssa.
No, minä en ole sellainen mies, mutta löysin viime syksynä naisen, jolla riittää aikaa ja jaksamista suunnilleen kaikkeen muuhun, paitsi yhdessäoloon minun kanssani. Muuten tosi kiva nainen, ja yhdessä ollessamme meillä synkkaa loistavasti. Mutta voi olla, ettei minulle ole aikaa edes joka viikko, vaikka asumme lähekkäin.
Ymmärtäisin kyllä, jos hän sanoisi, että ei tästä nyt tule mitään, lopetetaan koko juttu. Mutta ei näytä sanovan. Eli on siis minun asiani päättää, jatketaanko vai erotaanko. Nainen kyllä tietää, miltä tämä minusta tuntuu ja olemme asiasta keskustelleet. Mutta käytös ja toiminta eivät vain tunnu muuttuvan.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Introvertti.
Olisko tosiaankin noin, nainen om introvertti joka tarvitsee paljon omaa tilaa. Se onkin aina isompi haaste parisuhteessa, jos toinen haluaisi olla tiiviisti yhdessä ja toinen tarvitsee omaa tilaa.
No tottakai on sinun asiasi omasta puolestasi päättää, jatkatko vai eroatko. Jos naiselle tuollainen suhde sopii, ei hän tietenkään ole siitä lähtemässä. Sen sijaan, että yrität muuttaa häntä, mene ja etsi kumppani, joka jo valmiiksi on sitä, mitä haluat.
Eli siis näkee paljon muita ihmisiä ja harrastaa, mutta ei ehdi nähdä sinua? Kuulostaa ihmiseltä, jolla ei oikein ole elämässään aidosti tilaa kumppanille. Haluaa että on kumppani, ikään kuin paperilla, mutta kiinnostusta lähemmän suhteen ylläpitämiseen ei ole, kaikki muu menee edelle. Älä riko itseäsi tuossa suhteessa enempää. T. Saman moneen kertaan kokenut nainen
Virheesi on elää suhteessa, ja olettaa, että toinen ihminen muuttuu, koska sinä niin toivot. Ainoa ihminen, jonka käytöstä voit muuttaa, olet sinä itse. Sanoit itsekin, että valinta on sinun, joten valitse sitten. Jos et halua tuollaista suhdetta, niin lopeta se ja valitse ensi kerralla huolellisemmin. Jos taas haluat olla nimenomaan tämän naisen kanssa, niin sitten lienee parasta hyväksyä tilanne sellaisena kuin se on.
Kumppanillesi nykymuotoinen suhde on hyvä ja hän on sitoutunut siihen. Sinä taas et tunnu suhteeseenne sitoutuneen vaan kaipaat toisenlaista suhdetta.
Kumppanillesi nykymuotoinen suhde on hyvä ja hän on sitoutunut siihen. Sinä taas et tunnu suhteeseenne sitoutuneen vaan kaipaat toisenlaista suhdetta.
Mä olen tällainen nainen. Mutta kyllä mä tekisin heti selväksi sen, etten mitään yhteen asumiseen tähtäävää parisuhdetta edes halua, vaan tarvitsen aina oman asuntoni ja omaa tilaa ja aikaa.
Se nainen on luultavasti ihan tyytyväinen tuohon suhteeseen juuri tuollaisenaan, niin ei hän siitä eroa ehdota tietenkään. Ei kaikki halua jotain perinteistä yhteen asumaan ja naimisiin -juttua. Joillekin riittää loppuiäksikin kevyempi yhdessä oleminen. Mutta jos sinä etsit ihan muuta, niin sinun täytyy sitten se sille naiselle sanoa, ja lähteä jos kerran tämä ei ole sitä mitä etsit.
Seurusteltiin melkein 2v, nainen oli tuollainen. 6v myöhemmin taas satunnaisesti nähty ja vietetty aikaa. Vaikka vetovoima on voimakasta, niin nyt ymmärrän että suhde on mahdoton, ellei asuta yhdessä. Ystäviä olemme. Niinä omina aikoina oli aikaa tutustua toisiin miehiin. (Ja minulla naisiin) Siihen se loppuikin.
Ja ensimmäiselle kommentoijalle tiedoksi: keskimääräinen mies kaipaa seksiä ja hellyyttä päivittäin, varmaan moni nainenkin, joillekin voi riittää huomio tai jokin turvallisuudentunne ettei tarvitse olla yksin. Pian ne loppuvat, kun läheisyys loppuu. Itse en rakenna parisuhdetta satunnaisten tapaamisten pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tällainen nainen. Mutta kyllä mä tekisin heti selväksi sen, etten mitään yhteen asumiseen tähtäävää parisuhdetta edes halua, vaan tarvitsen aina oman asuntoni ja omaa tilaa ja aikaa.
Se nainen on luultavasti ihan tyytyväinen tuohon suhteeseen juuri tuollaisenaan, niin ei hän siitä eroa ehdota tietenkään. Ei kaikki halua jotain perinteistä yhteen asumaan ja naimisiin -juttua. Joillekin riittää loppuiäksikin kevyempi yhdessä oleminen. Mutta jos sinä etsit ihan muuta, niin sinun täytyy sitten se sille naiselle sanoa, ja lähteä jos kerran tämä ei ole sitä mitä etsit.
Minullekin riitti 25-vuoden avioliitto, eli en ole nopeasti muuttamassa saman katon alle, en ehkä koskaan. Mutta jos kaverin tai aikuisten lasten kanssa jaksaa jutella iltaisin pari tuntia tyttöjen juttuja ja minun kanssani kommunikointi hoidetaan WhatsApilla, niin kyllähän se vähän harmittaa.
Kesälomalle on suunniteltu yhtä ja toista jälkikasvun ja sukulaisten kanssa, mutta minä en ole mukana suunnitelmissa. Kait mä sitten vaan oken "hyvä pano" ja kiva tyyppi, joka tarjoaa illalliset sun muut, mutta en sen kummempaa. Olen kai vaan tottunut ensimmäisten 30 parisuhdevuoden aikana parempaan. Nainen oli kuitenkin se, joka aloitteen parisuhteeseen teki. Ehkä se on vaan sitten laitettava uutta matoa koukkuun. Tai ainakin ilmoitettava, etten kauaa tällaista touhua katsele.
Aapee
Kyllä, hellyyttä ja läheisyyttä minä miehenä kaipaan naiselta. Pyykinpesijää, siivoajaa tai ruuanlaittajaa en tatvitse, osaan kyllä itsekin. Mutta lämpöä, kosketusta, läheisyyttä, suudelmia, seksiä, unikaveria, - niitä minä naiselta kaipaan.
M52
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hellyyttä ja läheisyyttä minä miehenä kaipaan naiselta. Pyykinpesijää, siivoajaa tai ruuanlaittajaa en tatvitse, osaan kyllä itsekin. Mutta lämpöä, kosketusta, läheisyyttä, suudelmia, seksiä, unikaveria, - niitä minä naiselta kaipaan.
M52
Minä tulen hulluksi, jos pitää joka yö nukkua toisen vieressä. Tarvitsen välillä ihan omaa rauhaa yksin kotona möllöttäen. Minäkään en kaipaa miestä mihinkään ns. miehisiin töihin, enkä varsinaisesti seksiinkään. Kaipaan ajatusten jakajaa, läheisyyttä, suudelmia ja tietenkin ihailua, tunnetta että olen toisen mielestä ihana ja kaunis. Jos seksiä pitäisi harrastaa joka päivä, alkaisi se tuntua orjatyöltä. N34
Erosin pitkästä liitosta ja täytyy myöntää, että toisella kierroksella on rima kumppanin suhteen korkeammalla. Tai ainakin on paremmin tiedossa, mitä haluaa ja mitä ei. Mutta tuollainen kyllä ärsyttää, jos muuten hyvässä kumppaniehdokkaassa on tuollainen ap:n kuvaama valuvika.
M50ish
Mun eka poikaystävä oli just tuollainen. Halusi nähdä omilla ehdoillaan. Laittoi melkein kalenteriin ylös milloin oikein joutaa näkemään. Minä taas halusin enemmän. Eihän siitä sitten mitään tullut. Lopulta totesin että kissastakin on enemmän seuraa kuin siitä ukosta. Sain itsestäni sen verran irti että lopetin suhteemme puhelimessa. Nyt olen ollut 30 vuotta yhdessä ihanan miehen kanssa.
Aika monelta näyttää unohtuvan, että parisuhde on järjestely, jossa kuuluu tehdä kompromisseja ja uhrauksia puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monelta näyttää unohtuvan, että parisuhde on järjestely, jossa kuuluu tehdä kompromisseja ja uhrauksia puolin ja toisin.
Kahden kypsässä iässä olevan parisuhde saa olla mukavaa hauskanpitoa ilman kompromissejä ja uhrauksia, joita joutuu esim. pikkulapsiperhessä tekemään. Saat parisuhteen kuulostamaan hirveältä.
Ei hänen tarvitse muuttaa käytöstään ja toimintaansa sen perusteella että olette keskustelleet asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan aloittajan kumppani myös tehnyt selväksi. Ap vain ei näytä uskovan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole joka miehen unelma? Välillä kassit tyhjiksi ja muuten ei tarvitse naista ja tämän kotkotuksia katsella? Näin olen ainakin monesta keskustelusta ymmärtänyt.
Miksi vaihdatte nimenne kun TIEDÄTTE että miehet vihaavat teitä akkoja? Ja vielä suostutte kasvattamaan näitä oksetuksia.
Eikö tuo nyt ole joka miehen unelma? Välillä kassit tyhjiksi ja muuten ei tarvitse naista ja tämän kotkotuksia katsella? Näin olen ainakin monesta keskustelusta ymmärtänyt.