Naiset, jotka eivät halua sitoutua suhteeseen, vaan viettää aina omaa aikaa
Yleensä saa kuulla ja lukea juttuja miehistä, jotka ovat vain sen yhden asian perässä, eivätkä halua muuten sitoutua suhteeseen tai viettää aikaa naisen kanssa.
No, minä en ole sellainen mies, mutta löysin viime syksynä naisen, jolla riittää aikaa ja jaksamista suunnilleen kaikkeen muuhun, paitsi yhdessäoloon minun kanssani. Muuten tosi kiva nainen, ja yhdessä ollessamme meillä synkkaa loistavasti. Mutta voi olla, ettei minulle ole aikaa edes joka viikko, vaikka asumme lähekkäin.
Ymmärtäisin kyllä, jos hän sanoisi, että ei tästä nyt tule mitään, lopetetaan koko juttu. Mutta ei näytä sanovan. Eli on siis minun asiani päättää, jatketaanko vai erotaanko. Nainen kyllä tietää, miltä tämä minusta tuntuu ja olemme asiasta keskustelleet. Mutta käytös ja toiminta eivät vain tunnu muuttuvan.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhea kun naisella on muitakin harrastuksia kuin kokkaaminen, siivous ja muu kodinhoito!
Minä laske noita naisen tehtäviksi. Sitä paitsi elämäni tärkeimmät naiset, oma äiti ja ex vaimo, eivät kumpikaan olleet mitään kodin hengettäriä tai hyviä ruuanlaittajia. Eli minä olen ollut se perheen kokki rippikouluikäisestä saakka ja voin kyllä tunnustaa harrastavani ruuanlaittoa, koska se on kivaa puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole joka miehen unelma? Välillä kassit tyhjiksi ja muuten ei tarvitse naista ja tämän kotkotuksia katsella? Näin olen ainakin monesta keskustelusta ymmärtänyt.
Paitsi, että pitäisi tehdä kotityöt ja maksaa puolet, ja kuunnella ja tsemppiä miestä.
Hah, olisipa eksä maksanut edes kolmasosan. Ja se olin kyllä minä, joka kuunteli aina perusnegatiivisen ihmisen whinetystä, ei vaimo. En ole myöskään kokenut saavani paljon tsemppaamista. Enemmän olen ainakin sitä antanut kuin vastaanottanut.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen nainen ja vastaus ihmettelyysi on, että et tuo tarpeeksi lisäarvoa naisen elämään, jotta tekisi siihen sinulle tilaa.
Kyllä rakkaus on mielestäni sellainen lisäarvo, että sitä ei millään "sijaistoiminnoilla" korvata. Onhan se myös kiva kun mies rakkauden ja hellyyden lisäksi tuo turvaa, hoitaa arjen perusjuttuja, yllättää iloisesti tuomalla kukkia, viemällä ravintolaan, konserttiin tai teatteriin. En tiedä, minkälaista lisäarvoa sinä sitten vielä kaipaat tai odotat.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani tällainen välttelevän kiintymyssuhteen nainen sentään tiedosti itse "olevansa rikki". Minun kuplassani virheiden tiedostaminen tarkoittaa niiden korjaamista. Mutta osalle riittää, kun tunnustaa, että "That's me."
Onkohan tämä sellainen B-tyypin nainen, jollainen on nyt muotia somessa mainostaa olevansa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen nainen ja vastaus ihmettelyysi on, että et tuo tarpeeksi lisäarvoa naisen elämään, jotta tekisi siihen sinulle tilaa.
Riittääkö sinulle miehen kanssa pelkkä "in and out"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hellyyttä ja läheisyyttä minä miehenä kaipaan naiselta. Pyykinpesijää, siivoajaa tai ruuanlaittajaa en tatvitse, osaan kyllä itsekin. Mutta lämpöä, kosketusta, läheisyyttä, suudelmia, seksiä, unikaveria, - niitä minä naiselta kaipaan.
M52
Minä tulen hulluksi, jos pitää joka yö nukkua toisen vieressä. Tarvitsen välillä ihan omaa rauhaa yksin kotona möllöttäen. Minäkään en kaipaa miestä mihinkään ns. miehisiin töihin, enkä varsinaisesti seksiinkään. Kaipaan ajatusten jakajaa, läheisyyttä, suudelmia ja tietenkin ihailua, tunnetta että olen toisen mielestä ihana ja kaunis. Jos seksiä pitäisi harrastaa joka päivä, alkaisi se tuntua orjatyöltä. N34
Samoin. Ei lisättävää.
Kukaan fiksu nainen halua aikaansa viettää miehien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan fiksu nainen halua aikaansa viettää miehien kanssa.
Eikä kukaan fiksu nainen kirjoita "miehien".
On myös rastasta, jos kumppanin äo on kovin paljon alhaisempi. Eksältä piti joskus riidan aikana kysyä, onko oikeasti niin tyhmä vai esittääkö vain?
Eivätpä miehetkään oikein aina tiedä mitä haluavat.
Minä olen ollut tervetullut monen miehen elämään, nimenomaan näillä sanoin. Ovat halunneet viettää aikaa hänen asunnollaan, hänen kavereidensa kanssa, odotus on ollut että minä kuljen mukana hänen harrastuksissaan. Kun taas tein mitään omaa, esim. kävin auttelemassa ikääntyneitä vanhempiani tai tapaamassa omia ystäviäni, mies koki että minulla on prioriteetit väärin enkä sovellu parisuhteeseen. Mies "mielellään hakee" minut, kun olen kahvilla kaverin kanssa.
Tai sitten toinen miestyyppi, jolla ei ole aikaa eikä oikein kiinnostusta nähdä, mennään täysin hänen aikataulujensa mukaan ja hänen kutsunsa ovat tyyliä "no joo voit sinä tulla jos haluat". Tuossa tilanteessahan on selvää, että miestä ei kiinnosta. Paitsi että kiinnostaa, koska hän painostaa, että meidän pitäisi muuttaa yhteen tai emme ole oikea pariskunta.
Millä krìteereillä sitä naista pitäisi sitten esim. deittisovelluksista hakea? Ymmärrän, jos joku on kovin introvertti, epäsosiaalinen ja "kirjoilla", eikä sen takia pysty parisuhteeseen. Mutta aika ristirìitaista on, jos siitä huolimatta etsii itselleen kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö sinulle miehen kanssa pelkkä "in and out"?
Pelkkä out kiitos.
Tyttäreni opiskelee yliopistossa, ja olen seurannut hänen ja muiden nuorten opiskelevien naispuolisten kavereiden (20-30 v) elämää melko läheltä. Kaikki ovat sinkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole joka miehen unelma? Välillä kassit tyhjiksi ja muuten ei tarvitse naista ja tämän kotkotuksia katsella? Näin olen ainakin monesta keskustelusta ymmärtänyt.
Yök.... ja inhottaa tykkäyksien määrä tähän kommenttiin. Olla panopuuna vain.
Ei kannata jatkaa. Nainen ei ota sinua tosissaan eikä halua vakavaa suhdetta kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hellyyttä ja läheisyyttä minä miehenä kaipaan naiselta. Pyykinpesijää, siivoajaa tai ruuanlaittajaa en tatvitse, osaan kyllä itsekin. Mutta lämpöä, kosketusta, läheisyyttä, suudelmia, seksiä, unikaveria, - niitä minä naiselta kaipaan.
M52
Menee OT. Jotenkin surullista kuinka kiinni naisissa isot miehetkin on. Onko tuo jotain äidinkaipuuta?
Parisuhteessa elän, on sek siä pari kertaa viikossa ja pussaillaan päivittäin. Nukkumiset ehdottomasti erillään ja kiehnäämiset silloin tällöin. Karmeinta on sellainen iilimato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rakkaus on mielestäni sellainen lisäarvo, että sitä ei millään "sijaistoiminnoilla" korvata. Onhan se myös kiva kun mies rakkauden ja hellyyden lisäksi tuo turvaa, hoitaa arjen perusjuttuja, yllättää iloisesti tuomalla kukkia, viemällä ravintolaan, konserttiin tai teatteriin. En tiedä, minkälaista lisäarvoa sinä sitten vielä kaipaat tai odotat.
Mies ei tuo mitään turvaa. Pahimmillaan päinvastoin, nimimerkillä Kärsin vainoamisesta 8 vuotta (tavallinen mies oli, ei jännis). Kaikki vapaa-ajanvietot on paljon mukavampia ystävien tai vaikka siskon kanssa. Miehen kanssa kun vietät kivan illan, niin seksíä se vaatii lopuksi. Koskaan ei voi vaan nauttia rennosta vapaa-ajasta.
-Eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli eron jälkeen "tapailunainen", joka oli itsekin eronnut viisi vuotta aiemmin. Hänellä oli vuoroviikoin 15- ja 17-vuotiaat teinit luonaan. Tapailimme vuoden verran, keskimäärin kerran viikossa. Vajaan vuoden aikana en nähnyt lapsia tai yhtään hänen "piirinsä" ihmistä kertaakaan. Ellen olisi silloin tällöin ollut hänen kotonaan, olisin luullut, että olen salarakas naiselle, joka pettää miestään.
Itsetuntoni ei lopulta kestäny enää sitä, joten vihelsin pelin poikki. Tuntui siltä, että olen se vihoviimeinen vaihtoehto, jos mitään muuta kerta kaikkiaan ollut ohjelmassa. Ja usein kun mitään muuta ohjelmaa ei ollut, hän kaipasi omaa aikaa tai halusi vain olla yksin. Kuitenkin silloin kun olimme yhdessä, kaikki oli oikein mukavaa ja rakkauden täyteistä. Eli kaikki tapahtui aina naisen ehdoilla.
Miksi ihmeessä olisit halunnut tutustua "naisen lähipiiriin"? Eikö sinulla ole omaa sukua ja lapsia? Ihan normaalia, ettei aikuisessa suhteessa uutta kumppania viedä esittelykierrokselle, tosin jos sattumalta kaupungilla vastaan tulee joku lähipiiristä, kumppani kyllä esitellään.
Kuulostaa sellaiselta suhteelta, minkä minäkin haluaisin, jos / kun eroaisin. Haluaisin yksiavioisen seksisuhteen, jossa ei tarvitse pelätä tauteja, mutta ei myöskään asuta yhdessä, eikä vietetä jatkuvasti aikaa yhdessä. Ei missään tapauksessa nukuta yhdessä, vaan omissa kodeissa. Välillä käydään treffeillä.
N55
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sellaiselta suhteelta, minkä minäkin haluaisin, jos / kun eroaisin. Haluaisin yksiavioisen seksisuhteen, jossa ei tarvitse pelätä tauteja, mutta ei myöskään asuta yhdessä, eikä vietetä jatkuvasti aikaa yhdessä. Ei missään tapauksessa nukuta yhdessä, vaan omissa kodeissa. Välillä käydään treffeillä.
N55
Treffeillä aina jomman kumman kotona?