Naiset, jotka eivät halua sitoutua suhteeseen, vaan viettää aina omaa aikaa
Yleensä saa kuulla ja lukea juttuja miehistä, jotka ovat vain sen yhden asian perässä, eivätkä halua muuten sitoutua suhteeseen tai viettää aikaa naisen kanssa.
No, minä en ole sellainen mies, mutta löysin viime syksynä naisen, jolla riittää aikaa ja jaksamista suunnilleen kaikkeen muuhun, paitsi yhdessäoloon minun kanssani. Muuten tosi kiva nainen, ja yhdessä ollessamme meillä synkkaa loistavasti. Mutta voi olla, ettei minulle ole aikaa edes joka viikko, vaikka asumme lähekkäin.
Ymmärtäisin kyllä, jos hän sanoisi, että ei tästä nyt tule mitään, lopetetaan koko juttu. Mutta ei näytä sanovan. Eli on siis minun asiani päättää, jatketaanko vai erotaanko. Nainen kyllä tietää, miltä tämä minusta tuntuu ja olemme asiasta keskustelleet. Mutta käytös ja toiminta eivät vain tunnu muuttuvan.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sellaiselta suhteelta, minkä minäkin haluaisin, jos / kun eroaisin. Haluaisin yksiavioisen seksisuhteen, jossa ei tarvitse pelätä tauteja, mutta ei myöskään asuta yhdessä, eikä vietetä jatkuvasti aikaa yhdessä. Ei missään tapauksessa nukuta yhdessä, vaan omissa kodeissa. Välillä käydään treffeillä.
N55
Treffeillä aina jomman kumman kotona?
Voi käydä treffeillä jomman kumman kotona, tai ravintolassa, tai leffassa, tai taidenäyttelyssä, tai mökillä, tai matkoilla, tai kahvilassa, tai kävelyllä, tai retkellä yms yms.
N55
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole joka miehen unelma? Välillä kassit tyhjiksi ja muuten ei tarvitse naista ja tämän kotkotuksia katsella? Näin olen ainakin monesta keskustelusta ymmärtänyt.
Jep.
Jostain syystä haluavat vuoden päivät teeskennellä muuta, mutta sitten kun en mene siihen lankaan vaan jatkan omaa elämääni pääasiassa samoin kuin ennenkin, tulee hätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen nainen ja vastaus ihmettelyysi on, että et tuo tarpeeksi lisäarvoa naisen elämään, jotta tekisi siihen sinulle tilaa.
Kyllä rakkaus on mielestäni sellainen lisäarvo, että sitä ei millään "sijaistoiminnoilla" korvata. Onhan se myös kiva kun mies rakkauden ja hellyyden lisäksi tuo turvaa, hoitaa arjen perusjuttuja, yllättää iloisesti tuomalla kukkia, viemällä ravintolaan, konserttiin tai teatteriin. En tiedä, minkälaista lisäarvoa sinä sitten vielä kaipaat tai odotat.
Niin, ap on väärä mies tälle naiselle. Siksi ei pysty tuottamaan tunnetta lisäarvosta. Ei se auta, jos itse rakastaa, mutta jos toinen ei tunne samoin. Varmaan tykkää, mutta ei tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Millä krìteereillä sitä naista pitäisi sitten esim. deittisovelluksista hakea? Ymmärrän, jos joku on kovin introvertti, epäsosiaalinen ja "kirjoilla", eikä sen takia pysty parisuhteeseen. Mutta aika ristirìitaista on, jos siitä huolimatta etsii itselleen kumppania.
Kyllä introvertti tai "kirjolla" olevakin kaipaa usein kumppania elämäänsä. Siksi hekin hakevat. Suhteita voi olla monenlaisia, ja kyllähän introvertitkin voivat löytää sellaisen, jolla on samanlainen toive tapaamisten määrästä. Joku toinen introvertti vaikka.
Edelleen kannattaa hakea samanhenkistä ihmistä ja sitten tutustumisvaiheessa selvittää, voisiko juttu syventyä ja toimia parisuhteena. Tutustumisvaiheessa huomataan, jos ei sovitakaan yhteen, ja esim. erilaiset toiveet tapaamisista voi olla yksi tällainen syy.
Yin ja jang. Sinua vetää puoleensa tuon naisen maskuliininen hällä-väliä energia, sillä se on se mitä sinulta puuttuu. Ja se on syy miksi olet rakastunut juuri tuohon naiseen, etkä edes tietoinen niistä kivoista hiirulaisnaisista, jotka haluaisivat kiehnätä kainalossasi 24/7.
Kun opitte, ettei kehityksen vuoksi tarvitse alkaa panosuhteeseen, niin olette pitkällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sellaiselta suhteelta, minkä minäkin haluaisin, jos / kun eroaisin. Haluaisin yksiavioisen seksisuhteen, jossa ei tarvitse pelätä tauteja, mutta ei myöskään asuta yhdessä, eikä vietetä jatkuvasti aikaa yhdessä. Ei missään tapauksessa nukuta yhdessä, vaan omissa kodeissa. Välillä käydään treffeillä.
N55
Olette kyllä aika pöljiä jos kuvittelette, että tällainen tekee naisen tyytyväiseksi.
Mies panee vaikka työpaikan komerossa jos niikseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N55
Olette kyllä aika pöljiä jos kuvittelette, että tällainen tekee naisen tyytyväiseksi.
Mies panee vaikka työpaikan komerossa jos niikseen tulee.
Manspleinaajamies tuli taas paikalle kertomaan, että nainen, joka kertoo selvällä suomenkielellä, mitä haluaa, ei kuitenkaan oikeasti halua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli eron jälkeen "tapailunainen", joka oli itsekin eronnut viisi vuotta aiemmin. Hänellä oli vuoroviikoin 15- ja 17-vuotiaat teinit luonaan. Tapailimme vuoden verran, keskimäärin kerran viikossa. Vajaan vuoden aikana en nähnyt lapsia tai yhtään hänen "piirinsä" ihmistä kertaakaan. Ellen olisi silloin tällöin ollut hänen kotonaan, olisin luullut, että olen salarakas naiselle, joka pettää miestään.
Itsetuntoni ei lopulta kestäny enää sitä, joten vihelsin pelin poikki. Tuntui siltä, että olen se vihoviimeinen vaihtoehto, jos mitään muuta kerta kaikkiaan ollut ohjelmassa. Ja usein kun mitään muuta ohjelmaa ei ollut, hän kaipasi omaa aikaa tai halusi vain olla yksin. Kuitenkin silloin kun olimme yhdessä, kaikki oli oikein mukavaa ja rakkauden täyteistä. Eli kaikki tapahtui aina naisen ehdoilla.
Sä olit sille naiselle vain hyödyke. Kun se halusi, rakkautta, romantiikkaa, seksiä, viihdykettä ja läheisyyttä. Hyvä kun laitoit pelin poikki kun tämä ei sinulle riittänyt. Aika harvalle muuten riittää. Tosin tiedän miehiä joilla sitten taas on kolme tälläistä suhdetta eri naisten kanssa samaan aikaan, eli viihdykettä ja seksiä ainakin kolmena iltana viikossa. Taitaa sopia niille jotka eivät halua sitoutua yhteen naiseen. Ja varmasti löytyy naisia jotka toimivat näin myös.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole joka miehen unelma? Välillä kassit tyhjiksi ja muuten ei tarvitse naista ja tämän kotkotuksia katsella? Näin olen ainakin monesta keskustelusta ymmärtänyt.
Kuuntelet liikaa miehiä jotka vihaavat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Yin ja jang. Sinua vetää puoleensa tuon naisen maskuliininen hällä-väliä energia, sillä se on se mitä sinulta puuttuu. Ja se on syy miksi olet rakastunut juuri tuohon naiseen, etkä edes tietoinen niistä kivoista hiirulaisnaisista, jotka haluaisivat kiehnätä kainalossasi 24/7.
Kun opitte, ettei kehityksen vuoksi tarvitse alkaa panosuhteeseen, niin olette pitkällä.
"Maskuliininen energia". Mitä ihmettä sekoilet.
Mä olen niin yksinäinen, että mulle kelpaisi huonompikin suhde. En välitä, vaikka kumppani haluaisi hyötyä suhteesta, kunhan vaan olisi se kumppani, jolta saisi läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen nainen ja vastaus ihmettelyysi on, että et tuo tarpeeksi lisäarvoa naisen elämään, jotta tekisi siihen sinulle tilaa.
Itsellänikin parisuhde näyttäisi pitkälti juuri kuvaillulta, jos parisuhteessa olisin.
Syynä, etten enää usko parisuhteisiin ja sitoutumisiin. Toinen lähtee kuitenkin sillä sekunnilla, kun joku kauniimpi näyttää vihreää valoa, niin miksi ihmeessä alkaisin rakentaa elämääni tällaisen varaan.
Hengaillaan jos kivalta tuntuu, muttei sen enempää. Se olisi nykyään ainoa panostukseni suhteeseen.
Eivät kaikki miehet ole pettäjiä. Olin melkein 30 vuotta suhteessa ilman pettämistä, kunnes vaimo löysi toisen miehen. Tavoitteena on pitkä parisuhde ja mahdollisimman onnellinen tietenkin, mutta vähän se tuntuu vaikealta ja utopistislta näin päälle 5-kymppisenä.
Vierailija kirjoitti: Manspleinaajamies tuli taas paikalle kertomaan, että nainen, joka kertoo selvällä suomenkielellä, mitä haluaa, ei kuitenkaan oikeasti halua sitä.
Mä juttelin vasta miehen kanssa, josta erosin noin vuosi sitten. Hän harmitteli säälien, kuinka kuulemma kielsin itseltäni asiat "joita oikeasti halusin" ja väitin, etten halua tai tarvitse sellaista. Niin, ne olivat asioita joita mies oli päättänyt minun haluavan, eikä hän suostunut uskomaan että en todellakaan "salaa halua" tai edes siedä koko asiaa. Ne olivat ihan täysin miehen mielihaluja. Muistin välittömästi, miksi ero oli hyvä juttu.
Selkeämmin sanottuna naisella ei ole tarpeeksi vahvoja tunteita sinua kohtaan, ap. Olet korvattavissa. Et ole the only one. Kuka tahansa mies käy tilallesi siihen rooliin.