Vaimo laati järjettömän säännon. Onko enää mitään tehtävissä, vai pitäisikö ottaa ero?
Saatan joskus vahingossa keskeyttää, kun toinen puhuu, jos olen luullut, että toinen ei jatkakaan enää. Yleensä pyydän anteeksi ja annan toisen jatkaa juttuaan. Mutta vaimollahan meni pinna kireeksi. :(
Noh, vaimo laati sellaisen säännön, että pitää aina viitata jos on asiaa ja toinen sitten antaa luvan, kun saa puhua. Mutta vaimo vain höpöttelee vain omiaan eikä anna vuoroa minulle...
Nyt kuitenkin olemme riidoissa, sillä aloin ikään kuin provosoimaan vaimoani keskeyttämällä hänet tahallaan - en muuten, mutta vaikka kuinka yritin keskustella, se ei tuottanut mitään tulosta.
En tiedä, onko syyllinen tähän minä vai vaimo, mutta mietin syvästi eroa. Vai pystyykö tilanteen jotenkin pelastamaan..? :(
Kommentit (21)
Mitä sä sössötät?!
VIITTAA ja pyydä puheenvuoroa, ennenkuin postailet tänne ominpäin aivopierujasi!
T. Vaimo
Minä viittaisin moiselle säännölle kintaalla. Jos vaimo sen takia lähtisi, niin antaisin vauhtia.
En tajua koko ketjusta yhtään mitään.
Mitä väliä, jos vaimosi on hoikka. Jos ei ole, niin ota ero. Eihän miehiä kiinnosta naisissa mikään muu kuin hoikkuus.
Nyt taitaa olla vappusimaa mennyt jo aika reilusti, kun provojen taso on tämä. :D
Vierailija kirjoitti:
Minä viittaisin moiselle säännölle kintaalla. Jos vaimo sen takia lähtisi, niin antaisin vauhtia.
Haluaisin vielä pelastaa parisuhteen, eroaminen tuntuu pahalta, vaikka käyttäytyyhän vaimo kieltämättä typerästi ja oudosti...
Ap
Etkös voisi tehdä niin, että kun kerran saat puheenvuoron, niin sittenhän vaimosi ei saa puhua ennen kuin annat luvan. Niin mitä jos et enää ikinä antaisi sitä lupaa, vaikka vaimo kuinka viittilöisi? Ongelma ratkaistu.
Olisko aika ryhdistäytyä ja alkaa alfaksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taitaa olla vappusimaa mennyt jo aika reilusti, kun provojen taso on tämä. :D
Ihan hassuna faktana, kuinka järjetöntä tämä ikinä onkaan, aloitukseni ei ole provo... Mutta eihän vaimokaan ottanut mua tosissaan, kun yritin asiasta keskustella, sille kuulemma tuo on ollut ihan normaali tapa lapsuudessa. Uskoako?
Ap
Minusta tuohon voisi vielä lisätä, että kun viittaamisen jälkeen saat luvan, niin nouset seisomaan ja esität asiasi, jonka jälkeen istut taas alas kuuntelemaan vaimosi kommenttia, josta olet toki sitten samaa mieltä. Sopuisaa ja onnellista. Vihainen vaimo ei ole kiva.
Vierailija kirjoitti:
Etkös voisi tehdä niin, että kun kerran saat puheenvuoron, niin sittenhän vaimosi ei saa puhua ennen kuin annat luvan. Niin mitä jos et enää ikinä antaisi sitä lupaa, vaikka vaimo kuinka viittilöisi? Ongelma ratkaistu.
Tiedän että siitä alkaisi uusia konflikteja vaimon kanssa ja haluaisin välttää niitä. Olen aika optimisti, joten tuntuu siltä että ehkä vielä kaikki kääntyy tästä paremmaksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuohon voisi vielä lisätä, että kun viittaamisen jälkeen saat luvan, niin nouset seisomaan ja esität asiasi, jonka jälkeen istut taas alas kuuntelemaan vaimosi kommenttia, josta olet toki sitten samaa mieltä. Sopuisaa ja onnellista. Vihainen vaimo ei ole kiva.
Olisihan sopuisa suhde kiva, mutta eikö tuo mene vähän yli?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa! Hyvää vappua kaikille! :)
Ehdotan puhujanpönttöä keittiön nurkkaan. Jolla asiaa, lausukoon pöntöstä.
Tää olis kiva. Vaimo puhuisi ja puhuisi ja puhuisi, minä en nostaisi kättäni sen merkiksi, että haluan puheenvuoron. Jos vaimo kysyisi jotain, olisin hiljaa, koska puheenvuoro edellyttää sitä käden nostamista.
Todella kätevä mykkäkoulu, joka on kokonaan vaimolähtöinen. Koska hän laati säännön viittaamisesta, niin sinähän et puhu, koska et viittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, jos vaimosi on hoikka. Jos ei ole, niin ota ero. Eihän miehiä kiinnosta naisissa mikään muu kuin hoikkuus.
Kiinnostaapa, pillu nimittäin!
Hyvä säänto vaimollasi. Jos olisin vaimosi, juoksisin ja lujaa ja kauas! Miksi keskeyttelet, miehet voisivat kyllä muutenkin olla välillä hiljaa...