Miehen mökki, jonne vaimo kutsuu sisarustensa perheitä
Veljeni tilanne harmittaa. Hän on ostanut kalliin mökin, jossa haluaisi viettää oman vaimonsa ja heidän lastensa kanssa aikaa. Mies käy mökillä myös omien vanhempiensa ja satunnaisesti ystäviensä kanssa. Vaimonsa ei viihdy mökillä yhtä paljon, ja silloin kun viihtyy niin usein kutsuu sinne omien sisarustensa perheitä mukaan. He tulevat ja oikeastaan mankuvat päästä sinne mökille (vähävaraisia joille vuokramökkikin liian kallis). Mies ei haluaisi viettää aikaa mökillä näiden sisarusten perheiden kanssa, he hyvin erilaisia ihmisiäkin esim mies on akateeminen ja vaimon siskon mies vessahuumoria koko ajan viljelevä työtön tietokoneella pelaten päivät viettävä tapaus. Onko mielestänne miehen hyvä kieltää vaimonsa kutsumasta/lupaamasta mökkilomia tuonne mökille? Kolikon toinen puoli on, että mies haluaisi että vaimonsa viihtyisi ja olisi mökillä.. Miten neuvoisit miestä jos olisit miehen sisar?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä sillä kenen ostama se mökki on. silloin kun ukko on siellä niin avaa suunsa ja sanoo ettei halua niitä sukulaisia sinne pyörimään.
No en menisi silloin itsekään, jos joutuisin keskellä metsää kökkimään kaksistaan. Ohjelmanumerona rikkaruohojen kitkemistä ja huussin tyhjennystä.
No onneksi sua ei tuonne mökille kutsutakaan. Ja kovin sun akvititeetit on tylsiä jos et muuta tekemistä keksi kuin rikkaruohojen kitkemistä ja jatkuvaa huussin tyhjentämistä. Epäilyttää onko sulla jokin mt ongelma jos koet tarpeelliseksi tyhjätä jatkuvasti huussinpönttöä? Mitä järkeä tyhjäillä tyhjää pönttöä? Ei kai keneltäkään sitä kakkaa nyt niin paljon tule että se pönttö on muutaman tunnin välein täynnä...
Mies haluaisi vaimonsa viihtyvän mökillä, mutta vain miehen omilla ehdoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä sillä kenen ostama se mökki on. silloin kun ukko on siellä niin avaa suunsa ja sanoo ettei halua niitä sukulaisia sinne pyörimään.
No en menisi silloin itsekään, jos joutuisin keskellä metsää kökkimään kaksistaan. Ohjelmanumerona rikkaruohojen kitkemistä ja huussin tyhjennystä.
Ei kai sitä huussia nyt joka päivä tyhjätä ja rikkaruohot saa kasvaa.
Mökistä saa tehtyä juuri niin helpon tai vaikean kun haluaa. Kuten omasta avioliitostakin.
Kai se vaimo niitä sukulaisiaan siinä määrin kärrää mökille, että huussissa on kokoajan joku käyttäjä ja siksi sen joutuu tyhjäämään päivittäin.
Oikeasti huussi pitää tyhjentää kerran kesässä tai sitten se on jotenkin poikkeuksellisen pieni tai mökkiä asuttaa poikkeuksellisen suuri joukko.
Jos on vähän käyttäjiä, ei huussia ole välttämättä tarvis tyhjentää edes joka vuosi. Mutta kukapa se ei ennemmin istuisi kotona kännykkä kourassa 4-6 tuntia päivässä, koska huussin tyhjäykseen menee kerran vuodessa tunti.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaimo näköjään toimii omilla ehdoillaan, miehen omistamalla mökillä.
Kaikki on yhteistä kun naimisissa ollaan riippumatta siitä millä rahalla se on maksettu tai kenenkä nimissä se on. Erotilanteet on asia erikseen.
Jos esim. mies ostaa metsää niin kyllä se meidän metsää silloin on. Tai mä ostan asunto-osakkeen. Meidän sekin on.
Naimisissa yli 20 vuotta, eikä olla ikinä tapeltu rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökistä saa tehtyä juuri niin helpon tai vaikean kun haluaa. Kuten omasta avioliitostakin.
Kai se vaimo niitä sukulaisiaan siinä määrin kärrää mökille, että huussissa on kokoajan joku käyttäjä ja siksi sen joutuu tyhjäämään päivittäin.
Oikeasti huussi pitää tyhjentää kerran kesässä tai sitten se on
Ehkä tällä yhdellä trollilla on poikkeuksellisen toimiva suoli että huussi täyttyy monta kertaa päivässä. Luulisi että elämä on jo melko hankalaa tuollaisella kakkimisvauhdilla.
Siinä ei ole paljon järki veljelläsi päässä pakottanut, eihän tosin sitä akateemisuus takaa, vaan on lähdetty menemään tunteella.
Jos pitää itseään yläluokkaan kuuluvana, niin täytyy tehdä elämässä oikeita valintoja ja valita puoliso ja suku samasta piireistä, eikä itkeä kun vahinko on tapahtunut.
Ja vielä hankittu jälkeläisiä, eikä ap. taida ymmärtää, veljesi lapset kantavat tuon hullun suvun geenejä 50%, eikä sitä ap. tai veljesi akateemisuus ja ap. suvun hyvyys poista
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on yhteistä kun naimisissa ollaan riippumatta siitä millä rahalla se on maksettu tai kenenkä nimissä se on. Erotilanteet on asia erikseen.
Jos esim. mies ostaa metsää niin kyllä se meidän metsää silloin on. Tai mä ostan asunto-osakkeen. Meidän sekin on.
Teidän keskinäiset sopimiset yhteisomistuksesta ei tarkoita sitä että muilla on samoin. Mun mökki on mun mökki, ei miehen. Toki se saa olla siellä niinkuin haluaa, oon näin sanonut. Mutta ei mies sitä omista. Ja miehen auto on ihan sen ikioma, ei mun. Saan kyllä käyttää sitä jos tarve vaatii. Naimisissa 23 vuotta ja ei koskaan olla tapeltu rahasta eikä siitä mitä kumpikin omistaa.
Mies voisi sopia vaimonsa kanssa, että vieraita ei kutsuta tänä kesänä ollenkaan. Ollaan vain ja nautitaan lasten kanssa.
Ei miehen vanhempia tai ystäviä eikä vaimon sisaruksia. Ei ketään.
Näin mä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti huussi pitää tyhjentää kerran kesässä tai sitten se onjotenkin poikkeuksellisen pieni tai mökkiä asuttaa poikkeuksellisen suuri joukko.
Jos on vähän käyttäjiä, ei huussia ole välttämättä tarvis tyhjentää edes joka vuosi. Mutta kukapa se ei ennemmin istuisi kotona kännykkä kourassa 4-6 tuntia päivässä, koska huussin tyhjäykseen menee kerran vuodessa tunti.
Istun mleluummin kotona nauttien juoksevasta vedestä ja helposta lämpimästä suihkusta, sisävessasta, helposta ruoanlaitosta jne.
Jos haluan mökkitunnelmaa, niin jätän käyttämättä juoksevaa vettä ja sähköä, istun keittiössä kynttilänvalossa ja käyn vessassa jossain puskassa. Tähän asti ei ole vielä tullut tarvetta mäkkitunnelman luomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mies voisi sopia vaimonsa kanssa, että vieraita ei kutsuta tänä kesänä ollenkaan. Ollaan vain ja nautitaan lasten kanssa.
Ei miehen vanhempia tai ystäviä eikä vaimon sisaruksia. Ei ketään.
Näin mä tekisin.
Hyvä idea. Tai sit sen mökin vois myydä pois kun on mennyt noin hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi vaimo sitten ehdointahdoin pitäisi saada mukaan sinne miehen omistamalle mökille? Jos siellä ei sitten edes saa olla kuin kotonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi vaimo sitten ehdointahdoin pitäisi saada mukaan sinne miehen omistamalle mökille? Jos siellä ei sitten edes saa olla kuin kotonaan?
Kai se vaimo kotonaankin on (ainakin välillä) ilman siskojaan, miksei sitten mökillä. Mutta joo, jos ei vaimo mökillä ilman isoa porukkaa viihdy niin sen on osattava sanoa se miehelle. Ja miehen täytyy sitten tyytyä tilanteeseen ettei saa vaimonsa/perheensä kanssa viettää rauhassa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.
Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.
Vaimo ei varmaan koko mökkiä olisi edes halunnut?
Ei, kun joutuu siellä piikomaan miehen sukua.
Parisuhteen, saati perheen perustamisessa, ei ole näköjään enää mitään järkeä. Molemmilla pitäisi olla oma talo, oma mökki, oma auto... Minun talo! Minun mökki! Minun auto! Hommaa oma!
Ja sitten lapsia retuutetaan tässä mukana. Saako lapset asua ja oleskella, kun eivät omista kuitenkaan mitään ja perimältäänkin ovat vain puolet kummastakin vanhemmasta?
Perhe on kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.
Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.
Miten ihmeessä vaimo omistaisi mökin jos mies sen on ostanut?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan teidän kahden välinen sopimus. Minulla on sijoitusasunto ja miehelläni ei ole sen asunnon kanssa mitään tekemistä. 23 vuotta yhdessä eikä ikinä olla tapeltu rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se vaimo kotonaankin on (ainakin välillä) ilman siskojaan, miksei sitten mökillä. Mutta joo, jos ei vaimo mökillä ilman isoa porukkaa viihdy niin sen on osattava sanoa se miehelle. Ja miehen täytyy sitten tyytyä tilanteeseen ettei saa vaimonsa/perheensä kanssa viettää rauhassa aikaa.
Jos vaimo ei edes halua mökille, niin kai sitä aika voi viettää muuallakin kun itikoiden syötävänä?
Itse en ymmärrä mökkeilyä, enkä nykyään suostuisi lähtemään edes viikonlopuksi mökille, jossa ei ole juoksevaa vettä.
Exän kanssa olin muutaman päivän mökillä, ja kyllästyin siihen työmaahan hetkessä. Kaukana oli mikään rentouttava miniloma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos avioehto ja mies osti omilla rahoillaan mökin, niin se kyllä teknisesti miehen mökki. Ymmärrän, että tanjos haluaa oman ydinperheen kokevan mökin omakseen mutta vaimon sisarukset ostakoot omat mökit ja lopettavat lokkeilun.
Ei ole. Avioehto on voimassa liiton päättyessä vasta.
Mitä v***ua sä sönkötät? Laki on laki.