Miehen mökki, jonne vaimo kutsuu sisarustensa perheitä
Veljeni tilanne harmittaa. Hän on ostanut kalliin mökin, jossa haluaisi viettää oman vaimonsa ja heidän lastensa kanssa aikaa. Mies käy mökillä myös omien vanhempiensa ja satunnaisesti ystäviensä kanssa. Vaimonsa ei viihdy mökillä yhtä paljon, ja silloin kun viihtyy niin usein kutsuu sinne omien sisarustensa perheitä mukaan. He tulevat ja oikeastaan mankuvat päästä sinne mökille (vähävaraisia joille vuokramökkikin liian kallis). Mies ei haluaisi viettää aikaa mökillä näiden sisarusten perheiden kanssa, he hyvin erilaisia ihmisiäkin esim mies on akateeminen ja vaimon siskon mies vessahuumoria koko ajan viljelevä työtön tietokoneella pelaten päivät viettävä tapaus. Onko mielestänne miehen hyvä kieltää vaimonsa kutsumasta/lupaamasta mökkilomia tuonne mökille? Kolikon toinen puoli on, että mies haluaisi että vaimonsa viihtyisi ja olisi mökillä.. Miten neuvoisit miestä jos olisit miehen sisar?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.
Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.
Maailma uusfeministin silmin 🤦🏼
Mies sanoo, notta "Et tuo tänne enää kertaakaan sisaruksia etkä heidän perheitä. Jatkossa täällä mökkeilen minä, minun ydinperhe eli sinä ja lapset sekä minun ystäväni sekä vanhempani. Onko ymmärretty?".
Ei se ole sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tullaan vieraaksi yhtä iltapäiväkahvia pidempään niin vieraat tuovat koko porukan tarjottavat mukanaan. Jos joku ei tuo, niin sitä ei enää kutsuta. Tämä karsii jo sopivasti lokit.
Voi olla hieman työlästä ainakaan vaivatta karsia niitä lokkeja, niillä kun on taipumus lennellä vapaasti ihan kutsumattakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten asia edes kuuluu miehen Siskolle eli ap. lle?
Vai onko nyt mies jälkeenjäänyt vai mitä? Jotenkin huvittavia nämä miesressut, joiden asioita äidit ja siskot hoitavat, vaikka miehellä jo perhe.
Miten se mies on ressu jos siskonsa miehen tietämättä kirjoittaa Vauva-palstalle? Kerro ihmeessä tämä sun aivoituksen idea. Ei mullekaan tule mieleen että sun äiti tai sisarukset ovat älyltään heikkoja vaikka sinä oletkin.
Tätä ihmettelen myös, hyvässä perheessä keskustellaan perheenjäsenten kanssa ja onkin upeaa jos mies uskaltaa avautua siskolleen vaimonsa kauheista sisarusten perheistä. Mies on rohkea mielestäni
Eiköhän koko juttu ole vain ap:n turhaa sekaantumista muiden asioihin.
Ap kysyi neuvoa, mitä hänen pitäisi tehdä tilanteessa. Minun neuvoni on, että älä tee mitään äläkä sekaannu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin menemättä niinä kertoina kun vaimon perhe tulisi.
Oishan se vähän erikoista, että vaimon sukulaiset mökkeilee isännän mökissä ja isäntä joutunu jäämään kotio?! Sanois isäntä vaimolleen et hän ei halua mökille vaimon sukulaisia mutta haluaa oman perheen kanssa viettää aikaa kyllä mökillä. Eihän se mies menny naimisiin vaimon hölmöjen sukulaisten kanssa vaain sen vaimon!
Niin se monesti käy että kun nai jonkun, niin puolikin sukua saattaa tulla kylkiäisinä. Ja sitten on myöhäistä olla etukäteen viisas.
Tätäkö se prinsessa ja puoli valtakuntaa tarkoittaa käytännössä?;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on yhteistä kun naimisissa ollaan riippumatta siitä millä rahalla se on maksettu tai kenenkä nimissä se on. Erotilanteet on asia erikseen.
Jos esim. mies ostaa metsää niin kyllä se meidän metsää silloin on. Tai mä ostan asunto-osakkeen. Meidän sekin on.
Naimisissa yli 20 vuotta, eikä olla ikinä tapeltu rahasta.
Teidän keskinäiset sopimiset yhteisomistuksesta ei tarkoita sitä että muilla on samoin. Mun mökki on mun mökki, ei miehen. Toki se saa olla siellä niinkuin haluaa, oon näin sanonut. Mutta ei mies sitä omista. Ja miehen auto on ihan sen ikioma, ei mun. Saan kyllä käyttää sitä jos tarve vaatii. Naimisissa 23 vuotta ja ei koskaan olla tapeltu rahasta eikä siitä mitä kumpikin omistaa.
Juuri näin. Ja eron tai kuoleman tapahtuessa kummankin omaisuus selvitetään ja ositus tehdään sen perusteella.
Kun on parisuhteessa, niin pitää oppia sietämään myös kumppanin perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että miehen vanhemmat ovat tervetulleita, mutta vaimon sisarukset ei. Kuulostaa mukavalta, ihana mies? Mitenkäs jos siellä ei enää kävisi miehen vanhemmat eikä vaimon sisarukset? Molemmat luopuisi näin saman verran.
Kenen mökki, hän valitsee vieraat. Mökki on miehen. Kummasta on enemmän haitta parista rauhallisesta vanhemmasta ihmisestä vai sisaRUKSISTA PERHEINEEN?
Varmaan on parempi, ettei vaimo mene ollenkaan MIEHEN mökille.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo, notta "Et tuo tänne enää kertaakaan sisaruksia etkä heidän perheitä. Jatkossa täällä mökkeilen minä, minun ydinperhe eli sinä ja lapset sekä minun ystäväni sekä vanhempani. Onko ymmärretty?".
Ei se ole sen kummempaa.
Toteaisin, että mökkeile itseksesi :D
Ja jäisin kaupunkiin katsomaan hyvää netflix -sarjaa tämän mökkireissun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Veljesi kasvattaa pallit ja ryhtyy isännäksi ja toimii siten kuin isäntä.
Lol mistä moinen naisvihakommentti ja vielä paljon yläpeukkuja. Eihän mies saa mistään määrätä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itelläki hermo menisi jos maksaisin kiinteistöverot ja olisin investoinut mökkiin. Lokkejahan nuo. Miksei vaimo arvosta ja ole kiitollinen miehelle? Monihan maksaa yli tonnin viikko päästäkseen mökille Päijänteen tai Saimaan rannalle, tämä vaimo saa kaiken eteensä ilmaiseksi miehensä ansiosta ja käytös on tuollaista uhkailua, että nyynyyh en tule jos ei minun sisarukset lokkiperheineenkin tule. Kamala nainen tuo vaimo
Jos vaimo ei edes halua mökkeillä, niin minkä ihmeen takia pitäisi olla vielä kiitollinen siitä? :DD
Onko vaimo näinä live love laugh snobi viininkittaajia jotka matkaavat kalliilla alumiinipötkelössä 7h (plus lentokenttäodoukset ja matkat yli 10h yhteensä) jonnekin italiaan garda järveä katsomaan vaikka Suomessa on paljon suuremmat ja puhtaammat, upeammat järvet ja kaunis puhdas luonto? Sitten tiktokkia selataan aurinkotuolissa piereskellen auringon polttamana ja someen ihana elämä selfietä? Paljon antoisampaa on suomalainen mökkeily, jossa saa uida puhtaassa järvessä, saunoa rantasaunassa ja tehdä kroppaa helliviä tilan töitä kuten klapienhakkuuta.
Siellä lomalla on todnäk hotellissa mm. juokseva vesi, ei odotusta osallistua klapinhakkuisiin ja muihin töihin jne. Niinkuin sellaista oikeasti rentouttavaa lomaa.
Itselleni jos tarjottaisiin mahdollisuutta mennä mökille, niin jäisin ehdottomasti mieluummin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia, muistakaa mökkietiketti eli jos saat kutsun mökille, niin osta aina isäntäperheelle ruoat ja tarjoilut vastineeksi. Edellä jo mainittiin, että rantamökin vuokra voi olla toista tuhatta euroa per viikko, suhteuta siihen joten vaikkapa 300€ edestä viikonlopuksi hyvää ruokaa ja juomaa isännille ja emännille lapsineen on ihan hyvä suuruusluokka. Kysykää kutsujilta millaisia ruokia he toivovat etukäteen, esim kalaa, lihaa, vegepainitus tms.
Muistakäytöstavat jotta saat kutsun seuraavanakin kesänä!
Jos kutsun jonkun kotiini kylään, niin laitanko kutsuun oheen laskun, jossa arvioin paljonko asuntoni käyttövuokra olisi arvioituna vieraan käyttämä tila + vierailuaika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sen kummempaa.
Toteaisin, että mökkeile itseksesi :D
Ja jäisin kaupunkiin katsomaan hyvää netflix -sarjaa tämän mökkireissun ajaksi.
skumppa-gardajärvi ilmoittautui 🤭
Yllärivieraat, vaikka köyhiä olisivatkin, laitetaan tietenkin tekemään töitä vastineeksi vieriailun aiheuttamista kuluista. Heille errotaan ilahtunein ilein kuinka mukavaa, että tulitte auttamaan meitä mökin kevättöissä ja aletaan jakaa kaikille työhommia. Kerrotaan, että talkoot jatkuu ylihuomiseen asti ja sitten mennään nauttimaan talkoopalkat läheiselle mäkkärille.
Ovat varmasti seuraavalla vierailukerralla jossain muissa hommissa kiireisinä eivätkä ennätä tulla mökille, vaikka pyytäisitte.
Toinen vaihtoehto on pitää salassa mökit ja muut piilopirtit, jotka on hankittu nimenomaan sitä varten, että halutaan olla rauhassa.
Kolmas vaihtoehto on miettiä, että miksi suomalaiset ja te (ap_n perhettä tarkoitan) olette niin epäsosiaalisia että kumppanin lähisukukin tuntuu rasitteellta. Eikö ole kuitenkin hauska tutustua uusiin ihmisiin, kun tutustuu ja viettää aikaa lähsivun kanssa, niin siitä saa sitten tukiverkostoa, joka tulee tarvittaessa auttamaan vaikka muutossa tai on lapsenvahtina, kun pariskunta haluaa viettä kahdenkeskistä aikaa ja niin edelleen.
Siellä lomalla on todnäk hotellissa mm. juokseva vesi, ei odotusta osallistua klapinhakkuisiin ja muihin töihin jne. Niinkuin sellaista oikeasti rentouttavaa lomaa.
Itselleni jos tarjottaisiin mahdollisuutta mennä mökille, niin jäisin ehdottomasti mieluummin kotiin.
Ja wifi?
Kyllä se oikeasti rentouttava loma on se, kun puhelin on pois kädestä ja saa palata ihan perusasioiden äärelle. Sen voi toki tehdä missä vaan, laittaa vaan mobiilidatan pois päältä ja jättää puhelimen pöydälle. Mielellään lisäksi paljon liikuntaa, jota tulee pienissä ja hyvää mieltä tuottavissa mökkihommissa tai jos on kaupunkikodissa, niin pitkiä kävelyitä ja/tai vaikka perusteellinen suursiivous. Tuollaisen päivän jälkeen olo on 100 kertaa parempi kuin 20 tunnin netflixmaratonilla, jonka rikkoo vain pari volttausta ja jatkuva somenkyttäys.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole sen kummempaa.
Vaimona toteaisin tässä tilanteessa, että voit mökkeillä lasten, ystäviesi ja vanhempiesi kanssa, minä en sinne tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.
Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.
Jos avioehto ja mies osti omilla rahoillaan mökin, niin se kyllä teknisesti miehen mökki. Ymmärrän, että tanjos haluaa oman ydinperheen kokevan mökin omakseen mutta vaimon sisarukset ostakoot omat mökit ja lopettavat lokkeilun.
Avioehto tulee voimaan eron jälkeen, avioliitossa omaisuus on yhteistä.
Miksi mies haluaa, että vaimo olisi mökillä, jos vaimo ei siitä välitä? Mieshän voi mennä sinne lastensa ja vanhempiensa kanssa. Ei kai kyse vain ole siitä, että sitten se ei enää ole miehelle lomaa, jos vaimo ei ole paikalla huolehtimassa lapsista ja appivanhempien kestityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Ja wifi?
Kyllä se oikeasti rentouttava loma on se, kun puhelin on pois kädestä ja saa palata ihan perusasioiden äärelle. Sen voi toki tehdä missä vaan, laittaa vaan mobiilidatan pois päältä ja jättää puhelimen pöydälle. Mielellään lisäksi paljon liikuntaa, jota tulee pienissä ja hyvää mieltä tuottavissa mökkihommissa tai jos on kaupunkikodissa, niin pitkiä kävelyitä ja/tai vaikka perusteellinen suursiivous. Tuollaisen päivän jälkeen olo on 100 kertaa parempi kuin 20 tunnin netflixmaratonilla, jonka rikkoo vain pari volttausta ja jatkuva somenkyttäys.
Jos toinen yrittäisi maanitella mökille niin etten saa kutsua mukaan ketään muuta (mutta hän saa), ja mieluusti mökkeilyn ajaksi puhelimenikin pitäisi laittaa "jäähylle". Ja aktiviteettina minulle rentouttava suursiivous, klapien pilkkominen jne.
Niin en todellakaan lähtisi.
Niin se monesti käy että kun nai jonkun, niin puolikin sukua saattaa tulla kylkiäisinä. Ja sitten on myöhäistä olla etukäteen viisas.