Miehen mökki, jonne vaimo kutsuu sisarustensa perheitä
Veljeni tilanne harmittaa. Hän on ostanut kalliin mökin, jossa haluaisi viettää oman vaimonsa ja heidän lastensa kanssa aikaa. Mies käy mökillä myös omien vanhempiensa ja satunnaisesti ystäviensä kanssa. Vaimonsa ei viihdy mökillä yhtä paljon, ja silloin kun viihtyy niin usein kutsuu sinne omien sisarustensa perheitä mukaan. He tulevat ja oikeastaan mankuvat päästä sinne mökille (vähävaraisia joille vuokramökkikin liian kallis). Mies ei haluaisi viettää aikaa mökillä näiden sisarusten perheiden kanssa, he hyvin erilaisia ihmisiäkin esim mies on akateeminen ja vaimon siskon mies vessahuumoria koko ajan viljelevä työtön tietokoneella pelaten päivät viettävä tapaus. Onko mielestänne miehen hyvä kieltää vaimonsa kutsumasta/lupaamasta mökkilomia tuonne mökille? Kolikon toinen puoli on, että mies haluaisi että vaimonsa viihtyisi ja olisi mökillä.. Miten neuvoisit miestä jos olisit miehen sisar?
Kommentit (172)
Ilman muuta mies päättää, miehen ostama mökki. Vaimolta kiitollisuutta, aika töykeää edes yrittää ujuttaa omia sukulaisiaan miehen tiluksille noin,
No jos mies ei pidä vaimon sisaruksista perheineen eikä halua viettää heidäm kanssaan aikaan, niin sehän on jo tavallaan ongelma ilman mökkiäkin. Miten tämä asia on käsitelty? Tietääkö vaimo että mies käytönnössä halveksuu hänen sisarusten perheitä? Aloituksessa ainakin heistä puhutaan hyvin ikävään sävyyn.
Itse ehdottaisin kompromissia, sovitaan että joku aika x on sellainen, että vaimo saa kutsua sisarusten perheet, ja muuten kutsumiset hoitaa mökin omistaja.
Ja jos vaimo ei halua viettää aikaa miehen kanssa, niin tälle asialle ei vain voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo, notta "Et tuo tänne enää kertaakaan sisaruksia etkä heidän perheitä. Jatkossa täällä mökkeilen minä, minun ydinperhe eli sinä ja lapset sekä minun ystäväni sekä vanhempani. Onko ymmärretty?".
Ei se ole sen kummempaa.
Vaimo päättää sitten, mökkeileekö enää lainkaan ja jättää anopille ja miehen sisarelle emännöinnin. Kesäleskenä hyvinkin voi löytää mukavamman puolison, jolla on mukavammat sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo, notta "Et tuo tänne enää kertaakaan sisaruksia etkä heidän perheitä. Jatkossa täällä mökkeilen minä, minun ydinperhe eli sinä ja lapset sekä minun ystäväni sekä vanhempani. Onko ymmärretty?".
Ei se ole sen kummempaa.
Vaimo päättää sitten, mökkeileekö enää lainkaan ja jättää anopille ja miehen sisarelle emännöinnin. Kesäleskenä hyvinkin voi löytää mukavamman puolison, jolla on mukavammat sukulaiset.
Lue viesti 1. Mammojen mielestä miehen kuuluu päättää kaikesta.
En ole mökki-ihmisiä, mutta jos nyt sattuisin höpsähtämään ostamaan kesämökin en ainakaan sanallakaan mainitsisi siitä mieheni sisaruksille. Vannottaisin myös mieheni pitämään asiasta suunsa kiinni.
Sillälailla saisi mökkeillä rauhassa. Niillä omilla sisaruksilla, jotka mökkeilystä pitävät, on jo kesämökki ja kaikilla kuitenkin omakotitalo kuten meilläkin.
Miehen puolella sukua olisi tosin vain yksi lokkeilija, mutta mökkitietohan pitäisi salata kaikilta.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta mies päättää, miehen ostama mökki. Vaimolta kiitollisuutta, aika töykeää edes yrittää ujuttaa omia sukulaisiaan miehen tiluksille noin,
Miksi pitäisi olla kiitollinen, jos vaimo ei mökillä edes viihdy?
Kompromissina itse tekisin, että minua olisi sinne itikoiden syötäväksi turha enää odottaa, vaan riemuiten jäisin pois koko mökkireissulta. Mitä minä siellä muutenkaan tekisin, kun eihän mökki minun olisi.
Kesäpaikalle ei kukaan tule kuin kutsuttuna. Se on ihan selvä asia. Itse en mene kenenkään mökeille vaikka kutsuttaisiin, pitää maanitella ja pitkään, että käväisem.
Meidän mökin naapurustossa oli mies, jonka vuosikymmenten avovaimo lopulta lopetti kokonaan miehen mökillä käymisen. Mies oli kyllä tarjonnut puolta tälle ostettavaksi. Ei vaikuttanut asiaan. Mökille oli matkaa noin 35 km heiltä.
Monta vuotta mies tätä harmitteli. Sitten hommasi uuden avon. Mies oli tuolloin varmaan jo 70-v. Nyt on mökkiseuraa hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Veljesi kasvattaa pallit ja ryhtyy isännäksi ja toimii siten kuin isäntä.
Ja alkaa tehdä suotuisia eropapereita. Tuollaiset vaimot tiedetään etenkin, kun ei tehdä heidän mielensä mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.
Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.
Jos avioehto ja mies osti omilla rahoillaan mökin, niin se kyllä teknisesti miehen mökki. Ymmärrän, että tanjos haluaa oman ydinperheen kokevan mökin omakseen mutta vaimon sisarukset ostakoot omat mökit ja lopettavat lokkeilun.
Vaikka ei olisikaan avioehtoa, mökki on miehen, mikäli vaimo ei omista mökistä mitään.
Veljesi teki virheen siinä, että kehuskeli ostaneensa kalliin kedämökin.
Kel onni on, se onnen kätkeköön.
Itse emme kerro sukulaisillemme mitään millaista omaisuutta meillä on. Jos kerron hankkineeni jotain uutta, he vähintäänkin haluavat sitä lainata. Jos tämä on mahdollista. Meillä oli jo kun aikaa ylimääräinen auto, niin sitä ruikutettiin koko ajan lainaksi.
Tykkään kyllä mökkeilystä, mutta jos mökkeily on sitä että olen puolisoni omistamalla mökillä piikana ilman mitään sananvaltaa mihinkään, niin miksi ihmeessä lähtisin mukaan sellaisille reissuille?