Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mökki, jonne vaimo kutsuu sisarustensa perheitä

Vierailija
30.04.2025 |

Veljeni tilanne harmittaa. Hän on ostanut kalliin mökin, jossa haluaisi viettää oman vaimonsa ja heidän lastensa kanssa aikaa. Mies käy mökillä myös omien vanhempiensa ja satunnaisesti ystäviensä kanssa. Vaimonsa ei viihdy mökillä yhtä paljon, ja silloin kun viihtyy niin usein kutsuu sinne omien sisarustensa perheitä mukaan. He tulevat ja oikeastaan mankuvat päästä sinne mökille (vähävaraisia joille vuokramökkikin liian kallis). Mies ei haluaisi viettää aikaa mökillä näiden sisarusten perheiden kanssa, he hyvin erilaisia ihmisiäkin esim mies on akateeminen ja vaimon siskon mies vessahuumoria koko ajan viljelevä työtön tietokoneella pelaten päivät viettävä tapaus. Onko mielestänne miehen hyvä kieltää vaimonsa kutsumasta/lupaamasta mökkilomia tuonne mökille? Kolikon toinen puoli on, että mies haluaisi että vaimonsa viihtyisi ja olisi mökillä.. Miten neuvoisit miestä jos olisit miehen sisar?

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiselle siedätyshoitoa yksinkertaisista ihmisistä. 

Mä niin tiedän ton tunteen kun kylään tulee joku sivistymätön ja kouluttautumaton juntti jonka jutut pyörii auton rassaamisessa, kaivinkoneessa, kaljan juonnissa ja kaksimielisessä huumorissa ja juu, hän viljelee sitä koka paikassa kuvitellen olevansa hauska. Hän ei yksinkertaisena ihmisenä osaa lukea tilannetta ja sitä että jos koku naurahtaa hänen noloille jutuilleen, niin se ei tarkoita sitä että juttu olisi hauska, vaan ihmiset naurahtelee vaivaantuneesti koska ovat kohteliaita eivätkä halua loukata tätä junttia reagoimatta pokerinaamalla kun toinen yrittää hauskuuttaa muka jollain hauskalla alatyylisellä vitsillä. Tilanne on kiusallinen, ei hauska. 

Juuri tämä! Tätä olen yrittänyt selittää joka ikisessä keskustelussa missä miehet ihmettelevät miksi ei kouluttamaton mies kelpaa nirppanokkaisille korkeakoulutetuille naisille. Se on kuulema joku mystinen status, tai tietenkin raha.. Ei ole. Se on 100% kuvaamasi asia. eikä edes se vitsien alatyylisyys vaan se, ettei jutut kohtaa millään tasolla, ei ole yhteistä kohtaamispintaa. Minä en tiedä enkä ymmärrä mitään suomalaisista viihdeohjelmista tai 80-luvun elokuvista, joten kaikki sieltä lainatut läpät ja anekdootit menee ohi, esim. 

Aloittajan veljen ongelma on se, ettei hän ole käynyt keskustelua vaimonsa kanssa siitä kuinka paljon kummankin sukulaisten kanssa pitäisi viettää porukassa aikaa ja mistä syistä. Ei niinkään se paikka missä tätä aikaa vietettäisi.

Vierailija
62/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon viihtymiseen mökillä. Ollaan oltu yhdessä mun miehen kanssa 35v, lapset alkaa olla aikuisia. Hän on aina tiennyt, että en ole mökki-ihmisiä, en viihdy yhtään jossain alkeellisissa oloissa itikoiden syötävänä vesisateessa. No nyt on alkanut mökkien katselu eri kauppapaikoilta, että mitä jos ostettaisiin.. aikani sitä kuuntelin ja sit jouduin toteamaan, että mä en tule sellaiseen lainapaperin nimeäni laittamaan, jolla otetaan velkaa johonkin mökkiin. Eli herra saa hankia sen sit ihan omillaan. No sehän ei onistu, kun meidän yhteinen omaisuus pitäisi olla sen velan takuuna. Eli: jos ei ole mökki-ihminen ei ole mökki-ihminen ja sitä ei muuta mikään. Pitsi jos sen mökin saa siirrettyä vaikka Algarveen jonkun kivan golf-resortin kupeeseen ja siinä on oma uima-allas. Sitten muakin saattaisi alkaa kiinostaa mökkeily.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon viihtymiseen mökillä. Ollaan oltu yhdessä mun miehen kanssa 35v, lapset alkaa olla aikuisia. Hän on aina tiennyt, että en ole mökki-ihmisiä, en viihdy yhtään jossain alkeellisissa oloissa itikoiden syötävänä vesisateessa. No nyt on alkanut mökkien katselu eri kauppapaikoilta, että mitä jos ostettaisiin.. aikani sitä kuuntelin ja sit jouduin toteamaan, että mä en tule sellaiseen lainapaperin nimeäni laittamaan, jolla otetaan velkaa johonkin mökkiin. Eli herra saa hankia sen sit ihan omillaan. No sehän ei onistu, kun meidän yhteinen omaisuus pitäisi olla sen velan takuuna. Eli: jos ei ole mökki-ihminen ei ole mökki-ihminen ja sitä ei muuta mikään. Pitsi jos sen mökin saa siirrettyä vaikka Algarveen jonkun kivan golf-resortin kupeeseen ja siinä on oma uima-allas. Sitten muakin saattaisi alkaa kiinostaa mökkeily.  

Nyt en sano, että sinä olet väärässä ja minä oikeassa, mutta..

Mun mökkeily on muun muassa aurinkotuolissa lueskelua, saunasta järveen pulahdusta, grillailua ja porealtaassa rentoilua. Siihen päästäkseen ei vaadita 5-6 tunnin matkustamista lentokenttien,  lentokoneiden ja paikallisjunien kautta, eikä sitä edeltävää pakkaamista ja lomapäivien sovittelua. Jos on nätti keli, ajetaan 45 min omasta pihasta ja ollaan yksityisresortissa. Huusi, puutakka ja kalastusvälineet ollaan pidetty ihan tunnelman vuoksi, ei niitäkään ole pakko olla mökillä.

Vierailija
64/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti viihtyy jossain mökillä keskenään? Mikä veli hankki mökin jos vaimo ei viihdy siellä.

Vierailija
65/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti viihtyy jossain mökillä keskenään? Mikä veli hankki mökin jos vaimo ei viihdy siellä.

No miksi ei hankkisi? Pitääkö ihan kaikki asiat tehdä yhdessä. Jos toinen pitää mökkeilystä, niin eihän toisen ole sinne pakko tulla. Isä hommasi aikoinaan mökin ilman mukavuuksia, ja se oli ihan ok äidilleni, joka ei sinne halunnut lähteä. Isä kävi metsästys- ja kalareissuillaan siellä ja kaikki oli tyytyväisiä. Olisi ollut tosi ikävää, jos äiti olisi kieltänyt sen mökin ostamisen. Kotona syötiin paljon riistaa ja kalaa sitten. 

Vierailija
66/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa ei ole mitään "miehen mökkiä" vaan on yhteiset rahat, yhteiset mökit ja yhteiset ruumiit.

Se miksi siä olet tuossa avioliitossa erottaamassa avioparia on hyvin hämmentävää ja melkeinpä suositteilsin sinulle tutustumista avioliiton sakramenttiin.

Omaatko itse jotain romanttisia tunteita tai epänorm

aalin suhteen veljeäsi kohtaan, vai miksi ylipäätään tiedät hänen tunteistaan mitään, puhumattakaan siitä että juonittelet hänen avioliittoaan vastaan tämän selän takana? 

Avioliitossa  kumpikin omistaa  omaisuutensa, eri asia erotessa jolloin kuvaan astuu avio-oikeus ja ositus tasinkoineen

Tuo ei ole avioliiton sakramentti.

Vierailija
67/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.

Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.

Jos avioehto ja mies osti omilla rahoillaan mökin, niin se kyllä teknisesti miehen mökki. Ymmärrän, että tanjos haluaa oman ydinperheen kokevan mökin omakseen mutta vaimon sisarukset ostakoot omat mökit ja lopettavat lokkeilun.

Samaa mieltä!

Olisi kauheaa, jos ostamalleni mökille tulisi vieraita, joita en ole kutsunut ja joiden seurasta en pidä, lokkeilemaan.

Vierailija
68/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ainakin viihdytään mieheni kanssa kahdestaan mökillä ja viihdyn hyvin yksinkin siellä.

Vieraita ei kutsuta mökille. Kyläilyt hoidetaan kaupungissa.

Vierailija
69/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi akateeminen tunkeutuu jonkun työttömän veljensä mökille jos ei kerta viihdy siellä?

Vierailija
70/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mökkeily on muun muassa aurinkotuolissa lueskelua, saunasta järveen pulahdusta, grillailua ja porealtaassa rentoilua. 

No nyt mä sanon että Suomen kesässä tuo onnistuu kivasti muutamana päivänä kesässä, pari viikkoa max ja niidenkin ajan on hyttysiä ja viileät illat/aamut. Itse rakastan toki kesää, vaikka se pettääkiin säännöllisesti, eli sitä suunniteltua ihanaa grillailua ja rentoilua voi OIKEASTI nautiskellen harrastaa niin vähän. Loppu on hampaat irvessä tai puoli-irvessä sinnittelyä.

On typerintä ikinä tulla tyrkyttämään näitä mulle kyllä käy-juttuja heille, joille ei käy. Kun ei tahdo.

Vierailija
71/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän, että tuollainen pulma voi monellakin olla. Meillä mies on selvästi sosiaalisempi ja tykkäisi, että mökilläkin olisi mukana enemmänkin seuraa. Minä taas olen siellä mieluusti yksinkin. Siksi, tadaa, keskustelemme ja sovimme siitä, kuka menee ja milloin. Välillä minä menen yksin, välillä mies menee jollakin porukalla, välillä minäkin menen porukan mukana. Joskus menemme jopa kahdestaan.

Niin kauan kun kyse ei ole suoranaisesta kiusaamisesta, nälvimisestä tms. vaadin itseltänikin, että kykenen sietämään myös ei ihan niin itselle mieluisaa seuraa. Minusta se kuuluu käytöstapoihin ja toisen huomiointiin. Pääasia, että joustavuus koskee kumpaakin. Vaikka vapaa-aika voi nykyään olla aika arvokasta, niin on parisuhdekin.

Eli eipä tässä oikein muuta neuvoa voi minusta antaa kuin keskustelu ja yhteisten pelisääntöjen sopiminen. Että kumpikaan ei kutsu ketään mielivaltaisesti, eikä ihan yhtä mielivaltaisesti myöskään kiellä toista kutsumasta. 

Vierailija
72/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän, että tuollainen pulma voi monellakin olla. Meillä mies on selvästi sosiaalisempi ja tykkäisi, että mökilläkin olisi mukana enemmänkin seuraa. Minä taas olen siellä mieluusti yksinkin. Siksi, tadaa, keskustelemme ja sovimme siitä, kuka menee ja milloin. Välillä minä menen yksin, välillä mies menee jollakin porukalla, välillä minäkin menen porukan mukana. Joskus menemme jopa kahdestaan.

Niin kauan kun kyse ei ole suoranaisesta kiusaamisesta, nälvimisestä tms. vaadin itseltänikin, että kykenen sietämään myös ei ihan niin itselle mieluisaa seuraa. Minusta se kuuluu käytöstapoihin ja toisen huomiointiin. Pääasia, että joustavuus koskee kumpaakin. Vaikka vapaa-aika voi nykyään olla aika arvokasta, niin on parisuhdekin.

Eli eipä tässä oikein muuta neuvoa voi minusta antaa kuin keskustelu ja yhteisten pelisääntöjen sopiminen. Että kumpikaan ei kutsu ketään mielivaltaisesti, eikä ihan yhtä mielivaltaise

Näin meilläkin.

Vierailija
73/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei hankkisi? Pitääkö ihan kaikki asiat tehdä yhdessä. Jos toinen pitää mökkeilystä, niin eihän toisen ole sinne pakko tulla. Isä hommasi aikoinaan mökin ilman mukavuuksia, ja se oli ihan ok äidilleni, joka ei sinne halunnut lähteä. Isä kävi metsästys- ja kalareissuillaan siellä ja kaikki oli tyytyväisiä. Olisi ollut tosi ikävää, jos äiti olisi kieltänyt sen mökin ostamisen. Kotona syötiin paljon riistaa ja kalaa sitten. 

On silti vähän kurjaa hankkia mökki, jossa tietää, että vaimo ei viihdy ja olettaa, että vaimo muun perheen kanssa siellä kuitenkin aikaa viettää ja sanella, että omat sukulaiset ovat tervetulleita + vaimon eivät ja kaiken tämän päälle laukata lapsuudenperheessään itkemässä tilannetta.

Vierailija
74/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.

Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.

Kun sä ostat kengät ittelles niin mieskin omistaa ne. Ja jos oikein autonkin ostat ittellesi niin mieskin saa kysymättä käyttää sitä koska se on myöskin sen auto.

Voi notta teidän joidenkin naisten logiikkaa.

Vierailija
75/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteliko veljesi vaimonsa kanssa aiheesta ennen mökin hankkimista vai olettiko vain, että heillä on samanlaiset tavoitteet? Kuulostaa siltä että keskustelut unohtuivat, jos vaimonsa ei kerran viihdy mökillä ilman suurempaa seuruetta. 

Vierailija
76/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, no onhan se tyhmää jos hommaa mökin koska haluaa viettää aikaa vaimonsa kanssa siellä, mutta vaimo ei halua. Olettaminen on tyhmää. 

Vierailija
77/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuullostaa siltä, että häntä kismittää kun häntä ei kutsuta (veljensä sisar), mutta veljen puoliso kutsuu sisariaan puolisoineen. Kateus paistaa, sekä oma sivistymättömyys. Ihmiset on erilaisia, eikä akateemisuus ole tae ainakaan sydämensivistyksestä. Taitaa aloittaja olla kateellinen ja katkera siitäkin, että veljensä meni tuollaisen moukkasuvun vaimon ottamaan sen sijaan, että olisi ottanut jonkun akateemisen. Hohhoijaa, huolehdi ap omista asioistasi, äläkä puutu veljesi elämään. 

Vierailija
78/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, nyt on keksitty vastinetarina palstalla olevalle "minun kesämökki ja miehen aikuinen poika perheineen" aloitukselle (vuodelta 2017). Jos aikoo provoilla niin hieman paremmin kiitos, tästähän oikein loistaa kuinka mies-vaimo astelma on käännetty tahalleen toisinpäin ja ilmeisesti katsotaan kuinka naiset reagoi.

Vierailija
79/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mies on jämäkkää tekoa ja teki niin monta kertaa selväksi, että meni perille jotta meidän asioihin ei tarvitse sekaantua, hoidamme ne kyllä itse. Samoin tein minä omalla suvulleni, jos sieltä jotain kommenttia oli tulossa.

No tässä apn tapauksessahan on juuri päin vastoin. Mies käy natisemassa ja rollimassa vaimostaan siskolleen ja itkemässä siellä, miten vaimo toimii kurjasti.

Ja tämä on se pahin virhe ikinä. Kyllä pariskunnan pitää selvittää omat ongelmansa ja jos niistä ulospäin puhutaan niin avoimesti = toinen tietää, että puhutaan ja mitä puhutaan, eikä sanota asioita, joita ei puolisolle itselleen kerrota. 

Teillä siis onkin ollut terveellä pohjalla suhde, mutta näillä, jotka käy siellä lapsuudenkodissa itkaisemassa ei ole.

tai sitten joka asiaan nokkansa työntävä ap-sisar on vaan tehnyt omia johtopäätöksiään

Vierailija
80/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitoista ja avioehdoista riippumatta mitkään mökit eivät tule yhteisomistukseen, kun toinen ne yksin omilla rahoillaan hankkii. Mutta kyllähän se käytännössä avioliitossa vähän niin toimii, että yhteiseen käyttöön tuollaiset hankitaan siitä riippumatta, kuka sen varsinaisesti omistaa. Tämäkin on kuitenkin veljesi ja hänen vaimonsa välinen asia, ja sisarusta neuvoisin ihan vain sanomaan veljelleen, että nyt täytyy vaimon kanssa keskustella asiasta.