Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mökki, jonne vaimo kutsuu sisarustensa perheitä

Vierailija
30.04.2025 |

Veljeni tilanne harmittaa. Hän on ostanut kalliin mökin, jossa haluaisi viettää oman vaimonsa ja heidän lastensa kanssa aikaa. Mies käy mökillä myös omien vanhempiensa ja satunnaisesti ystäviensä kanssa. Vaimonsa ei viihdy mökillä yhtä paljon, ja silloin kun viihtyy niin usein kutsuu sinne omien sisarustensa perheitä mukaan. He tulevat ja oikeastaan mankuvat päästä sinne mökille (vähävaraisia joille vuokramökkikin liian kallis). Mies ei haluaisi viettää aikaa mökillä näiden sisarusten perheiden kanssa, he hyvin erilaisia ihmisiäkin esim mies on akateeminen ja vaimon siskon mies vessahuumoria koko ajan viljelevä työtön tietokoneella pelaten päivät viettävä tapaus. Onko mielestänne miehen hyvä kieltää vaimonsa kutsumasta/lupaamasta mökkilomia tuonne mökille? Kolikon toinen puoli on, että mies haluaisi että vaimonsa viihtyisi ja olisi mökillä.. Miten neuvoisit miestä jos olisit miehen sisar?

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin vieraat ja sukulaiset mökkikieltoon, sillä siitä ongelmasta päästään.

Vierailija
42/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemiselle siedätyshoitoa yksinkertaisista ihmisistä. 

Mä niin tiedän ton tunteen kun kylään tulee joku sivistymätön ja kouluttautumaton juntti jonka jutut pyörii auton rassaamisessa, kaivinkoneessa, kaljan juonnissa ja kaksimielisessä huumorissa ja juu, hän viljelee sitä koka paikassa kuvitellen olevansa hauska. Hän ei yksinkertaisena ihmisenä osaa lukea tilannetta ja sitä että jos koku naurahtaa hänen noloille jutuilleen, niin se ei tarkoita sitä että juttu olisi hauska, vaan ihmiset naurahtelee vaivaantuneesti koska ovat kohteliaita eivätkä halua loukata tätä junttia reagoimatta pokerinaamalla kun toinen yrittää hauskuuttaa muka jollain hauskalla alatyylisellä vitsillä. Tilanne on kiusallinen, ei hauska. 

Voisit sanoa kohteliaasti, ettet kaipaa kuulla sellaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avioliittoon nyt kuuluu se, että puolison suvun kanssa joutuu joskus tekemisiin. Pariskunta neuvottelee näistä keskenään. Sekin kuuluu avioliittoon.

Vierailija
44/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me lähdetään mökille pakoon kaikkea ja kaikkia. Luojan kiitos mieheni ajattelee samoin eikä tulisi mieleenkään kutsua sinne ketään vaan kumpikin meistä haluaa olla rauhassa. Arki on niin kiireistä ja sosiaalista että tekee tosi hyvää päästä rauhoittumaan mökille.

Sama täällä, minä en voi sietää eteenkän vieraita jotka ajaa vaan pihaan etukäteen vierailusta sopimatta. Hemmetin ärsyttävää ja junttimaista käytöstä.

Miehenin on melko sosiaalinen, toisin kuin minä "sosiaalinen introvertti" ja hän ainakin teeskentelee iloista kun vieraat ajaa pihaan, siksi mökillä käy tuttuja koska he luulevat olevansa tervetulleita (siis tyyliin päiväkahville). Koska olemme ainakin alkulomasta muutamia päiviä tosi väsyneitä työkuorman takia, nukutaan usein päikkärit. No eikö perk...le ne naapurit tule just sillon iltapäivällä ja kopauta vaan oveen ja kävele sisälle. Onneks ei oltu parvella intiimeissä puuhissa. Mies meni u isena alas, minä olin niin raivoa täynnä että jäin sänkyyn ja huhuilin vaan sieltä että sorry, olen hirveässä flunssassa, liekö koronaa, en oo tehny testiä vielä. En tullut alas, mies vei vieraat terassille, keitti kahvit heille ja jututti niitä tunnin, minä hiippailin "muka flunssasena" vilttiin kääriytyneenä jossain kohtaa kahville puhuen vain muutamia lauseita. Onneksi he tajus lähtee eikä heitä näkyny sen koomin.

Tämän jälkeen laitamme aina oven lukkoon kun nukumme. Enää ikinä ei kukaan kävele sisälle ilman että tullaan avaamaan ovi. Näin kaupunkilaisena en ymmärrä yhtään tuota maalaisten tapaa vaan kävellä sisälle toisten kotiin vaikka kuinka näkevät että ollaan kotona. Miettikää nyt miten kiusallisiin tilanteisiin kaikille tuollainen tilanne voi johtaa.

Vierailija
45/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin menemättä niinä kertoina kun vaimon perhe tulisi. 

Ja vaimo jättäisi menemättä, kun miehen sisar ja perhe tulisi. Pitäisikö lapsetkin jakaa vielä vaikka sen mukaan, miten miehen sisaren ja vanhempien tykkäämiset menevät?

Vierailija
46/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies on jämäkkää tekoa ja teki niin monta kertaa selväksi, että meni perille jotta meidän asioihin ei tarvitse sekaantua, hoidamme ne kyllä itse. Samoin tein minä omalla suvulleni, jos sieltä jotain kommenttia oli tulossa.

No tässä apn tapauksessahan on juuri päin vastoin. Mies käy natisemassa ja rollimassa vaimostaan siskolleen ja itkemässä siellä, miten vaimo toimii kurjasti.

Ja tämä on se pahin virhe ikinä. Kyllä pariskunnan pitää selvittää omat ongelmansa ja jos niistä ulospäin puhutaan niin avoimesti = toinen tietää, että puhutaan ja mitä puhutaan, eikä sanota asioita, joita ei puolisolle itselleen kerrota. 

Teillä siis onkin ollut terveellä pohjalla suhde, mutta näillä, jotka käy siellä lapsuudenkodissa itkaisemassa ei ole.

Vierailija
47/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kerro veljellesi omaa kantaasi asiasta ? Hän voi kertoa miten asiat on.

Kutsu se veljesi teille, miks kaikkien pitäisi mennä veljesi mökille ?

Vierailija
48/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko on pahempi kuin anoppi. Anopilla on sentään iän tuomaa ymmärrystä toisin kuin siskolla. Sisko kyllä tietää mitä veli tarvitsee. 

Tämä on oma kokemukseni miehen siskosta. Aloitus toi vahvasti mieleen suhteemme alkuajat, kun sisko kertoi jopa minulle veljen seurustelukumppanille, millaisen vaimon hänen veljensä tarvitsee.

Vierailija
49/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että veljesi on akateeminen. Ei löydy munia oikeassa kojtaa. Kyräillään seläntakana "junteille" ja "sivistymättömille" mutta tilanteessa nuollaan ahteria. Lapanen.

Vierailija
50/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että miehen vanhemmat ovat tervetulleita, mutta vaimon sisarukset ei. Kuulostaa mukavalta, ihana mies? Mitenkäs jos siellä ei enää kävisi miehen vanhemmat eikä vaimon sisarukset? Molemmat luopuisi näin saman verran.

Kenen mökki, hän valitsee vieraat. Mökki on miehen. Kummasta on enemmän haitta parista rauhallisesta vanhemmasta ihmisestä vai sisaRUKSISTA PERHEINEEN?

Vierailija
51/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me lähdetään mökille pakoon kaikkea ja kaikkia. Luojan kiitos mieheni ajattelee samoin eikä tulisi mieleenkään kutsua sinne ketään vaan kumpikin meistä haluaa olla rauhassa. Arki on niin kiireistä ja sosiaalista että tekee tosi hyvää päästä rauhoittumaan mökille.

Sama täällä, minä en voi sietää eteenkän vieraita jotka ajaa vaan pihaan etukäteen vierailusta sopimatta. Hemmetin ärsyttävää ja junttimaista käytöstä.

Miehenin on melko sosiaalinen, toisin kuin minä "sosiaalinen introvertti" ja hän ainakin teeskentelee iloista kun vieraat ajaa pihaan, siksi mökillä käy tuttuja koska he luulevat olevansa tervetulleita (siis tyyliin päiväkahville). Koska olemme ainakin alkulomasta muutamia päiviä tosi väsyneitä työkuorman takia, nukutaan usein päikkärit. No eikö perk...le ne naapurit tule just sillon iltapäivällä ja kopauta vaan oveen ja kävele sisälle.

Oudompaa olisi että lampsivat sisään jos ei ole kotona 😂 mutta joo ohan toi ärsyttävää, onneksi katoava tapa

Vierailija
52/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa ei ole mitään "miehen mökkiä" vaan on yhteiset rahat, yhteiset mökit ja yhteiset ruumiit.

Se miksi siä olet tuossa avioliitossa erottaamassa avioparia on hyvin hämmentävää ja melkeinpä suositteilsin sinulle tutustumista avioliiton sakramenttiin.

Omaatko itse jotain romanttisia tunteita tai epänormaalin suhteen veljeäsi kohtaan, vai miksi ylipäätään tiedät hänen tunteistaan mitään, puhumattakaan siitä että juonittelet hänen avioliittoaan vastaan tämän selän takana? 

Vierailija
53/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko on pahempi kuin anoppi. Anopilla on sentään iän tuomaa ymmärrystä toisin kuin siskolla. Sisko kyllä tietää mitä veli tarvitsee. 

Tämä on oma kokemukseni miehen siskosta. Aloitus toi vahvasti mieleen suhteemme alkuajat, kun sisko kertoi jopa minulle veljen seurustelukumppanille, millaisen vaimon hänen veljensä tarvitsee.

Kaikenlaisia insestiperheitä sitä suomeen mahtuu.

Vierailija
54/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v i t t u taas tätäkin avausta.

Vierailija
55/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies osti mökin, niin kyllä se vaimokin omistaa sen mökin. Eli samat oikeudet kutsua vieraita.

Miehen kannattaa ostaa toinenkin mökki, jos haluaa sellaisen, mikä on vain omassa käytössä.

Millä perusteella vaimokin omistaa sen mökin, jos se on miehen nimissä?

Jos vaimo käy töissä ja osaltansa siis elättää perhettä, on mökin ostaminen yhteisten ponnistusten ansiota. Silloin vaimolla on kyllä moraalisesti ainakin oikeuksia mökkiin. Luultavasti mökki on oikeastikin yhteisomistuksessa, se on tavallisinta kuitenkin. Aloittaja on vaan itse niin sovinistinen, että ajattelee miehen ostaneen ja miehen omistavan.

Vierailija
56/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että miehen vanhemmat ovat tervetulleita, mutta vaimon sisarukset ei. Kuulostaa mukavalta, ihana mies? Mitenkäs jos siellä ei enää kävisi miehen vanhemmat eikä vaimon sisarukset? Molemmat luopuisi näin saman verran.

On ihan eri asia vanhemmat kuin sisarukset🙄

Vierailija
57/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin menemättä niinä kertoina kun vaimon perhe tulisi. 

Oishan se vähän erikoista, että vaimon sukulaiset mökkeilee isännän mökissä ja isäntä joutunu jäämään kotio?! Sanois isäntä vaimolleen et hän ei halua mökille vaimon sukulaisia mutta haluaa oman perheen kanssa viettää aikaa kyllä mökillä. Eihän se mies menny naimisiin vaimon hölmöjen sukulaisten kanssa vaain sen vaimon!

Miehen tulee myös ymmärtää, että jos vaimo ei pidä mökkeilystä, niin mies mökkeilee sitten niiden vanhempiensa tai lastensa kanssa. 

Ostaa mökin ja haluaa olla siellä vaimon kanssa, tuliko kysyneeksi haluaako vaimo samaa, vai olettiko vain?

Vierailija
58/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos linjaus on että MINUN mökki ja MINUN sukulaiset niin ei ihme ettei vaimo halua ydinperheenä tai miehen sukulaisten siellä ollessa lähteä. Oma suku sekä ystävät antaa vähän turvaa ja silloin ehkä voi siellä jopa hengittää kun ei kaikki koko ajan MINUA. 

Vierailija
59/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa ei ole mitään "miehen mökkiä" vaan on yhteiset rahat, yhteiset mökit ja yhteiset ruumiit.

Se miksi siä olet tuossa avioliitossa erottaamassa avioparia on hyvin hämmentävää ja melkeinpä suositteilsin sinulle tutustumista avioliiton sakramenttiin.

Omaatko itse jotain romanttisia tunteita tai epänorm

aalin suhteen veljeäsi kohtaan, vai miksi ylipäätään tiedät hänen tunteistaan mitään, puhumattakaan siitä että juonittelet hänen avioliittoaan vastaan tämän selän takana? 

Avioliitossa  kumpikin omistaa  omaisuutensa, eri asia erotessa jolloin kuvaan astuu avio-oikeus ja ositus tasinkoineen

Vierailija
60/172 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki saaressa, sinne ei kukaan pääse kylään.