Minkä takia ihminen ei saa rauhassa olla lihava?!
Aina joku kommentoimassa jotain. Jotkut pilkkaa ja jotkut säälii. Miksi??! Antakaa olla!
Kommentit (80)
Minä en sano kenellekään ylipainosta kärsivälle koskaan mitään.
Ajattelen kuitenkin, ettei heistä yksikään ole mieluummin lihava kuin normaalipainoinen. Lihavuudesta ei ole mitään hyötyä, sen sijaan paljon haittoja, ulkonäön, terveyden, liikkumisen, pukeutumisen, sosiaalisen mielipiteen ym. suhteen. Säälin nuoria, joilla on runsaasti ylipainoa, koska ymmärrän mitä ongelmia se herkässä iässä olevalle nuorelle aiheuttaa. Ja kauhistuttaa nähdä isokokoisten vanhempien ylipainoisia lapsia, jotka eivät itse ole voineet asiaan vaikuttaa.
Tämä asia ei ole ilkkumisen eikä vitsailun aihe. En todellakaan usko, että kukaan haluaisi olla ylipainoinen. Toivoisin jotain herätystä ja kansallista valistusta ja tsemppiä tälle kansalle, ennen kuin ongelma räjähtää käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen kuitenkin, ettei heistä yksikään ole mieluummin lihava kuin normaalipainoinen. Lihavuudesta ei ole mitään hyötyä, sen sijaan paljon haittoja, ulkonäön, terveyden, liikkumisen, pukeutumisen, sosiaalisen mielipiteen ym. suhteen. Säälin nuoria, joilla on runsaasti ylipainoa, koska ymmärrän mitä ongelmia se herkässä iässä olevalle nuorelle aiheuttaa. Ja kauhistuttaa nähdä isokokoisten vanhempien ylipainoisia lapsia, jotka eivät itse ole voineet asiaan vaikuttaa.Tämä asia ei ole ilkkumisen eikä vitsailun aihe. En todellakaan usko, että kukaan haluaisi olla ylipainoinen. Toivoisin jotain herätystä ja kansallista valistusta ja tsemppiä tälle kansalle, ennen kuin ongelma räjähtää käsiin.
Toivoisin saada olla lihava rauhassa ilman ylimääräisiä kommentteja! Laihdutan, jos haluan laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen kuitenkin, ettei heistä yksikään ole mieluummin lihava kuin normaalipainoinen. Lihavuudesta ei ole mitään hyötyä, sen sijaan paljon haittoja, ulkonäön, terveyden, liikkumisen, pukeutumisen, sosiaalisen mielipiteen ym. suhteen. Säälin nuoria, joilla on runsaasti ylipainoa, koska ymmärrän mitä ongelmia se herkässä iässä olevalle nuorelle aiheuttaa. Ja kauhistuttaa nähdä isokokoisten vanhempien ylipainoisia lapsia, jotka eivät itse ole voineet asiaan vaikuttaa.Tämä asia ei ole ilkkumisen eikä vitsailun aihe. En todellakaan usko, että kukaan haluaisi olla ylipainoinen. Toivoisin jotain herätystä ja kansallista valistusta ja tsemppiä tälle kansalle, ennen kuin ongelma räjähtää käsiin.
Toivoisin saada olla lihava rauhassa ilman ylimääräisiä kom
Toivo rauhassa. Niin kauan kuin olet kallis terveysriski yhteiskunnalle, tulet tuskin tuota tahtotilaasi saavuttamaan. Myös kehopositiivisuus on ohi.
Ei kai kukaan kiellä olemasta rauhassa lihava, mutta turha samalla luulla, että enemmistö lakkaisi pitämään lihavia epäviehttävinä ja ilmaisemaan sitä jossain muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä oot just sellainen säälijä. Sääli on sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kiellä olemasta rauhassa lihava, mutta turha samalla luulla, että enemmistö lakkaisi pitämään lihavia epäviehttävinä ja ilmaisemaan sitä jossain muodossa.
En ole kiinnostunut siitä kuinka viehättävä olen ja kenen silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kansa on taikinanaamoineen ja perunanenineen niin jäätävän rumaa ihan painoon katsomatta, että tuon esteettisen lässytyksen voi unohtaa. Sen sijaan läskit ovat taloudellinen pommi yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin s
Toivo rauhassa. Niin kauan kuin olet kallis terveysriski yhteiskunnalle, tulet tuskin tuota tahtotilaasi saavuttamaan. Myös kehopositiivisuus on ohi.
Ei sulla voi olla kaikki hyvin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Koska onhan se silmiinpistävää, ja ihmiset ei tykkää rumuudesta. Vähä sama juttu jos kadulla kävelee ruskeita ja mustia ihmisiä. Sekin on silmiinpistävää ja rumaa, paitsi vielä rumempaa.
Enimmät ihmset tykkää kauneudesta. Siitä tulee hyvä olo. Rumuudesta tulee huono olo.
Hieman narsistinen kommentti.
Miksiköhän muuten juuri naiset tuntuvat ottavan tämän "hyi, olet lihava, laihduta" asian itseensä miehiä useammin?
Kun jos lehdissä on joku rummuttamassa sen puolesta että saisi olla rauhassa lihava ilman kommentointia, niin suurella todennäköisyydellä se on joku nainen, eikä mies.
Missä ovat kaikki kommentoinnista kärsivät ylipainoiset Ristot ja Jaakot, kun varmasti heitäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän muuten juuri naiset tuntuvat ottavan tämän "hyi, olet lihava, laihduta" asian itseensä miehiä useammin?
Kun jos lehdissä on joku rummuttamassa sen puolesta että saisi olla rauhassa lihava ilman kommentointia, niin suurella todennäköisyydellä se on joku nainen, eikä mies.
Missä ovat kaikki kommentoinnista kärsivät ylipainoiset Ristot ja Jaakot, kun varmasti heitäkin on?
Ne ylipainoiset Ristot ja jaakot haukkuu kaikki ylipainoiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että viimeisen 20 vuoden aikana heitä on haukuttu lihaviksi koko ajan, vaikka paino olisi vaihdellut reilusta alipainosta ylipainon puolelle. Itselleni on ainakin käynyt näin, painoin sitten 45 - 80 kg, eli reilu 170 cm pitkänä bmi on heitellyt 15,2 - 27 välillä. Jopa silloin, kun painoin 45 kg, silloinen miesystäväni haukkui tukevaksi, vaikka rintakehän luut törröttivät ja persus oli pelkkää luuta ja nahkaa. Bmi 15,2 on jo melko vaarallinen alipaino sydämen toiminnan kannalta, joten kyse oli pelkästä vallankäytöstä ja satuttamisen halusta. Sittemmin kyllästyin painon haukkumiseen ja ylipäätään suomalaisiin miehiin.
Mä olen saanut olla täysin rauhassa ylipainoisena. Lihava tosin en ole koskaan ollut. Laihana taas sain hyvin myrkyllisiä ja vihamielisiä kommentteja laihuudestani. Ilmeisesti laihuus koettiin jonkinlaisena hyökkäyksenä muita (naisia) kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle lihavuudesta on se hyöty, että saan olla enemmän rauhassa. Normaalipainoisena/lievästi ylipainoisena oli jatkuvasti joku iskemässä tai ahdistelemassa. Lihavana häiritsijöitä on huomattavasti vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ylipainoiset Ristot ja jaakot haukkuu kaikki ylipainoiset naiset.
Että semmoinen voimafantasia joltain Läski-Leenalta.
MIks ei saa juopotella rauhassa? miks pitää kommentoida jos kantaa kaljaa kotiin ?
ei se muille kuulu,minä ne juomat juon,ei muut.
t.mies
Vierailija kirjoitti:
Odottakaahan vuosi pari. Tälle läskikansalle tulee hormonipohjaiset lihavuuslääkkeet yhtä yleisiksi kuin verenpaine- tai kolesterolilääkitys, kunhan nuo hinnat vähän tippuu. Ei vain osata syödä.
Laihdutuslääkkeet pelastivat minun elämäni. Olen vuodessa laihtunut 20 kg ja enää on 5 kg normaalipainoon. Olo on paljon parempi kuin pitkään aikaan.
Kummasti ne hormonipohjaiset laihdutuslääkkeet auttavat syömään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kansa on taikinanaamoineen ja perunanenineen niin jäätävän rumaa ihan painoon katsomatta, että tuon esteettisen lässytyksen voi unohtaa. Sen sijaan läskit ovat taloudellinen pommi yhteiskunnalle.
Perunanenäisyys ja lattanaamaisuus on tyypillisä lähinnä vain osalle Itä-Suomesta peräisin oleville (eikä kaikille heilläkään). Eivät ne mitään kaikkien suomalaisuuden kattavia rotutyyppiä edusta.
Pk-seudulla ja Länsi-Suomessa näkyy vaikka kuinka paljon kauniita ja komeita supisuomalaisia katukuvassa. On pitkät säärtet ja suorat nenät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saa olla mutta älä sitten tuki koko jalkakäytävää tai vie jonkun muun penkkitilaa ratikassa/bussissa!
Tai käytä muiden veroveroja sydän- ja sepelvaltimotautiin/rasvamaksaan/nivelongelmiin.
Laihakin voi sairastaa näitä.
Voi, mutta silloin se ei olekaan itseaiheutettua. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Ai ei vai, kyllä se on ihan itse aiheutettua kun lonkat ja polvet menee vaihtoon, mutta onhan sitä juostu ultramaratooneja ja tunnen aika monta laihaa sydänkohtauksen saanutta läskin syöjää.
Eri, mutta lihavana naisena kyllä mahdun omalle penkilleni kun taas miehet painosta riippumatta yleensä levittävät haaransa ja hartiansa minun istuintilan puolelle.