Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia ihminen ei saa rauhassa olla lihava?!

Vierailija
29.04.2025 |

Aina joku kommentoimassa jotain. Jotkut pilkkaa ja jotkut säälii. Miksi??! Antakaa olla!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta saa olla mutta älä sitten tuki koko jalkakäytävää tai vie jonkun muun penkkitilaa ratikassa/bussissa!

Tai käytä muiden veroveroja sydän- ja sepelvaltimotautiin/rasvamaksaan/nivelongelmiin.

Laihakin voi sairastaa näitä.

Voi, mutta silloin se ei olekaan itseaiheutettua. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Miten todistat, sepelvaltimotaudin, että on itseaiheuteuttua? 

Vierailija
22/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylilihava possu + alkoholisti + tupakoitsija + narkkari + mt-ongelmainen + työtön. Ja käyn húóríssa. Ja haisen pahalta, ja rekkamiehen hymy paistaa aina julkisilla paikoilla. Saan olla rauhassa. <3 Ja NAUTIN käyttää teidän verorahoja tähän kaikkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää saada olla lihava? Miksi et opettele syömään/hae lääkitystä ja apua?

Vierailija
24/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vastata koska ajatuksiani kumminkin alanuolitetaan. Terveisin lihavalta ihmiseltä

Vierailija
25/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää saada olla lihava? Miksi et opettele syömään/hae lääkitystä ja apua?

Olen ollut laiha ja urheilullinen melkein koko elämän. Yhtäkkiä ei vaan kiinnostanut olla enää. Miksi se sulle on ongelma?

Vierailija
26/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan toisten lihavuus haittaa esteettisesti (itsekin hieman ylipainoinen), mutta huomaan miettiväni elinajanodotetta, kun sydän ja verisuonitaudit uhkaavat lihavuudesta kärsiviä. Lisäksi huomaan miettiväni omiakin ruokailutottumuksiani esim. sokerin ja hiilihydraattien suhteen. 

Pienikin painon alentaminen auttaa sydäntä. 

Vierailija
27/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa nähdä lihavia ihmisiä niin kannattaa googlata fat people USA Rupee ihmiset Suomessa näyttämään aika hoikilta. 

Vierailija
28/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut laiha ja urheilullinen melkein koko elämän. Yhtäkkiä ei vaan kiinnostanut olla enää. Miksi se sulle on ongelma?

Esteettisesti se ei ole, mutta minusta tosiaan ylipaino on itseaiheutettu terveysriski jota me kaikki maksamme. Silkkaa typeryyttä.

Vierailija
29/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta saa olla mutta älä sitten tuki koko jalkakäytävää tai vie jonkun muun penkkitilaa ratikassa/bussissa!

Tai käytä muiden veroveroja sydän- ja sepelvaltimotautiin/rasvamaksaan/nivelongelmiin.

Voi, mutta silloin se ei olekaan itseaiheutettua. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Laiha voi olla vaikka söisi miten epäterveellisesti eikä liikkuisi. Tiedoksi, et katsomalla ihmistä pysty tekemään arvioita hänen oletetusta terveydentilastaan.

Vierailija
30/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa nähdä lihavia ihmisiä niin kannattaa googlata fat people USA Rupee ihmiset Suomessa näyttämään aika hoikilta. 

Me olemme aivan samalla tiellä.

Vierailija
31/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esteettisesti se ei ole, mutta minusta tosiaan ylipaino on itseaiheutettu terveysriski jota me kaikki maksamme. Silkkaa typeryyttä.

Löytyy myös perinnöllinen sydänsairaus ja nivelreumaa, joten eikö ole vaan parempi, jos kuolen nopeammin?

Vierailija
32/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy myös perinnöllinen sydänsairaus ja nivelreumaa, joten eikö ole vaan parempi, jos kuolen nopeammin?

En tiedä. Onko sinusta?

Vierailija
33/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Onko sinusta?

Sinähän se veronmaksajien rahoista olet huolissasi. Todennäköisesti säästäisitte.

Vierailija
34/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihminen saa rauhassa olla lyhyt? Tai pitkä? Aina joku katsoo asiakseen kommentoida näkemäänsä. 

Vierailija
35/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottakaahan vuosi pari. Tälle läskikansalle tulee hormonipohjaiset lihavuuslääkkeet yhtä yleisiksi kuin verenpaine- tai kolesterolilääkitys, kunhan nuo hinnat vähän tippuu. Ei vain osata syödä. 

Kovin vähän taidat noista asioista tietää? Vaikuttaa siltä.

Luepa seuraavat aluksi:

Neljä lihavuustyyppiä - tunnistatko itsesi https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/fa7774ba-9684-4c48-aae6-21de-de0c1…

Miksi en laihdu? https://www.iltalehti.fi/laihdutus/21832006-0f1b-4ed5-a051-24b5255d93a5

Vierailija
36/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä sanoisi päin näköä mitään pahaa kenenkään ylipainosta. Ymmärrän moninaiset syyt, jotka siihen johtaa, ja kannatan lääkehoitoa ja/tai leikkausta kaikkien tarvitsijoiden saataville. Mutta olen myös huolissani siitä, kuinka pahasti lasten, teinien ja nuorten aikuisten ylipainoisuus on yleistynyt hyvin lyhyessä ajassa. Jääkö onnellinen elämä elämättä, hyvävointinen aikuisikäni kokematta ja lapsenlapset näkemättä? 

Vierailija
37/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokailu, tupakointi, liikkumattomuus, hoitamaton verenpaine.

Vierailija
38/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokailu, tupakointi, liikkumattomuus, hoitamaton verenpaine.

Pätee myös laihoille, mutta ne ei ole sitten itseaiheuteuttuja?

Vierailija
39/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä saa ja tässä maassahan on läskiepidemia. Teoriassa tuohon pitäisi puuttua paljon herkemmin ja suitsia sitä. Suurin osa terveydenhoitokuluista menee elintasosairauksiin; käytännössä maksamme siitä, että kansa ei pysty hillitsemään syömistään (!) ja paisumistaan (!) Toki mielestäni pitäisi puuttua myös narkkien ja alkkareiden touhuihin. Jos itse aiheutat sairautesi, pitäisi myös terveydenhoito kustantaa itse. Pudottaminen pois systeemistä.

Täytyy nyt sen verran sanoa, että en sairastele tai käy lääkärissä. Maksaisin ilomielin ainoastaan omasta osuudesta. 

Niin, nyt. Jos olet ylipainoinen, pidä huoli ettet jatkossakaan kun sydämesi ja elimistösi pettää. 

No jos joku muu "saa" käyttää valtion rahoja omassa elämänvaiheessaan niin miksei joku toinen ei saisi omassa elämänvaiheessa? Sitä vartenhan niitä veroja kait täällä maksetaan että kukin on joskus niillä tuotettujen palvelujen tarpeessa. Jos ei tarvitsisi maksaa muiden menoja niin pystyisi maksamaan omansa.

Vierailija
40/80 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤬🤬🤬🤬🤬🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻

Siis oletko oikeesti sitä mieltä että saa vyöryä jonkun toisen maksamalle penkille?